Ketipinor 25 unettomuuteen?

Mulla meni pahimillaan 1200mg päiväs,nykys 600mg ja seroquel prolongii joka on huomattavasti parempi ku ketipinor.

mä otan pari 25mg pwäiwisinkin jos tahon nukkua tommonen 2-4 tuntia
herääminen on aika tokkuraista,apaattista oloa… :unamused: nuoin puolentoista tunnin päästä
tulee selwempi olo…mut kaikki on tietysti nii yksilöllistä…
Illall/yöl nappaan taas 1-2 ketip. sekä 2 melatiiniä,niillä nukun aamun saakka…
Pannareita ottaisin mielummi mut niitä tohtorit tahtoo pihtailla eiwätkä kowin paljo kirjota ulos mulle.
Mul riittää joskus jopa puolikas 5mg-1 pannari +melatiinit niin nukun,ja aamul huomattawasti pirteempi olo kun ketipinoril.mutta kohtuus kaikessa…tietysti…Pannarit on hywä lääke mut ei warm.kannata wetää sitä iha joka pwä…ettei koukuta.ps.warokaa myös kahwia,alkoa,seksiä,jne.no jooo,eipä muuta … :mrgreen:

Just joo. Niinhän se Pannari on Panacod. Täällä on sairaasti ihmisiä, jotka ei oo nistejä.

“Saunassa sana on vapaa kaikkeen päihteiden käyttöön liittyen”. Jos syö reseptin mukaan Pameja, niin se ei ole päihteiden käyttöä. Pysykäämme palstan aiheessa tai suksikaa vittuun täältä.

Woui anteeksi kauhiasti en tiennyt et pitää olla kunnon nisti et tänne saa kirjoitta !! :open_mouth:
Kylläpä tein Ison Mokan!! Sekoitin yhden nistin pwän ihan ylös alas…
Tarttee alkaa raswata suksia kun toi yx kowishemmo pyys mua suksimaan weehen…joo
kyl mä woisin jonk.ihkun naisen lempeä halutakin… :smiley: Kiitos waan olipa hywä idea
joukkerilta :stuck_out_tongue: naiset on ihania… :wink:
Eikö päihdelinkin"puhdistuspartiosta" wois joku laittaa sellaiseen wirkaan joka poistais munlaiset
ei "hywäksytty nistiksi wielä"tyyppien kirjoitukset täältä??ettei jokerin pwä menis enää pilalle/sekaisin, kun tänne kirjoittaa kaikenl.munlaiset kusipäät. T.& rutistus ( Ewil Woman) : spookie m :mrgreen:

Wickedness Lies In Your Poisoned Lips
Your Body Mowes Just Like The Crack Of A Whip
Blackness Sleeps On Top Of Your Slate Bed
Don´t You Wish You Could See Me Dead
Ewil Woman Don´t You Play Your Games With Me!!! :smiling_imp:

Just sain 30 x 100mg ja 1-2 illalla unettomuuden hoitoon, neljä yötä valvottu, mutta tiedän et tehoaa, vaikka se on pirun neurolpti on se oikein käytettynä pelastus, Älkää aina morkatko leptejä-…

Fabian :open_mouth:

Mulle toi ketiapiini on aina ollu hyvä lääke. 50-75 mg riittää antamaan unta. Käytin yli vuoden tommosia annoksia, ja sit lopetin seinään, enkä huomannu mitään uniongelmia. Nyt en enää käytä sitä. Muutaman kerran ku olin vauhdikkaalla radalla, otin 50-100 mg ja se autto unen saantiin. Seuraavana aamuna ei oo koskaan ollu tokkurainen olo. Hyvä lääke mun mielestä.

