Juurikin se.
Joo oh, jätetään tuo ammattilaisille ni ei tarvii ikiuneen vielä vaipua.
Aiheesta täällä lisää. lokakuunliike.com/17/post/20 … iessn.html
Hyvä teksti, kannustan kaikkia lukemaan tämän!
Mikä ihme siinä on, että tuota myrkkyä määrätään tuolla tavalla? Mitkä ovat ne pohjimmaiset syyt? En minä ainakaan lekurina jos mulla olis hiemankaan ammattietiikkaa, voisi määrätä tätä myrkkyä kovinkaan heppoisin perustein…
Word.
…
Ketipinorin pakkosyötöstä… Mut yritettiin tunkea suljetulle pakkosyömään Ketipinoria ja Zyprexaa. Suljetulla ne totes, että ei voida toimia niin. ONNEKSI se lääkäri oli selväjärkisempi kuin avopuolen. En suostunut yhä edelleen avollakaan syömään ko. lääkkeitä, joten potkaisivat mut pihalle.
Okei, ei oo kyllä naurun asia. (Hekottelen vaan muistolle siitä, kun perustelin sille pässinpäälle, että en mä ole ihan tumpelo tän asian kanssa, että olen ennen sairastumistani ehtinyt jonkinverran opiskelemaankin asioita ja siinä kohtaa se keskeytti niin saatanan vihaisen kuulosena, että “HOITO LOPPUU NYT, OLE HYVÄ JA POISTU!” Vaikka en mä väitä lääkäri olevani omilla tiedoillani, niin silti. Tarpeeksi väitän tietäväni, että en niitä paskoja pillereitä syö. Okei joo, skipatkaa.) Pistää miettimään, että pitääkö oikeasti hoitonsa ns. ansaita ja miten suuri valta yksittäisellä lääkärillä voi olla. Syöt jotain aivomyrkkyä tai et saa hoitoa. Joko tai. Vieläpä, kun niitä muitakin lääkkeitä tosiaan on. Esim juurikin täällä mainitut Temesta ja Tenox. Mun kohdalla toki Tenox ollaan jo testattu, eli ihan ymmärrettävää olisi ryhtyä hc:mpään kamaan nukkumiseen, MUTTA mullaKAAN ei ole käyty läpi kaikkia unibentsoja. Ahdistukseenkin olen syönyt ainoastaan Opamoxia ja nyt Diapamia.
Neurolepteille on paikkansa, paha mania, skitosfrenia ja unettomuus, johon ei oikeasti tehoa mikään muu. Eli silloin, kun hyödyt ovat suurempia kuin haitat. Mutta tosiaan ensisijainen apu sen ei pitäisi olla unettomuuteen, eikä todellakaan ahdistuneisuuteen! Vieläpä, kun kaikilla se ei edes toimi ahdistuneisuuteen. Mulla ei ainakaan auta hevonvittujakaan Ketipinor, ennemmin tekee entistä ahdistuneemmaksi!
Aina lääkärit jaksaa toitottaa, että neurolepteihin ei muka tolet nouse. Joo, ei ehkä samalla lailla kuin bentsoihin, mutta kylläpä sitä annosta täytyy nostaa siinä kohtaa, kun aivot ei enää toimi normaalisti. Lisäksi olen kuullut porukalta, että eivät minkään Levozinin jälkeen enää nuku bentsoilla. Varmaan yksilöllistä toki, mutta uskottavaa, jos aivot on lopullisesti paskana, kun on käyttänyt 10v Levozinia nukkumiseen.
Kaikkein vähiten ymmärrän sitä, että NUORILLE määrätään moisia myrkkyjä. Niillähän on pysyviä vaikutuksia aikuistenkin aivoihin, entäpä sitten nuoret, joiden aivot vielä kehittyvät? En usko, että noita on tutkittu tarpeeksi, etteivätkö muka häiritsisi aivojen kehitystä jotenkin. Ketipinorkin on niin uusi lääke. Vanhempien antipskykoottienhan kohdalla se jo tiedetään, että aiheuttavat pysyviä vaurioita.
