Rakkaat kanssamatkustajat. Varmaankin siirryn tästä siviiliin ja lopetan lopettamisen. Mulla nuo aivokemiat on sellaiset, ettei kukaan saa mitään hyötyä näistä mun sepustuksista. Ensimmäisessä postauksessani ihmettelin SSRI-lääkityksen ihmeitätekevään voimaan - viinaa kun ei masennuksen päätyttyä tehnyt enää mieli. Tämä oli kuitenkin vasta pientä lämmittelyä.
Nyt asiat ovat seuraavasti: Mikään ei vituta tai ahdista - kaikki on niin hyvin kuin vain voi olla. Töitä tulee jatkuvasti lisää, kalenteri täyttyy ja raha-asiat rullaavat. Paino on tippunut yli 10 kiloa alle kahdessa kuukaudessa. Kaikki veri- / maksa-arvot ovat korjaantuneet, verenpaineet kohdillaan - kolesterolissa vielä työstämistä. Mieli on rauhallinen, tasapainoinen, täynnä positiivista tunnetta. Tämä välittyy myös läheisiin, vaimo on jo muutamaan kertaan kertonut, kuin onnellinen on saatuaan takaisin miehen, johon rakastui neljännesvuosisata sitten. Tunne on molemminpuolinen - tuo R-juttu siis.
Mutta nyt tulee se pommi. Voin ottaa pari lasillista hyvässä seurassa tai luovuuden buusteriksi, eikä tee mieli lisää. Olen ollut kuskina ystäville illanvietoissa, itse otan lasin tai pari illan aikana. Nautin viinistä, seurasta ja hyvästä olosta, puhallan toki nollat mittariin ennen rattiin hyppäämistä. Ei tule tietenkään krapulaa eikä edes morkkista. Aamulla mieli on kirkas ja olo kuin Hästensin mainoksessa auringon sarastaessa kaihtimien välistä. Olen tarkkaillut muutostani kriittisesti ja uskon vakaasti, että tämä tulee kestämään loppuelämän. Voisin tietenkin olla täysraitis, mutta jotenkin sosiaalinen elämä tuntuu täydemmältä näin. Saattaahan mieli asian suhteen muuttuakin, se on sitten toinen tarina. En näe edes syytä siirtyä vähentäjiin tms. kun ei ole mitään annettavaa sinnekään. Miksi tehdä ongelmaa asiasta, jota ei ole olemassakaan? Toki täällä välillä pyörähdän lukemassa, ikävä tulee muutoin. Siis teitä plinkkiläisiä, ei omaa ongelmakäyttäytymistä.