MyCupOfTea kirjoitti:

:open_mouth: onks joku kussu sun muroihin vai mikä on? viestini ei ollut vittuilua vaan halusin vaan saada tarkennusta mistä lääkkeestä on kyse

hywä MyCupOfTea,kirjotukseni ei ollut
tarkoitettu sinulle.(Kiitos infosta!)
Texti oli Jokerille t.spookie m :mrgreen:

Ite sain ketipinoria joskus aikaisemmin uniongelmiin sekä bentsojen tilalle ilman minkäänlaista bentsojen tiputusta. En koskaan sitä tahtonut, mutta lääkäri ei antanut muuta vaihtoehtoa vaikka vaadin siltä lainmukaisesti sitä, että yhteisymmärrykseen on päästävä tavalla tai toisella, mutta Ketipinoria sitten vain sain.
Ketipinoria söin jonkun 3 viikkoa ja seurauksena oli hirveät painajaiset ja heräilin keskellä yötä ihan hikisenä sekä aamuisinkin olin aina hikinen.
Ei ollut kovin kivaa käydä joka aamu suihkussa yhden lääkkeen takia. :imp:

Söin tätä lääkettä hiukan yli vuoden. Auttoi nukkumaan, kun oli normaali arki menossa. Nukuin jopa 10 tuntisia yöunia. Alkoholin vieroitusoireisiin ei auttanut eli silloin ei nukuttanut tämä lääke.

bentsotolelliselle ainakin turhalääke. Söin 3-4kk 75mg annosta ja paino nousi 23kiloa. En vaihtanut ruokavaliota tai liikkunut vähempää enkä enempää. Lääkkeen lopetin seinään ja 5-6kk ja paino tippui 20kiloa, ihan tavallisella kotiruoalla, paskaruoalla ja kaljalla, en harrastanut minkään muotoista liikuntaa… Joillakin aiheuttaa painajaisia, hikoilua, ja todella monella painonnousua. Joltain lääkärisivuilta joskus luinkin missä oli eri ketiapiini pitoisia lääkkeitä niin taisi tuo ketipinor olla top 3:na eniten lihottavana.

Mulla oli aloitusannos 50mg,hyvin kyl nukutti mutta noihin alkoi tottumaan ja pahimmillaan jouduin vetää 1200mg päiväs.Sit sain onneks kelan täyskorvauksen ja tuo paska vaihdettiin seroquel prolongiin joka on kallista tavaraa,puolen vuoden setti 1500e,mut mulle sen 3e.Paljon parempi lääke ja annos on vain600mg päiväs.Tosin mulla se on ns.tasaavana kun on kaks-suuntanen häiriö,mut kaupan päälle auttaa myös nukkumiseen.Minua ketis ei lihottanu,päinvastoin pudotin painoo 10kg,kun todettiin diabetes.

Tästä vielä, että ei siis auttanut nukahtamaan, vaan auttoin pysymään unessa. Ei heräämisiä koko yönä. Hyvin toimi. Lopetin kuitenkin, kun ei haluta koko ajan lääkkeitä syödä. Jatkossa syön vaan sairaana buranaa. Kaikilla lääkkeillä on haittavaikutuksia ja kun jo vuoden söin tätä, niin ajattelin, että nyt riittää.

Paremmin ei kyllä voisi sanoa, ei mitään lisättävää, piste.

komppaan täysillä

Määrät nukkumiseen ovat hyvin pieniä. 25-100. Oletteko nyt ihan varmoja, että ne tutkimukset koskevat noita määriä, vai niitä määriä, joita käytetään skitsofreniassa ja kaksisuuntaisessa? Epäilen kyllä, että pienillä määrillä ketipinor ei olisi vaarallista ja siitä pääsee heti eroon toisin kuin jos olisin esim. syönyt vuoden diapamia tai tenoxia.

Minulla tuo auttoi ja ei ole mitään negatiivista, paitsi että joskus kännissä söin koko levyn kerralla ja nukuin sitten käsittämättömiä tuntimääriä. Kännissä ei olisi pitänyt syödä. Lopetin käytön, koska en koe enää välttämättä tarvitsevani ja saan nukuttua sen 6-7 tuntia nykyisin ilman lääkettä.

