Nyt olisi mielenkiintoinen keissi. Mielelläni kuulisin, onko muilla vastaavia kokemuksia.
11.12.2023 klo 10.00
tuumin, että on pakko lähteä hakemaan pari sixpäkiä lonkeroa ideaköyhyyteen.
11.12.2023 klo 10.10 vuosien alkoholiaddiktio päättyi.
Samalla poistuivat paniikkihäiriöt, masennuksen kuoppaama tunneskaala palasi, samoin kuin värit muuten harmaaseen päivään. Kognitiiviset kyvyt turbottuivat, lukemisen ymmärrys palasi. Luovia ideiota pulppuaa mieleen. Elämä muuttui ihanaksi - tuntuu kuin aivot olisivat 16-vuotiaat. Ikään kuin joku olisi pessyt niistä kaiken kuonan pois. Perhe on luonnollisesti innoissaan. Ensimmäistä kertaa aikuisiällä olen joulun ja uuden vuoden selvänä - ja nautin joka hetkestä. Kolme viikkoa tätä on kestänyt. Vannon, että kertaakaan ei ole tehnyt alkoa mieli. Vahingossa otin liköörikonvehdin ja voin pahoin jo siitä. Alkoi huimaamaan - mielenkiintoista vai mitä?
Olen juonut päivittäin vuodesta 2010 kiihtyvällä tahdilla. Viime aikoina (vuodesta 2019) meni jo jopa 100 annosta viikossa, kuitenkin vähintään n. 60 annosta. AA ja päihdeavut tuttua kauraa - aiheuttivat lopulta vain suuremman himon juomiselle. Luovalla alalla yrittäjänä on ollut pakko kaivaa ne ideat esiin keinolla millä hyvänsä. Tunneskaala oli uhrattu masennuksen alttarille joskus v. 2012. Kaikkiaan olin valmis monttuun - aikataulu vain oli avoin. Myös kaikki sukulaiseni ovat olleet juoppoja, joten perimäkin on viritetty huippuunsa. Kaikesta huolimatta vaimon ja lasten kanssa meni hienosti - vaikka tietenkin he ovat kärsineet. Eivät ehkä halua syyllistää - enkä minä vakivaltainen tms. ole. Sellainen ärtyisä vanha juoppo korkeintaan, hyvänä päivänä pikku pöhnässä ihan hauska heppukin hetkittäin. Veriarvot luonnollisesti osoittavat, että ihmeparaneminen tulisi tarpeeseen. Onko sellaista oikeasti olemassa? Onko minulle SSRI se korkeampi voima? Olin myös ilmoittautunut silosybiinikoekaniiniksi ranskalaisfirmalle - sainkin saman pilleristä ilman terapiaa.
Illalla lähdetään rouvan kanssa juhlimaan uutta vuotta. Hänellä on pullo shamppanjaa + pari lonkeroa etkoille - eikä mun tee tippaakaan mieli!?!? On vain hienoa kun voi olla porukalle kuskina ja aamulla on taas virkeä ja kirkas mieli. Masentuneena juoppona nukuin jopa 16 tuntia/vrk. Nyt 6-7 tuntia riittää ja aamulla on upeaa lähteä lenkittämään koiraa lumen narskuessa jalkojen alla.
Tällainen tarina näin uuden vuoden kunniaksi. Ei varmasti ole vaikea arvata, millaisen lupauksen annan ensi vuodelle. Kolme viikkoa on lyhyt aika mutta viikoista ne vuodetkin koostuvat.
Miten tässä nyt näin kävi. Elämäntäyteistä vuotta 2024 kaikille