Kolmas näytös

Kaksi kokonaista vuotta raittiina. Kolmas vuosi käynnistyi tänään nukkuessa ja päivä alkoi arkisesti. Raittius on nykyään osa elämää. Tästä on hyvä jatkaa.

Toisiamme tukien, ylämäessä auttaen

13 tykkäystä

Isosti onnea kahdesta vuodesta!
Täältä tullaan edelleen karvan verran yli puolen vuoden takamatkalta, eikä meno ole todellakaan ainakaan hidastumassa. :grinning:

3 tykkäystä

Onnea @Fincoco :hugs: Tuntuu jotenkin kaukauselta olla kaksi vuotta raittiina, olet tehnyt kyllä mielettömän matkan. Hyvä, että teitä esikuvia täällä on. :smiling_face:

2 tykkäystä

Onnittelut!

1 tykkäys

Isot onnittelut hienosta raittiusrupeamasta❣️ Voit olla ylpeä itsestäsi, pitkän matkan olet jo kulkenut.

1 tykkäys

Eihän tässä voi kuin ottaa hatun päästä, toivottaa onnea ja pyrkiä tulemaan perässä.

1 tykkäys

Paljon Onnea @Fincoco :rose::rose::rose::rose::rose::rose:
Syvä kumarrus :blush:
Kiitos että olet täällä plinkissä meidän perässä hiihtäjien tukena ja keulakuvana :grin:

2 tykkäystä

Onnea ja kiitos tarinoistasi. Sekä juomisajaltasi ja nykyarjestasi. Tämä on erikoinen ja hyvä yhteisö.

Harvassa yhteisössä uskalletaan kertoa ajatuksista, tunteista, häpeästä ja epäonnistumisista yhtä rohkeasti ja avoimesti. Kiitos esimerkistäsi.

T. Puuhapete

6 tykkäystä

Kiitos kaikille :butterfly:
Vuosipäivä tuli vietettyä ihan arkisesti enkä sitä huomioinut mitenkään muuten kuin päivityksellä tänne. Elämä ja raittius jatkuu normaalisti

Eilen posti toi kasan kortteja ja yhden kirjekuoren. Kirje tuli chicagosta ja oli eka lähetys Yhdysvalloista. Auringonkukka kortti tuli Japanista ja kaksi muuta Saksasta. Meni hetki kun rekistöröin lähetykset ja kirjoittelin kiitos viestit. Nyt tilanne on se että olen saanut enemmän kortteja mitä olen lähettänyt joten matkalla olevista korteistani neljä pitää rekistöröidä saapuneeksi että saan jälleen kortteja. Toki niitä voi tulla vieläkin mutta toivottavasti suhde ei muutu kovin paljon saapuneiden eduksi. Kuusi korttia on tällä hetkellä matkalla maailmalle.

Uusi tietokone tuli tilattua ja tarkoitus on tosissaan ryhtyä kirjoittamaa ylös elämäntarinaa. Paljon on sattunut reilussa 40 vuodessa. Haaveina olisi kirjoittaa autofiktio elämästäni mutta siitä tulisi varmasti jo kirjasarja… aina kun tilanne on vaikuttanut seesteiseltä niin on tullut uusi kriisi päälle. Todennäköisesti aloitan projektin jonkinlaisena blogina ja työstän kirjoitusta muutaman vuoden. Kirjoitus harrastus voisi olla hyvä.

Ihan tavallinen peruskone tuo on. Täytyy tänään käydä ostamassa siihen hiiri. En tajunnut laittaa samaan tilaukseen sitä.

6 tykkäystä

Hienoa💕 Tsemppihalaus👌

1 tykkäys

Torstai ja mietin tulevaa blogia muistisairaudesta ja äidin kanssa asumisesta.
On kaksi vaihtoehtoa blogin nimeksi

1. Unohduksen huone
    Tai
  2. Murtuneet päivät

Kumpi olis parempi? Kumpikin olis omalla tavallaan hyviä

1 tykkäys

@Fincoco Mielestäni ensimmäinen ehdottomasti. Tätähän et kysynyt mutta laittaisin mielummin “unohdettu”. :smiling_face:

1 tykkäys

Täältä tulee ääni “unohduksen huoneelle”.

1 tykkäys

Unohduksen huone

Pyöräytin blogin pystyyn. Lotta ja pappa kokoonpanon Lotta jo ilmottautui lukijaksi :slight_smile: Ehkä siirryn enemmän purkamaan arkeani tuohon blogiin, tätäkään paikkaa unohtamatta mutta ehkä tuo blogi on tämän kesän projekti. Sen kirjoittaminen ja ajatusten purkaminen.