Joillakin saattaa jopa tuon 100mg lopettaminen seinään tuottaa vaikeuksia, varsinkin jos vuoden kuurin vetänyt joka päivä, eikä esim kuukauden kaksi. hyvä, ettet enään tarvitse lääkettä nukkumiseen. itse olen ottanut vaihtoehdon kun en saa nukuttua, niin valvon koko yön ja menen vasta seuraavana yönä nukkumaan. itte oon kärsinyt univaikeuksista noin 5 vuotta ja kaikkea kokeiltu, bentsopohjaisista ei enään mitään hyötyä, kun menee muuhun tarkoitukseen bentsot päivittäin, ja noihin skitsolääkkeisiin en enään ikinä koske ellen totaalisesti flippaa… mieluummin sitten vaikka käytän laitonta ainetta nimeltä kannabis jos en unta saa, tai vedän vaikka viinalla tajun pois nämä kuitenkin pois luettuja vaihtoehtoja myös. nytkin jo 2 ja puol kk juomatta. kannabiksen kokeilusta aikaa vuosia.

Kiitettävästi olet ollut selvinpäin. Itse olen nyt ollut selvinpäin ja ilman ketipinoria 2 1/2 viikkoa. Unirytmi on normalisoitunut vihdoin ja viimein. Minulle ei mennyt joka päivä 100 annosta, vaan 50-75 oli riittävä. Kyllä tuo lääke auttoi ja oli ihana nukkua 10 tuntisia unia, mutta miksi lääkitä itseään, kun tosiaan sillä 6-7 tunnilla jo virkistyy riittävästi. Kun aikoinaan lääkkeen sain, niin silloin en nukkunut kuin 4-5 tuntia yössä ilman lääkettä ja se ei riittänyt.

Mulla itelläni menee nyt tämä, tosin vaikka lukee unettomuuteen niin tahdon lähinnä kokeilla kun on hypomaniassa mielialaa laskeva ja masiksessa taas nostaa pitoisuuksia. Itseäni on väsyttänyt kyllä tuo 25mg joten en ole ottanut läheskään joka ilta. Onneksi annos pienin mahdollinen…

Hiukan eri tietoja:

1. Luin muuten neurolepteistä enemmänkin ja yhdellä pdf-sivustolla oli juttua eniten trisyklisistä, mutta myös muista masislääkkeistä. Trisykliset masennuslääkkeet (vanhan ajan) valitsevat biologian mukaan vaikutuspaikan joten toiselle lääke ei sovi lainkaan ja toisella samalla annoksella saattaa olla 40 kertaa enemmän ainetta elimistössä… :open_mouth: Tutkin yhtenä päivänä tällaista tietoa masennuslääkkeistä ja Litiumista. Tieto on ilmeisen vanhaa, mutta kyllä tiedot ovat erittäin paljon ristiriidassa monesti keskenään… Tuolla oli trisykliset, SSRI, MAO-estäjät (vanhat ja uudet) ja ilm. SNRI(?), sekä neuroleptit(!!) Suprium sekä flupentiksoli.

Muita uusia masennuslääkkeitä ovat venlafaksiini ja reboksetiini.
Venlafaksiini estää sekä serotoniinin että noradrenaliinin takaisinottoa
soluun kuten trisykliset masennuslääkkeet, mutta siltä puuttuvat
näiden haitalliset vaikutukset muskariini-, histamiini- ja adrenergisiin
reseptoreihin. Reboksetiini on puolestaan selektiivinen noradrenaliinin
takaisinoton estäjä.
Myös eräillä neurolepteillä on depressiolääkevaikutuksia. Sulpiridin
pienet antidepressiiviset ja disinhibitoriset annokset salpaavat
presynaptisia dopamiinireseptoreita, ja sitä voidaan käyttää masennuslääkkeenä
lievässä ja keskivaikeassa depressiossa. Muista neurolepteistä
ainakin flupentiksolilla on pieninä annoksina samankaltainen
vaikutus.

1. Masennus- & psykoosilääkkeet Sami Anttilan mielestä… Riippuvuutta EI kehity… :unamused:

Uudet, atyyppiset neuroleptit tarjoavat merkittäviä etuja perinteisiin neurolepteihin.
Skitsofrenian hoidossa ne ovat paremmin siedettyjä ja todennäköisesti niillä saadaan parempi komplianssi ja teho masennusoireisiin.
Vanhusten käytöshäiriöiden suhteen näyttö on myös aika hyvä.
Ne voivat tarjota uusia hoitomahdollisuuksia masennuksen hoitoon.
Niillä on ilmeisesti parempi teho joissakin muissa psyykkisissä häiriöissä, mutta niiden suhteen ei nykyisellä näytöllä voi antaa mitään selviä hoitosuosituksia.

