Hei,
aloitan ketjun, sillä en voi tällä rasittaa muita ketjuja, on sen verran iso juttu. Olen kirjoitellut muutamaan ketjuun ja tuntenut saavani apua. Nyt alkoi tuntumaan, että minun alkoholistillani, kutsutaan häntä tässä vaikka Mies-sanalla lyhyesti, on jotain sellaista, jota en ihan ole täältä vielä hahmottanut.
Tausta on lyhyesti tämä. Yhdessä viisi vuotta, kaksi laitoshoitoa neljän vuoden siään ja minua ennen yksi, sekä alkoholi-että lääkeriippuvuus. Oma yritys, hyvä koulutus, kaikki edellytykset hyvään elämään. Erittäin riippuvainen kumppanista, herkkä, loukkaantuu helposti, ei kestä pettymyksiä, miellyttämishaluinen. Juominen erottunut heti erilaiseksi jo nuorena. Humalassa riitaa haastava, ivallinen, samoin juomisen välissä. Ja kuitenkin välillä niin kiva ja nallekarhumainen. Toisesta hoidosta sanottiin, että on pahasti riippuvainen, ja hänellä on jotain muutakin tässä takana. Ei sanottu, että mitä epäilevät.
Muisti pätkinyt, lähimuisti siis. Joskus katse menee tyhjäksi, siis selvinkin päin, ihan kuin piuha katkeaisi, eikä sitten muista sanomisiaan. Ihan kuin olisi sähkökatkos aivoissa.
Nyt sitten oli lattialle kaatuneena tullesani, naama harmaa, katse ihan muualla, kuola valui suusta. Soitin ambulanssin. Oli aivan puheen tavoittamattomissa, ei kuitenkaan alkoholia veressä. Maailamsta ei käsitystä, katse ihan tyhjä, eikä meinannut pysyä paikoillaan. Myöhemmin, kun taju alkoi palata, paljastui, että oli juonut eilenkin, ja päiviä ennen. Kukaan ei todennäköisesti tiedä totuutta määrästä ja päivistä. Minä en huomannut mitään. Ei ollut päivällä syönyt, verensokeri kuit. ok. Outoa oli se, että toinen pupilli eri kokoinen, katseessa jotain outoa. Ei ollut deliriumissa sairaalan mukaan. Epilepsiaankin voisi sopia tietyiltä kohdin. Voiko alkoholismi aiheuttaa epilepsiaa?
Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta? Oli ottanut kaksi Panacodia syömättömänä, mutta tekeekö se tätä? Kuten huomaatte, tilanne on aivan kauhea. Jos joku nyt tunnistaa tästä meidät, ei voi mitään. Toki sitä mietin, mutta olen täällä saadakseni ymmärtämystä, tietoa ja tukea. Jos joku lukee tätä muusta syystä, so be it.
Jos jollain on kokemusta vastaavasta, tai tietää liittyykö tämä vain päihteisiin, vai onko takana jotain muuta, please, kertokaa. Neurologiselle osastolle vietiin nyt, mutta tehdäänkö testejä miten, se selviää myöhemmin.
Yritän selvityä töihin huomenna. Voi kun kaikki alkoholi ja päihteet katoaisivat maailmasta yön aikana, kaikilla lapsilla olisi raittiit vanhemmat, ja puolisoiden rakkaiden katse olisi kirkas.
Kunpa…