Tuolla Lopettamon puolella on tai ainakin oli joskus ketju nimeltään Arvaa kirjoittajan nimi tjsp. Siinä on siis tarkoitus täysin leikkimielisesti arvailla toisten foorumilaisten etunimiä, ts. millainen mielikuva kirjoittajasta X tulee. En viitsinyt avata tänne erikseen moista, kun en tiedä vielä saako tämä leikki tuulta alleen, mutta pistän nyt tähän oman listani.
Mick on Mika, mutta sitä nyt ei tarvinnut paljoa arvailla, kun on asian ihan itse moneen otteeseen täällä kertonut. Sitä paitsi, kenen 70-luvulla syntyneen suomalaisen miehen nimi EI olisi Mika? Kysynpä vain. Kyllä mä kaikkeni tein kuvitellakseni sut Keijoksi, mutta ei siitä vain tullut mitään .
Zeus on myös syntynyt 70-luvulla, mutta koska kaikki eivät kuitenkaan voi olla Mikoja, niin olkoon sitten Pasi tai Petri.
Vävy on Antti. Tai ehkä Jarno…
Nyyty on Kirsikka tai Kirsi-Maria.
Nnaana on Ida-Maria, Ada-Maria tai vaikkapa Enni-Maria. On muistaakseni kertonut, että hänellä on tuplanimi, mutta koska on nuori nainen, niin ei hän mikään Sirkka-Liisa tai Katri-Helena voi olla .
Pölö voisi olla muuten Minttu, mutta koska hänellä on ikää jo sen verran, niin se ei ehkä oikein käy. En tosin tiedä, kuinka pitkään Minttu on ollut käytössä naisen nimenä . No, Pölö voi olla sitten Marianne tai Anniina.
Recklessroad on Mira. Sara on toinen hyvä vaihtoehto.
^Naurahdin. Pakko kysyä että mistä tämä mielikuva? Lyhyehkö suomalainen etunimi on kyseessä, ei kumpikaan noista tosin. Ei sillä, Sara ja Mira on ihan kivoja vaikka eivät omiin lemppareihin kuulukkaan.
Minäpäs arvaan että ikäluokan perusteella(kasarin alku jos oikein muistan) Winston olisi joku Hanna, Jenni tai Johanna. Tunnustan että lunttasin; kyselin samanikäiseltä kaverilta samalta seudulta yleisimpiä naisten nimiä.
Jostain syystä mä olen aina kuvitellut Nnaanalle jonkun vierasperäisen nimen. Arvauksia hankala heittää, mutta muistelin hänellä olevan juuria jossain etelässä. Ei sillä että kaksikielisellä ei voisi olla suomalaista nimeä.
En minä vain tiedä, mistä niitä mielikuvia kunkin ihmisen kohdalla puskee, siis varsinkin tällaisissa kasvottomissa anonyymiyhteyksissä. Sä vain vaikutat Miralta(Se oli se ensisijainen nimi, mikä tuli mieleen. Sara on ikään kuin johdannainen siitä). Ei mulla tuolle mielikuvalle mitään sen kummempaa selitystä ole. Se lähti vain puhtaasti fiilispohjalta .
Mä en ole Jenni, Hanna tai Johanna, mutta sen verran voin paljastaa, että nimeni on vastaava yleinen ns. 13 tusinassa nimi. Juu ja syntymävuoteni on -80. Älkää edelleenkään antako tuon kasinelosen nickissäni hämätä.
Edit: Kukahan se Keijo olisi? Varpushaukka varmaankin :mrgreen: . Eipä ole sitäkään aikoihin näkynyt, eli on tainnut päästä banaanisaarille lomailemaan. Jo oli aikakin .
^Hyvä, koska en ole kohtaan omasta mielestäni vaikuta yhtään oikealta etunimeltäni ja olen iloinen etten ilmeisesti netissäkään. Kyseessä ei ole mikään Laura-Jenna-Anna-Iida tms. 13 tusinassa mutta satunnaisia kaimoja tulee vastaan joskus.
Kiittelen hyvää muistiani syntymävuosista .
Varpushaukka voisi olla Sami tai Santtu. Tai sitten oikeasti se Keijo jonka olette houkutelleet tänne kutsuhuudoillanne.
Olin aikoinaan täällä sivustolla vuosina 2014 -2015 eri nimellä. Silloin oli joku nainen nimeltään Lucre joka tykkäsi pelata sana assosiaatiota kanssani. Enempää en tiedä.
Ei “osunu ja uponnu” niinku eräässä pelissä on tapana sanoa…
Mut joo, Chas on ollu yks plinkin niitä kanta-hahmoja, ja mulle(kkin) yks tärkeimpiä ihmisiä.!!
Harmi ku ei enää ole ilahduttamassa täällä lauteilla, mut hänelle toivon pelkästään kaikkea hyvää elämässään ja tulevissa haasteissa…!!
Mulla tosiaan on kaksiosainen nimi, että ihan metsään Winston ei mennyt. Ei kyllä mikään noista arvuutelluista nimistä. Sen verran voin paljastaa, että ei ole suomalainen nimi.
Mua vähän huvitti tämä, kun mulle tulee Annasta mieleen vanha mummo. En tiedä miksi, koska varsin neutraali ja ajaton nimihän tuo on, ja tunnen/tiedän kyllä ihan kaikenikäisiä Annoja. Sitten jos Annaan lisää jonkin tuplanimen, niin se ei enää kuulostakaan yhtään mummolta. Lucrezia olkoon siis vaikka Anna-Leena tai Anna-Mari.
Onko se venäläinen nimi? Mun entinen tyttöystävä oli karjalan pääkaupungista nimeltään Petroskoi ja puhuu täydellistä suomea nykyään vaikki etuninimi on “Tatjana - Maria”. Hän kuuluu ihmisryhmään jotka venäläistyvät rajantakaisessa Karjalassa, Ladoga järven rannoilla venäläisten hyökkättyä toisen maailmansodan aikana.
Minä olen kans lähes yllättynyt miten empaattista ja tukevaa porukkaa täällä on. Tapaisin mielelläni varmasti kaikki, varsinkin vertaistukea, ymmärrystä ja apua tarjonneet. Jos nyt äkkiä nimiä pitää listata niin ainakin Lavuska, Winston ja Helio.
Heitän nyt kumminkin vinkin, melko hyödyttömän sellaisen:
Mun nimimerkki on muokattu/lyhennetty versio englanniksi käännetystä oman nimeni anagrammista.
Heh, niin tekee. Pientä aivopähkinää loppuviikoksi, voit heittää arvauksia vaikka yksärillä jos huvittaa. Lause tosiaan jatkuu vielä, jos joku pääsee jäljille niin voin antaa kolmen pisteen vihjeen.