Kyseinen lääke aloitettiin minulle unta antamaan.
Haluaisin tietää mitä muita vaikutuksia lääkkeellä on?
^ Pakkausselosteesta lukemalla selviää koko liuta hirvittäviä sivuvaikutuksia. Aivan karmea lääke IMO, mutta kyllä tipahtaa ja varmasti. Riippuu tosin vähän siitä, millaisella annoksella sulle ko. lääkettä on määrätty. Annostuksesta ja toleranssista riippuen saatat nukkua jopa 2 vrk putkeen ja senkin jälkeen olla pitkään täysin zombiena, joten suosittelen varovaisuutta tuon tropin kanssa. Uni ei myöskään ole ns. oikeaa unta, jossa todella lepäisi, vaan ennemmin luonnehtisin sitä koomaksi. Ihan käypä lääke hätätilanteissa, ts. uni ei tule millään miedommalla lääkkeellä ja pää meinaa levitä monen vuorokauden valvomisesta, mutta tavalliseksi unilääkkeeksi kyllä turhan vahvaa. Eihän se edes ole varsinaisesti unilääke, vaan psykoosilääke. Onko sulla miedommista uni-/nukahtamislääkkeistä kokemuksia(benzot, benzojohdannaiset, antihistamiinit…) ja jos on, niin onko niistä ollut apua? Jos Levozin on ensimmäinen lääke, joka sulle on univaikeuksiin määrätty, niin eipä voi muuta kuin taas ihmetellä tätä helvetin puoskarointia
.
Ei helvetti, mikä helvetin lääkäri määrää levareita unta tuomaan? Aivan järjetöntä ja aivan karmea lääke, jos alottajalla on jotakin psykoositaipumusta tai joku psykoosijakso takana niin sitten ehkä voi olla tarvetta levareille, mutta muutoin samaa mieltä kun Winston: helvetti mitä puoskarointia.
Alottajan uniongelmasta en toki mitään tiä, mutta ite mieluumin vaikka valvon, kun kärsin siitä ilosta, mitä tosta lääkkeestä saa. Karseeta kehitysvammasen zombin elämää edessä noita syömällä.
Hui.
Mulla on ollut ennen tätä melatoniinia ja sen jälkeen ketipinoori mikä lihotti pirusti. Sen jälkeen määrättiin tämä.
Annos on 50mg iltaisin.
Mulla EI OLE ollut mtn psykooseja, ainoastaan masennusta (tohtorien mielestä) ja hermokipusairaus, selkävamma ja liuta muita sairauksia fyysisellä puolella…
Nyt alkoi pelottaan, onko kaikki totta, eikö tästä ole mtn hyvää
Lääkäri niin vannotti tän nimeen ja kyseessä on johtava psykiatri kaupungissa!
No niinpä tietysti . Ei todellakaan kannata uskoa aina lääkäreitä, vaikka kuinka maineikkaita psykiatreja olisivat. Tuo 50 mg on jo tolettomalle iso annos, joten varaudu siihen, että seuraavana päivänä et pääse mihinkään. Levozin lihottaa myös, ehkä jopa pahemmin kuin Ketipinor, ainakin pidempinä kuureina. Eipä mulla ainakaan mitään hyvää sanottavaa tuosta lääkkeestä ole, jollei kyseessä sitten ole väliaikainen psykoosin ja siitä johtuvan/siihen johtaneen vaikean unettomuuden hoito. Heitä sillä paskalääkkeellä vesilintua, jos mitenkään pystyt nukkumaan ilman tai jos saat jotakin parempaa unilääkettä tilalle.
Edit: Tuosta masennuksesta vielä. Levozin ei oman kokemukseni mukaan auta siihen yhtään, ainoastaan pahentaa sitä.
Tuplat.
Komppaan Winstonia, heitä vesilintuu mokomilla lääkkeillä. Ihan naurettavaa että noita neuroleptejä edelleenkin määrätään noin vaan nukkumisongelmiin, täysin kajahtanutta. Psykoosilääkettä vaan ekana kehiin jos ei uni tule. Hohhoijaa.
