Ketipinor

Mulle määrättiin noita pari päivää sitten lievään maanisuuteen. Oon nähnyt painajaisia joka yö, en kykene oikeestaan edes nukkumaan vaikka nukuttaa, ja lisäksi suuta kuivaa niin paljon, että pakko olla koko ajan vesilasi/-pullo vieressä. Mahtaakohan noille olla jotain vaihtoehtoista lääkettä? Mä kysyin a-klinikalta, mutta vastaus oli et kokeile ensin pari kuukautta ja katotaan sitten. Mä en kestä tätä kahta kuukautta!

Mulla menee Ketipinoria 300mg- 1200mg/vrk. lääke määrätty kaksisuuntaiseen. Ne painajaiset loppuu jossain vaiheessa. Mulla oli painajaisia kun alotin ko. lääkkeen ja aina kun joudun määrää nostamaan. Ne loppuu/vähenee ajan kanssa.

Onko liian vaikeaa käyttää tuota oikeassa yläkulmassa olevaa HAKU-nappulaa? Vai onko se kenties liian vaikeasti löydettävissä… :unamused:

Esim: viewtopic.php?f=1&t=21270&hilit=seroquel
Ja muistakaa: Ketipinor = Seroquel = Quetapin Mylan (vaikuttava aine ketiapiini)

Kiitos ja näkemiin!

Hmm… lievään maanisuuteen tuskin määrätään Litoa, vai kuinkahan on… :confused: Koeta kestää alkuhaittoja, jos tarvitset lääkettä… Tietty muitakin neuroleptejä on, joita käytetään vaik “mielen tasaukseen”. Mulla 100mg juuri ketipinoria, tohon tarkotukseen, mut emmä ny tiijä onko ne ny mun mieltä kummemmasti “tasanneet”… Unilääkkeeks mä ne otan :unamused: On ollut muistaakseni joitakin vuosia käytös, ja onneks on noit halpisversioita, kun seroquel on kallis lääke, ja siihen taitaa tarvita Kelalta lääkärin (psykiatrin?) lausunnolla haettavan erityiskorvattavuuden, joka pitäisi saada mielisairaudeksi luokiteltavan mt-häiriön (bipolaarinen häiriö, skitsofrenia tai muu psykoosi) perusteella, jotta ei tarvi sitä kallista hintaa maksaa.

ja sadannen kerran paska trendilääke mitä lääkärit kirjottaa vauvasta vaariin vaikka millasilla annoksilla… tolet nousee kohisten ja paino muutamassa kuukaudessa pienelläkin määrällä jopa parikymmentä kiloa, henk. koht. kokemusten perusteella. Ja olihan tuosta aikoinaan tohtori.fi:ssä eri ketiapiinit ja kuinka paljon keskimäärin lihottaa / kk. parhaillas lihottavin oli siellä +7kg/kk. unta ei tunnu henk. koht. saavan noillakaan vaikka suuresti annosteltuna, pelkästään zombi olon… MUISTAKAA KUITENKIN ÄLKÄÄ KOMBOTELKO TÄTÄ PASKAA ALKON KANSSA, väsyttää suurissa määrissä joten hengityslama ja omaan oksennukseen tukehtumisen riski suuri. Kiitos ja anteeksi kommentoinnistani.

Samaa mieltä kyllä kanssasi, paitsi yhdessä asiassa. Ketipinor ei yksinään lihota. Itse olen ketipinoria jonkin aikaa syönyt, mutta lopetin, juuri sen takia kun toleranssi nousi, eikä mitään vaikutusta ollut enää nukkumiseen. Sivuoireet kyllä tuli. Mutta pointtinani oli kertoa, että lihominen johtuu täysin itsestä, siitä miten syö ja liikkuu. Sairaukset on sitten erikseen. Itseäni ketipinor ei ainakaan lihottanut tippaakaan, koska liikun ja syön vähän.

Jotkut lääkkeet saattavat turvottaa. Ärsyttää, kun ihmiset laittavat lihomisen lääkkeiden piikkiin.

