Kohti elämää ilman bentsoja

^Lahdevesi, sä ET pysty kontrolloimaan käyttöä! Mä otin kuten sinä, ei mennyt puolta vuotta kauempaa, kun kädet tärisivät, ahdisti älyttömästi, sähköiskuja yms mikäli olin edes päivän ilman! Tuolloinkin annos oli 5*0,5mg. Olin toki käyttänyt reseptittä, mutta tuolloin annos ei ollut lääkäriltä… :unamused:

Pölösellä on erittäin pitkä bentsoura, samoin Saunan puolella esim Winstonilla… Mm he joutuvat ottamaan bentsoja “normaaliin oloon”, eivätkä usealle jakuvasti syöneelle edes auta! lopetus seinään hengenvaarallista! Harva tuolla lopettaa, bentot olleet niin kauan! Mutta itse jäin koukkuun olosta, että “kerrankin ei tarvitse stressata asioista, saa valoa tylsään elämään sekä uskallan olla enemmän oma itseni”… Tietenkin jos lääkeissä on parempaa elää kuin ilman; valitsee helpon tien… Se vain tulee koukuttaa, ahdistamaan huomattavasti pahemmin yms…

Kirjoitat aina, ettei sulla ole “pitkää uraa”… Itseasiassa tuossa vaiheessa on vielä mahdollisuus muuttua; pari kk:tta ja itsetuntosi & uskosi että selviäisit mitenkään ilman benjä, on olematon! Jo nyt olet ylpeä, kun vajaa VKO ilman Xanoria! Et kramppaa, mutta viekkareita jo on! Kokeile kun vielä kykenet, että et kanna reseptiä mukana; haet kotoa ja lääkkeet pahimmassa tapauksessa! Itse olin sen vkon välillä pameilla ja silti aamuisin vapisin, lisäksi uskoin että en saa normi-oloa selvänä… Nuo auttavat vain harvoin otettuna.

Yksi addiktioon liittyvä asia, sanoit että tolet NYT kohillaan (kun otat). Ts annos nousee heti pv:n tai parin jälkeen… En itse usko, että pysyisit kohtuudessa mikäli lääkkeet hakisi! Ne “addiktin aivot” puhuvat jo, että “pystyt syömään lääkkeet oikein”, vaikka itse tiedät että todennäköisyys on erittäin suuri… Kaikki tuollaiset asiat on tunnistettava, muuten tulet jäämään koukkuun… Miksi sulla menee santut, yksi pahiten addiktoiva bentso; sekä lyhytvaikuttinen…

Myös lääkäri voi lopettaa nuo yhtäkkiä (tekevät maanlaajuisesti bentsojen lopetuksia vuosikausien jälkeen), kadut todella jos olit vkon ja myöhemmin kärsit paljon pahemmin; et menetä mitään, sun alku on todella hyvä! Samalla se paska kaksoiselämä häviää, kyllä puoliso aistii, että on “erikoisella tuulella”. Syyn selvitessä, tulee olla 100valmis lopettamaan… Nyt olisi helpompaa puhua, kun on selvää aikaa takana sekä neuvotella jatkossa, mitkä tilat vastivat lääkettä… Paras keino on altistaa pelolle ja pitää lääkettä apukeinona/ hätäkeinona…

En tajua miksi leikit venäläistä rulettia? Tai tajuan, mutta älä itselesi valehtele… Saat syyn vetää lisää… :angry: :unamused: Tsemppiä päätöksiin a sori jos kirjoitan suoraan… Rivin välistä saa luettua… :neutral_face:

Tuo Xanor on todella helposti koukuttava ja aluksi auttaa todella hyvin; kuten olet huomannut… Se kääntyy itseään vastaan eli alkaa aiheuttaa ahdistusta ja masista…

Kirjoituksistasi näkee, kuinka yrität pysyä “riman oikealla puolella”. Tuossa on vain se ongelma, että vaikka merkkaa päiviä ylös yms tulee niitä “retkahdus-kausia” ja jonakin päivänä huomaa, että aamut jolloin lääkettä ei ole; ovat kamalia! Juuri tuo kaikesta pelästyminen, hikoilu/kylmyys, lievä vapina ja järjetön himo lääkkeeseen; on niin helppoa ottaa se pilleri… Lisäksi aivot uskottelevat, että ahdistus on pahempi kuin todellisuudessa on, jos niitä lääkkeitä löytyy… Kuulostaa todella paljon hallitsevan jo nuo ajatukset bentsoista tai niiden käyttämättä jätämisestä päiviäsi… :confused:

Mielestäni kuulostaa paljon paremmalta, jos Opamoxilla pärjäät; se vaikuttaa pidempään ja on helpompi hallita. Itse en enää Xanoria syö, koska se aiheuttaa pahempaa ahdistusta ja jopa agressioita… :unamused: Itselleni Diapamit ovat parempia sekä helpompia pitää annoksessa ja pudottaa annosta… Itselläni Xanor myös helposti teki sen, että kun otin pari; pian otin pari lisää… :unamused:

Pystytkö lääkärisi kanssa puhumaan että haluaisit vielä verrata Opamoxia Xanorin sijaan… Nykyään lääkärit karttavat Xanoria, en tajua miten hän ehdotti noin addiktoivaa lääkettä Moksien tilalle… Tuossa jätät kuitenkin takaoven auki, mikäli haluat Xanorin takaisin… Lääke on oikeasti hyvä, jos sitä tarvitsee muutaman vkon-kk:n sen pillerin 2-3krt/vko… Annos on vain todella tuskaa yrittää pitää siinä.

