Tänään on mennyt huomattavasti paremmin kuin eilen. Hieman meinaa olla edelleen sellainen epävarma olo. Siksi töissä olokin tuntuu tervan juonnilta.
En minä onneksi ihan koko päivää maannut sohvalla eilen. Kun sain viimein syötyä lounaan, lähdin käymään pihalla kävelemässä. Hitaasti sai kulkea, sillä pienikin ponnistelu sai hengästymään. Iltapäivällä kävin myös kirjastoautolla hakemassa muutaman opuksen mielenvirkisteeksi. Hmm… Voi kun itsekin saisi joskus kirjan aikaiseksi. :mrgreen:
Lauantaina olimme kaveriporukalla katsomassa paikallisen harrastelijateatterin esitystä ja syömässä sen jälkeen. Join kohtuullisen määrän viiniä ja muutaman drinkin noin 8 tunnin aikajanalla. En ollut missään vaiheessa juurikaan päihtynyt ja kuvittelin selviäväni täysin ilman mitään krapulan tuntemuksia, mutta toisin kävi. Heräsin karmaisevaan päänsärkyyn sunnuntai aamulla. Yritin taltuttaa sen ensin kahdella buranalla, mutta kun nekään eivät auttaneet oli pakko turvautua Panacodiin. Se sitten johti siihen, että olin ihan väsynyt koko päivän. Mitään muita krapulan oireita ei ollut.
En ymmärrä miten tuo fysiikka toimii. Lomalla join päivittäin varmaan kaksin kertaisen määrän alkoholia ilman, että missään kohtaa olisi ollut mitään päänsärkyä tai muitakaan tuntemuksia. Nyt sitten hyvin maltillisesta tissuttelusta mihin myös liittyi runsas ateria tulee tuollainen. Joskin voi olla, että taustalla on kyllä muutakin kun päänsärky jatkuu edelleen tänään. Mutta pikkaisen harmitti.
Vilma, se voi olla että se viini mitä joit on juuri päänsärkyä aiheuttavaa. Siis viineisshän on eroja mm. siinä miten paljon ne aiheuttaa esim migreenin oireita. Mä olen huomannut tuon viinieron, jotkut aiheuttaa ihan tolkuttomia päänsärkyä ja toiset ei.
Ei se viime viikonlopun päänsärky ehkä kuitenkaan johtunut alkoholista. Sama meinaan toistui taas lauantaina, vaikka en ollut juonut mitään. Karmea päänsärky herätti kuudelta aamulla. Sain sen onneksi talttumaan kauhealla määrällä ibuprofeenia ja parasetamolia sekä niskan jumpalla. Mutta sitten taas sunnuntai aamulla sama juttu. Lauantaina kylläkin join alkoholia, mutta veikkaanpa, että päänsäryn syy on nyt muualla. Ilmeisesti menee yöllä niska niin jumiin, että tekee tuon päänsäry. En tiedä vaan miksi. Mikään ei ole yllättäen muuttunut nukkumisolosuhteissa. Tänäkin aamuna oli pakko ottaa särkylääkettä. Ehkäpä kyse on olkapäästäni. Sen jatkuva tulehdustila estää nukkumasta kummallakaan kyljellä eli en voi paljoa vaihdella asentoa. Se voi jumittaa niskaa.
No, anyway. Ei krapulaa tänäkään viikonloppuna pienestä tissuttelusta huolimatta. Ensi viikonloppuna tarina voi olla toinen kun on tarkoitus lähteä oikein kunnolla perinteisesti bilettämään.
Tässä eilisten juhlien jälkimainingeissa en es muista mihin aikaan menin nukkumaan. Kivat oli bileet kuitenkin. Sorruin juomaan darrakaljan vaikka just päätin etten niitä enää juo. Miksi pitäis kiduttaa itteensä näillä oloilla kun darrakalja helpottaa, mietin. nyt onkin sitten darrakänni olo, siis alkoholia vielä kehossa ja uutta perään. Onneksi yksi vaan. Mutta tällänen en ole ihan tässä maailmassa-olo. Tiiätte varmaan. Josko sitä nyt vaan menis päikkäreille.
Dodii! Tällainen on siis perustettu. Tästähän tuleekin mun vakkariketju Nyt just on hyvin pitkälti samanlaiset fiilikset kuin Pecolla aloituksessa.
