Katkaisuhoito apua tarvitsen....

Juurikin niin… Pitää odottaa se hetki että on valmis NÖYRTYMÄÄN ja tunnustamaan että AA=Korkein Totuus… VAIN AA… muuta tietä ei ole… Jos mielipiteesi poikkeaa AA-Totuudesta, silloin oma mielipide on hylättävä ja uskottava AA-Totuus… Monet ovat ennemmin kuolleet kuin nöyrtyneet AA-Totuuden edessä… Miksi siis niskoitella Korkeinta Totuutta vastaan?? hetken se kirpaisee mutta pian kiität laulaen… ja tunnustat VAnha AA-profeetta TOTISESTI puhui TOTUUTTA!

Otin KK vain tuon osan kirjoituksestasi, kun siinä oli sitä jotain johon voin yhtyä ja se muu oli hieman provoilua.

Nöyrtymisestähän kaikessa on kyse, jotta pääsisi ongelmastaan, jos viinan kanssa ei pärjää ja elämäkin risoo joka tavalla.

Toivon Hannalle voimia ja rohkeutta tehdä mitä pitääkin sekä raitistä päivää tänäänkin.

Hanna80!

Miten olet jaksanut, ja muutenkin, mitä kuuluu? Rohkenen kysyä, kun olet usein mielessä ja toivon, että olet löytänyt ratkaisun sinua vaivaavaan alkoholiongelmaan.

Hyvää lumista talvea!

HEI Hanna80! Oletko saanut apua?

Hei Hanna! Toivottavasti olet saanut apua.Itse Hortonistina tiedän että alkoholi voi laukaista sarjan.Sun täytyy kertoa lääkärille juomisesta(jos hää ei ole sitä muuten huomannut :open_mouth: ),muuten on vaikea saada estolääkitystä kohdilleen.Itse olen ollut kivuton nyt 1.5 vuotta ja kaksi vuotta ja kahdeksan päivää ilman alkoholia ja kummastakin olen erittäin onnellinen.Voimia !!!

Hei, Hanna80!

Kirjoittele, mitä Sinulle kuuluu. Meitä on täällä monta, jotka muistamme myötätuntoisesti kirjoituksiasi. Toivottavasti sait juomisesi poikki.

Selviytymistarinaa odotellen…

Heippa kaikille.vieläkin painin Alkon kanssa mutta siihen tulee pian stoppi.
fiilis on sellainen että nyt tää paska loppuu.kirjoitan huomenna paremmin,mutta kaipaan ihmisiä tuekseni jotka tietää mitä käydään läpi.olen myöntänyt ongelmani monelle mutta harva tajuaa…kaikki vastaa että tuli ihan puskista tuo tieto että olet muka alkoholisti…ääh.tuntuu jopa että oman mieheni kanssa ei tule mistään mitään,ei mistään.se ei jaksa enään (ymmärrän)ja mä en jaksa sen kanssa.haluan vierelleni ehkä ihmisen joka tietää tämän vitun pohjattoman suon ja ehkä on päässyt sieltä…

Ihme kyllä,urani nousee ja nousee,tavoittelen jo aika huippupaikkoja,vaikka tunnen että muuten elämä menee niin alas.näinkö se menee sitten ,tuskin kovin kauaa.olen aika pohjalla,vailla tukea enään kotoota oikeestaan.15v.naimisissa oltu,kaippa sitä toinen väsyy lopullisesti jossain vaiheessa.

Olen kuin varjo entisestä selviytymisminästä,alas on menty,Ainoo suunta on kai ylöspäin…ei tunnu siltä kyllä.

Hei Hanna-80!
On hienoa, että palasit tänne. Kaipaat vierellesi alkoholismia ymmärtävää ja siitä selviytynyttä. Sellaisia on Suomessa paljonkin, itse olen löytänyt heitä AA-palavereista. Se mahdollisuus on sinullakin, kunhan otat ensimmäisen askelen menemällä palaveriin. Palaverit löydät osoitteesta

Suomen AA - Etusivu
aa.fi/
Jos juominen aiheuttaa ongelmia, olet tullut oikeaan paikkaan. AA on miesten ja naisten toveriseura, jossa he jakavat keskenään kokemuksensa, voimansa ja …

no niin, taas aihetta kirjoittaa lastensuojeluasioista.
Sen verran tympii tuo lapsettomien fasistien asenne kyseiseen aiheeseen.