Jaa. No itse en ole ainakaan lihonut yhtään, vaikka olen “lihottavia” lääkkeitä syönyt. Esimerkiksi mirtazapiini, monet puhuu, että se aiheuttaa lihomista (ruokahalun lisääntymistä), mutta ei lihottanut sekään. Ja se kai on yksi niistä pahimmista (?) joista olen kuullut näin.

Eli minulle se ei ole päivänselvä ja koettu ilmiö.

Sen verran täytyy korjata, että metadonin olen huomannut turvottavan ihmisiä. Mutta siihenkin pystyy itse vaikuttamaan…toisista tulee oikeasti läskejä, toiset pysyvät lähes normikondiksessa…

Mutta täytyy muistaa: yksilöllistä. Silti kenestäkään ei vaan tule läski pelkästään lääkkeitä popsimalla.

Minulla ei ole noussut toleranssi. Annos ei suuren suuri 100 mg. M i n ä saan kyllä unen näillä. Painonoususta. Huomautteluja alipainosta (jota ei prkl ole) sain kuulla, kunnes tuli joulu… :wink: Annoksesta haitat tietysti riippuvat, ja kaikki mainitsemasi kyllä olen havainnut kavereilla, joilla on järkyn isot annokset ja näin jotkut ihmiset hyvin tuntien sanoisin, että kyl joskus ainakin aivan turhaan. Miten helkkaris joku ihminen voidaan käytännös pakottaa ottaan gramma päiväs ketiapiinia ja vielä muita leptejä, vaik ei ole ollu psykoosia ku josku vuonna yks ja kaks, l. joskus 15-18 vuotta sitten… (no, tähän asiaan pystyin vaikuttaan, ja annosta kyl laskettiin) Kroonikkopotilaat on mt-puolel aika huonossa asemassa toisinaan, minun mielestäni. Ja kiitos kun sanoit tosta alkoholi + ketiapiini- yhdistelmästä, koskee mulle hyvin tärkeää ihmistä :confused: Tosi voimakkaan tokkuratilan olen kyl havainnut, mutta tyhmyyttäni en ole tajunnut tuota, mitä sanoit :open_mouth: . Mun täytyy koettaa taasen, jos pystyisin vaikuttaan asiaan… :confused:

onneks pärjään tuol deprakinel

Ketipinor 400 mg tekee aamuksi pöhnäisen olon. Depragine vei hiukset pääst ja jouduin ostamaan kalliin peruukin.

Deprakinella lähti hiukset päästä ja jouduin hankkimaan kalliin peruukin. Sitä ei kukaan korvannut, vaikka bibo olenkin.

(Huoh!) Oliks shrinkki? Ne on joskus tosiaan innokkaita bipo/psykoosi/herratiesmitähäiriöbongareita… ON kokemusta… Huomautin yhel, et kyl ihminen voi erehtyäkin joskus olematta psykoottinen… :unamused:

monet lääkkeet kerää nestettä elimistöön, liikunnalla ja ruokavaliolla ei ole mitään vaikutusta siihen. itse lihoin efexorin aikana vaikka mitään elämäntapamuutoksia ei ollut. kärsin paremminkin huonosta ruokahalusta. kun lopetin lääkkeen, kilot lähtivät viikossa.

Syön Ketipinoria unilääkkeeksi 400mg ja n.1h lääkkeen ottamisen jälkeen hirveet mässyt. En ihmettele jos kyseinen lääke lihottaa varsinkin päivällä otettuna.

Hirveää paskaa. Aamulla ihan zombina eikä auta ahistukseen. Masennukseen autto jees. Kaverilla reflat 25mg annoksesta kun ottanut n. 6kk. Pahemmat kun bendereistä.

Kysytäänpä nyt tässä aiheessa… Olen kärsinyt erittäin vaikeasta unettomuudesta ja ensihädässä sain aikanaan avun vasta levozinista joka sittemmin vaihdettiin ketipinoriin, jota söin alkuun 100mg illassa ja nyt vähän riippuen päivästä 100-200mg illassa. Nyt olen vuodenpäivät tätä popsinut ja ilmaantunut ongelmia joiden en aluksi olettanut ollenkaan johtuvan ketipinorista, mutta netistä oireilla löytyi heti juttua kyseisestä lääkkeestä. Eli oireina sydämen tykytystä, voimatonta ja kuvottavaa, ajottain jopa oksettavaa oloa. Tulisiko lääkitystä jatkaa, pienentää, vaihtaa tms? (Luultavasti nukkumattomuus suurempi paha kuin lääke?)

