Onko kellään tietoa ketipinor lääkkeen viihde arvosta ja mikä mahtaisi olla hyvä annos itellä menee 900mg illassa.
Viihdearvo on täysi nolla.
Vakaviin mielenterveydenhäiriöihin näyttäisi toimivan joillakin.
Myös riippuvuuden muodostuminen tähän lääkkeeseen tapahtuu yllättävän monilla.
ei kun ajattelin vain kysyä ku toiset kuulemma vetää niistä hemmetilliset notkut, että pitääkö tuo paikkansa, että niillä saa hyvät notkut aikaiseksi. Itsellä ne on määrätty juuri harhojen poissa pitämiseen ja siihen se kyllä tosiaan toimii
Ketiapiinilla “hemmetinmoiset notkut”?
Ei, ei. Eikö “notkut” sana yleensä yhdistetä opiaatteihin? Ketipinorilla saa pikemminkin zombi-kooman, harva siittä tykkää.
Tämä lääke vain harhoihin, psykooseihin (tähän tosin on muitakin tehokkaampia lääkkeitä)+ muihin erittäin vaikeisiin mielenterveysongelmiin.
no juu yleensä notkut yhdistetään opiaatteihin, mutta itse käytän sanaa esim bentsojen kohdalla, tietysti voisi kokeilla zompina olemista, osaatko sanoa jotain annosta
Leponex 300-500mg/pv
No nyt ei satu olemaan leponexejä, mutta annos tuolla ketipinorilla, itellä sitä siis menee 900mg illassa eikä aina edes väsytä
Ihmettelen jos allaolevat tiedot ketiapiinista eivät kosketa—> fi.wikipedia.org/wiki/Ketipinor
Tyypillisiä haittoja ovat hypotonia (alhainen verenpaine), uneliaisuus, voimattomuus, takykardia (sydämentykytys), ruoansulatuskanavan oireet, lihominen, suun kuivuminen, päänsärky sekä riniitti eli nenätulehdus. FDA:n mukaan ketiapiini saattaa aiheuttaa myös diabetesta ja sydänvaivoja. Ketiapiini kaksinkertaistaa riskin kuolla sydäninfarktiin.kenen mukaan?
Ketiapiinin lääkepitoisuusmäärityksistä voi olla hyötyä, mikäli potilaan vaste hoidolle on puutteellinen tai kyseessä on potilas, joka saa merkittäviä haittavaikutuksia pienistä lääkeannoksista. Ketiapiinin ja alkoholin yhteiskäyttö voi korostaa ketiapiinin käytön aiheuttamaa uneliaisuutta.[1]
Ketiapiinilla ja muilla toisen polven psykoosilääkkeillä on todettu sivuvaikutuksena laskimotukoksia. Ilmiön selitykseksi on esitetty, että psykoosilääkkeet vaikuttavat verihiutaleiden muodostumiseen ja veren hyytymiseen.[2]
Ketiapiini voi aiheuttaa sivuvaikutuksina seuraavia oireyhtymiä, jotka voivat muistuttaa hoidettavien sairauksien oireita:
antikolinerginen myrkytys (muisti- ja keskittymisongelmia, hallusinaatioita, kiihtyneisyyttä, sydämen syykkeen nousua)
serotoniinisyndrooma (sekavuutta, hallusinaatioita, unettomuutta, päänsärkyä, kiihtyneisyyttä)
dopamininerginen syndrooma
pahanlaatuinen neuroleptioireyhtymä (hyvin harvinainen mutta hengenvaarallinen)
Kaikkien antipsykoottisten lääkkeiden tavoin pitkäaikainen käyttö voi helposti aiheuttaa pysyviä aivovaurioita[3][4]. Tästä syystä ketiapiinin tapaisten antipsykoottisten aineiden käyttö tulisi rajoittaa ainoastaan vakavien mielenterveyden ongelmien hoitoon.
Ketiapiini vaikuttaa voimakkaasti adrenergiseen hermostoon ja hermostoon, mikä voi johtaa verenkierron, kortisoli-, insuliini- ja verensokeritasojen vaarallisiin toimintahäiriöihin ja muutoksiin ja aiheuttaa diabetestä. Erityisesti haiman alpha2 adrenaliini reseptorien herkistyminen voi aiheuttaa insuliiniresistanssia ja lääkitystä vähennettäessä vaarallista insuliinimäärien vähenemistä ja verensokeriarvojen nousua.
