Kokaiini

Noniin, täällä on ainakin yksi jota kiinnostaisi kuulla hieman kokemuksia ja mielipiteitä kyseiseen aineeseen liittyen.

Lähinnä mietin, että miten se eroaa amfetamiinista? Ja mikä on hintataso? Ja entäpä crack?

En kyllä taida rahojani tuohon pistää, mutta kyselenpä vaan.

Tietoa kokaiinista

Kokaiinin, kuten kaikkien päihdyttävien aineiden vaikutukset käyttäjälleen riippuvat siitä, millaisessa mielentilassa ja seurassa ainetta käytetään, käytetäänkö ainetta yhdessä muiden päihteiden kanssa ja onko käyttäjä ensikertalainen vai kokenut. Kokaiinin välittömät vaikutukset ilmaantuvat nopeasti ja katoavat usein muutamassa minuutissa, minkä vuoksi jotkut käyttäjät ottavat kokaiinia useita peräkkäisiä annoksia (“run”). Käyttäjä tuntee olonsa euforiseksi, energiseksi, puheliaaksi ja henkisesti vireäksi. Vaikutus voi olla myös päinvastainen: käyttäjästä tulee mietteliäs, hermostunut tai pelokas. Fyysisiä oireita ovat kiihtynyt sydämen lyöntitiheys ja hengitys sekä verenpaineen ja ruumiinlämmön nousu. Ruokahalu ja unentarve voivat vähentyä. Suuremmilla annoksilla päihtymyksen tila on intensiivisempi ja käyttäjä saattaa muuttua arvaamattomaksi ja väkivaltaiseksi. Kokaiinimyrkytys muistuttaa amfetamiinimyrkytystä. Sen oireita ovat tärinä, huimaus, lihasten nykiminen ja paranoia. Kokaiinin käytöstä johtuvien kuolemien syitä ovat kouristukset, sydänhalvaus ja hengityspysähdys.

Kun kokaiinia käytetään säännöllisesti, sen vaikutukset muuttuvat. Käyttäjästä tulee rauhaton, jännittynyt ja hänellä nukkumisvaikeuksia. Kokaiinin aiheuttamat harhat ja hallusinaatiot muistuttavat amfetamiinipsykoosia ja paranoidia skitsofreniaa. Psykoosin oireet katoavat yleensä varsin nopeasti käytön lopettamisen jälkeen. Jatkuva nuuskaaminen aiheuttaa nenän tukkoisuutta, sierainten rohtumista ja nenän väliseinän reikiintymistä. Kokaiinin polttaminen puolestaan voi aiheuttaa vaikeaa hengitysteiden ärsyyntymistä. Suonensisäisesti käytettynä likaiset neulat ja epähygieeniset pistämistavat voivat vaurioittaa elimistöä ja aiheuttaa tulehduksia. Henkilöllä, joka käyttää yhteisneuloja, on riski sairastua virustauteihin, esimerkiksi AIDSiin ja B- tai C-hepatiittiin.

Kokaiini aiheuttaa voimakasta psyykkistä riippuvuutta. Kokaiinia runsaasti käyttävillä aineen käytön lopettaminen voi aiheuttaa syvän depression. Fyysisen riippuvuuden suhteen tutkijat eivät ole päässeet yksimielisyyteen. Vieroitusoireista puhutaan kuitenkin silloin, kun usean peräkkäisen kokaiiniannoksen jälkeen tapahtuu “romahdus” (“crash”), jonka oireita ovat levottomuus, depressio, univaikeudet ja voimattomuus. Kokaiinin kohdalla ei ole todettu sietokyvyn kasvamista. Toisaalta osan käyttäjistä on todettu kasvattavan kerta-annosta käytön edetessä.

Jaahas, no siinähän sitä sitten tulikin. Listasta puuttuu tosin kokonaan se, että alkaa panettaa. Mulla ainakin on noi negatiivisemmat kokemukset jääneet olemattomiksi, mutta toisaalta eipä ole kovin monesti tullut vedettyäkään, kun on niin hintavaa tavaraa.

Ei se mun mielestä piristä niin paljon eroa, että kannattais laittaa rahojaan jos ei varmasti saa hyvälaatuista ainetta. Kerran voi ehkä sijoittaa jos on ylimääräistä käteistä. Tai jos sitä käteistä on hemmetisti, niin silloin tietty useamminkin… :sunglasses:

frendi tuli just epsanjasta ja oli siellä imeskelly kunnon kolaa, 80€/g ne siel pyysi mut se sano ettei oo ku 50€ aina mukana niin sai se sen pussin.
ku kysyin miten pelaa niin frendi vaan tokas että kuvittele ku oot pireissäs niinku kuniningas niin siitä vielä 100 kertaa paremmat euforiat.
Ja polttamalla… huh huh.

No onhan se nyt aivan erilaista kuin pore. Helvetin usein tosin sitä sotketaan piriin, tai muuten vain myydään piriä koksuna, mutta kun saa sitä ihan aitoa kolaa kokeilla, niin on niillä eroa kuin yöllä ja päivällä. Kallistahan se toki bruukkaa täällä päin maailmaa olla, sekä suhteellisen harvinaista, vaikka sitä kyllä jatkuvasti kaupan onkin, ainakin jos on tuttuja, jotka sitä kaupittelevat. Koksu-polle miksit hihaan heitettynä on varmasti paras miksi minkä tiedän (siis kun mitataan, että kuinka hyvä oli siitä tulee), vaikkakaan ei kovin terveellinen sellainen. Olen nähnyt muutaman ihmisen sekoavan siitä pärähdyksestä pahemman kerran, ja myös kolan vieroitusoireet ovat helvetin ikävät - huomattavasti pahemmat kuin amfetamiineissa.