Joskus osastolla noita on ollut pakko syödä, vaikka on valittanut kuinka kamalasta olotilasta niiden jälkeen. Nyt kaivoin jemmasta niitä esiin taas kun on joku rapid-cycling menossa, eikä uni tule ja parempaakaan lääkettä en omista Kokeilen 25mg tänä yönä. Toivoa saa… viime yönä jouduin ottamaan 150mg että tipahdin. Se huono puoli vaan tollasessa annoksessa minulle, että seuraavana päivänä neljän aikoihin joudun vielä vetämään kahviövereitä kun on niin zombiolo.
Eilen katsoin dokumentin SSRI-estäjistä. 10% ihmisistä saa bipolaarisen häiriön kun annosta (Käypä Hoidon mukaan=Suomen lääketieteen raamattu) mukaan lisätään, ei pieni annos kauaa “kanna”. Joka seitsemäs saa vain hyödyn SSRI-lääkkeistä ja ilm muuttavat aivoja lopullisesti vuosien käytön jälkeen… Lievään ja keskivaikeaan masennukseen ei toimi lainkaan…
Kyse on MOT-dokkarista, joten hiukan vitutti tuo “peilikuva eli sama lääke”-vertaus; kait itse voin tuon perusteella pyytää myös levo- tai raseemista-amfea pelkän dextroamfen sijaan??
Areenasta varmasti löytyy, MOT: Masentavat Lääkkeet
Pointti oli kuitenkin kohdillaan, 5v:n jälkeen erittäin pieni osa oli lopettanut lääkkeen ja usealle määrätty muita masislääkkeitä lisäksi… Tuota bipo3:sta jo Käypä Hoidossa aiemmin ihmettelin; kun SSRI aiheuttaa maniaa, määrätään tasoittavia! Onneksi itse päätin jättää masislääkkeet pois, kun maniaa alkoi esiintyä kuurin jälkeen…
Ps. Dokkarissa mainitaan myös masiksen uusiutuminen (usein viekkareita) ja kolmas masennus, niin lääkettä määrätään “ylläpitohoitona” lopun ikää!!
Pps. Näkee käyttäjien määrästä, että terapia jää pois ja purkki käteen…
Seroquel! Käytä tätä vuosien ajan ja keskustele ihmisten kanssa howtochatonline.net/ .
Minua on aina huvittanut Saunan SSRI-hysteria. On nyt vaan kylmä fakta, että tässä yhteiskunnassa on paljon pahoinvoivi ihmisiä, eikä yhteiskunnalla, saatikka heillä itsellään ole juurikaan resursseja parantaa asiaa. Jotain asialle kuitenkin on tehtävä, ja lääkkeet ovat halpa ratkaisu.
^ Ei SSRI-lääkkeissä mitään vikaa ole silloin, kun ne auttavat. Niissä tapauksissa taas, kun ne vain invalidisoivat enemmän mm. pahentamalla ahdistusta ja unettomuutta ja pahimmillaan aiheuttavat maniaa ja ties mitä antisosiaalista käytöstä, en ymmärrä, miten niiden käyttö palvelee sen enempää yksilöä, kuin yhteiskuntaakaan.
Ei tämä tietenkään vain SSRI-lääkkeitä koske, vaan kutakuinkin kaikkia lääkeryhmiä; toisen elämän pelastus voi tehdä toisesta lähinnä metabolisesta oireyhtymästä kärsivän kleptomaanin tahi vastaavaa.
No tottakai vasara on parempi naulaamiseen, kuin ruuvimeisseli. Ei aina tarvitse hokea näitä samoja fraaseja. SSRI-lääkkeet ovat hyvä keino näiden vaarattomaksi tekemiseen, joita ei voida sulkea vankilaan tai mielisairaalaan pitkiksi ajoiksi. Yhteiskunnalliset vaikutukset siis positiiviset.
^ Menevätköhän sulla nyt sekaisin SSRI-lääkkeet ja neuroleptit? SSRI-lääkkeillä kun tuppaa olla sellainen pieni sivari, että bipoilla aiheuttavat maniaa(Tämä on ihan yleisesti tiedossa ja lukee kaikkien SSRI-lääkkeiden pakkausselosteissakin ja siitä huolimatta noita tykätään edelleen herkästi bipopäille lykätä) ja mania harvemmin kai on ympäristön kannalta mitenkään harmiton ja toivottava asia. Allekirjoittaneesta SSRI-lääkkeet tekivät hyvinkin aggressiivisen ja seurauksista piittaamattoman, eivät suinkaan lauhkeaa zombia. Vastaavaa vaikutusta saattaa esiintyä ko. lääkkeiden sivarina myös ilman kaksisuuntaista mielialahäiriötä.