Jos edelleen jatkat hoitosuhdetta siihen tohtoriis, niin tokihan voit kokeilla tuota Levotzinia. Suosittelen, että teet sen sellasena iltana, että sulla ei mielellään seuraavana päivänä ole mitään menoa tai töitä tms., ompahan aikaa zombeilla ja törmäillä kämpän seiniin. Jos vaikutukset on tällaset ikävät sullekin, niin voit ainakin sanoa lääkärilles kokeillees tota lääkettä.
Nanja, jos kuitenkin päätät Levozinia ottaa, niin varaudu siihen, että seuraavana päivänä et pääse edes roskia viemään. Varaudu myös yllättäviin ja pahoihin verenpaineen heittelyihin, eli nouse ylös tooodella varovasti ja vaikka tämä onnistuisikin ilman suurempia ongelmia, silmissä saattaa mustua aivan yhtäkkiä, kun olet jo pystyssä, joten ota rauhallisesti ja pidä jokin tuki käden ulottuvilla kaiken aikaa, jollet pyörtyessäsi halua kolhia itseäsi pahasti. Enhän mä pelotella tahdo, vaikka se ehkä hieman tarpeen onkin tässä tilanteessa. Kerron vain omakohtaisista, erittäin huonoista kokemuksistani ko. “lääkkeen” kanssa.
Vaihdettiinko tuo ketiapiini tuohon Levoziniin lihomisen takia, vai sen takia, ettei ketiapiini enää auttanut unettomuuteen? Jos jälkimmäinen, niin ristitoleranssia varmasti on ja selittäisi tuon järjettömän ison annoksenkin. Itse kyllä pyytäisin seuraavalla kerralla jotain oikeasti nukahtamiseen/unettomuuteen tarkoitettua lääkettä ja jos ei anna, niin hakisin yksityiseltä tai vaikka “kadultakin” ennen kuin söisin noita hullujen lääkkeitä.
levozin oli mulle ainakin hirveää myrkkyä.annosta en muista mutta nukuin n.25h eikä minua saanut sen unen aikana hereille edes naamaa läpsimällä.ei siinä ollut mitään tolkkua.
en suostunut sitä sitten enää syömään,tuon unimäärän ja zombie-olon vuoksi.
aika kamalaa rapaa jos suoraan sanon.
Eiköhän tämä tullut tässä aika selväksi, että Levozin on täyttä paskaa. Jaksan silti odottaa innolla, josko joku tarpeeksi hullu tulisi puhumaan Levozinin puolesta . Saattaisin kyllä epäillä trolliksi.
Komppaan kaikkia… Tosiaan ainoa järkevä vaihtoehto jos ollut ketiapiini määrä aikasemmin jokin aivan TÖRKEÄN suuri / ilta, siis tarkoitan nyt jotain melkein gramman luokkaa prkl
Ja juuri nämä “suuret nimet / mukamas alansa parhaimmat” on päässyt juuri sille paikalle, kun on juuri määrännyt näitä “vääriä” lääkkkeitä aina, eikä ole varmaan elämänsä aikana paljoa bentsoja myöntänyt sen jälkeen kun alkoi “lepti buumi”… Mun mielestä noilta sais vaikka repiä paperit ja pistää uudestaan lääkkiksen penkille ja miettimään pikkasen joskos sinne järkeä menisi. Tai sitten ihan oikeasti itse kokeilisi pidemmät jaksot lääkkeitä / kyselisi potilailtaan kumpi se toimivampi ja vähemmän haittoja tuova lääke on… Nuo leptit saisi kieltää lailla ilman aikasempaa psykoositaustaa, tai juuri psykoosissa silläkin hetkellä kun lääke aloitetaan…
^ Niin, ja on se kumma, jos ihmiselle annetaan unilääkettä siksi, että pysyisi jotenkin toimintakykyisenä(ilman unta se on pidemmän päälle aika vaikeaa), niin tyrkätään joitakin kammottavia leptejä, joiden ottamisen jälkeen ei ainakaan pääse liikkeelle. Varsinkin, jos ihminen olisi tarkoitus pitää työ-/opiskelukykyisenä, niin eipä niistä leptiunista juuri iloa ole, jos seuraavana päivänä pitäisi edes vähän skarpata. Eikä se zombeilu kyllä hyväksi ole tällaisen eläkeläisenkään mielenterveydelle, vaikka aikaa olisikin vain maata. Kyllä munkin joskus pitää toimia tai muuten olen entistä pahemmassa jamassa.