7 tykkäystä

Upeaa…kaksi vuotta on upea suoritus, siihen pyritään :pray:mulla on ollut vähän vaikea jakso tässä keväällä mutta nyt taas purjeet ylhäällä kohti uutta…kokemusta on vanhempien muistisairaudesta - siinä on haastetta muun lisäksi… kesä antaa odottaa itseään…minulla oli viimeinen tapaaminen päihdehoitajan kanssa pari viikkoa sitten. Nyt pitää pärjätä omillaan…onneksi olette te :+1: Valoa kohti …

4 tykkäystä

Taas on viikonloppu. Daniel päätti herättää tänään meidät puoli kuusi. Uutisissa on juttua siitä, kuinka suomessa alkoholin kulutus ei ole lähtenyt nousuun vaikka kaupat saa nykyään myydä vahvempia juomia. On käynyt juuri päinvastoin ja kulutus on laskenut. Sehän on hyvä uutinen. Kuluttajat ostavat jatkuvasti enemmän alkoholittomia juomia. Me ollaan omalta osaltamme täällä osa tuota “trendiä” meillä tosin vaihtoehtoina on ollut elämämme tuhoutuminen tai raittius. Mutta me omalta osaltamme vaikutamme siihen ettei ainakaan meidän takia tuo suuntaus lähde väärään suuntaan.
Tänään taidan paistaa muikkuja. Kaupasssa oli kokonaista muikkua melko edullisesti ja katselin jo youtubesta videoita kuinka muikku perataan. On jo päässyt unohtumaan kun olen vuosia sit viimeksi ostanut perkaamatonta muikkua. Hyvettiä tulossa

7 tykkäystä

Nyt kun kirjoitat sen noin “elämämme tuhoutuminen, tai raittius”, niin se kuulostaa ihan kamalalta. Mutta sitten mietin hetken, että juuri niinhän se on.

Oi muikkuja <3 Söin juhannuksena.

2 tykkäystä

Tuossahan ei ole mitään ihmeellistä. On kaksi asiaa, joilla valtiovalta pystyy jonkin verran säätelemään alkoholin kulutusta, saatavuus ja hinta. Ja vähän vahvempien etanoliliuosten myyntipaikkojen määrässä ei ole kyse kummastakaan.

Menee alkoholipolitiikan puolelle, pahoittelen, mutta minusta ihmisten pitäisi voida ostaa viininsä sieltä mistä ruuankin, mutta vähittäismyynnin alkamisaikaa voisi siirtää kello kymmeneen, tai mieluummin vaikka puoleen päivään. Siinä saattaisi joskus edes jonkun aamukrapulaisen putki jäädä alkamatta.

Eikä kenenkään alkoholiin ongelmattomasti suhtautuvan tarvitse sitä ostaa aamuyhdeksältä.

3 tykkäystä

No nyt on päheät crocsit. Tunnen itseni suorastaan yläluokkaiseksi :rofl: olen varmaan hullu kun maksan crocseista lähes 60€ mutta ei se ole yhtä hullua kuin laittaa sama summa yhtenä iltana kurkusta alas.
On kyllä melko kolea kesä. Tänä vuonna en ole vielä yhtenäkään aamuna päässyt aamukävelylle ilman takkia. Tänäänkin mittari näytti 12 lämpöastetta ja on kuitenkin heinäkuun 2. Päivä. Mutta ei kyllä haittaa. On ollut niin kuumia kesiä että tälläinen vilpoinen kesä nyt tälläkertaa ei kyllä nostata mulla verenpainetta. Taitaa vain nuo minun porkkanat jäädä kasvamatta. Tuskin kovin kummoisia sieltä tulee kun eivät viileyden vuoksi kasva kovinkaan vauhdilla. Sen kerran kun aattelin kokeilla niin eikö just sillon iske kylmin kesä vuosikausiin :face_holding_back_tears: noh syksyllä selviää saanko itse kasvattamista porkkanoista laatikon jouluksi. Lantut näyttää siltä että ihme jos niistä tulee yhtään mitään

5 tykkäystä

Latasin illalla puurokattilan pitkästä aikaa aamuksi valmiiksi. Välillä kaipaa vaan kunnon puuroa vaikka yleensä ei aamuisin olevinaan keritä syödä. Höpönlöpö. Hyvin on aikaa popsia lämmin puuro marjoilla.

Minulle tulee vadelman mausta aina mieleen koulujen alkaminen. Jostain syystä vadelma on marjoista ainoa, joka herättää tuntemuksia ja fiiliksiä.
Oli niin hyvää ja ei tarvitse nyt päiväruokaa syödä niin aikaisin.

Nyt on työnalla Talismaani niminen kirja. Siitä on hetki aikaa kun olen sen viimeksi lukenut. Endi viikolla pitäisi tulla kirjan jatko-osa postissa. Se on nimeltään pimeyden talo ja sen olen lukenut kahdesti mutta en muista siitäkään mitään. Muistan ainoastaan, että on hyvä kirja.

Elo jatkuu entisellään ja tämä päivä vaikuttaa seesteiseltä. Ehkä luen tänään ulkona kissojen kanssa

6 tykkäystä