Olen niin rikki että en tiedä mitä tekisin. Olen menettänyt isäni vain hetki sitten. Hän ei ollut alkoholisti. Veljeni sen sijaan on. Äitini taitaa olla läheisriippuvainen. Isä piti kauhun tasapainoa yllä. Minusta tuntuu että menetin samalla koko lapsuusajan perheeni. Mistä voisin saada apua? Mitä voisin tehdä?
Veljeni on alkoholisti. Kun isä kuoli, veli sattui olemaan juuri silloin selvin päin. Parin tunnin päästä tästä ei enää ollut. Yritin hoitaa äitini kanssa asioita. Veljeni kännäsi ja soitteli jatkuvasti puhelimella, häiriten suremistani, häiriten asioiden hoitoa. Huomio kun ei kohdistunut veljeeni. Hermostuin veljeeni ja totesin äidille että en pysty enää katsomaan känniääliötä, sanoin välit veljeeni poikki, sanoin äidille pahasti - sanoin että miksi ei anna veljen tippua pohjalle vaan pitää tätä pumpulissa ja yrittää pelastaa, mm. antamalla rahaa. Minusta tuli se paha ihminen kun menin sanomaan ja veli sai taas viikon känniputken anteeksi koska oli yhden päivän selvinpäin.
Tarjosin äidille apua, kyselin kuinka hän voi. Hän suuttui ja kielsi kyselemästä ja puuttumasta hänen (ja veljeni) asioihin, koska hän oli saanut kuljetettua veljeni kotiinsa selviämään - kaikki on taas hetken aikaa hyvin, kunnes viina voittaa. Ymmärrän ja en ymmärrä. Minut suljettiin tästä ulkopuolelle. Kukaan ei ole kysynyt kuinka minä voin. En voi hyvin. Olisin halunnut auttaa, mutten ymmärtänyt että juoppoveljeä ei saa arvostella. Nyt pelkään että veljeni juo äitini rahat ja omaisuuden.