Toi on kyllä yks vittumaisimpia vierotusoireita, ei oo herkkua kun on maha kuralla, hiki tursuaa ja palelee, ja sitten vielä selkä on tulessa. Just nyt on reflat päällä, ei niin pahat kuin joskus on ollut, mutta toi selkäkipu on saatanasta. Selän takia on melkein pakko syödä lääkkeitä ja ainoat jotka edes vähän auttaa on Panacod ja Tramal, mutta en vaan koskaan onnistu pysymään siinä että ottasin vain kunnon kipuun, aina tulee otettua varmuuden vuoksi ja enemmän kuin tarttisi. Pari kertaa oon päässyt - tai luullut päässeeni - eroon, pisimmillään pariks viikoks, mutta sit on pakko lähteä hankkimaan respaa kun kipua ei kestä, ja lääke on kuitenkin koko ajan mielessä. Ajattelen aina uuden paketin haettuani että nyt homma pidetään hanskassa, otan vasta kun mikään muu ei auta kipuun, mutta ei se oo koskaan onnistunut. Niin kauan kun mulla on lääkkeitä kotona, syön niitä koko ajan kunnes paketti on tyhjä. Sitten haen tramaleita koderefloihin ja kohta toisinpäin. Vielä ei oo kukaan puuttunut asiaan, varmaankin kun selässä kuitenkin on oikeaa vikaa, mutta aina se vaan kuumottaa kun vie respan uusittavaksi. Sit kun ajattelee niitä määriä mitä on tullu syötyä, ja mitä ne mahdollisesti ajan kanssa tekee sisuskaluille… oon käyttänyt varmaan 5-6 vuotta viikottain, pitkiä aikoja myös päivittäin. En jaksa erotella juuri koskaan, otan tosin vain pieniä annoksia (3-6 tablettia, oloja en enää edes yritä hakea) mutta kyllä nekin riittää tolen ja koukun kehittymiseen.
Aivan kun mun suusta. Löysinpä kohtalotoverini Mulla sama juttu. Eli todettua vikaa selässä ja kädessä. Joka ikinen kerta kun haen uuden paketin niin ajattelen että nyt voi alkaa kuntouttamaan paikkoja ja siinä samassa lopettaa vähentämällä. Sitten kuitenkin annan itelleni luvan syödä ekaa kertaa kun paketin avaan KUNNOLLA ja huomisesta se vähennys ja terveet elämän tavat alkaa. Sit tulee karu totuus vastaan viikon parin pästä kun viimesiä viedään. Iskee paniikki mistä sitten lisää tramadolia, panacodia tai jopa teemuja?? Alkaa soittelu lääkärikeskuksiin ja uus kusetus että paikat ei oo vieläkään kunnossa. Joka kerta kun odotan uutta reseptiä tai lääkärin soittoa alkaa jännittämään pirusti. sydän lyö ja kuumottaa naamaa. Mahakin oireilee ja tuntuu siltä kun ois koko ajan jossai huvipuiston laitteessa. Se jännitys on kamalaa sillä se imee sen päivän mehut työtehosta pois. Pahempaa on se viä kun on loppu kaikki opiaatit ja tietää että seuraavasta päivästä tulee kurja.
Mäkään en syö mitää ahto -annoksia mutta sen verran että pysyy kondiksessa. Välillä jos on ollu tramadoli putki päällä ni joutuu kiskoo panacodeja urakalla jotta sais sen saman euforian aikaiseksi mitä tramadolista ja samalla peittää tramadolin viekkarit jotka elmenee hermostumisena väsymyksenä ja voimattomuutena. On se niin psyykkeessä kiinni et kun tietää varmaksi että saa täyden boksin päivällä ja päällä on viekkarit nii ne viekkarit puolittuu minimii saman tien kun tietää että kohta tulee apu. Jos mä saisin valita että olisinko ikinä ottanu ensimmäistä opiaattia niin varmaan sanoisin että kyllä ja ei. Ei siinä mielessä että en soisi niitä vieroitusoireita ja addiktiota kenellekkään ja kyllä siinä mielessä että olen karaistunut ja vahventunut henkisesti kuin fyysisesti vieroitusoireiden kanssa.
yks asia on vielä kokeilematta. Haluaisin tietää että millaista olisi olla viekkareissa samaan aikaan kaverin kanssa samasta aineesta. Viekkareiden kärsiminen olisi varmaan helpompaa ja kokonaan niiden poisto jos ois kaverin kanssa samassa asunnossa se pari viikkoo. en tiä.
