Kannabis: miten paljon on kohtuullista

Kuinka usein käytät kannabista

• Aamusta iltaan, joka päivä
  • Päivittäin
  • Lähes päivittäin
  • Kahdesta neljään kertaa viikossa
  • Kerran tai kaksi viikossa
  • Yhdestä kolmeen kertaan kuukaudessa
  • Harvemmin kuin kerran kuukaudessa
  • Harvemmin kuin kerran vuodessa
  • En ikinä käytä kannabista
0 äänestäjää

Moi.

EDIT: Lisäsin äänestyksen. Toivoisin että varsinkin ne jotka eivät käytä muita päihteitä alkoholin ja kannabiksen lisäksi jaksaisivat vastata tähän kyselyyn. En hakemalla sanoilla “poltat kannabista” löytänyt alle vuoden ikäistä ketjua / äänestystä aiheesta, joten tällainen lienee ok.

Laitoin viime vuoden lopulla tuonne “Kysy asiantuntijalta riippuvuuksista” osastolle tällaisen kysymyksen:

http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=72&t=21292

Nyt siihen on vastattukin, mutta vastaus on hyvin ympäripyöreä ja varsinainen pointti eli tämä osuus ei mielestäni kerro oikeastaan mitään;

Onhan vastaus asiallinen ja sävyltään vähentämään kehoittava ja näin ollen virallisen kannan mukainen, mutta mielestäni on järjetöntä että ensin käytännössä suositellaan että alkoholia voi nauttia kerralla 7 annosta / viikossa 25 annosta ja sitten sanotaan kuten yllä on lainattu. Lienee selvää että minun mielestäni nämä nykyiset alkoholin riskikäytön rajat on aivan liian suuret.

Koska asiantuntija ei voinut toimittaa järkevää vastausta kysymykseen “Kuinka paljon kannabista on kohtuullista?”, niin kysytään sitten Teiltä todellisilta asiantuntijoilta. Kertokaa minulle. Teitä ei ainakaan mikään virallinen kanta estä sanomasta mitä oikeasti olette mieltä.

Kiitos.

Terveisin: Highfoot

Haha mikä vastaus… kertoo hyvin kuinka asiantuntevaa porukkaa astialla on… joku heebo joka ei oo luultavasti ikinä pilvee nähnykään kertoo sulle mikä on sopiva dose? Hah. Eiköhän sen kukin tiedä paremmin kohdallaan. A-klinun yleinen linja toi tosin: neuvomme sinua asioissa joista emme itse tiedä mitään ;p

hmm, pahan pistit…mut voisin sanoa et viikonloppusin niin paljon ku jaksaa polttaa :smiley: jos käyt töis ni ei välttämät kannata ees arkisin poltella mut sehän riippuu kans siit et kuin paljon oot elämäs aikana poltellu ja onko siitä tullu ongelma.

Komppaan edellistä, eli viikonloppusin on se hyvä määrä. Toisten mielestä voi lusuttaa joka päivä, mutta silläkin taas on aina vaikutusta, tai no, mistä minä toisista tiedän, mutta näin täällä päässä. Toki voi lussutella vaikka päivästä toiseen ja kuukausiin/vuosiin, mutta siinä menee hohto koko ganjasta samalla ja homma on ikäänkuin “pakkopullaa”.

Sama pätee toki jokaikiseen päihteeseen. Löydä omat rajat, itse tiedän omani, vaikkei niissä oikein onnistu pysymään.

Mä oon aika paljo tuota käyttäny ja nyt tuli taas about kk polteltua tos Joulukuus. Yhes vaihees poltin pari vuotta aamusta iltaa ja useesti viäl älystä, joten oli hiukan hidas olo ja kaikki muutkin sen kyl huomas. Masennus korostu ja ahdistus, lisäks oli PAKKO saada ganjaa, eli olin siitä riippuvainen.

Nyt huomasin jo viikon polttelun jälkee, et se ei enää paljoa kiinnostanu. En polttan ku korkeintaa 5 savut iltasin, yleensä ku pääs töist ni neljält ekat savut ja sit parit savut siihe päälle lasibongista nykyää; en edes polta jos pitää jostain paskasta vehkeestä polttaa. Mut tuo loppuaika vaan VITUTTI ku oli sitä savua, ni sitä oli pakko polttaa paria päivää lukuunottamatta. Lopuks tosin aloin polttaa vaa savut tai kahet illas, mut silti. Huomas heti et olo on päivälläkii hitaampi, ei huvita töissä tehä mitää, mieliala laski ja mul sit alko Tramal putki päälle samantien, ku oli pakko päästä enemmän sekasin. Tramalia en oo vieläkään saanu pudotettua alas, et se on tosi paska juttu mikä tost jäi. Ennen meni 75-700mg päiväs, kerran viikos tuo 700mg, muuten max 100; nyt menee 200-1200mg päiväs, tosin uuden vuoden jälkee oon pitän annokset normist 200-300mg, mut pari kolme kertaa viikos vedän 500-700mg, ni ei se paljoa siit annos tipu ku mul menee itellää kuitenkii vaa se 150mg päiväs, et joudun vaihtaa loput kadulla…

