Minua kehoitettiin kirjoittamaan oma ketju tänne ja niin teen. Uskon itsekin, että se on hyvä juttu. Voin tähän kirjoittaa päiävkirjan tapaisesti miten raittiina eläminen sujuu. Viidettä päivää siis eletään ja kaikki sujunut yllättävän helposti. Huomenna olisi aika A-klinikalle ja aion kyllä mennä, vaikka nyt tuntuukin siltä, etten mukamas tarvitsisi sitä. Olenhan jo viisi päivää ollut raittiina… Just joo…
Ja sitä ennen…
Join melkeinpä joka päivä maksimimääränä kahden viinipullon verran (siis ihan maksimissa ja todella harvoin “vanhingossa”) ja miniminä kolmisen isoa olutta. Arvatkaa vaan, olenko ollut miltei aina krapulassa töissä!Ja tätä juomista kesti puolitoista vuotta. Huhhuh! Onpas ollut uuvuttavaa ja masentavaa aikaa.
Urheilu, ystävät, perhe ja miltei kaikki muu paitsi työ on jäänyt pikkuhiljaa. Hävettää oma olemuskin, sen takia olen ottanut etäisyyttä kaikkiin ja kaikkeen.
Olen varmaan ekasta oluesta asti (10v.) ollut juoppo. Siis yksi olut tuli maistettua 10-vuotiaana ja seuraavat juomiset “vasta” 12-vuotiaana mutta muistan, että jo lapsena olisi tehnyt mieli lisää. Onneksi olen aina harrastanut paljon ja ei ole ollut aikaa juoda niin usein, tai siis edes muistanut juoda. 15-vuotiaana aloimme sitten kavereiden kanssa juomaan kännejä usein viikonloppuisin. Tiedostin jo teininä, että minulle alkoholi oli tärkeämpi kuin muille. Join ja halusin aina vain lisää. Muut joivat, jotta voisivat pitää hauskaa. Minä join juodakseni lisää.
17-vuotiaana liityin uskovaisten jengiin ja sen myötä lopetin juomisen moneksi, moneksi vuodeksi. Elämä vei ulkomaille ja opiskeluihin ja milloin minne seikkailuihin ja selvänä olin kaikessa. Poikkeuksena perheen kanssa vietetyt lomat tai pyhät (pari kertaa vuodessa). Silloin saatoin juoda vanhempien kanssa muutaman ja huomasin aina, että olisin halunnut vetää kunnon kännit. Melkein kymmenen vuotta elin aika terveellisesti ja melkein juomatta mutta ison pettymyksen jälkeen ulkomailta palatessani suomeen noin viisi vuotta sitten, aloin juomaan viiniä. Kavereiden kanssa illanvietoissa mutta myös välillä yksin kotona. Aluksi kaikki sujuikin aika hyvin mutta toisen suuren pettymyksen (sydänsuruja ja elämänhaaveita) jälkeen, muistan melkein päättäneeni, että nyt mennään pohjalle. Ja niin ollaan mentykin. Alkoholi on ollut ensin harrastus, ajanviete, kaveri ja lopulta rakastaja.
Nyt sitten ollaan eroamassa, tai no oikeastaan jo erottu. Päätös ainakin tehty, etten enää alkholiin koske. Ainakaan tänään.
Tässä mun stoori lyhkäisyydessään. Kirjoittelen tänne päivittäin, koska koen tämän todella tärkeäksi toipumisen välineeksi. Niin kuin varmaan te kaikki muutkin! Onneksi on plinkki!
*tinky