Annostus enemmän kuin tarpeeksi?
ihan hyvä lääke mutta nenä menee tukkoon, ja aamupöhnä no goooood!
uni tulee, mutta tappaa loputkin tunteet.
itellä määrättiin joskus aamulla päivällä ja illalla, UNEEN! silloin kun olin vielä niin tietämätön aineesta, voi helvetti sitä, siinä tuli sitten monet viikot nukuttua ja oltua zombina, lähes vihanneksena, hyvä kun jaksoi nousta hakemaan aamu / päivä / ilta lääkkeen… eli melko pitkälti meni sängyssä tai sohvalla… siihen loppui se leikki, sen jälkeen kolmisen kuukautta käytin vain iltaisin, mutta vittu niitä aamuja, ei vain tasaantunut se olo niinkuin monella pitkän käytön jälkeen… niin tulipa melkein 30 kiloa lisääkin sinä aikana vaikka en syönyt enempää, itseasiassa vähemmän kuin normaalisti… tosin tuo 30kiloa lähti pois 5-6kk:ssa ilman liikuntaa ja samalla ruokavaliolla (iltasin normisti sen 1-4 kaljaa myöskin ja perusruokia + paskaruokaa). 70kg:stä ampaisi kyllä nopiasti 98kiloon, ja samaten kyllä oli reidet jne myös mukavan näköiset “raskausarvista”… onneksi haihtui pois ajan kuluttua kun lopetin lääkkeen. Todella vaihtelevat erot näissä psykoosilääkkeissä miten vaikuttaa ihmiseen, mutta alko on kyllä aika hurja sänkyyn tiputtaja näiden kanssa, joten ei pidä ainakaan lähteä autonrattiin jos ottanut 1-2 iltaolutta ja lääkkeet, tai edes jos on ottanut lääkkeet, myös sama yöllä herätessä jos kiire lähteä jonnekin… Toki joillakin ei aiheuta tokkuraisuutta suurillakaan annoksilla ja herää virkeänä jne. itsellä töiden teosta ei olisi tullut yhtään mitään näiden kanssa, joka aamu olisin 100% varmasti ollut myöhässä ja melko vaarallista olisi ollut työmatkat ja työskentely… (+8tonnin pieniä risteilijöiden hissinkuilujen vahvistuksia jne liikuteltaessa + aseteltaessa maalaustelineiden päälle jne)
Jeps…mainitsinkin tuossa ylhäällä että toisille sopii toisille ei. Mä aloin joskus 2000 luvun alussa käyttää näitä. Tosin silloin oli ainoana lääkkeenä seroquel koska siinä painoi patenttisuojat päällä ja hinta oli aika korkeaa tasoa koska oli ainoa markkinoilla. Mulla ei ole tullut siis mitään sivuoireita eikä annostustakaan ole tarvinnut muutella. Ainoa mitä pitää vuoden välein seurailla on nuo sokeriarvot ja maksaarvot. No johan tässä on käytössä kolesterooli ja verenpainelääkkeet niin eiköhän ne verensokeri lääkkeetkin ole kohta pelissä mukana …no eiköhän nuo lääkkeet ole johtanut omista virheistä ja sukurasitteesta.
Lisäys: Sen kyllä myönnän että tunteet ne tappaa. En mä ole ketään rakastanut moneen aikaan…korkeitaan itseäni
75 milliä riittää mulle niin että liikkuminen ei enää juuri luonnistu. Satunnaisesti käytettynä, tosin tässä on myös pakolliset iltakaljat aina vaikuttamassa.
Mulla 400 illalla että voi koisata.
Se on totta että alkoholi voimistaa rajusti ketiapiinin vaikutusta. Kuten aikaisemmin mainitsin on aika outoa ettei kyseisessä lääkkeessä ole kolmiota.
^ Onko toleranssi noussut paljonkin vai ihan tuollako annostuksella aloitit?
Juu, sitä kai me monet hämmästellään, miksei suurimmassa osassa leptejä sitä punaista kolmiota ole, vaikka benzoissa esim. on, puhumattakaan joistain miedoista käsikauppavalmisteista, jotka nyt eivät vaikuta mitenkään suuntaan tai toiseen. Kyllä mä huomattavasti mieluummin auton rattiin hyppäisin benzo- kuin leptipäissäni, vaikka tosin sitäkään en mielelläni tee.