Itsellä on Levozin käytössä. Ei kuitenkaan unettomuuteen. Otan illalla 200mg eikä väsytä kuin hetken aamusta. Hoidon alussa olin aina seuraavana päivänä kuin toisen asialla, mutta nyt kun otan sen hyvissä ajoin illalla niin väsyttää aamulla ehkä sen puolisen tuntia. Oon toki käyttänyt tuota jo vuosia, joten toleranssi on aika kova…
Vaihdettiin juurti lihomisen takia. Mulla oli ketipinoori annos 25-150mg iltaisin, muistaakseni. Kuitenkin 1-6tabl, riippuen miten halusin…
Olen nyt kolmena iltana ottanut tuon. Mieheni sanoi ettei ole huomannut minussa mitään muutosta. Painajaisia olen nähnyt öisin ja aamulla hetken väsyttää, huimausta on myös ja lääkkeen oton jälkeen raajat oudosti sätkii Olen kuitenkin nukkunut kuin tukki.
Haluaisin vielä kysyä, että kertyyhän toi lääke jotenkin elimistöön, että voiko jotain oireita tulla pitemmän käytön jälkeen?
Pelottavaahan tätä on käyttää, sitä en käy kiistämään
Haluaisin vielä tietoa, onko tosiaan mahdollista, että jotain oireita tulee jälkijunassa? Minulla on lapsi, joten en todellakaan voi elää missään toisessa maailmassa.
Lääkärin kanssa aion todellakin jutella tästä, kun menen ensi viikolla vastaanotolle!
Kiitos vastauksista paljon!
Leptejä on käytetty melko vähän aikaa vasta unettomuuteen, ja sivuoireista ei ole edes lääkäreillä paljon tietoa, he määräävät sitä, koska pelkäävät esim bentsojen mitkä on juuri määrätty unettomuuteen (tai jotain lievempää bentsojen tavalla toimivaa lääkettä), että menisivät viihdekäyttöön niin itsellä tai sitten kadulle myyntiin. En ainakaan itse uskaltaisi heti aamutuimaan esim jos vaikka autolla ajosta olisi kyse, niin lapsiani kyytiin ottaa, varmuuden vuoksi. Ja jos pakko olisi jonnekin lähteä leptiunen jälkeen niin sitten yksin autolla, tosin silloin saattaisin vahingoittaa itseäni / kanssa-autoilijoita tai ajaa vaikka jonkun jalankulkijan päältä, nuo kun salpaavat tosiaan paljon reseptoreita aivoista, ei taida edes normaalit 4 uniryhmää unenaikana käydä läpi noitten leptien kanssa, eli vaikka 12 tuntia lepteillä tai 4h ilman lääkkeitä tai bentsoilla auttaa jo paljon enemmän unettomuuteen. Pidemmällä aikavälillä ja varsinkin lopettaessa saattavat iskeä pahatkin vieroitusoireet ja muutenkin tuhota aivoja. Mitä lihoamiseen tulee, niin uskoisin, että nämä vahvemmat saattavat jopa lihottaa pahemmin, tosin mutua, itse en ole edes halunnut koskea levoziniin.
