Uskon, että se “liian hyvin” meneminen voi saada ihmisen juhlatuulelle ja tulee sen kunniaksi jopa ryypättyäkin.
Viinahimoni katoamisesta (johon ei liittynyt mitään ryhmiä, keskusteluja, yliluonnollisia ilmiöitä tai lääkkeitä tms) keskustelin eilen illalla yhden kaverin kanssa, kai tämän nettikeskustelun innoittamana
Yleensähän en näistä juuri huutele, eikä alkoholinkäyttöni tai käyttämättömyyteni kuulu naapureille ja kylän ämmille milään tavalla. (hankkikoon oman elämän!)
Kaveri kertoi itse olleensa kovasti tustkissaan joskus kun viinaa teki mieli, ja epäili että kyllä minulla täytyy vielä sitä viinahimoa olla, mutta minä vaan en tunnista sitä!
Ihan se minusta oli kuin parhaasta mainosmiesten koulutuksesta, ihmisellä on tarpeita vaikka mihin, mutta kun ihminen ei sitä tiedä
Markkinamiesten hommana sitten on herättää ne uinuvat tarpeet… jos tästä vaikka lähtisin johonkin raitistuneiden ryhmään penkomaan viinaan liittyviä asioita niin kukapa tietää, ehkä kovasti etsimällä löytäisinkin aivojeni poimuista myös viinanmieliteon.
Mutta enpäs mene.
Aivan varmasti asia on monella muulla aivan erilainen, eli viinaa tosiaan tekee koko ajan mieli, ja silloin se on vaikeaa. Enkä edes yritä antaa neuvoja, en minä saa muista ihmisistä sellaisia kuin minä olen, joten eivät silloin sovi ne konstit joilla minä pidän itseäni tolpillani.
Niin, en ole lainkaan varma etteikö joskus elämässä tulisi vaikka sellainen tilanne että menee niin hyvin että se innostaa minutkin lasin kumoamaan. Tai vaikka toisenkin.
Siihen olen kyllä nyt etukäteen varautunut. Niin olen itselleni selväksi tehnyt että jos noin käy, niin koittaapa siinäkin seuraava aamu. Ja se aamu tarkoittaa sitä että tuota ei jäädä märehtimään, ei oteta ryyppyä eikä korjaussarjaa “kun kerran se raittius nyt meni”. Ei, se raittius jatkuu sitten tasan siitä mihin se jäi eikä asiasta oteta paineita.
En missään nimessä anna itselleni lupaa heittäytyä enää siihen jatkuvaan juomiseen. Se on nähty ja huonoksi koettu.
No, tähänkin voi tietysti joku irvileuka sanoa että tuo on selvää juomisen valmistelua tuollainen puhe. Ei muuten ole, kyllä se on (minulla hyvin harvinaista) viisasta ajattelua ja varautumista etukäteen ongelmallisiin tilanteisiin.
On paljon vaikeampaa alkaa yhtäkkiä sitten miettimään kun hässäkkä on valmis.
Mutta, se taas näistä sunnuntaiaamun päihdemietteistä, nyt ihan oikeaan elämään takaisin. Sadekin on loppunut, ulos ja vaikka metsään, nyt ajan itseni jotain taas touhuamaan. Ei ole hyväksi tämä sisällä istuminen, parempi on edes yrittää jotain tehdä. Vaikka tarpeetontakin, liike voi olla tärkeämpi kuin päämäärä vai miten se meni…