Farmatologisesti onko itse kodeiiniin mahdollista jäädä fyysisesti riippuvaiseksi vai onko se tuo metaboliantti morfiini mikä koukuttaa? Jos oletetaan että henkilö jolla kodeiini ei muutu morfiiniksi elimistössä ollenkaan, voiko hän jäädä kodeiiniin koukkuun fyysisesti?
Epäilen että ei. Mutta en tiedä sitten. Tietty sitä ei kukaan varmaan oo pahemmin testannu, ku jos kodeiini ei toimi mut panacod lääkkeenä toimii ni ihmisen kantsii sillon kyl siirtyy panadoliin ja siten kukaan ei varmaan oo käyttäny “hyödytöntä” lääkettä muutamaa kuukautta putkeen selvittääkseen jääkö koukkuun. Voihan siihen toki jotenki tulla joku riippuvuus, ku voihan panadoliinki jäädä koukkuun, vaikkei se edes päihdytä, mut jos kodeiini ei tosiaan tee yhtään mitään muuttumattomana ni sit riippuvuus on mahdoton.
Kodeiinia ja xanoreita niin tulee hyvä olo. Kodeiini on muutenkin mukavaa ainetta, turvallisin opiaattivalmiste päihdekäyttöön, siis riippuvudeltaan, ei tuu mitään riippuvuutta, kokemusta on.
Vittuileks mulle? Ei tuu joo riippuvuutta. Yheksän vuotta käytin sitä vaan ihan herjalla ja viis vuotta siitä kävin 1-7 kertaa viikos A:lla ihan huvikseni, mut ei mul ollu mitään kodeiiniriippuvuutta. Se oli vaan hyvää viihteilyä. Varsinkin A:n odotushuoneessa istuminen pahimmillaan joka arkipäivä kaks tuntia päivässä hirveissä refloissa odottaen päivän lääkeannosta. Se on lystiä. Käyttäkää siis huoletta kodeiinia.
Kodeiini on jotain vitun lasten leikkiopiaattia, huoletta sitä voi vedellä vaikka puoli vuotta useita kertoja viikossa. Viihdekäytössä ei kukaan käyttäisi sitä yhdeksän vuotta päivittäin.
No alkuperäsessä viestissä lukee selvästi, että turvallinen päihde, johon ei synny riippuvuutta. Mitää puhetta siinä ei ole ei-päivittäisestä viihteilystä. Sen takia siis takerruin asiaan. En tod halua, et joku luulee, että kodeiiniin ei voi tai ei jää helposti koukkuun. Ne reflat ku voi tulla jo parin kuukauden päivittäiskäytöllä. Ja kodeiinikoukku on todella kova, koska kyseessä on puhdas opiaatti, eikä mikään johdannainen.
Itekii ollu bubre-korvaukses kodeiini-koukus ku vaihtu suoraa se koukku tuohon sit ja siit tramboihin. Mut toi just, et viekkarit ei välttämättä tuu heti, on tosi petollista. Bubrenorfiinistakii luulin et jos silloin tällöin pidän päivän irti (pari kertaa), ni en oo ees koukus . Ja hämmästys oli suuri ku tuli sit 2 ja kolmanten päivän pahimmat reflat. Mun mielest myös kodeiinis ja tramaleis on ihan sama, et sitä ei ees huomaa ku on koukus, etenkii ku pää ei mee sekasin, ellei erottele ja ota tosi ssurta määrää kerralla. Ja lopult vaik mul meni vaa yks pilleri, ni sen kun jätin oksensin 3 päivää ja viikon oli maha sekasin. Ja puoltoist vuotta söin annostuksel 6 arttua ja siitä tiputettiin 1:een ast. Sit vaa olin tyylii 2 viikkoo ilman ja tarvi bubre-viekkareihin ja takas koukkuun ja sit vaihoin suosiol Tramal koukkuun tuon. Nyt oon sit siinä, ei voi mit.
Jos kodeiinia vetää vain pari kertaa viikossa, niin eihän siitä tietenkään mitään koukkua tule. Mutta mistäpä tulisi? Päivittäiskäytöllä se koukku hankitaan.
Sellainen kysymys olisi kodeiinin erottelusta panacodeista että onko asia näin, kun lasissa on pohjalla sitä valkosita mäskiä ja neste on muuten kirkkaahkoa, niin jos sen nesteen juo ja heittää sen valkosen mäskin vittuun niin homam toimii ihan niinkin, eikä sen kummempia kikkoja tarvita?
Ai niin, joo, luin kyllä säännöt, mutta luulin erottelun kuuluvan “haittojen vähentämisen” piiriin… mutta nyt muistankin että tästä oli joskus puhetta toisin. Anteeksi asiaton viesti.
Aika outoa kyllä sinänsä… jos kodeiinia isoja määriä käytetään niin onhan tuo parasetamolin poisto ihan selkeästi haittoja vähentävää toimintaa.
Oon käyttäny Tramalia jo noin 4 vuotta, joka päivä. Sain sen reumakipuihin, eikä se oikeest missää vaihees oo kipui vieny pois, kestin kivut paremmin, ku olin iha sekasin.
Nyt sama juttu Panacodin kans. Panacodii 3 vuotta. En kuitenkaan päällekkäin. Panacodikaan ei enää tee kunnon pöhnää, kerral otan 3 pore tbl, 1-2krt päiväs… ja tää vie energiaa todella paljon, jo pelkästään se, että koko yläaste meni melkee kokonaan lääkkeissä, sama on jatkunu nyt lukiossa… Eikä oikee lähe aamul käyntii ilman tota ihanaa nappulaa…
Oon nyt 17 ja tuntuu, et oon ollu diagnoosist lähtien oikee pillerinpyörittäjä…
(…oon aika hukas…)
Enää en pysty nukkuu ilman Panacodii ja koulus lääkkeide voimal… Noritrenin kans nukuin ekat 1,5 kk mut se lakkas. Kortisonikuuri (Prednisolon) menny 5 krt/ 5vk tän vuoden puolel, jokasel kerral lievii psykoosin oireit ja muit ihanii juttui…
3x SI-niveliin, molempiin polvii yht 10x ja ranteisii 3x
erilaisii puudutus- ja kortisonimömmöi, vaikuttaa päivän…
10 lääkärii ollu, joist 2 o kattonu mua ihmisenä…
Tuntuu, et elää vaa painkillereide voimin (ilman itsesääliä)… Mut asiaa helpottaa se, et sain muuttaa ´07 kevääl meijä mökil yksin…
En tiedä onko tästä jo keskustelu kun en jaksa koko ketjua lukea läpi. Joka tapauksessa, Espanjasta on tällaista saatavilla reseptilääkkeenä - taisi jokunen vuosi sitten olla ihan vapaasti ostettavissa. Käsittääkseni kyseessä on lähes puhda kodeiini, 50 mg per tabletti, pakkauksessa 60. Ihan huvikseni - niin, viihdekäyttöä - ja alkoholia vähentääkseni olen vähän kokeillut, eikä hassumpaa kolmen-neljän tabletin jälkeen. Suomeenhan tätä ei voi tuoda, joten koukkuun ei voi jäädä - toisaalta, täytynee käyttää loppuun tai heittää roskiin jos jää yli.