Eli tässä,ole hyvä,oma ketju jossa voit puhua sielusi kyllydestä kofeiinista.
No eikös täällä niitä jo oo?! Ihan tyypin omasta aloitteesta?
Kuka tämä kaveri oikeasti on? Ja onko sillä jotain muuta sanottavaa kuin tuo jatkuva kofeiiniläppä? Ja onko se sen omaa tekstiä vai copypastettaako se sitä jostain?? En jaksa selata kaverin kaikkia tekstejä.
Tarkotus oli että tämä olisi se AINOA kofeiiniketju.Kyl mä ainaki sai vkon ryyppyputkesta pahemmat olot ku parin vuoden´kofeiiniputkesta´.
Qmies tuntuu olevan hyvä nimimerkki purkaa omaa pahaa oloa:
[vitsi][size=150]Qmies, oot ihan perseestä, kun haluat varjella ja valistaa muita kofeiinin haitoista !!![/size][/vitsi]
Kiitos.
Kahvi on muuten hyvää mutta sivuvaikutuksena saattaa ilmetä lääkealan ammattipiirien keskuudessa tunnettu “laksatiivinen vaikutus”.
Mulla menee vatsa samantien hirveeseen kuntoon, kun juo kahvikupillisen. Piristävä vaikutus tulee paljon myöhemmin. Olen miettinyt, mistä mahtaa tuo vessarefleksi johtua.
Kofeiini vaikuttaa suolen sileisiin lihaksiin, saaden ne reagoimaan suunnilleen yhtä voimakkaasti kuin reipas ateria. Kofeiini puristelee siis suolesta paskat mäkeen. Kroonisessa kofeiinimyrkytyksessä se puristelu tuntuu yhtä ihanasti kuin ruokamyrkytys.
Eräs nainen laihdutti 45 kiloa vuoden aikana juomalla 10-14 Red Bullia päivässä kutakuinkin ainoana ravintonaan. Sydänkohtauksen jälkeen hän lopetti, kärsi viekkarit ja hänelle jäi sydämeen sivuääni, vatsa- ja suolistokrampit, sekä ahdistuneisuuskohtaukset. Hän tuli kofeiinille allergiseksi, aivan kuten minäkin, pienikin määrä aiheuttaa ahdistuneisuutta ja rytmihäiriöitä.
1Red Bull vastaa kofeiinimäärältään pientä kahvikupillista (125ml), muki vastaa siis kahta Red Bullia.
news-medical.net/news/2009/0 … ssues.aspx
kevennys
Sisältääkö kamomillatee kofeiinia? Kestääkö sitä juoda jos haluaa välttää kofeiinin täysin.
Eihän siinä kofeiinia tai vastaavia pitäisi olla. Siksihän sitä juodaan iltaisin?
Aivan. Kuten yrttiteet noin yleensä.
Mutta noita erivärisiä teelehtiä oon kyllä vähän miettinyt, et kun eikös mustassa teessä pitäis olla eniten kofeiinia, mutta kuitenkin vihreällä teellä sanotaan olevan piristävin vaikutus?? Entäs valkoinen (joka ei mun mielestä maistu yhtään miltään) tai punainen (jota en oo edes maistanut) tee sitten? Missä on eniten kofeiinia, missä vähiten? Onko joku missä ei oo lainkaan? No, kai tääkin wikipediasta selviis…?
Eri väriset teet ovat samasta pensaasta, valkoinen tee on pensaan latvanupusta tehty, vihreä vain kuivattua lehteä, ei fermentoitua, kuten musta. Kaikissa niissä on kofeiinia. Vihreässä teessä on myös l-teaniinia, joka edistää hiukan GABAN toimintaa ja rauhoittaa, mutta siinä oleva kofeiini kumoaa vaikutuksen, itse sain siitäkin ahdistusta ja lihaskramppeja.