Juu, en ole ollut tietoinen tuollaisesta. [Poistettu asiattomuuksia -Päihdelinkin moderaattori] Paljon parempi, kuin bentsoja.
Esim. toistuvasti väkivaltarikoksiin syyllistyneet voisi aivan hyvin lamata toimintakyvyttömäksi yhdellä injektiolla päivässä
Siis lepti-injektiollako…?
Mahtaisko se oikeasti auttaa estämään vakavaa väkivaltaista käytöstä…? Bentsot eivät siinä useinkaan auttane, sillä jos ei käyttöä hallitse, vievät kykyä kontrolloida impulsseja . On kokemusta ja paljon (ei väkivaltaisesta käytöksestä, ainakaan sellaisesta, joka olisi kohdistunut johonkuhun muuhun elolliseen olentoon kuin itseeni -omiin tavaroihini ja huonekaluihini ja seinään aikoinaan purin aggressiota. Siitä nyt ois korkeintaan voineet tehdä naapurit häiriövalituksen. Tai soittaa poliisille, mistä olisi todennäköisesti “soitettu lähete”, jos olisivat paikalle tulleet… Siitä on toodella kauan, onneksi!!!)
Joku neurologi aikoinansa kapakkakeskustelussa kertoili, että nykyaikana pahan maineen omaava lobotomialeikkaus kyettäisiin tänä päivänä tekemään hyvin pienellä leikkauksella (sikäli kuin mikään aivoleikkaus voi olla “pieni” ) . Eikä se enää tekisi ihmisestä minkään sortin “zombia” (unohtakaa jo Käenpesä, jos olette lukeneet/nähneet…). Semmoinen voisi aikaansaada saman, siis todella pahoihin väkivaltarikoksiin syyllistyneet, vaiks oikeen psykopaatti-kategoriaan perustellusti luokitellut ihmiset rauhallisemmaksi, ei-väkivaltaiseksi. Tiedä häntä. Varmasti on paljon eettisiä ongelmia, jos ihmisen aivoja pysyvästi muutettaisiin oikeuden päätöksellä. Vaan kun vaiks joku murhasyytteessä ollut ihminen arvioidaan mielentilatutkimuksen tuloksen perusteella tekohetkellä täyttä ymmärrystä vailla olleeksi ja saa vaiks X vuoden tuomion, on vankilassa jonkin lyhyen aikaa, sitten avovankilassa ja sitten koevapaudessa -eikä ole muuttunut, ja uusimisen vaara on olemassa, eikä edes pienenä, pistää miettimään, pitäisikö olla jotain muutakin, onko se riittävää… Vankeinhoitolaitoksessa uskottaneen ihmisen muutokseen, kuntoutukseen, mut tulee ajatus, että jotain muutakin pitäisi olla. Jos teko vielä on tehty humalassa, auttaisiko vaikka pakkoantabus… En tiedä. Periaatteessahan se on niin, että kun ihminen on tuomittu ja jos koevapauden aikana ei tee mitään sellaista rikosta, josta tuomarin olisi pakko lain mukaan tuomita ehdotonta vankeutta ja oletettavasti myös jäljellä oleva koevapausaika muuttuisi silloin ehdottomaksi, hän on rangaistuksensa suorittanut. Eikä vain periaatteessa, vaan näinhän se on. Mutta ihminen voi pysyä aivan yhtä vaarallisena, jos jatkaa siitä, missä oli ennen vankeusrangaistusta.
juoruilut poies…
Kyllähän ne hulluimmatkin mielisairaaloissa rauhoittuvat. Oletan tämän tapahtuvan juurikin lepti-injektioilla
^Itseasiassa pääosin Ativan-injektiolla, eli Temestalla. Jos ei auta, niin perään toki haloperidolit.