kiva paha alkoholi

editti: Ei ollutkaan enää hyvä viesti tänä aamuna katsottaessa…

En jaksa edes korjata kaikkia asiavirheitä, joita tähän postaukseen liittyy. Sen kuitenkin haluan sanoa, että kännissä olevaa örveltäjää tylsempi ihminen on hyvin vaikea olla. Alkkis on aina alkkis, mutta sen asian voi kääntää voitoksi.

Villen näkemys on tietty aika kärjistetty, mutta on siinä kyllä hieman perääkin.

Jotkut ns. “teknisesti” raitistuneet alkoholistit nimittäin todella ON rasittavia tapauksia! :smiley:
Kaikki ei tietenkään ole, vaan monet raitistuneet alkkikset on myös todella ihania, elämäniloisia ja suvaitsevaisia ihmisiä. Kumpaakin tyyppiä näkee IRL mm. AA:ssa.

Ville mainitsi “lopun ikänsä kuivilla olevan alkoholistin”. Jep, en minä mikään viisas ole, mutta isot pojat ja tytöt on kertoneet, että siinä vissi ero onko “vain kuivilla” vaiko raitis.
Ensin mainittu ei saa juoda, viimeksi mainitun ei tarvitse juoda.

Päihtyneet on kyllä rasittavia aina, etenkin jos on itse selvinpäin.
Raikasta, päihteetöntä maanantaita itse kullekin säädylle ja säädyttömälle.

t: nimim. “Ei mitään parasta A-ryhmää” : )

Turhuuksien turhuus Niin turhaa touhu tää :smiley:

Kyll viinan juonnin lopettaminen on tyhmää ja ne lopettaneet on sitten vallan vittumaista väkeä.
Minäkin Kanttoona nimimerkki ihan vittuuksissani heräsin tähän aamuun hyvillä mielin , perkele.
Kaiholla muistelen niitä ihania kamalia krapuloita , voi kumpa saisin vielä maata oksennuksessani ,
voi kumpa aamukalja lailla kuohuvan kosken syöksyisi nenästä ja korvista marraskuiseen asvalttiin.

Niin ne monta vuotta raittiina olleet perkeleet vielä kehtaavat väittää elämän vasta alkaneen raittiuden myötä, kehtaavat sanoa vapautuneensa jostain ihme alkoholismi sairaudesta jonka paineessa olivat vasten tahtoaan olleensa jotkut jopa ihan nuoruudesta saakka…

Willaton Valle :slight_smile: Huomasitko sarkasmin ( piilovittuilun)

Jos olet ekoja kertoja palstalla kerron sulle yhen jutun.
Tänne kirjoittaa moni sellainen joka aikoo aikoo aiko aikoa kai , juomisen joskus lopettaa . Siis aikoo niinkuin tää Tarharyhmä esimerkiksi . Aikoessaan lopettaa syytää (pälättäää) palstat täyteen luulemuksiaan juomisen lopettamisesta ja luuloistaan raittiudesta . Ei ole itse kokenut, on vaan kuullut kuinka joku on joskus jossain ollut tai sen joka on meinanut lopettaa on lukennut jostain tai ei ole lukenut sekään vaan on kuullut jonkun jossain lukeneen kirjaa jossa voisi olla joku joka on lopettanut plaa plaa plåå päläpälä påå , ja sitte tupakki on päihre ja minä olen raitis kun en tupakoi ja meinaan et vihreä tee ei ole päihre ja kahvi ei ole Olen lopettaja ja päläpälä otin siideriä mutta kyllä työpaikalla työntekiät ei ole raittiita kun ne polttaa… Huh Huh raskasta on olla kuumaa puuroa kiertävä…

Voisko S&S jatkaa Minä en saa poikki !

Terveisin Kanthoona :sunglasses:

Mitäpä tuohon toteamaan. Asia on juuri niinkuin tässä piirretyssä. Kun minä join minulla oli tylsää, mutta luulin olevani jännä ihminen. Kun lopetin juomisen minusta tuli tylsä, mutta elämäni muuttui jännäksi.

youtube.com/watch?v=sbs1uLWMf2I

Kiitos S&S :smiley:

Linkkiä en ollutkaan ennen nähny.

Nyt ulos jännään mailmaan ! :sunglasses:

Mä luulen, että monen mielestä se tylsempi versio on paljon mukavampi kuin baarien kuningas/kuningatar, tuo maaninen jutunkertoja, joka hauskuuttaa myös humalaisella olemuksellaan. Tai säälittää…riippuu kuka katsoo.

Jos on hauska tyyppi myös selvänä, viina ei tarvitse mihinkään.Jos taas ei ole selvänä samanlainen kuin humalassa, kannattaa funtsia kannattaako valheellista roolia pitää yllä. Se käy ajan mittaan työlääksi ja vie terveyden.