Kokaiini on minun mielestäni noin 15 kertaa piriä miellyttävämpää - ei siksi, että siitä tulisi niin hyvä olo, vaan koska siitä ei tule niin huonoa oloa jälkeenpäin.

Ennemmin kuitenkin nautin kokaiinin sijasta kokaa, joka on miedompaa, miellyttävämpää, terveellisempää ja addiktiopotentiaaliltaan kahvin luokkaa tai jopa alle.

Mikäli tarkoitat satunnaista käyttöä, niin olen kanssasi samaa mieltä. Ne jälkeiset eivät ole kokkelin kanssa läheskään yhtä ikäviä, kuin pirin kanssa, mutta toisaalta varsinaiset vieroitusoireet ovat huomattavasti vittumaisempia.

Siis kaikkihan täällä ymmärtävät, että mitä eroa on viekkareilla/refloilla ja jälkkäreillä, eikös jee?

Tarkoitan nimen omaan satunnaiskäyttöä. Amfetamiini tuottaa minulle yhdestäkin kerrasta todella karmean olotilan. Nuorempana ei niin huonoa oloa tullut - ei toisaalta tullut krapulaakaan.

Ekstaasistakin tulee nykyään niin pitkä ja ikävä jälkitila, että jätän kokonaan ottamatta.

Jeps. Noilla jälkkärellä, kuten minä niitä kutsun, on tosiaankin tapana pahentua iän myötä (vai onko se käyttöhistorian ja/tai -vuosien syytä?). Silloinkin, kun ei ihan kokopäiväisesti vedä - pätee niin alkoholiin kuin amfetamiiniikin.

Voi olla. Sanotaan yleisesti, että krapula pahenee iän myötä. Tiedä sitten mistä johtuu.

Laskut ja krapula on köyhien tauti…

Ja ‘sillä se lähtee, millä on tullutkin’ on tulevien päihdeongelmaisten hokema.

Voi ku pääsis tesmaa tuotakin. :unamused:

Itse en kokenut kokaiinia kovinkaan kummoiseksi. Toki siitä hyvä olo tuli, mutta se ei kestänyt kuin jokusen tunnin eli jos haluaisi kokonaisen illan viettää sen avuin niin kalliiksihan se tulee. Jos joku minulle sitä joskus tarjoaa niin otan mielelläni, mutta en kyllä rupea maksamaan 80€/g moisesta lyhytaikaisesta huvista.

Mitä noihin laskuihin tulee, niin tosiaan kolasta ei ainakaan minulle eikä kaverilleni tullut mitään huonoa oloa, toisin kuin piristä. Kaveri jolta me sitä hommattiin kertoi, että kun vaikutus lakkaa niin tulee himo saada lisää. Näin ei kuitenkaan käynyt, vaan olimme kaverin kanssa yksimielisiä siitä, että se oli liian kallista.

Uteliaana…monetko nokat siitä g:stä koksuu sit saa ?

Jos se hyvää on, niin kyllähän siitä monet vetää, mutta kun se vaikutus on niin lyhytkestoinen. Pitää koko ajan olla santsaamassa.

Juu, vaikutus kyllä loppuu aika nopeasti, siinä puolen tunnin-kahden timman välillä yleensä. Ihmeellistä sinänsä, että hihaan heitettynä toimii mielestäni pimempään, kuin vaikkapa nokitettuna. Näin siis ihan oman kokemuksen mukaan (ja muutaman kaverin), vaikka en oikein ymmärräkään, että miten tuo on mahdollista. Ei siinä kyllä mitään kovin merkittävää eroa ole hihaan heittämisen eduksi, mutta aavistuksen pidempään se tuntuisi silti niin toimivan. Tiedä häntä, että onko tuo sitten vain jotain omaa kuvittelua, vai että onko asia oikeasti noin.

Ehkä hyötysuhde on suonensisäisesti parempi.

Koksu on hieno huume. Tekee minunkaltaisestani hissukastakin sosiaalisen, itseluottamusta omaavan (normaalin) ihmisen. Siihen menee vaan paljon rahaa, ja jos ostaa gramman niin se tulee aina vedettyä samana iltana loppuun asti. Jos ostaa viisi grammaa, niin se tulee aina vedettyä samana iltana loppuun asti. Ja viidestä grammasta ei ole kuin korkeintaan kaksi kertaa enemmän iloa kuin yhdestä, johtuen siitä että toleranssi kasvaa ikävän nopeasti. Laskuihin ei tosin auta mikään kokeilemani mikä vähän laskee käytettävyyttä, mutta laskut on harvoin niin pahat. Nokan limakalvot menee aika paskaksi kanssa, mutta nokittelu on paljon miellyttävämpää kuin pirin kanssa. Kaverilla menee £400 viikossa kolaan, joten addiktiona on hyvin ikävä. Eikä se edes ole vielä niin paha, käy duunissa ja kaikkea…