Pahin on, että kun jäät riippuvaiseksi ja joudut hakemaan/kysymään muualta ja lääkärisi saa tietää; lääkitys lopetetaan ja klinikalle annosta pudottamaan… :unamused: :neutral_face: Riippuvuuteen riittää, että noudattaa lääkärin määräyksiä; kk on maximi aika määrätä bentsoja putkeen. Sitä ei noudateta, jolloin ongelma siirretään asiakkaalle sekä myöhemmin tarvittaessa vielä klinikalle. A-klinikkalääkäri on “viemärilääkäri”, joka hoitaa muiden lääkäreiden mokat lääkemääräyksissä… :unamused: Pelkään, että vaikka miten yrität kontrolloida käyttöä, ennemmin tai myöhemmin tulee paljon ongelmia… Lääkärihän olettaa, että koukkuun ei jäädä ja lääkkeet voi lopettaa pahimpien oireiden loputtua… On myös lääkäreitä, ketkä saavat Kelalta selvityksiä “liian heppoisista perusteista lääkkeitä määrättäessä”! Käypä Hoito kannattaa lepti-linjaa ja lääkäreiden tulisi noudattaa tätä “raamattua”…

Voimia, uskon että tiedät mikä olisi parasta! Nyt sun pitää vain huomioida kuunteletko sitä “addiktio-puolta” joka sanoo että “tämä onnistuu ja lääke on parempi” vai järkipuolta, joka haluaa kenties vaihtaa lääkkeeseen, jonka kanssa ei kokenut niin suuria ongelmia… Hyvä asia on, että tulet tänne kirjoittamaan asiasta, koska yksin ihminen ei havaitse varoituksia… :unamused:

Ps. Kun katsot omaa tekstiäsi, huomaat varmasti että alku on järkipuhetta. Lopputeksti on perustelua Xanorin pitämiseen; siinä on ne kaksi eri puolta… Mokseissa saisit itsellesi ainakin “rauhan”, että ajatukset eivät pyörisi 24/7 lääkkeessä… Lääkärillä ei ole mitään syytä olla vaihtamatta miedompaan ja seuraava lääkäri saattaakin tarjota mirtsapiiniä tai leptejä; eli lopettaa bentsot seinään… :astonished: Kun lääkäreillä olisi edes yhtenäinen linja, HUOH! :unamused:

Hienoa että vaihdoit lääkkeen! :smiley: Käsitin, että et pysty tällä hetkellä elämään täysin ilman bentsoja, joten tuo vaihtoehto on parempi… Mitä lääkärillä on sanomista, jos ja kun ihmiset koukuttuvat bentsoihin?? :unamused: Yli 90 vuotias isovanhempani on syönyt unilääkettä yli 30v, eikä ikänään pääse eroon…

Pystyt myöhemmin helpommin pudottaa nuo moksit pois, jos ja kun tarve vaatii… Useimmiten iän karttuessa lääkkeen tarve joko lisääntyy tai lääkkeen haluaa lopettaa… Ne ovat kuitenkin tulevaisuuden asioita, ja tärkeintä on elää tässä hetkessä tuhoamatta tulevaisuutta kuitenkaan…

Oletko ajatellut hakea apteekista kk:n paketin kerrallaan? Se, että jatkat päiväkirjan pitoa sekä merkkaat kalenteriin koska seuraavat lääkkeet saat; auttaa itseäsikin pysymään kartalla… Voi olla, että lääkäri on ilmoittanut apteekkiin, että katsovat haetko ennakkoon lääkkeet… Toisaalta 3kk saa hakea kerralla, tosin mitän enemmän niitä löytyy kotoa; sen helpompaa… :unamused:

Ei lääkärin vaihtaminen ole kiellettyä, mutta Saunan puolella on useita hlöitä (sekä omissa tutuissa), kenellä lopetettu yhtäkkiä bentsot ja yksityiseltä saattanut saada apua… Nykyään bentsot ovat kirosana lääkäreille…

Mielestäni voit hyvin sanoa lääkärille seuraavalla kerralla, että et halua koukkuun; mutta koska mt-ongelmia esiintyy niin usein; joudut pakosta ottamaan melko säännöllisesti lääkettä. Sen tähden halusit Xanorit pois, koska moksien kanssa et kokenut ongelmia…