Ekaa kertaa oikeasti jo pelkään että krapulani saattaa näkyä töissä. Tämä kuulostaa varmaan tyhmältä kun noin sen kirjoitan mutta yleensä olen pitänyt tarpeen vaatiessa etäpäiviä ja lyhempiä työpäiviä, työni mahdollistaa tämän, en tietenkään laske niitä työajaksi. Mutta viime ja tällä viikolla on ilta venähtänyt pitkäksi ja kosteaksi vaikka tiedän että seuraavana päivänä on paikallaoloa vaativa workshop. Niinhän sitä sanotaan että alkoholiongelmainen luulee pystyvänsä pitämään juopottelunsa salassa mutta oikeasti kaikki tietää. Mulla on kyllä nyt flunssakin ja oikeesti kuumetta joiden vuoksi jouduin lähtemään tänään töistä kesken päivän mutta kyllä sekin vaikutti että eilisen iltapäivän ja yön välillä tinttasin laskujeni mukaan 13 alkoholiannosta!!!
Ja miksi ylipäätään lähdin eilen baariin kun tiesin että flunssaa pukkaa päälle?!? No hyvä kysymys, eihän siinä järjen häivää olekaan.
Tässä mulla on käsissäni taas yksi pohjakosketus. Tämä viikolla kännääminen on kertakaikkiaan saatava kuriin NYT!
Voi vitsit, mä aloitin tämän ketjun vasta 2kk sitten. En mä olekaan ollut ryhdistäytyneenä niin kauan kuin tässä kuvittelen mutta tuo saattaapi olla tämän vuoden ainoa kunnon krapula millä aloitin tämän ketjun.
Työssä krapulassa oleminen. Voi luoja se on kauheeta. Mä olen sitä mieltä, että n. 10 vuotta sitten olen taatusti ollut vähän myös promilleissä kun on edelliseltä illalta vielä jäämiä. Hyi hitto muistioon puistattaa, miten kaamea fiilis oli silloin. Pieni päänsärky ei maailmaa kaada mutta se kunnon krapula kun yrität olla kuin ei mitään vaikka samalla mietit, että haisenkohan mä vanhalle viinalle.
Tsemppiä Icetea. Flunssakin varmasti pahentaa oloasi.
Tervetuloa takaisin Jäätee!
Itse olin tuossa samassa jamassa (flunssaa myöten) viime viikon maanantaina. Vaikka olin etänä luulen, että krapula / laskuhumala huomattiin. Vaikka ei kyllä kukaan ole mitään sellaista osoittanut töissä sen jälkeen millään tavalla. Mutta itsellä oli sellainen olo, ja sietää ollakin. Ymmärrän taas olla varovaisempi tulevaisuudessa.
Sinulla tuo oli eka moka, minulla ei. Ota nyt siitä kaikki irti siinä mielessä, että jää sinulla viimeiseksi. Jos et tee mitään asialle voin luvata, että tulee toistumaan ja taas toistumaan. Pahimmassa tapauksessa joskus sitten vaikuttaa työhösi niin, että muuttaa sen kehitystä jollain tavalla. Teet siis mitä vaan alkoholin kulutuksesi suhteen niin panosta ainakin siihen, että et ikinä enää ole töissä sellaisessa krapulassa, että se muille näkyy! (täältä ihan kiltisti komentaa täti-ihminen, joka kamppailee saman asian kanssa )
Ihan hyvin se keskiviikko meni. Tiistai oli se paha päivä kun olin kuumeessa ja krapulassa, ja jouduin lähtemään töistä kesken pois.
Mulla on taivahan kiitos sellainen juomapää etten kertakaikkiaan pysty ajattelemaankaan alkoholia krapulapäivinä. Olen joskus yrittänyt kokeeksi juoda jotain mutta ei se onnistu, ei aamulla ainakaan mutta ei edes iltaa kohti. Kahta päivää peräkkäin en pysty bilettämään putkeen vaikka mitä tekisin. (Edit: Pitää korjata tähän kun tämä kuulosti uudelleen luettuna ihan valheelta. Siis tokikin olen bilettänyt joskus pari päivää putkeen, mutta se päivä kaksi menee sellaiseksi väkisin hauskan pitämiseksi ja känniä en saa aikaiseksi vaikka miten kiskon.) Olen vaan niin väsynyt etten pysty ajattelemaan muuta kuin sänkyyn nukkumaan pääsemistä. Muutaman kerran olen elämässäni pilannut itseltäni jotkut kauan odotetut bileet koska olen sortunut edellisenä päivänä bailaamaan.
