Eilen illalla otin yhden ja tänään vasta klo 16 jälkeen lakkas väsyttämästä. Väheneekö toi väsyttävä vaikutus, vai heitänkö lääkkeet romukoppaan? Ei ollut yhtään hauskaa, kun koko päivän väsytti ja nukahtelinkin jatkuvasti. Onneks sentään oli vapaapäivä. Voiks ton puolittaa, vaikkei siinä jakouurretta olekaan?
Ohjeessa sanotaan ettei saa puolittaa. Minä puolitin ja en kuollut.
Menee joku 3 päivää ja sitten alat herätä pirteämpänä. Noin 2 kk ja si näkee mitä se tulee oleen jatkossa, voi tarvita jopa nostaa annosta sillon.
.
.
Kyllähän pieni annos Ketipinoria eli ketiapiinia on ihan hyvä tipauttamiseen, jos ei ole tottunumusta…
Sivuvaikutuksena tosin aikas pitkät unet voi tulla… Mut varmaan joillakin hyvä lääke tuo ketiapiini, esim. pitkän valvomisputken jälkeen…Tai vaikka tilanteisiin, kun on varaa vähän kuittailla univelkojaan(vapaapäivä tulossa)…
Mut pidemmän päälle tollaset neurolepti lääkitykset kait turvottaa, laiskistaa ja tylsistyttää ihmisen…
juuri näin
aivan hirveää paskaa, tuo psykoosilääke aiheutti mulle psykoottisen olotilan seuraavana päivänä ja painajaisia yöllä.
Mä kuulun niihin harvoihin joita toi enempi vaan piristää melkee. Zyprexaa 20mg on taas sit asia erikseen.
Ja mainittakoon että Ketipinorissa on sama vaikuttava aine kuin Seroquelis.
Häh? pienistäpä määristä tipahtelette.
Itse joudun unettomuuden iskiessä (yleensä riittää 350 mg Leponex) syömään väh.200 mg ketiapiiniä, joskus ei sekään riitä ja aamulla pystyy nouseen ihan normaalin skarppina seuraavaan päivään…
joo o
Tänään sairaanhoitajan juttusilla kävin ja valittelin noista, et nukuttaa liikaa ja paska olo vaa tulee päiväks. Hoitaja kävi kysyy sit lekurilta voisko vaihtaa johonki muuhun, nii lääkäri oli antanu uuden ilmaispaketin kaapista ja sanonu et laittaa puoliks. Hoitaja kerto tämän ja sanoin, ettei niissä kyllä jakouurretta oo ja ei saa edes puolittaa. Avas paketin ja katto näimpäs on ja lähti uudestaa lekurin luo ja sit oli kirjottanu taas respan tenoxeihin mitä tässä oon vaihtamassa ollu…huoh
Mä pistän sen tabun 1/4 osaan ja sekin jo nukuttaa ja aamulla kun kello soi, niin vielä tekis mieli jatkaa elbailua. Mutta tosiaan, jos noita monta yötä syö peräjälkeen, niin ei se enää niin nukuta. Paska unilääke jos pitää käydä töissä IMHO. Onneks saa katukaupasta 100 paketin stilejä. Riittää vähäks aikaa. :mrgreen:
Itse käytän 500mg iltaisin unettomuuteen ja rakentelen sen annoksen 2 x 200mg + 100mg x 1. 300millistä ketipinoria ei muuten ole olemassakaan…
Kaveri heitti mulle noita levyllisen ja sano, että jos on pitkä piriputki takana nii näillä tipahtaa hyvin. Huomenna yhdeltä päivällä pakollinen meno nii taidan nukahtaa xanoreitten voimalla, joskus aamuyöstä luultavasti. Ei paljoo haittaa tunnin parin unet ku vedän töötit ennen lähtöö sinne.
Mulla meni ennen ketipinoria 400mg vuorokaudessa. Sit se väheni et 200mg illalla unta antamaan. Koko ajan olen nyt vähentänyt itse ja nyt menee 50-75mg illalla unta antamaan. Mulla nukahtaminen on ollu se ongelma. Saatan herätä yöllä mut saan kyl yleensä uudestaan unenpäästäkiinni. Aamulla herään nykyisin ihan kivasti ettei ole mitään pöhnää. Tarkoitus on edelleen jatkaa vähentämään et lopulta pääsisin kokonaan eroon. Jos on ollu huono päivä ja on levoton olo illalla niin otan sen 75mg mut sitten kun olo on rauhallisempi niin sit vain 50mg. Yleensä samalla kun otan lääkkeet niin sammutan telkkarin ja tietokoneen ja selailen mainoksi ja muita lehtiä et pyrin rauhottumaan…
Ei mitään uutta, vaikka vuosi vaihtui. Sama saatanan unettomuusralli jatkuu. Kaiken muun olen vähentänyt minimiin, ei Xanttuja eikä mitään päihteilyä. Stilnoct ei tunnu auttavan, enemmän tulee vaan sivuvaikutuksia. Mikä olis semmonen samantyyppinen, lyhytvaikutteinen nukahtamislääke?
Sillontällön tulee käytettyä unilääkkeenä tota, mut siinä on tosiaan se paska puoli että nukuttaa seuraavaki päivä. Itellä jo se 25mg toimii, yleensä ei enempää tarvi. Ilmeisesti “uudentyyppinen” neurolepti? Enivei tuntuu ihan samalta ku zyprexa, ei oikeestaan väsytä vaan pistää niin jumiin ettei pysy hereillä…
Itselläni on määrätty kyseisii nappuloit 100 mg iltasin et saa nukuttua. Jos ei muut nii blosset ja teevee auki, ja rojahtaa sitte ku rojahtaa
itsellä määrätty 250mg ketiapiinia yöksi nukkumiseen, en saa mitenkään unta ilman tuota määrää.
Tsopikloni eli Imovane tai Zopinox. Tossa vaan vittumaisena bonuksena raudanmaku suussa, joka kestää tunteja heräämisen jälkeen.