Melatoniini ja Dormiplant huumeissa on kolmio ja vahvoissa lepteissä tai lyrtsi paketeissa ei… Onko järkee vai ei…
Itse tuli viime vuoden puolella joskus otettua unettomuuteen 400-600mg ketipinoria kun oli hatsi loppu. Nyt kun kaikki lääkkeet poissa ja toleranssit laskenut, niin kaks 25mg pilsua vetää niin jumiin ettei mitään järkeä.
Seuraavanakaan päivänä ei päässä kovinkaan kummoisia asioita liiku
Itse ajattelin taasen pyytää seuraavalla lääkärikäynnillä niitä levozina mitä DM tuolla toisessa ketjussa mainitsikin, että pitäisi tipauttaa kyllä pitkäksikin aikaa. jos edes 1-2 kertaa kuukaudessa käyttäisi, vahvistaisi myös kipulääkettä ilmeisesti. Toisaalta, taidan pysyttäytyä vain tuossa luonnonyrtissä mitä nyt tuli koitettua muutamia grammoja pari viikkoa sitten, about 3g sativaan enemmän kääntyvää ja 5g indicaa. Huimat erot kyllä, toinen vetää vakavaksi ja melko uneliaaksi, toinen pistää naurattamaan niin perkeleesti. tosin erottelenkin aina nämä kyseiset lajikkeet aina hekohekona ja jumitus paikkoihin. täytyy seuraavalla kerralla blendata 50/50 ja katsoa miten käy tosin nyt taas huima määrä eri lajikkeita valmistumassa 2kk:n sisällä
Eipähän ainakaan seuraavana aamuna tarvi kävellä zombina. Myöskin auttaa melko positiivisesti tuo indica pohjainen myös särkyihin, joten auttaa silläkin saralla helpompaan nukahtamiseen. Viime kerroista 3 viikkoa mitä sitä nyt sitten riittikin, niin en muista koska viimeksi (en ainakaan 5vuoteen) ole nukkunut öitä niin hyvin ja herännyt niin aikaisin aamulla virkeänä, olisi varmaan pitänyt jo kokeilla monia monia vuosia sitten tähän yli 6 vuoden unettomiin öihin tuota yrttiä, mutta kun ei ole vain luonto antanut periksi, ollaan menty bentsoilla ja välillä koitettu ketiapiinia, mikä ei kyllä auta tilannetta. tosin bentsotkaan ei kyllä toimi. ehkä tuo tujumpi lepti kuitenkin on silti koittamisen arvoinen, siis näihin akuutteihin kun viikossa ei tule nukuttua öisin juuri tuntia kahta pidempään, ainakin on sitten laillinen!
avokki on kyllä suht. ymmärtäväinen kipujeni suhteen ja ymmärtää yskän kun yössä ei tule nukuttua kuin sen tunnin pari, usein menee se koko yö nukkumatta, kuten varmaan tämäkin yö, kolmas yö putkeen nyt kun keikutaan valveilla, 2 yötä sitten 1h nukkumista ja nyt viime yönä 2h. päivisin en nuku ollenkaan, ja silloin se pahin väsymys yleensä tuleekin. Tosiaan, mulle määrättiin joskus ihan noita ketipinoreitakin 3 x vrk unettomuuteen, mitä vittua… no työtä käskettyä ja hyvä kun jaksoi aina aamu / päivä ja yö lääkkeen hakea, viikot kului sohvalla maaten aika pitkälti ja vaimokkeelle siirtyi kaikki hommat ja lapsien hoidot. Eli zombina elettiin, ei muija siitä sinänsä pahoillaan ollut, mutta itse kun haluan auttaa vaikka kivut ja unettomuus (unettomuus + masennus tuli noin 3 vuotta ennen näitä kipuja.) vaivaisi, niin lopetin niiden käytön. Kuitenkin ajattelin ottaa puheeksi / soittaa lääkärille jos niitä levozin:ja määräisi jonkun pienen paketin, niin voisi koittaa. Mieluummin sekin kuin olla helvetin äkäisenä kokoajan kun unettomuus vaivaa ja tuntuu että samalla kivutkin voimistuu kun ei unta takana ja toisinpäin. eli saisi edes kerran kuussa nollattua tota päänuppia kunnon unilla, vaikka seuraava päivä menisikin sitten sohvanpohjalla. Ei kait yksi kerta silloin tällöin kuitenkaan montaa päivää sivuvaikutuksia aiheuta? koska en miettinyt edes viikon kuuria tai saatika muutamaa päivää putkeen koittaa tuota. Jos uni ei tule niin sitten valvotaan ja ollaan vain vähän äkäisempiä seuraava päivä ja toinen yö YLEENSÄ menee jo sillä 4-6tunnin yöunilla. nyt tosin taas poikkeuksena, että kolmas yö eikä väsytä… Tänään olisi kelvannut kyllä tuo nuijanukutus… Alkoakaan en käytä päihdyttävissä määrissä ainakaan enään tänä vuonna (nyt takana ~2kk), sen lupasin vaimokkeelle / itselleni, tosin muija on parin kk:n aikana jo käynyt pari kertaa ryyppäämässä ja taas viikon päästä lähtee pariksi päivää juomaan, joten mitenkään pakotettu ei tuo minun juomislakkoni ole. kunhan koittelen kuinka kauan pää kestää olla ilman sitä nollausta ja samalla säästelen rahoja johonkin muuhun Jotenkin vain turhautti tuo baareissa ravaaminen ja se hervoton rahojen tuhlaus, takseihinkin menee se 110€ edestakaisin baariin, matkaa keskustaan noin 20km. Mutta toisaalta kuin sanoin tuossa aikasemmin, niin kannabista olen nyt muutamia kertoja poltellut ja se on auttanut kipuihin ja unettomuuten erittäin mainiosti, ennen muija oli tätä täysin vastaan, nyt taasen päinvastoin. On tyytyväisempi kun en ole niin kireänä heti aamusti ja herään silloin kun perhekin ja jaksan touhuta mukana päivän askareet sen mitä kivut periksi antaa. Tosin en ole päästänyt tätä menemään siihen, että joka ilta poltan saadakseni nukuttua, toleranssi se siihenkin kasvaa, eikä ole tullut tarvetta, että pakko polttaa loputkin vaikka jemmassa olisi ja tutuilta saisi haettua tai tarvittaessa tuo kotiin asti vaikka jos tarvis. (niin siis itse en maksa mitään kukasta, tämä osasyy miksi sitä on tullut välillä iltaisin poltettuakin, kaverit sen verran reilua porukkaa ja ymmärtävät kipujen päälle, vaikka ei suurin osa sitä itse kipuihin käytäkkään, ainut yleensä mitä “joudun” tekemään on käydä leikkelemässä halutun määrän itselle ja kuivattaa. kyllähän sitä tulee tietty kavereitakin muistettua välillä esim heitettyä baariin tai haettua baarista tjsp muuta apua aina jos tarvetta ja mihin pystyn).
mutta sellainen leijailu omien hautajaisfantasioiden kanssa on typerien luuseripaskiaisten hommaa. mielipide perustuu siihen kun on ystäviä mennyt mm. tekemään testin juna vs. ihminen. voittajasta ei ole epäselvyyttä.
Ei millään pahalla ystäviäsi kohtaan, mutta mitään en vihaa niin paljoa kuin ihmisiä jotka sotkevat omaan itsemurhaansa muita (jopa tuntemattomia) ihmisiä. Saavat palaa helvetissä minun puolestani.
Sama annostus ollut tuosta 2000 luvun alusta.
Sama annostus ollut tuosta 200 luvun alusta
^ Hmm… Musta kuulostaa kyllä aika hurjalta, että ihan aloitusannoksena määrätään 600 mg ketiapiinia vuorokaudessa ihan vain unettomuuteen ja ahdistukseen ilman mitään varsinaista mielisairautta. Psykoosilääkehän tuo kuitenkin on. Yleensähän pelkkään unettomuuteen aloitetaan huomattavasti pienemmillä annoksilla, mutta kai siellä taas joku puoskari on päättänyt viisaasti. No joo, on tullut varmasti kaikille selväksi, että olen jokseenkin leptivastainen. Jos lääkitykseesi olet tyytyväinen, niin eipä kai se mun ongelmani ole.
Itsekkin joskus käytin ketipinoria ihan säännöllisesti mutta sitten lopetin kun pärjäsin ilmankin.Nykyään kyllä silloin tällöin tulee muutama otettua jos uni ei tule.
Ei mulla suoraan 600 mg määrätty vaan etsittiin jonkin aikaa oikea annostus. 400 on juuri oikea mulle mikä alkaa väsyttämään ennen nukkumaan menoa. 100 aamulla ja iltapäivällä toinen 100. Tuo päiväannos oikeastaan johtuu siintä että kyseistä lääkettä ei oikeastaan saisi edes lopettaa ja käyttää sitä vain kerran päivässä “debotti on eri asia …ainoa vika siinä on että se ei sitten nukuta illalla”…tutkimuksissa on todettu että pahinta haittaa aivoille aiheuttaa kyseisen lääkkeen äkkilopetus jatkuvasti ja näin asia on jos otat tavallista ketiapiinia vain kerran päivässä. Se on rankkaa aivotoiminalle ja aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä. Tasainen lääkitys vuorokauden mittaan antaa parhaimman ja haitattomimman vaikutuksen.