Mitä tulee elämän TYLSYYTEEN, sitähän se arki on, kaikilla miljardeilla ihmisillä. Siitäkin oppii kyllä nauttimaan, jahka pääsee noista nousuhumalan himoista eroon.

Ilmeisesti aloittajan viesti oli provo, jonka tarkoituksena oli saada meidät lopettaneet takajaloillemme, ja siinä kyllä onnistuikin mainiosti, ainakin omalta osaltani :laughing:
Jokaisella on oma mielipiteensä ja jos olen tylsä nykyään jonkun juovan juovan juopon mielestä, ei voisi vähempää liikuttaa.
Juokoot ne, joille se jotain antaa ja eikös se ole pääasia että ihminen on onnellinen ja että kivaa on, jokaisella tyylillään?

Tosiasia kuitenkin on, että vaikka juoppo kuinka yrittäisi itselleen (ja muille) selitellä että “oma asiani on juonko vai en” niin täyttä paskaa puhuu.
Ainakin niin kauan kun tinttaamistaan harjoittaa muiden ihmisten seurassa.
Kännissä oleva ihminen aiheuttaa useammin läheisilleen mielipahaa kuin että on “hauska”. Puhumattakaan väkivallasta, henkisestä ja fyysisestä.
“Hauska” känninen on vain muiden kännisten mielestä, ja kun juominen jatkuu tarpeeksi kauan, voi tuostakin “hauskasta” ihmisestä tulla vähemmän hauska, ongelmat kun juomisen myötä lisääntyy tuolla pääkopassa. Niitä ongelmia on sitten mukava purkaa pienessä ja vähän kovemmassakin pöhnässä, ympäristöön.

Tämä ei ehkä mikään koomikko, mutta onnellinen ja selvä tirppa toivottaa kaikille selville ihanaa viikon alkua, juopoille jatkoja kaltaistenne parissa, pitkäähän hauskaa :wink:

:smiley: Loistavaa!

Just tätä mä tarkotin ekassa viestissäni. Kuivuuttaan kitisevää ilkeilyä, kessun tuskissa tai muissa. :sunglasses:

Mä itse saattasin siinä määrin tuntee itteni jopa raittiiksi, että mulla on tosi hyvä olo koko ajan, Uni on alkanut taas maistuu kuumuudesta huolimatta.
Täysin päihteetönkin olen ilman muuta; ei oo tarvis kaljaa tissutella, ei röökiä kessutella eikä lääkkeitä napostella.
En siis tarvitse mitään korvike-kemiaa alkoholin tilalle.

Oon tosin vasta 8. päivää yhtäjaksosesti raittiina, mutta helppoahan tää periaatteessa on kuin heinänteko. (mä en tosin tiedä onko heinänteko helppoa, mutta tollanen sanonta on : )))

Kerran olin ilman alkoholia yli vuoden (14 kuukautta!), mutta en kutsu sitä raittiudeksi koska kituuttelin siihen aikaan vielä nikotiiniansassa rööki savuten.

Ja mä todella tiedän, mitä tarkottaa olla maailman rasittavin ihminen = “raitistunut” alkoholisti.
Mä olin nimittäin itte sellanen siihen aikaan, tuon tipattoman vuoteni aikana! :smiley:
Noohh… mä olin kyl aika nuori sillon. Tuli koluttuu festareita ja oman bändin keikkoja ihan coca cola -linjalla, ja sivussa marmatettua kaikille kaljan pisarankin maistaville kavereille kuinka kauheita juoppoja ne on.

Jotkut on tollasii katkeria kämättäjiä koko loppuelämänsä. Luoja siltä varjelkoon! :open_mouth:

terveisin: Hyväntuulinen ex-juoppo keskellä työpäivää : )

Ei mitään hätää :slight_smile: . On täällä aika moni muukin syyllistynyt samanmoisiin “kömmähdyksiin”, aivan kuten itsekkin olen :confused: . Sitäpaitsi, ei tuo sun viesti loppujen lopuksi mikään huono ollut. Sopivasti provo, mutta silti varmasti monen lopettamista miettivän päässä pyörivä, jotta olis taas hyvä syy olla lopettamatta. Alkoholi on jännä aine, mutta koukuttava ja vaarallinen.

Täsmälleen samaa mieltä. Ja mitä tulee tähän palstaan, en oikein usko, että tänne eksyvä juova ihminen on hyvinvoiva ihminen :smiley: Jotain ongelmanpoikasta kyllä on alkoholin kanssa (tai muuten), jos täytyy provoilla ex-juopoille. hih

Hyvä näin päin! :slight_smile:

LumiLintu

Hienosti/fiksusti asian toit esiin !
Sillä ei ole mitään väliä mitä tarharyhmän kaltaiset tänne kirjoittelee juomistauoillaan.
Aivan sama . Kännissä sitten antavat palaa, niinkuin minunkin aikanaan tuli tehtyä humalapäissäni.
Sitten saamme taas hyvät naurut kun katti ilmoittaa itsensä ylläpitäjälle ja pyytää poistamaan
yhden perustamistaan nimimerkeistä kertoen kuitenkin olevansa se sama mutta uudella nimellä.
Ei sellainen ihminen tiedä mitä on olla vapaa turmioon vievästä riippuvuudesta.
Hän kuvittelee olevansa vapaa kun ei vedä kessua ja väittää meidän raittiiden kärvistelevän
laillansa viinantus kissa. Ei ymmärrä sellainen joka vielä itse juo, mitä on vapautuminen.