Yrtit, kuten kamomilla, piparminttu, ruusunmarja jne, ovat vapaita kofeiinista. Kamomilla rauhoittaa, minua se myös närästää, joten juon piparminttua. Kun alunperin sairastuin, sairastuin juomalla mustaa teetä siinä viitisen mukillista vuorokaudessa. Oireet alkoivat viitisen vuotta aloittamisen jälkeen.
Entä mitä sanot kaakaosta, kestääkö syödä suklaata tai juoda kaakaota koska niissä on kumminkin teobromiinia? Suklaassakin on vissiin kofeiinia, paitti kaakaossa taitaa olla pelkästään tuota teobromiinia.
Itse en käytä mitään kofeiinia. Teobromiini vaikuttaa kuitenkin niin yksilöllisesti, aivan kuten kaikki muukin kemia. Se on muuten tappavaa myrkkyä koirille ja kissoille, niiden maksa ei pysty käsittelemään sitä. Suklaassa teobromiinia on kaiketi suorassa suhteessa tummuuteen.
Mieli tekis, mutta opetus oli liian kova ja jos olen jo nyt kehittänyt itselleni kofeiiniallergian, en viitsi leikkiä tämän enempää sen kanssa, koska se kohdistuu stressinsietokykyä sääteleviin mekanismeihin aivoissa. Jos ne kulahtavat lopullisesti, kuolaan loppuikäni lataamon suljetun nurkassa, huuli pyöreänä lallattamassa omiani paskat housussa ja välillä kävisin kaffitauolla.
Kun olin ollut kuukauden ilman kofeiinia, join vahingossa kupillisen tavallista pussiteetä, siitä seurasi kuuden tunnin ahdistuneisuus ja levottomuus sekä neuropaattinen kipukohtaus. Vaimollani ei ole koskaan ollut mitään oireita kofeiinista, hän käytti suunnilleen 2/3 minun käytöstäni. Hän lopetti käytön 7kk minun jälkeeni. Oltuaan noin 6kk ilman, hän joi pienen kupillisen jossain sukutilaisuudessa, seurauksena oli tuntikausien perkeleellinen tinnitus. Sama toistui muutaman päivän kuluttua samalla seurauksella, hänellekin on kehittynyt kofeiiniallergia. Stressihormonien säätelyjärjestelmään on tullut vaurio, jonka vuoksi sen kemiallisen stressin sietokyky on alentunut, tinnitus on selkeä merkki myrkytyksestä.
Kahvi on muuten hyvää mutta sivuvaikutuksena saattaa ilmetä lääkealan ammattipiirien keskuudessa tunnettu “laksatiivinen vaikutus”.
Joka aamuisin on ihajjees. (Sori )
luulin et valkosessa teessä ei ole kofeiinia, tai sit siinä on verrattuna vähiten.
mä en oo ikinä juonu kahvia oikeesti vaa joskus kersana maistanu et tiesin kui paskalta se maistuu, mut tässä joku aika sitten kun olin valvonu koko yön ja tarvi lähtee hoitaa jotain asioita päätin sit juoda ison kupillisen kahvia. ajattelin et piristyn, MUT en päässy jumalauta ees kämpästä lähtee ennen iltaa, koko päivä meni vessassa juosten 10min välein ja laattakin lensi ja päätä särki. olin siis ihan toipilaana.
ett tommonen yhestä (isosta) kupista kahvia ei-millään-toleilla.
paskaa tavaraa.
Vihdoinkin jotain tolkkua kofeiinin/muitten laillisten stimujen “kontrolliin”:
Miten se kahvi mainos meni;
Sä kuulut päivään jokaiseen, sä kuulut aamuun ja iltaan!
Ilta-Sanomat tänään… Karoliinisen instituutin tutkimuksessa yli 4 kuppia kahvia päivässä nauttineiden riski sairastua 2 tyypin diabetekseen puolittui…
joten ei muuta kun… napaan vaan…
^ Hmmm… haiskahtaakohan lievälle propagandalle?