Otan pienen esimerkin: kaikkihan varmaan tietää että huumeiden käyttäjille jaetaan ilmaisia neuloja?? Luulen, että kaikki ymmärtävät miksi näin tehdään ja suurin osa ihmisistä ei kyseenalaista tästä saatuja hyötyjä. No oletetaan, että neulojenjakoasemalla pyydettäisiin nähdä henkkarit, ja tsekattaisiin jostain tiedostosta, onko henkilöllä lapsia; jos on, niin tehtäisiin lastensuojeluilmoitus. Mikähän mahtaisi olla lopputulos, osaavatko arvon moralistipäivittelijät yhtään päätellä? Nyt juuri samalla tavalla toimitaan julkisen sektorin A-klikikalla (en siis nyt puhu a-klinikkasäätiöstä). Minusta tämä on erittäin suuri epäkohta.

Lisäksi joillakin tuntuu olevan se käsitys, että lastensuojeluviranomaiset ovat yksinomaan sellaisia mukavia sossutätejä, joitten toiminta on vain hyvää ja kaunista? Ihmiset, joilla on tällainen käsitys, eivät pääsääntöisesti ole olleet ko viranomaisten kanssa tekemisissä, minkä lisäksi heillä on samanlainen ylimielinen asenne niiden suhteen jotka ovat siellä olleet, kuin ns. tavallisilla ihmisillä niitä kohtaan jotka käyvät AA:ssa. Eli siis luuseriporukkaa, joiden oikeuksilla ei ole niin väliä, ja joille on ihan oikein jos lapsi huostaanotetaan. Ja joilla (siis näillä moralisteilla) ei sitä paitsi ole käsitystä siitä, minkälainen suhde vanhemmalla on lapseensa, oli alkoholisti tai ei.

Itse olen saanut osakseni niin alentavaa ja nöyryyttävää kohtelua sossussa (ja muistutan, että en ole ollut siellä edes ASIAKKAANA kuten he niin vitsikkäästi kutsuvat henkilöitä, joiden on pakko mennä sinne, vaan selvittämässä lastensuojeluilmoituksia) että mikään maailmassa ei oikeuta sellaiseen.

Epäkohtia lastensuojelukäytännöissä on pilvin pimein (Suomi on muuten saanut Euroopan ihmisoikeustuomioistuimelta huomautuksen tähän liittyen), mutta yksi suurimmista on se, että sama viranomainen, jonka lähtökohtaisesti pitäisi auttaa perheitä, pystyy omalla päätöksellään (lue: mielivaltaisesti) tekemään päätöksen lapsen huostaanotosta. Jos joku taas sanoo, että “ihan oikein niille luusereille”, niin väännän taas rautalangasta: jos ihminen TAPPAA jonkun, vaikka ihan harkitusti, niin hän saa puolueettoman oikeudenkäynnin, vieläpä valtio kustantaa puolustusasianajajan jos itsellä ei ole varaa. Luulisi että oikeusvaltiossa lapsen huostaanottoon (joka yksilön kohdalla on ehkä kaikkein musertavin asia mitä voi tapahtua) sovellettaisiin samaan oikeusvaltion periaatetta. Mutta kuten tiedämme, ei sovelleta. Juuri tämän mielivallan takia kukaan järjissään oleva ihminen ei vapaaehtoisesti mene sossuun pyytämään apua, eivapaaehtoisesti tunnusta siellä yhtään mitään, ei ole kiinnostunut yhteistyöstä kyseisen viraston kanssa. Ja ainakaan minä en ole asiasta hiljaa ennen kuin tämä järjestelmä muutetaan perin pohjin.

^ Nyt kyllä komppaan erittäin vahvasti marianne_o:n tekstiä!

Hanna80:lle sanoisin, että kannattaa ainakin mennä testaamaan muutama AA-ryhmä. Moni on sieltä merkittävän avun saanut. Mielestäni olisi typerää alkoholistin (joka ei ole vielä onnistunut raitistumaan) jättää tämä mahdollisuus testaamatta. Kyse on kuitenkin elämästä ja kuolemasta ei sen vähäisemmästä…

Onko nyt siis niin, että lastensuojelun työntekijät innostuvat joskus viemään lapsia vanhemmilta aivan turhaan, ja sitten taas välillä jättävät työnsä vallan tekemättä?

Aika pahalta näyttää jos tuosta ilmoitusmäärästä huolimatta ei mitään tapahdu?

http://yle.fi/uutiset/poliisi_8-vuotiaan_tyton_surmaa_epaillaan_myos_virkarikokseksi/6810118

Poliisin esitutkinnan mukaan kolme lastensuojelun työntekijää syyllistyi virkavelvollisuuden rikkomiseen viime vuonna. Tytön kaltoinkohteluun ei puututtu 11 ilmoituksesta huolimatta.

Eikö kuitenkin lasten etu olisi se tärkein?

Uskooko muuten joku että noista läpi sormien katsoneista virkamiehistä joku saisi ihan todellisen rangaistuksen? Korkeintaan sakkoa tai ehdonalaista, siitä olen melko varma.

