Tervehdys!
Tämä on ensimmäinen kirjoitukseni tänne, ja ei toivon mukaan viiminen.
Olen 27v mieshenkilö, alkoholi ei (ehkä) ole ongelmani niinkään käyttökerroissa vaan siinä että kun otan niin otan kunnolla, kontrollini pettää täysin, siinä vaiheessa kun “pitäisi” lopettaa tai ottaa lasi vettä väliin niin otan mieluiten viskin tai oluen. Alkohilia/juhlin n.1 eninintään 2kertaa/1kk.
Olen ymmärtänyt yskäni helvetin moisien morkkiksieni kautta, itse kontrollin pettäminen on ollut vasta n.2vuotta vaivana, sitä ennen hallitsin juomiseni ja lopetuksen kuin naps vain.
suvussani on alkoholismia erittäin paljon isänipuolelta; hän ja kaikki veljensä (4kpl.) no Isäni tekikin ehkä sen takia itsarin sekä hänen veljensä, kummisetäni sammui saunaan ja kuivui.
nyt pelkään itse että dna,ni on myös tuo alkoholi leimattu.
Sinällään se että vahingoittaisin itseäni ei niinkään rassaa mutta kun kaikki ketkä ovat rinnallani KÄRSIVÄT!
sillon kun kontrollini on pettänyt, niin auon päätäni kaikille, haastan riita,tappelua, vinoilen kaikkea siihen liittyvää Luojan kiitoksi se on vielä vain sanallista, mutta pelkään jo itseäni olen fyysisesti aika vahva jässikkä… enkä selvin päin voisi tehdä edes hiirelle pahaa mutta kun tuo minun viivani on ylittynyt niin joku ottaa minussa vallan, se henkilö en todellakaan ole minä itse…
En muista mitään koko illasta, on vain todella paha “epäilys”… olen jo haastanut veljelleni riitaa pari kertaa, siitä on jo 2vuotta, mutta vieläkin kannan siitä erittän raskasta taakkaa, ja nyt oli sit perjantaina siskon perheen tykönä pikkujuolut, ja saatattekin jo arvata miten kävi, olin kai porannut aivan helvetisti, kun kuulemma en kestä yhtään kritiikkiä ja sylkenyt matolle (jota myös teki isäni alkoholismin riivaamana) se että seillä oli myös heidän 3lastaan joista nuorimman tyttären kummisetä olen niin näki minut siinä tilassa. joten tästä saan lisää taakka ehkä jo liiaksi asti.
tämä minun tarinani on niinkuin huomaatte koottu monesta eri palapelistä, niin kuin hatarat muisti kuvani, en hae lohtua siihen että uskoisin lopettavani alkoholin käytön, vaan haen apua, mielipiteitä siihen miten hillitsen juomiseni silloin kun otan, miten lopetan sen siihen nousuhumalaan, milloin tiedostan että mielialani EI saa joutua alkoholin valtaan.
Tosin voi olla että tämä homma on jo liian pitkällä, ja vaikka saisinkin apua,niin tärkeimmän eli läheiset/perheeni luottamuksen minua kohtaan olen jo tuhonnut. Se että jos luottamus kerran menee menee se ikuisiksi ajoiksi. Kiitän luojaa että absolutisti vaimoni (puolivuotta naimisissa olleena) on vielä sietänyt minua tähän saakka, ja kun sanonta kuuluu että tieto lisää tuskaa, pitänee hyvin paikkansa olen nähnyt liian läheltä sen miten alkoholisti menettää vaimon,lapsensa sekä itsekunnioituksen.