Itsekin joskus koitin 4kk:n kuurin miedoimmilla lepteillä eli juuri ketiapiinilla, lihosin 25kiloa samalla liikunnalla (en voi harrastaa liikuntaa) ja ruokavaliolla, ehkä jopa vähemmälläkin, sain raskausarpia jalkoihin jne. lopettaminen onnistui kuitenkin melko helposti kun niin vahvat rauhoittavat, särkylääkkeet yms pelissä. pelkästään olisi varmaan ollut tuskaa… Niin, laihduin myös tuon 25kiloa lääkkeiden lopettamisesta noin about samassa ajassa kuin lihosinkin, ilman siis tekemättä mitään, normi iltaoluet jne jne…
IMHO, itse en lähtisi pelleilemään varsinkaan jos menoa seuraavana päivänä esim töitä/koulua mitä lie menoa nyt onkaan. Koita ottaa tosiaan puheeksi lääkärin kanssa vaihdon bentsoihin, jos ei ole suostuvainen, niin kannattaa vaikka vähän “liioitella” oireita ja pyytää esim tenox:ia, no melkeimpä kaikki jopa ei unettomuuteen vaikuttavat bentsotkin varmaan auttaisi, myös lihasrelaxantit, jos vain sen parissa viikossa pitäisit etkä edes joka ilta ottaisi sitä, vain silloin kun on oikeasti hätätapaus ja pakko saada unta ettei psykoosi pukkaa, sitten on tosiaan tarve sille levotzinille / muulle psykoosi lääkkeelle.
Itsellä kaiketi käynyt “tuuri” kun ihan alusta asti unettomuuteen on aina vain ehdoitettu bentsoja (yli 6 vuotta sitten ensimmäiset) ja kaikki ne läpi onkin käyty, tosin ei toimi enään kun toleranssi korkea, ja vaikea päästä irti, mutta käytän niitä pitämään elämäni “normaalina” eli mieluummin syön vahvoja bentsoja kuin olen haudassa… Unettomuuteen mulla ei ole muuta lääkettä kuin joka toinen yö nukkumatta… Lääkärien lapuissa kielto neurolepteille ja masennuslääkkeille, ajoivat minut ihan sekaisin ja pari vuotta oltiinkiin tuuliajolla, ei hyvä lasten kanssa… ei todellakaan, en olisi pärjännyt niissä lepti huuruissa esim lasten kanssa ennen puoltapäivää tai iltapäivää, sellaisen kooman aina aiheutti, eikä vienyt sitä unta pois niinkuin normaali uni tai bentsoilla saatu uni.
Voi vittu nyt oikeesti. Muutama jannu huutaa, että hullua troppia, hyvä ettei kuoleman väitetä tulevan.
Itsellä ollut levarit varmaan 3 vuotta. Ylikin. Oli ihan ensimmäinen unilääke minkä ikinä sain ja annostus on pysynyt samana koko tuon ajan. Syön siis 12,5mg tabletin (puolikas 25mg) ja uni tulee helvetin hyvin. Ei ole veltto olo herätessä, tai muutenkaan tokkurainen olo tms. Toki olen ehtinyt tottua tähän lääkkeeseen aikaa sitten, mutta en kyllä muista mitään älyttömyyksiä tapahtuneen silloin kuin levarien popsimisen aloitin. Mulla tosin on havaittu joskus, että altistuminen psykoosiin on hieman herkemässä kuin “normaalilla” ihmisillä. Mutsille aina heitän näitä kanssa ja ei ole valittanut ikinä, että mitään noin hulluja sivuvaikutuksia olisi tullut mitä täällä nyt huudellaan. Se kuulkaas riippuu täysin ihmisestä, kaikille ei käy se on selvä. Se toki on sanottava, että jos kokonaisen tabun otan (25mg) niin unet on kyllä joko suoraa painajaista tai muuten vaan helvetin todentuntuisia ja sekavia. Varmaan nuokin sivuoireet lähtisivät jos jatkuvasti 25mg söisin, mutta kun ei ole tarvetta moiseen kuin silloin tällöin, niin mennään puolikkaalla.
Tuo sinun annostus 50mg on kyllä kova, siinä ovat muutkin tähän kirjoittaneet oikeassa. Suosittelisin, että sulle pienenettäisiin annostusta tuosta. Itse en uskaltais 50mg syödä kun jo 25mg tulee hulluja unia. Muuta haittaa en ole levareista huomannut kuin nuo painajaiset jos kovempi annostus.

Voi vittu nyt oikeesti. Muutama jannu huutaa, että hullua troppia, hyvä ettei kuoleman väitetä tulevan.
Kylläpä vain saattaa kuolemakin tulla ja vieläpä ihan ilman mitään tahallista(tai tahatontakaan) yliannostelua. Oletko koskaan kuullut mm. malignista neuroleptisyndroomasta(sitä ei kyllä noin pienillä määrillä luulisi helposti tulevan), valkosolukadosta, suolitukoksesta, veritulpasta jne., jne.? Nämäkö eivät ole hengenvaarallisia asioita? Kannattaisiko tutustua siihen “hienoon” lääkkeeseensä hieman paremmin ennen kuin tulee sitä tänne hehkuttelemaan ja sen haittoja vähättelemään :mrgreen: .

Itsellä ollut levarit varmaan 3 vuotta. Ylikin.
Ja sen kyllä huomaa .

Mulla tosin on havaittu joskus, että altistuminen psykoosiin on hieman herkemässä kuin “normaalilla” ihmisillä .
Mullakin on psykoosialttius ja olen psykoosissa ollutkin useamman kerran, mutta en mä silti moista myrkkyä koko ajan tarvitse. Akuutissa psykoosin tai vaikean psykoosista johtuvan/psykoosiin johtavan unettomuuden hoidossa tuo(tai jokin muu vahva neurolepti) on paikallaan, mutta vain väliaikaisesti, kunnes oireet saadaan hallintaan.

Mutsille aina heitän näitä kanssa
.
Mä rakastan mutsiani sen verran paljon, etten ole ajatellut häntä myrkyttää :mrgreen: .

Vaihdettiin juurti lihomisen takia. Mulla oli ketipinoori annos 25-150mg iltaisin, muistaakseni. Kuitenkin 1-6tabl, riippuen miten halusin…
Olen nyt kolmena iltana ottanut tuon. Mieheni sanoi ettei ole huomannut minussa mitään muutosta. Painajaisia olen nähnyt öisin ja aamulla hetken väsyttää, huimausta on myös ja lääkkeen oton jälkeen raajat oudosti sätkiiOlen kuitenkin nukkunut kuin tukki.
Haluaisin vielä kysyä, että kertyyhän toi lääke jotenkin elimistöön, että voiko jotain oireita tulla pitemmän käytön jälkeen?
Pelottavaahan tätä on käyttää, sitä en käy kiistämään
Haluaisin vielä tietoa, onko tosiaan mahdollista, että jotain oireita tulee jälkijunassa? Minulla on lapsi, joten en todellakaan voi elää missään toisessa maailmassa.
Lääkärin kanssa aion todellakin jutella tästä, kun menen ensi viikolla vastaanotolle!
Kiitos vastauksista paljon!
Painajaiset, huimaus ja nuo pakkoliikkeet ovat juuri tyypillisiä neuroleptien sivuoireita. Sanoit, että olet nukkunut kuin tukki ja tätä en epäile hetkeäkään. Kyllähän tuo lääke valot sammuttaa, mutta tunnetko itsesi levänneeksi noiden Levozin-unien jälkeen. En tarkoita pelkästään sitä aamuväsymystä, useimmat meistä nyt ovat aamuisin hieman unenpöpperöisiä ilman mitään lääkityksiäkään, vaan noin yleensä. Onko sulla päivän touhuissa sellainen olo, että olet levännyt hyvin ja energiaa riittää? Mä kun en edelleenkään usko, kuten ei esim. Addiekaan, siihen, että leptiuni olisi oikeaa, virkistävää ja palauttavaa unta.
Levozin on hyvin pitkävaikutteinen lääke ja näin ollen, ihan maalaisjärjelläni, kuvittelisin sen myös kerääntyvän elimistöön, jos sitä pidempinäkin kuureina vetelee. Neurolepteistä voi tulla myös hyvin hankalat vieroitusoireet, jos niitä pidemmänkin aikaa syö ja joillekin on jäänyt pitkien leptikuurien jälkeen myös pysyviä vaurioita, esim. juuri pakkoliikkeitä.
Sua on varoitettu.
Edit: Addie tuossa aiemmin jo kertoikin oikeastaan samat jutut kuin minä, mutta eipä kai siinä mitään. Kertaus on opintojen äiti, vai miten se meni .