Xanorin ongelma on juuri tuo lyhyt puoliintumisaika, mutta Xanor depotilla koukku olisi ollut varma… :confused: Tai kyllä olet riippuvainen, mutta et onneksi siinä määrin, että lanssia joutuu soittamaan jos bentsot loppuvat… Luulisi tuon vkon ilman benejä kertovan lääkärille, että käyttö on vielä hanskassa… Vuosia jos on syönyt suurempia annoksia päivittäin, lopetus seinään on hengenvaarallista…

Onnea päätöksen johdosta ja kirjoittele miten menee jatkossa! Moksien vaikutusaika on pidempi, joten toivottavasti lääkkeet vievät elämästäsi vähemmän energiaa… :smiley: Kannattaa tehdä tuo huume/lääketesti, jotta näet itse ne suurimmat ongelmat käytön kanssa… Nostan virtuaalisesti hattua sulle, koska epäilen että et olisi kauaa santtujen kanssa jaksanut yrittää enää “normi-linjaa”; ovat alkuun turhan tehokkaita ahdistuksen poistoon… :confused:

Oletko itse tyytyväinen valintaasi? Toivottavasti olet ylpeä, että kuuntelit itseäsi, usea kuuntelee sitä “addiktio-puolta”… Itsekin aikoinani yritin kuunnella järjen ääntä ja purra hammasta yhteen, mutta se ei onnistunut edes vuotta… Sen jälkeen tarvitsin sekä pameja & santtuja päivittäin… :neutral_face: Onneksi itse pudotin ne santut pois ja pamien pudotus on helppoa itselleni vrt santtuihin… Tyhmänä piti nostaa annos takaisin, kun tukiverkko katosi… Noh, elämä on! :wink:

Mikäli merkkaavat väärinkäyttäjäksi, niin vain yksityiseltä mahdollisuus saada jotakin… Itse kerroin vuosia aiemmin lanssikuskeille luun katkaistuani (kaatuessa selvänä), että menee kodeiini bupren lopetukseen; eväsivät kaikki lääkkeet… Vasta kuvien tultua (~2,5h), sain yhden piikin morfiinia; pelkäsivät ilm kantelua… Olivat kuitenkin laittaneet keppien kanssa vessaan yms vaikka pyörätuolilla olisi pitänyt liikkua… :unamused:

Väärinkäyttäjän merkintää ei kannata hankkia, tarkenna seuraavaksi tarvittaessa lääkärille, että myös muita ongelmia (kuten sanallinen agressio) tuli santtujen, mutta ei moksien kanssa… Kyse on sen verran vahvasta bentsosta, että voi hyvinkin kirjoittaa että juuri se lääke ei sopinut… Jos pitäisi sinua väärinkäyttäjänä, et olisi saanut mokseja… Nyt vain näytät, että ne kestävät sen 3kk… :wink: Pystyt kyllä siihen, jos pystyit aiemminkin… :slight_smile:

Mahtava juttu! :smiley:

On todellakin täysin turhaa yrittää “etsiä normaalia elämää lääkkeet apuna”, mikäli ne aiheuttavat vain ongelmia! Jos jotain positiivista haluat tilanteesta löytää, niin huomasit onneksi; kuinka vaikea koukun kanssa on yrittää elää! Nyt kun aivot ovat palautuneet santuista (moksit ovat miedompia ja pitkävaikutteisia), näet että PYSTYT itse antamaan suunnan elämälle, lääkkeet apuna. Tarvittaessa!

Tsemppiä jatkoon ja hienoa että näin nopeasti huomasit että tuo “lääkkeet taluttavat miestä” pätee santtuihin… Tuo vaihtaminen on se vaikein asia, kun kuitenkin haluaa yrittää kontrolloida ja kenties toimii paremmin; usein kusettaa itseään maanrakoon asti että “homma on hanskassa!”. Kyllä se suunta ja hyvä fiilis löytyvät, muistat vain miten helposti koukkuun olisit jäänyt ja kuinka järkevän päätöksen teit vaihtaessasi lääkkeen! :smiley: :wink: Itsellä meni 3-4vkoa niin suurin ahdistus santuista jäi pois… Bout vuoden käytöllä. 7v:n jälkeen kesti hiukan pidempään… :unamused: :smiling_imp:

Tsemppiä ja käy kertomassa kuulumisia! :slight_smile:

lahdevesi. Mikä on tilanteesi tällä hetkellä?

Oletko saanut tilanteen tasattua? Onko sinulla missä vaiheessa ollut terapiaa tähän tueksi, lääkkeiden lisäksi?

Tuo kulostaa hyvältä tilanteelta. Hyvä näin, että suunta on eteen päin. Ja yleensä se on, kun on päihteettä. Vai mitä olet mieltä?

Mitä pelkäät? Vai pelkäätkö elämää ilman bentsoja?