Olen täällä uusi, sillä vihdoin ja viimein tulin järkiini yli kymmenen vuotta kestäneestä ongelmajuomisesta. Ongelmanani ei suinkaan ollut se, että olisin juonut liian usein (vaikka kyllä sitä tuli tissuteltuakin välillä aivan liian tiuhaan tahtiin), vaan se, että kontrolli katosi täysin.
Tässä siis kaiken ydin: Minä sain vähintään kerran kuussa “kohtauksen”, joka vei järjen mennessään sen sileän tien. Milloin surusta, milloin ilosta, milloin vihasta… Aina löytyi laukaiseva tekijä, joka aiheutti järkyttävän levottomuuden ja kirkuvan himon olla jotakin muuta kuin on. Sellainen kummallinen “kaukokaipuu”, että olisikin aivan uudessa paikassa jossa kaikki olisi hyvin, tai kaikki olisi yhtä juhlaa ja itse maailman paras tyyppi. Kaiketi tähän johti tyytymättömyys omaan elämään, selityksiä on monia.
Juodessani siis kontrolli katosi aivan_täysin. Minä join niin, että sammuin pystyyn ja tein asioita aivokuolleena. Hävitin tavaroita, olin todella väkivaltainen jopa kaikkein rakkaimmilleni, kaatuilin, olin seksuaalisesti täysin holtiton, en pystynyt lopettamaan juomista ennenkuin sammuin omaan oksennuslammikkooni. Minä häiriköin ihmisiä facabookissa, tekstiviestein, puheluin… Siis aivan puolituttujakin ihmisiä, joille saatoin alkaa tilittämään täysin tiedottomassa tilassa jotakin käsittämättömän yksityistä. Saatoin juoda useamman päivän putkeen ja löytää itseni kylän deekupappojen kanssa puistonpenkiltä pitämässä hyvää pataa. Näistä juopotteluista toipuminen kesti aina vain pitempään. Aina siihen kuului vähintään vuorokausi huuto-oksentamista, ja nykyään siihen kuuluu myös usean päivän pahoinvointi ja käsittämätön, ahdistava masennus.
Ja todellakin, tätä tällaista överiksi menevää juopottelua on tapahtunut jotakuinkin kuukausittain jo yli kymmenen vuotta Viime viikonlopun kaksi vuorokautta kestäneen överijuopottelun jälkeen päätin, että ne ovat historiaa ja mennyttä elämää. Ei enää!
Onko nyt siis kellään neuvoja, että miten minä kanavoin nuo hillittömät levottomuuskohtaukset JOHONKIN muuhun, kuin alkoholiin, jota vihaan? Minä en halua enää ikinä juoda tippaakaan!