Eiköhän paikallaan olisi vaikka toimintakielto tämänkaltaisissa ammateissa ja elinkeinoissa?

Tyypillistä tälle keskustelulle on se, että joku ottaa aina ensimmäiseksi vasta-argumentiksi Erikan tapauksen tai sitten nämä, joissa lasten kaltoinkohteluun ei ole puututtu. Mutta ei kukaan ole väittänyt, ettei tällaisiin pidä puuttua, tottakai pitää! Minusta siinä juuri on jotain perin pohjin pielessä, että yritetään inkvisitiosta tutuilla menetelmillä saada ihmiset tunnustamaan todellinen tai olematon alkoholinkäyttö, sen sijaan että puututtaisiin näihin todella vakaviin laiminlyönteihin. Ei alkoholismilla ja lapsen kaltoinkohtelulla ole suoraa syy-yhteyttä, vaikka en väitäkään, etteikö lapsi aina kärsisi vanhemman juomisesta. Mutta ei alkoholinkäyttö tee ihmisestä PAHAA. Ja nämä yllämainitut tapaukset ovat esimerkkejä juuri pahuudesta, eivät siitä, mitä alkoholinkäyttö aiheuttaa.

Eli minä en siis millään muotoa ole vastustamassa lastensuojelua, mutta tällä hetkellä se on sellaista hakuammuntaa, jossa roiskitaan menemään ihmisoikeuksista piittaamatta ilman, että niitä todellisia vakavia tapauksia kuitenkaan pystytään estämään. Ja ilman, että vastuuntuntoiset ihmiset voisivat luottamuksellisesti hakea ja saada apua.

Olen aivan samaa mieltä.
Ei alkoholinkäyttö ihmisestä pahaa tee.
Vastuuttomuus esimerkiksi lapsia kohtaan on eri asia.

Onko siis niin, että lastensuojelun tai kenties muunkin sosiaalitoimen hyvinturvatuille virkapaikoille on hakeutunut ihmisiä joilla ei suhteellisuudentajua ole?

Olen ollut joskus kauan sitten myös yksinhuoltajana, ja kun olin jo pari vuotta ehtinyt kahdestaan poikani kanssa asustelemaan, lastenhuollon tätejä tuli oikein kaksin kappalein ällistelemään miten nyt sitten mies lapsen kanssa pärjää.

No, senkun kävivät. Toinen oli kovin kiinnostunut siitä osaanko laitta ruokaa. Kun kerroin että tokihan tässä parin vuoden aikana on jo jotain syötykin, ja saahan tuonne soppakattilaan toki kurkistaa jos asia kovin vaivaa.

Ei siitä “tarkastuskäynnistä” minun mielestäni mitään haittaa ollut.

Miksi olisikaan?

Mitä pahaa siinä voi olla, jos käyvät ja katsovat minkälaisissa olosuhteissa lapset elävät?

Ehkäpä me siitä heille palkkaa maksamme, ja toivomme että edes yrittävät työnsä tehdä.

p.s. kyseisessä oikeustapauksessa oli kysymys myös päihteistä, joten eiköhän asiat kuitenkin vähän toisiinsakin liity. Ei sekään pahaksi olisi että lapsista vastuussa olevat pitäisivät alkoholinkäyttönsä aisoissa tai sitten hankkisivat lapsille hoitopaikan jos tuntuu siltä että oikein perkeleesti on juhlittava. Järjestelykysymyksiä.

Ja huumeidenkäyttöön nyt minun mielipiteeni ovat niin kamalia etten viitsi sanoa mitään…

Ei ole kyse siitä että päihdeongelmainen vanhempi leimattaisiin pahaksi. Kyse on lapsen turvallisuudesta, joka ei mariannelle tunnu olevan kovin keskeinen asia kun fokus tuntuu olevan päihdevanhemman uhriutumisessa.

On varmaankin inkvisiota puuttua asiaan kun päihdeäiti- tai -isä kekkuloi kännissä lapsen holhoojana, tai pistää lapsen pärjäilemään omillaan miten parhaaksi näkee sillävälin kun iskä tai äiskä istuu kapakassa, simahtelee sohvalle tai hoitaa “sosiaalisia suhteita” juoppo- tai huumepiireihin.

Kuitenkin: viimeiseen asti, lastensuojelu pyrkii tekemään yhteistyötä päihdeongelmaisen perheen kanssa, jotta siltä huostaanotolta vältyttäisiin. Jos päihdevanhempi on niin päihteensä lumoissa tai omien ongelmiensa solmussa, huostaanotolta ei aina voi välttyä.
Siinä vaiheessa yleensä se päihdevanhempi tarttuu videokameraan ja kuvaa “julman huostaanoton” ja pistää sen YouTubeen, jättäen mainitsematta miksi se huostaanotto tapahtuu.