Ps. Ja jos ei 900mg ketiapiinia illassa väsytä, niin kenties olet syönyt kyseistä lääkettä aika kauan? Toleranssi.
Kiitos SoiKannel vinkistä. Lääkeannokseni on tosi pieni, mutta nyt lähtee Ketipinor hemmettiin dosetistani.
Muista, että kyseinen lääke saattaa aiheuttaa riippuvuutta.
Eli 25mg vähennys n.kuukauden välein.
Sitä määrättiin unen laadun parantamiseksi 2-4 kpl/vrk (25mg). Olen jo pari kk ottanut vain yhden, joten eiköhän senkin voi jättää pois. Viime yönä oli nukkuminen vähän katkonaista mutta jos nuha tällä häviää niin kestän sen kyllä. Ei nukkuminen niin hyvää ole silloinkaan kun ei hengitys kulje.
Ei tuossa viihdearvoa varmaan ole ollenkaan. Skitsofreniaan ja kaksisuuntaiseen häiriöön sitä käytetään isolla annoksella. Itse söin lyhyeen yöuneen 50-100 mg illassa vuoden ajan. Tosiaan piteni yöuni ja nukuin hyvin 9-10 tuntia yössä. Lopetin sen siten, että viimeisen liuskan söin 2 kpl / ilta ja sen jälkeen oli noin pari viikkoa hankalaa nukahtaa, mutta sen jälkeen olen nukkunut ihan hyvin ilman lääkkeitä.
No voi hohhoijaa . Osta nyt vaikka pahimpaan hätään kaljaa lava tai pari. Siitä tulee ihan letkee ja lepposa olo. Saattaa tulla myös ilki- ja/tai väkivaltainen olo ja putkareissu, jos sellaista haet, mutta pääsetpä vähäksi aikaa miettimästä näitä elämän suuria kysymyksiä kuten Ketipinorin viihdearvo
Garion, mitä tuolla muissa puhelet lsd:stä, lakasta yms, niin pysy vaikka niissä ja älä mieti mitään ketiapiinijohdannaisia. Noh, en nyt kuitenkaan suosittele niitä käyttämään, mutta älä ainakaan hihaan näitä nappeja vetele… Alko + ketipinor kombo tipauttaa kyllä untenmaille nopeasti, toki erikseenkin, mutta paljon suuremmilla annoksilla, Tuokin kyllä tosta sensuroidaan, mutta ompa niitä tyhmempiäkin komboja ehdoteltu ja kerrottu muissa ketjuissa… Itse aikoinani tuolla nukutin itseni, erikseen en kännejä halunnut vetää enkä paketillistä ketipinoreita, että se uni sieltä tulisi. Halcionit ja muut bentsot kun ei enään millään toimi unentuojana. tosin ei noita ketiapiineja yms muutenkaan ole ollut kuin vain kokeilu mielessä pari kk ja erittäin huonoilla tuloksilla ja kokemuksilla (siis ihan oikeilla doseilla). Jätä nämä lääkkeet niitä tarvitseville, muutenkin nämä lääkkeet saisi lailla kieltää unettomuuden yms hoitoihin.
Hmmm…miksi ketiapiinia pitäisi käyttää viihdetarkoituksiin?? Jättäkää se vain niille jotka sitä tarvitsevat. itse olen kyseistä lääkettä käyttänyt vuodesta 2002 lähtien. Unettomuuteen ja mm ahdistuneisuuteen ja rauhoittaa liialliset asioiden pyörimiset päässä. Annos on 400 mg illalla ja 100 aamulla ja iltapäivällä 100. Siis ei mulla mitään skitsofreniaa ole eikä kaksisuuntaista mielialaakaan. Aina on tullut kärsittyä unettomuudesta jo murrosiästä lähtien ja ahdistuksesta. Tulihan noita lääkkeitä muitakin aikoinaan vedettyä esim bentsoja mutta se polku nyt on alusta lähtien jo tuhoon tuomittu jos sairaudet ovat kroonistuneet
Nykyään saa ihan kunnon unet noilla ketiapiineilla…tulee se ihanan rauhallinen olo ettei työasiat pyöri jatkuvasti päässä ja päivälläkin noilla pienillä annoksilla auttaa keskittymään työasioihin ilman väsymystä. No apulääkkeenä on Efexor mutta se nyt on niin pieni annostus sitä että olen monta kertaa meinannut jättää kyseisen lääkkeen pois. Alusta lähtien on melkein ollut kyseinen lääkemäärä annostus ja ei mulla ole nyt mitään sivuoireita siintä ole ollut. Joskus alussa oli noita “unihalvauksia” mutta tiedä nyt johtuiko se ketiapiinista vai muusta.
No 2 tyypin sokeritauti on ilmennyt ja lääkitys siihen. Tuskin se ketiapiinista on aiheutunut koska suvussa on sitä sukurasitteena ja jo ennen ketiapiiniakin on veren sokeriarvot olleet keikkuneet korkealla.
Hyvä lääke mulle kyseinen aine tuo ketiapiini ja parantanut paljon elämänlaatua ja varmaankin ilman sitä tuskin olisin työelämässä mukana enään. Monet ihmiset kirjoittelevat kyseisestä lääkkeestä hirveitä kauhutarinoita ja se johtuu siintä että kyseinen lääke ei heille sovi ja monilla itse sairaus esim skitsofrenia aiheuttaa harhoja ja vainoharhaisuutta ja syyllistävät kyseisen lääkkeen. Sitten on ne ihmiset jotka lukevat lääkeohjeesta haittavaikutukset ja tietenkin ne tulevat kaikki niille
Mulle se on hyvä lääke…ja pitääkin mennä ottamaan annos että saa koisattua hyvin
^vai että viihdekäyttää. Kukin tyylillään. ite oon 25-50 millii ottanu ihan vain nukkumiseen.
Ei todellakaan sovi viihdekäyttöön. Joskus frendeillä oli 200mg ja 25mg ketipinoreita respalla johonki mielenterveyshäiriöihi ja unettomuuteen(?). Jonain perjantaina olin juonu eka joku kopan bissee ja sit frendi alko yllyttää et tarjoo kunno jysärit, jos otan huolel ketipinoreita. Noh koppa alla ja nollatoleilla 750mg ketipinoreita naamaan. Poltin hatsit ja tipahin samantien. Heräsin lauantain sielt frendiltä enkä pystyny nostamaa ees kättä/liikkumaan ollenkaan. Makasin ihan koomassa koko seuraavan päivän, en pystyny liikkumaan mihinkään, ei ollu mitään voimia koko kropassa. Oli elämäni ehkä hirvein lauantai, vaik on tullu kiskottua monta ketsiä swimiäki perjantaisin ja kymmeniä eri tutkareita (ei siis samana päivänä). Silti ei ikinä oo ollu niin paskaa oloa lauantaina, ei missään darrassa eikä mistään doupista. Vasta sunnuntaina joskus päivällä pystyin kunnolla liikkumaan ja silloinkin oli vielä älyttömän pöhnänen olo. Sen jälkeen en oo kertaakaan muuten ottanu ketipinoreita, ku pari kertaa unilääkkeeks 25-50mg. Aamulla aina vaa helvetin työläs pöhnä. Ei siis mitään viihdekäyttöarvoa eikä ole edes hyvä uunilääke aamuisen pöhnän takia. Suoraan roskiin tälläset ryynit ja bentsoja kehiin.
Mulla on aina ihan virkeä olo aamuisin. Ei mitään väsymystä eikä outoa oloa.Antaa hyvät unet noin 8 tuntia ja sopivasti alkaa väsyttämään noin kaksi tuntia ennekuin menee koisimaan. No lääke sopii toisille ja toisille ei. Pitää vaan löytää itselle sopiva lääke. No tietenkin käyttänyt sitä niin pitkään että elimistö on niin tottunut siihen ja ei ilman sitä tule nukkumisesta mitään. Kumman mieltä rauhoittava vaikutus lääkkeellä mikä ei ole edes kolmiolääke. Toki jos sä joutuisit kesken illan annostuksen jälkeen johonkin tarkkuuttaa vaativiin tehtäviin niin kannattaisi ne suosiolla jättää tekemättä esim autolla ajo.
Lisäys: virallisestihan se on skitsofrenia ja kaksisuuntaisen mielialahäiriön lääke mutta sen väsyttävän vaikutuksen takia sitä menee nykyään niin paljon unilääkkeenä. Esim bentsojahan ei tahdo esim saada enään mistään terveyskeskuksista lainkaan tai vaikeaa se ainakin täälläpäin on. No enpä kyllä kaipaakaan enään niitä enkä muitakaan troppeja. Näillä mennään
Nää on hyviä kunhan pitää huolen siitä että on sängyssä kun vaikutus alkaa. Pari kertaa on ollu haastellista yrittää sänkyyn ketiapiinipäissään (koordinaatio-ongelmat).