ite oon ottanut panacodia 100kpl/vrk,en tiennyt että parasetamooli on toksista maksalle.tosin parasetamoolin puoliintumisaikahan on noin 2~~h ja se etää oksensin helvetisti kuulemma pelasti mun henkeni,maksa-arvot oli kovimmillaan 600++ eli ei edes mitään päätä huimaavia,korkeahan tuo on sitä en kiistä verraten siihen normaaliin 15-30 tjsp mutta kyllä on kauhea tuuri ollut kun ei ole henki mennyt.10g> saattaa kuolla,25g> varma kuolema mutta nuo on kerta-annoksina mitattuja omalla kohdalla ynnäilin jälkeenpäin että 28g ois parasetamoolia ollut kropassa huipuissaan,tosin en tiedä miten se oksentaminen siihen vaikuttaa.oksensin sappea joku 7h nonstop ja yökin.tuo panacod tarvitsisi laittaa banniin kokonaan ja vaikka ardinexilla korvata täysin.siitä on vitun huonosti infoa että persetamooli tappaa sut isoina annoksina.
Ardinexit ois turvallisempia mut se määrä ibuprofeenia ei olis hyväksi. Mulla alkaa tavan buranat närästämään niin hyvä et on parasetamooli+kodeiini nappiki olemassa.
ihmetouhulla on ollu kyl ihmemäärät, tais käydä vitun hyvä tuuri ettei maksa menny.
Mutta mikä piru sut sai vetään lääkettä noin paljon? Ei pysty ymmärtään ihan äkkiä. Itellä korkeet annokset tuli luonnollisesti toleranssin kasvaessa pikkuhiljaa vuosien ajan. En mä missään vaiheessa huvikseni tai kokeillakseni tai päihtyäkseni vetäny jätti annoksia vaan ku tolet nousi ni annosta oli nostettava, jotta reflat pysy poissa.
Pitäs toi ilman infooki tajuta, jos sen 100kpl ryynejä syö missä paketin kyljessä se punainen kolmio on, et mitä siitä voi seurata.
Tais olla aika tolet sit jo ja aika kauan jo kyseistä lääkettä syöny. Etkä mitään ollu parasetamoolin vaarallisuudesta tienny? Mitkä ne aikasemmat annokset oli, jotka ei “kolissu?”
eno koskaan ottanut edes alle 240mg kerralla sitä(en edes ekalla kerralla).vuosia vedin ihan tuhottomia määriä artoja ja panacodeja,viimeisen kerran kun otin panacodia niin poreena 7~~h sisään 40 poretabua.7kk tuli nyt pari pv sitten ilman oikeita hitaita subu/cod/mopo jne ja todellakin vedin täysin huoletta ja täysin tietämättä että se PASKA on maksalle fataalia.noh mulla on ollu kauhee tuuri,monella sitä ei oo ollu eikä tuu olemaan.parasetamoolihan on täysin turvallinen lääke kun nautitaan niinku sitä pitäis,joskin silloinkin saattaa kuolettaa sun maksaas ja noita kuolioita ei edes alat/asat jne noku maksa-arvo testeissä havaita.
Aika off-topic mutta anyway… Minulla on paha ASA-allergia mikä tarkoittaa sitä, etten voi käyttää oikeastaan mitään tulehduskipu (Aspirin, Burana, Ketorin ym.) lääkkeitä. Ainoa mitä voin käsikaupassa käyttää on parasetamoli. Minulla on myös C-hepatiitti. Ja kun parasetamoli on maksatoksinen, niin…
Joskus söin n. 30 Panacodia kerralla, mitenkään erottelematta. Jossakin vaiheessa alkoivat hirvittävät kivut tuolla jossakn vatsan alueella.
Miten vaarallista parasetamoli on C:n omistavalle? Panacodit menisi tosiaankin muuten, mutta en enää niitä uskalla syödä. Nyt saan allergiani takia kipuihin tramadolia. Ei se mtn…
tappavan vaarallista,joskaan ei oikein nautittuna mutta tuskin silloinkaan c:n omistavalle paras vaihtoehto.tramadolihan on melko hyvä lääke paitsi että aiheuttaa kouristuksia.
kyllä kai 1/10000 on saanut normi annoksillakin kouristuksia,itse oon kanssa kyllä jokusen tramalin popsinu ja tasan kerran piti lanssi soittaa kun sain epileptisen kohtauksen ja taipumusta epileptisiin kohtauksiin ei ole.tosin annoksena oli 1,8g depottia että eipä tuo ihme.