Lapsiparkahan kuitenkin kiintyy täysin kelvottomaan vanhempaankin, ja jopa ottaa joskus huoltajan roolin päihdeperheessä.

tota noin…

mitä intressiä sosiaaliviranomaisilla olisi turhanpäiten lapsia kaapata kotoaan?

Myykö ne niitä?

Hei Hanna,

en tiedä minkäkokoisella paikkakunnalla asut. Minä olen kahdessa isossa kaupungissa hakenut apua ja on toiminut helposti. A-klinikalla/ päihdeklinikalla on arkiaamupäivät (8-11) päivystys, jonne voi mennä. Ilmoittautuu luukulla ja sairaanhoitaja ottaa vastaan. Arvioi tilanteesi. Katkon voi tehdä avona, jolloin saa tukea ja lääkkeitä mukaan. Tai pääsee katkolle, varsinkin jos ei ole liikaa promilleja. Suljettu osasto, saa parantua ja saa etäisyyttä kaikkeen. Tosi rauhoittavaa. Pois kyllä pääsee, jos aivan välttämättä haluaa, mutta miksi lähtisi. Helppoa, kun ei ole vastuuta mistään ja saa vain keskittyä omiin mietteisiinsä.

Katkolle siis pääsee, sen jälkeen alkaa taistelu raa’assa arjessa.

Päätös, taksi, sisään ja apua.

Ja Hanna,

kun olit huolissasi “tiedonkulusta”. Näissä päihdepaikoissa on ollut eri tietojärjestelmä kuin terveyskeskuksessa. Eli omalääkäri tai kukaan muukaan tk.ssa ei pääse niihin käsiksi. Näin on ollut ainakin näissä kahdessa kaupungissa, joissa olen asioinut. Sosiaaliviranomaisista en tiedä mitään, kun lapseni ovat jo olleet aikuisia.

Ja katkon aikana olen myös saanut itselleni terapeutin, jonka luona olen jatkanut hoitoa avona.

Päästä vain irti viinasta! Voimia.

Heippa kaikki ja kiitos viesteistänne!en ole vieläkään saanut täysin katki juomistani,jollain lailla tuntuu etten edes haluakaan sitä niin paljon kun ekalla kerralla,mieskin kysynyt monta kertaa haluatko edes lopettaa,vastaan että en tiedä.Vihdoin olen ymmärtänyt senkin että mun ei tavalla tartte pelätä lasten takia sitä että hakisin apua ja niille sattuis jotain,vietäisiin pois meiltä tms.koska pakkohan yhteiskunnan on tajuttava se että heillä on isä joka on heidän paras huoltaja ,kävi mulle mitä tahansa.Hänellä ei ole mitään riippuvuusongelmia ollut.Se eniten pelottanut että mitä jos hänkään ei saa lapsia pitää.Nykyään muutama kaverikin tietää ongelmasta,ennen kukaan muu ei tiennyt kun mies.Kavereiden toteamuksia :en ois ikinä uskonut.sähän oot aina niin fresh ja hyvännäköinen,seuraavan kerran kun tekee mieli juoda,soita mulle niin mennään vaikka jumppaan,ei ne varmaan ottais sua edes hoitoon kun oot työelämässä menestynyt ja oot vaan niin hyvinvoivan näköinen,kyllähän se on normaalia että joskus vetää kalsarit.

Mä en oikeesti jaksais vakuutella että kyllä,olen ihan oikeesti alkoholisti,näytän sitten miten hyvältä vaan ja menestyn työelämässä kuinka hyvin vaan…tulisivat katsomaan kun oon illalla sammunut vessaan ja miehen on murrettaan ovi kun ei tiedä mitä mulle on tapahtunut.Tai tulis joku valvomaan mieheni sijasta mun hengitystä kun sammun…

Kaippa sitä pitäisi olla ojanpohjalle räkä poskella että ihmiset uskoisi kärsivänä alkoholismista.

Aika kaksipiippuiselta touhulta kuulostaa. Haluatko vain enemmän huomiota vai raitistua? Tämä kärjistettynä.
Kaikkein tärkeintä on, että itse myönnät ongelmasi - jos koet käyttösi ongelmallisena. Kenenkään ulkopuolisen ei tarvitse “uskoa” sinusta mitään. Vielä vähemmän nämä voivat “tietää” mitään tilanteestasi. Ainoastaan sen verran kuin laitat itse jakeluun. Joskus on viisaampaa pitää asiat sisäpiirissä. Ainakin silloin kun ne vielä pystyy suhteellisen helposti korjaamaan. Keskity niihin henkilöihin ja tahoihin jotka pystyvät auttamaan sinua ja jätä kuokkavieraat raitistumisbileittesi ulkopuolelle. :wink: