Kokeillaan

Joo ihan hyvä homma. Nyt on suositus ja aikomus olla kokonaan juomatta jonkin aikaa. Eilen oli jo tilaisuus, millaisen yhteydessä yleensä tulee ainakin vähän otettua (ja perjantai-ilta nyt muutenkin), mutta siinähän se meni vesilinjalla. Kukaan ei (tietenkään) kysynyt mitään, jollekulle mainitsin ohimennen että “autolla” ja oikein mukava ilta oli.

Vähän haikea olo, mutta yleisesti hyvä.

Nyt on mennyt kymmenisen päivää juomatta. Muutaman kerran tehnyt mieli, mm.nyt kun olen kaverin luona yökylässä. Sellainen olo on yleisesti, että hiukkasen jotain hyvääkin jää puuttumaan elämästä kun aivan kuivin suin on. Katsotaan, miten fiilikset vaihtelee.

Hoitajalla käynti oli hyvä juttu: motivoi olemaan juomatta vaikka se nyt tietenkään ei ole pitkällä tähtäimellä oikein järkevä juomisen hallintamekanismi.

:laughing: Olisi toivottavaa kuitenkin että se tapahtuisi hallitusti, eikä silleen päistikkaa rähmälleen.

:smiley: , Niinpä, se olisi toivottavaa :slight_smile:
T.Tuppi

No hei BlueTrane, jazz mies ja oikeinkirjoitusoppinut…
Mielenkiintoinen viestiketju. Ei kuullosta vakavalta tapaukselta etkä varmasi ole paha mies. Aika monta tuttua kasvoa vilahti silmissä… Mutta se, että olet täällä jo pari vuotta roikuunut ja juomistasi analysoinut, kertonee siitä että olet huolissasi. Minäkin olen. Ei vähätellä sitä. Kyllä me varmaan tästä elämästä selvitään pikkutuiskeessakin. Mutta varmasti selvitään raittiinakin. Ja mulla alkaa päivä päivältä uteliaisuus kasvamaan. Siis todella, 7 päivää täynnä. Viikko ! Voi mikä sankari…? Nytkin sain kauniin viinipullon korruptiolahjaksi ja se näyttää työpöydän kulmalla oikein nätiltä. Monin keinoin meitä monopoli houkuttaa koukuttumaan. Kaikki viinilasitkin on niin kauniita ! Siideri helmeilee kivasti ja tuoksuu hauskalta. JOS jouluna tms juon kinkunsulatusviiniä tai saunasiideriä, päätin juoda sen korvattomasta kahvikupista !

Iloista jatkoa sulle ja tsemppiä !

E

Et sinä halua juoda, eikä sinun tarvitse juoda. Ei iloosi, eikä suruusi. Se on vain se riippuvuus sinussa, joka haluaa huomiota. Se on ollut niiiiiin kauan ilman, että se tekee kaikkensa tullakseen kuulluksi.

Ei juominen ole ennenkään mitään auttanut, työntää vaan tuonnemmaksi ‘voimienkoitosta’, sitä hetkeä, kun riippuvuus ei enää riitä elämän sisällöksi. Kun pääset ensimmäisestä kunnon painista ohi, sen ääni hiljenee kummasti.
Tsemiä!

Tämä on niin totta!

Juurikin sillähän sitä välttää. Kun ei osta, niin ei voi juodakaan!

Mä tein just viime viikolla tämän saman yllättävän päätelmän! Ihmeellistä!!! :smiley:

e. hiljaista on