Ymmärrän mutta en hyväksy tarharyhmän käytöstä, en hyväksyisi itseltänikään monisanaisia
alapäähän, ikään, ruumiinrakenteeseen liittyviä ilkeilyjä.
Samaa paskaa hän kohdistaa Rahvaaseen väittäen hänen olevan joku kauan sitten palstoilta poistunut nimmari.
Sieltä ammentaa vuosientakaisia juttuja meidän muiden yrittäessä pysyä edes kuukaden sisällä tarinoitsemassa.

Juovalle alkoholistille ei maistu raittiiden ihmisten seura Kuten tarharyhmä sen osoittaa !

Terveisin Kanthoona :sunglasses:

Noniin, eiköhän anneta Tarharyhmän tarinoida ihan rauhassa, ettei sontaa tule taas p-linkki täyteen. Tarhishan on todennut, että haluaa kirjoitella ihan rauhassa. Jos sieltä tulee jotain provoa, hänen häpeänsä… :unamused:

Luulen, että näitä riitoja tulee ihan senkin takia, etteivät juova ihminen ja raitis ihminen puhu samaa kieltä. Sehän olis vähän sama, jos humalainen menis huutelemaan AA:han, että miten pitää raitistua niinku kirjojen mukaan… Eli Tarhiskin vois keskittyä tällä kertaa omaan ongelmaan, ei muiden ongelmiin… Toi kuivajuopo-provoilu on tosi naurettavaa ja lapsellista.

Mitäs ne “mirrin tirri” ja “puute” jutut oli, tai se suorastaan sikamainen “asiakkaiden hyväksikäyttö” -juttu oli? :slight_smile:
Jeps, mä saatan olla joskus hieman puutteessa, mutta se on vapaahehtoista tai nirsoutta. Vapaaehtoisia “puutteen poistajia” kyllä olisi tarjolla ihan omiksi ja muidenkin tarpeiksi.
Mutta ei mua aina nappaa. Ja siks toisekseen; mulla saattaa olla traumoja.

Jaa että paskaa! :smiley: No mehän voidaan kysyä tyypiltä itseltään. HOI KUULES RAHVAS, oletko sinä sama henkilö kuin palstalta viime kesänä kadonnut nimimerkki Vaeltaja :question: ! Kyllä vai ei?

Minulla on kanttia puhua sekä tästä päivästä että vuosien takaisista jutuista, sillä en pelkää totuutta. Totuus on minun puolellani. Jotkut pelkäävät totuutta; siksi ne joutuu valehtelemaan ja väärentämään. Olivat sitten olevinaan miten “raittiita” tahansa. : )

Aika paljon sitä provoilua kyllä tapahtuu toiseenkin suuntaan: ex-juopoilta nykyisille juopoille, tai sellaseksi edes oletetuille.
Joskushan ilmenee suoranaista lynkkays-mielialaa. :laughing:

Ne jotka ei älyä keskittyä omaan toipumiseensa, alkavat etsiä vikoja muista, ja joutuvat napostelemaan psyykelääkkeitä “ongelmanpoikaseensa”. :slight_smile:

Jos minuun viittaat, niin syön psyykelääkkeitä ahdistukseen, en alkoholismiin. Suosittelen kaikille, joilla vanne kiristää päätä tjms. Mutta psyykelääkkeet ovat jo toinen aihe. Pysytään alkoholismi-aiheessa.

Eipä ainakaan minulle tulisi mieleenikään lähteä johonkin räkälään vittuilemaan juopoille. :laughing: Jos siihen hommaan eksyisin ja turpiini saisin, niin en ainakaan kirjoittaisi yleisönosastoon, että on se niin väärin. :laughing:

Jotkut toipuneet pyrkivätkin auttamaan sairaita lähimmäisiään eivätkä vittuilemaan heille, esimerkkinä etenkin Hurstin malli.
Lisäksi vapaaehtoistyötä on tarjolla mm. monissa avustusjärjestöissä, ja rohkeimmille vaikkapa märkien yömajojen valvojana.

Myös 12. askel pyytää tätä.

1. askeleessa ei sanota: "koettuamme näiden askelten seurauksena hengellisen heräämisen, päätimme sitten keskittyä vittuiluun yhä kärsiville alkoholisteille" , eihän? :smiley: