Painajaiset, huimaus ja nuo pakkoliikkeet ovat juuri tyypillisiä neuroleptien sivuoireita. Sanoit, että olet nukkunut kuin tukki ja tätä en epäile hetkeäkään. Kyllähän tuo lääke valot sammuttaa, mutta tunnetko itsesi levänneeksi noiden Levozin-unien jälkeen.
Mä olen valvonut niin pitkään, että olen tottunut tekemään asioita väsyneenä. Mutta joo, en todellakaan tunne, nytkin silmä luppasee ja “pää tuntuu nukkuvan”. ![]()
En tarkoita pelkästään sitä aamuväsymystä, useimmat meistä nyt ovat aamuisin hieman unenpöpperöisiä ilman mitään lääkityksiäkään, vaan noin yleensä. Onko sulla päivän touhuissa sellainen olo, että olet levännyt hyvin ja energiaa riittää? Mä kun en edelleenkään usko, kuten ei esim. Addiekaan, siihen, että leptiuni olisi oikeaa, virkistävää ja palauttavaa unta.
Levozin on hyvin pitkävaikutteinen lääke ja näin ollen, ihan maalaisjärjelläni, kuvittelisin sen myös kerääntyvän elimistöön, jos sitä pidempinäkin kuureina vetelee. Neurolepteistä voi tulla myös hyvin hankalat vieroitusoireet, jos niitä pidemmänkin aikaa syö ja joillekin on jäänyt pitkien leptikuurien jälkeen myös pysyviä vaurioita, esim. juuri pakkoliikkeitä.
Voi ei ![]()
Sua on varoitettu.
Ja kiitos siitä.
Edit: Addie tuossa aiemmin jo kertoikin oikeastaan samat jutut kuin minä, mutta eipä kai siinä mitään. Kertaus on opintojen äiti, vai miten se meni
.
[/quote]