Krapulapäivöt yleensä vain torkun horroksessa läpi. En juo enkä syö enkä tee kertakaikkiaan yhtään mitään. Illalla saatan syödä jotain ja sitten mene takaisin nukkumaan, yöunille esim. klo 20. Ja sitten nukun sikeästi aamuun asti ja sitten herään ja olen iloinen ja energinen ja unohtanut edellisen päivän kauhut.
Mutta kun on päivä väliä tai kaksi niin sitten valuisi viini kurkusta alas keveästi.
Tanaan on ollut ISO krapula. Kevaalla vahentamisyritykset onnistuivat varsin hyvin joten pitihan sita vahan juhlistaa. Perjantaina aloitin ja eilen illalla lopetin. Kasittamattomia juimamaaria, mutta kuinka joskus vetelin viikon putkia samalla toissa kayden…? Tanaan mikaan ei ole onnistunut. Aamulla laatta lensi, yritin ulkoilla mutta jatkuva kuvottava olo ei helpottanut lenkkeilya. No, onpahan tama kokemus dokumentoitu tanne kun seuraavan kerran alkaa napsua.
Taytyykin alkaa taas ketjuani paivittamaan.
Kiitos Pecorino. Kun on tyhma paa niin karsii koko ruumis. Eilen sain kuin sainkin vedettya lenkille, vasytystaktiikkaa yrittaen. Tuli uni ihme kylla nopeasti vaikka erittain levottomia unia koko yo. Tana aamuna kauhistelin kierratykseen menevia tolkkimaaria. Oli siella yks vodkapullokin ilmestynyt
Tissuttelin koko pääsiäisen. Ei pienintäkään päänsärkyä. Ei pienintäkään kuvottavaa oloa. Mutta viime yö oli liskojen yö. Äärimmäisen kova levottomuus ja ahdistus eli henkinen krapula. Nyt taas ihan normaali olo!
Mun täytyy nopsasti kommentoida tänne krapulaketjuun. Ei siksi että olisi krapula vaan jotenkin tänä aamuna tuli mieleeni krapula-aamujen kauheus. Siis se ahdistus-krapula. Hyi. Eilen illalla oli pitkästä aikaa punaviinin himo. Leikin ajatuksella viinistä ja juustosta. Mm mm… No Joo, aamulla kun heräsin ja muistin himoni tuli myös joku flashback krapula-aamuista. Ne ovat traumatisoineet mut ihan täysin. Jos musta tulee vielä raitis/melkein raitis niin syynä on krapulat. En kestä sitä olotilaa. Olen mieluummin fyysisessä kuin psyykkisestä krapulassa. Jotenkin nyt eilisen juomihimon tuotoksena nousi mieleen krapukataipumukseni ja tunnen samalla sekä suurta iloa krapulattomuudesta että pelkoa siitä koska mulla on semmoinen seuraavan kerran.
Ihan järkyttävä morkkis, olen loukannut (henkisesti) todella pahasti ihmisiä ympärilläni ja sanonut asioita mitä en selvinpäin sanoisi…
Tässä lyhyen ajan sisällä on kolme ihmistä kadonnut elämästäni, koska olen humalassa ollut niin sekaisin ja laukonut ties mitä “totuuksia”…
Ensimmäistä kertaa mietin vakavissani, että olisi syytä vähentää alkoholin käyttöä rajusti, mieluiten lopettaa kokonaan. Ei ole oikein, että muut kärsivät vuokseni.
J0hanna: ei niin huonoa että ei jotain hyvääkin. Kunnon morkkis on aika monella toiminut hyvänä motivaattorina tipattomalle jaksolle. On varmasti hyvä hetki miettiä ihan raatorehellisesti omaa toimintaansa, koska suunnanmuutos on mahdollista tehdä, jos siihen on halua. Ei se välttämättä ole helppoa, eikä tapahdu niin kuin itse toivoisi, mutta jos prosessin saa käyntiin, niin hyvä kierre voi lähteä ruokkimaan itseään. Ainakin tänne kannattaa kirjoitella!