Lääkkeiden kauppanimiä

[i]- flufenatsiini, Pacinol, Siqualone Decan injekt

• flupentiksoli, Fluanxol,
  • fluvoksamiini, Fevarin, Fluvosol
  • haloperidoli, Serenase
  • karbamatsepiini, Neurotol, Tegretol
  • ketiapiini, Seroquel
  • klooripromatsiini, Klorproman, Largactil
  • klooriprotikseeni, Cloxan, Truxal,
  • klotsapiini, Leponex, Froidir, Clozapine,
  • levomepromatsiini, Levozin, Nozinan
  • loratsepaami, Temesta
  • melperoni, Buronil, Melpax,
  • olantsapiini, Zyprexa
  • perfenatsiini, Peratsin
  • perisiatsiini, Neulactil,
  • pramopeksoli, Sifrol,
  • promatsiini, Sparine
  • risperidoni, Risperdal
  • sertindoli, Serdolect
  • sulpiridi, Suprium
  • tioridatsiini, Orsanil, Melleril,
  • tsuklopentiksoli, Cisordinol[/i]

Ennen pidin tätä tyyppiä järkevänä, en enää. Itse sain about 7v sitten Tolvonin sijaan Supriumia jolloin tuo oli lääkärin mukaan “vanhanajan masennuslääke”. Toiselta lekurilta sain vastaukseksi että trisyklinen, samoin tämä oma lääkäri. Ei siinä mitään, mutta tuo loratsepaami! Kyllä… Haukkuu bentsot pystyyn ja kyllä itse olen aina ollut siinä uskossa että lääke lukeutuu bentsodiatsepiineihin.

1. Luotettava (?) ystävä Wiki antaa jälleen uuden tuloksen…

Neuroleptien jaottelu:

Klassiset eli perinteiset (tyypilliset) neuroleptit

[b]Fentiatsiinin johdokset[/b]
   [i] klooripromatsiini
    levomepromatsiini
    perisiatsiini
    perfenatsiini
    flufenatsiini
    tioridatsiini
    trifluoperatsiini
    triflupromatsiini
    promatsiini
    pipotiatsiini[/i]

Tioksanteenin johdokset

flupentiksoli
klopentiksoli
klooriprotikseeni
tsuklopentiksoli

Butyrofenonit
haloperidoli
droperidoli
melperoni

Bentsamidit
sulpiridi

Uudemmat eli epätyypilliset antipsykootit
ketiapiini
klotsapiini
risperidoni
olantsapiini
aripipratsoli
sertindoli
tsiprasidoni
amisulpridi

Eli taas vaihtui luokitukset… ainakin osalla lääkkeistä… Mistä näistä enää selvän ottaa mitkä neuroleptejä ja mitkä “vain masennuslääkkeitä”… Ainakin pitkäaikaisvaikutukset olivat kamalaa luettavaa… Kaikilla tällaisilla lääkkeillä…

^ Jättää aivan sanattomaksi kyllä. Siis nyt kyllä kustaan vastatuuleen melko vahvasti ja hommat kyllä ristiriidassa melko pahasti ettenkö sanoisi.
Ja mitä helvettiä, en tiedä kuka tämä Sami Anttila on, haukkuu bentsot, mutta kuitenkin loratsepaamia suosittelee :question: Melko järjenjättiläinen… Kyllä omasta(kin) mielestä loratsepaami on täysin bentsodiatsepaamijohdannainen, eikä vain vaikutukseltaan samanlainen.
Sen voisin ymmärtää, että hän luokittelisi esim Tsolpideemin, Tsaleplonin ja Tsopiklonin “hyviksi” lääkkeiksi jos on bentsovastainen tyyppi koska edellä mainitsemani lääkeaineet luetellaan jotakuinkin näin. “Eroavat kemiallisesti bentsodiatsepiineista, mutta niillä on sama vaikutus kehoon ja ne toimivat samanlaisella mekanismilla kuin bentsodiatsepiinitkin.”

Ei jumalauta mulle työnnetään vaan ketipinoria trauman aiheuttamaan unihäriöön ja bentsot alas öö 45mg opamoxii jep jep joo uni tulee ja unet myös