Tuosta annostuksesta vielä…on täysin eriasia jos ihminen painaa vaikka 100 kiloa tai 60 kiloa…se vaikuttaa annostukseen suuresti. Itse olen huomannut että jopa 5 kg painonpudotus itsellä vaikuttaa kyseisen lääkkeen vaikutukseen reilusti.
Ei mulla ole koskaan tullut mitään turvotusta tai muuta lihomista kyseisestä lääkkeestä eikä mitään outoja oloja. Hyvinhän tuo on antanut noin 8 tunnin yöunet jo noin 13 vuotta ja töissäkin pärjännyt ihan hyvin.
Mulle tuli tähän joku pikatoleranssi, pari kertaa käyttänyt 50-75mg ja nyt kumpikaan annos ei sano enää mitään (ei tipauta eikä edes väsytä). Uneen siis. En viitsi isommilla tätä hermomyrkkyä kokeillakaan. Pöh.
Kelasin että tänään varmaan pakko ottaa pitkästä aikaa ketipinoria kun ollut vähän univaikeuksia tässä pari viikkoa.Olisi kiva nukkua kunnon yöunet…Tosin aamulla ‘‘aikanen’’ herätys klo.10.00 ja ennen yhtätoista pitää olla jo liikenteessä ja asioilla.
Kelasin että tänään varmaan pakko ottaa pitkästä aikaa ketipinoria kun ollut vähän univaikeuksia tässä pari viikkoa.Olisi kiva nukkua kunnon yöunet…Tosin aamulla ‘‘aikanen’’ herätys klo.10.00 ja ennen yhtätoista pitää olla jo liikenteessä ja asioilla.
Itellä ainakin tuli aikonaan helvetinmoinen zombiolo lähes koko päiväksi, varsinkin aamuksi kun tuota lääkettä kokeilin, lihottikin likemmäs 30kiloa 4kk:n aikana, tosin heti lääkkeen loputtua paino lähti laskuun (en siis harrasta liikuntaa jne koska avohaava + selkä paskana, eli päivät menee sohvalla ja illatkin sohvalla iltakaljoja lipittäen.)
Itellä ei vaikuttanut pelkästään enään tuo unettomuuteen, en muista edes kuinka suuria annoksia silloin otin, mutta yksi ihan ruokakaupoistakin saatavista aineista buustaa tuota sen verran hyvin, että tipauttaa kyllä kun tarpeeksi on molempia… Itse olen kärsinyt helvetin kauan univaikeuksista, mutta leptejä ja masareita en enää syö enkä edes aloita, käytän mieluummin sitten vaikka kukkaa kun 3-4 päivää tullut nukuttua vain muutama tunti ja nekin koiranunta.
Tietty kävi mielessä, tuossa pari viikkoa sitten hommata vahvempaa leptiä kuin ketipinor, en muista juuri nyt lääkkeen nimeä, mutta kuitenkin ketiapiinia ytympää mikä varmasti tipauttaa pienelläkin annoksella, tosin aamu voi mennä ja päiväkin aikamoisessa tokkurassa, mutta mikäpäs tässä eläkkeellä/kuntoutustuella ja saikkuakin melkein vuosi vielä jäljellä ennen uuden kirjoittamista.
Edit: niin ja siis kaikki bentsot on ollut reseptillä niin unettomuuteen kuin ahdistukseen / vitutukseenkin. esim halcion ei sano mitään edes suuremmilla annoksilla, koska päivittäin käytössä 2mg rivatrilit jo ollut yli 2 vuotta, sitä ennen xanorit jne. Unettomuus on kyllä yksi vaivoista vittumaisin, tai ei ehkä sinällänsä, mutta näin kroonikkopotilaana pistää hermot kyllä kireälle, alkaa paikkojakin sattumaan aivan helvetisti enemmän ja mikä taas johtaa oravanpyörään, ettei sitä untakaan saa enään sitten senkään tiimoilta kun säryt on niin isot unettomuudesta… Täytyy kyllä tunnustaa, että tällä hetkellä työnteosta ei tulisi mitään vaikka kaikki haavat ja säryt jne olisi poissa, ellei sitten taas yötyötä…