Luultavasti pienentäminen lisäisi vain enemmän unettomuutta, tai ainakin vaikeuttaisi unen saantia. Suosittelisin vaihtamaan. Itselle ainakaan kyseinen lääke ei sopinut ei sitten ei millään, oli vaikka mitä oireita ja sivuvaikutuksia.

Mulla on maaninen skitsofrenia. Neuroleptit olen lopettanut joihin kuuluu Ketipinor. Neurolepteistä tulee
niin paska olo aluksi. Tämä ei ole mikään trolli. Yksi kaveri on lukenut PHARMACA THERAPICAA , ei siis
PHARMACA FENNICA. Siinä on juttua neurolepteistä että poliisi käyttää niitä joskus siten että joku huumeiden
käyttäjä saadaan niillä paskaan kuntoon ja ne saan sen puhumaan siten. Huumeita en käytä itse.
Mutta jos huumeita käytät neuroleptit vetää sut aluksi ihan paskaan kuntoon. Neuroleptit vaikuttaa päinvastoin
kuin huumeet salpaa serotoniini ja dopamiinireseptoreita. Itse tykkään sairauteni aiheuttamasta euforiasta
ja lievästä maniasta. Mutta pidemmän päälle noin neuroleptit tekee kyllä ihan hyvän olon. Mutta ensin joutuu kärsii.

Itse olen käyttänyt ketiapiinia joskus annoksella 200mg-500mg unettomuuteen. Välillä nukahdan ja herään aamulla zombina ja helvetin ahdistuneena, välillä herään keskellä yötä ja esim kerran konttasin kuselle ja parvekkeelle röökille :slight_smile: Olin A-klinikan asiakas 1.5vuotta ja sieltä sain aina halutessani ketiapiinia, hyvin harvoin otin. Nyt pari päivää sitten aktiivinen käyntini siellä loppui (tuli viime lauantaina alkottomuutta vuosi täyteen). Mutta otin lääke boxistani mukaan 1g ketiapiinia, äärimmäisiä unettomuus kausia varten.

Yhteenvetona omat kokemukset pelkästään kammottavia ja ketiapiini todellakin aiheuttaa riippuvuutta vaikka lääkärit eivät sitä potilailleen yleensä kerro. Ja täältä kun lukee haittavaikutuksia niin ei voi kuin kauhistella—> fi.wikipedia.org/wiki/Seroquel

Joskus pureskelin 2 jotai depotti seroquel prolong(400mg :bulb: ) joku 45 minuutin päästä humahti ihan helvetin kovaa, en pysyny enää pystys vaa romahdin latialle enkä päässy ylös :laughing: sain sit jotenki soitettuu kaverille et tulee auttaa. No se sit kanto mut sänkyy nukkuu. Olin henkisesti ihan paskana seuraavana päivänä, enkä ikinä enää syö tota myrkkyy.

Pakko nyt luetella lääkkeen plussat ja miinukset kun kaikilta kerta tulee vain miinuksia:

• Yksi ainoista napeista millä sammun reilussa tunnissa aina! (Kärsin ennen erittäin vaikeasta unettomuudesta)
  • Ei ole toleranssi juurikaan noussut ja olen vuoden käyttänyt.
  • Tekee illalla ennen nukahtamista ihanan rennon olon ja voi nukahtaa hyvillä mielin.
  • Aamulla parisen tuntia pää aika sumussa, mutta selkiytyy sitten.
  • Janottaa aika paljon ja suolisto välillä hitaalla.

Täytyy vielä loppuun mainita, että aikaisemmin mainitsemani oireet olivat väliaikaisia ja todennäköisesti muista ongelmistani johtuvia.