Ganjan käytön lopetin taas ku seinää, niin tein 2 vuotta sittenkii vaik olin 3kk joka päivä polttan luk. ottamatta kolmeä päivää jotka vietin sairaalas, mut enää en oo millää lailla siitä riippuvainen. Ku käytön lopetan ni kädet vaa hikoaa viikoks tai pariks aivan sikanaa ja tekee röökii miel paljo enemmän; mistää bongist ei oo saatava savui ja harvemmin tulee mitää karstojakaan väsättyä…

Mut siis mun mielest joku pari gemmii vkloppuna ehkä kerran-kaks kuus tms. En tuomitse sellasiakaa ketkä polttaa joka vkloppu tai vaik kokoajan, mut mul se vaikuttaa jo, mikäli oon pe-su polttan, et ma on töis tosi laiska ja vetämätön… Mä yleensä oon polttan 2-4kk:den välein pari iltaa ja se on ollu hyvä just mulle; ei oo työkyky kärsiny tai mitää masennuksii tullu. Silti oon monest saanu just ganjal (kukkaa lähinnä poltan) pidettyy kovat aineet pois. Oon myös huoman et laatta aiheuttaa paljo enemmän mul ahdistusta ja masennusta ja etenkii sitä jumitusta joka sit jatkuu parikii päivää, et sekin on syy miks suosin kukkaa.

Tosin ei mulla kauheest tälläkää kertaa tos Joulun tienoil masennuksii tullu, oli vaa sit heti tokan päivän pakko melkee saada alkoa tai tramboja kaveriks et toimis viäl paremmin. Tuo on tosi yksilöllist ja varmaa tutkittu tosi vähän. Kuitenkii siinä ohjelmassa mis esiteltii niit miten mikäkii aine vaikuttaa aivoihin, oli se ranskalainen tutkimus jonka mukaa on kolmenlaisia käyttäjiä; osa polttaa satunnaisest ja seuras, osa polttaa rentoutuaksee ja sit tää pien ryhmä joka jää riippuvaiseks ja kyssää kokoajan ja ei ees välttämättä töissä käy tuon takia (käsitin sen näin). Ite olin töis ku kyssäsin aamust iltaa ja viäl tarhas; jouduin sepostaa MT-ongelmist, ettei ois tajun et mä vaa oon niin savuissaa kokoajan et välil nukuin ku lapset oli pihal :open_mouth: . Onneks täst on aikaa melkee 10 vuotta :unamused:

BTW: mul on tos koneel nuo ohjelmat, oliko se huumeet ja aivot ja siin oli esitelty stimut, jarrut, alko, rööki ja elimistön omat aineet kuinka aivoihin vaikuttaa. Nii ja sit tietty ganja… nii ja lääkkeet ja psykedeelit kans+madmat. Oikeestaa melkee kaikki :laughing:

Tuli tossa viitisen vuotta vedettyä hasista ja hyvällä säkää välillä kugii, ja tietty kardaania niin että lähtee… Mieliestäni kohtalainen kuohtuullis kombo noi joka päivälle + pirtua ja pisukaa.Jos sekava on kirjoitus niin kirjoittajakin alkaa kohta oleen häröllä. Mutta tymi maistuis aina vaa…Kunnon blossit…Mutta ei , nippelietä ja bisukkaa yksei, tai makaahan tossa vanha tyttökissa tossa sohvalla ja ruokaa kerjää vaoikka onkin jo melmonen läsämaha, liinkun isäntänsäkin (mutta ne mässyillä ja bissessä kasvatettu :laughing: ) sori jos menee härölle…

Neljä vuotta pajautellu nyt putkeen vois sanoa että päivittäin (lähes). Vuos ennen tota neljää vuotta oli sellasta satunnaista. Nyt ikää on siis 20. Vois sanoo et oon psyykkisesti tosi voimaakkaas koukus ganjaan, sekin on siis näköjään mahdollista :smiley:. Lopetella yritin, mut alko vaan vituttaa, ei saanu unta, vitutti, kädet oli hiessä, vitutti, ja lopulta haki pajarit ja meni polttamaan. Laiska paskahan mä oon ja blosse mielessä aamusta iltaan varmasti joka päivä. Se on aina se “pääjuttu”. Kyllä mä kohta sitä vähennän. Näin oon kyllä sanonut nytten pari vuotta kohta, mutta eiköhän se siitä. Käyn kyl duunis ja yritän maksaa laskut, joten mitä väärää siinä on ? Ei mitään. Ei mitään ellei ite näe sitä ongelmana. Koht must tulee viikonloppupajauttelija. Sittenku mul on perhe, niin oon nautiskelija-pajauttelija. En mä koskaan pilvee lopeta sataprosenttisesti.

Totta ei ole ongelmia, ainakaan jos on aina pilvessä. Sit taas jos pitää vähän taukoa, niin voi ehkä realiteetti tai pari tulla mieleen.

On sitä nähty niin monenlaista ongelmatonta pilvipäätä smaili naamalla hyvissä paukuissa, oikean elämän olleen niin retuperällä kuin olla voi. Ei olla oltu töissä vuosikausiin, parisuhteeseen ei kyetä, ei muuta sisältöä elämässä kuin pilvi, kämpät täynnä paskaa, ollaan pahemman kerran jumahdettu sinne neljän seinän sisään. Masennus ja muut ongelmat odottamassa nurkan takana. Mut nämä jätkät ei tosiaan ota stressiä mistään, jos sitä paukkua vaan on jatkuvasti saatavilla. Ei ole näillä jätkillä ongelmia, koska ne ei näe koko pilven polttoa ongelmana. Mun mielestä niillä on isojakin ongelmia niin elämän kuin kannabiksen käytön suhteen, ne ongelmat on vaan osattu haudata pitämällä piippu tulilla koko hereillä olemisen ajan. Tuollaiset ongelmat on pakko kohdata jossain vaiheessa. Ei sitä kai ihminen voi koko elämäänsä maata himassa polttamassa pilveä, ilman töissä käymistä ja ilman perhettä, yksinään. Joskus on ryhditäydyttävä ja heitettävä se jumittava kannabis nurkkaan.

Pilvi pitää ongelmat pois heidän mielestään. Pilvi tunnetaan siitä, että se pitää ongelmat pois mielestä. On kovin hatara väite ettei pilvi ole ongelma jos sitä ei itse näe ongelmana. Moni ei vaan halua nähdä kannabiksen käyttöään ongelmana, eikä halua nähdä itsessään muutenkaan mitää pahoja ongelmia. Selvinpäin ongelmat tulee tiedostettua paremmin ja päihteiden vaikutuksen alaisena saadaan ainakin vähäksi aikaa taukoa kaikenlaisista kielteisistä ajatuksista. Päihteitä käytetään siksi ettei olisi niitä ongelmia.

Mutta ei voi mitään jos ei ajatus leikkaa ja ei tajua missä mennään tän myssyn vetämisen kanssa. Miten oikeasti voi tietää oman todellisen tilansa jos on aina pilvessä? Pilvipäissään ei ehkä ole ongelmia, mutta mikä on tilanne selvinpäin ollessa?

Mä itse olisin voinut jumittaa kämpillä kaverien kanssa vaikka ikuisesti, oli se touhu niin täydellistä rauhan ja hyvänolon tunnetta koko ajan. Mutta mä tiesin ettei niin voi jatkua loputtomiin. Lopetin sen jumittamisen ja aloin elämään. Enkä tosiaan kadu sitä että aloin rakentamaan elämää sen sijaan, että olisin sen antanut polkea paikoillaan vuodesta toiseen.

Vuosikausien sosiaalinen eristäytyminen mikä on pilvipäiden keskuudessa yleistä on kiistaton ongelma, tuli heiltä sitten mitä tahansa “ei ole ongelmia, pivi ei ole kovin vakava asia” -selityksiä. Tuollaisia eristäytyneisyyden aiheuttamia muutoksia persoonassa ei ole mikään kovin helppo juttu korjata. Ajan myötä sitä varmasti pystyy tavalliseen elämään, mutta tosiaan vain ajan myötä.

Kovia ongelmia voi kannabis aiheuttaa, mutta silti samat kaverit jauhaa sitä mantraa “pilvi ei ole ongelma, jos ei itse näe sitä ongelmana”.

Pilveä ei pidä polttaa aamusta iltaan, hohtohan siitä silleen meneekin.

Ja alle kakskymppisenä ei pitäisi polttaa, aikuisena vasta, olkoon nyt tuo numero 20 tossa. Siis jos on psyyke kehittymässä ei psykoaktiiviset aineet tee oikeen hyvää.

Jotenkin tulee tunne, että nimimerkki Ziontrainin kirjoituksista paistaa katkeruus läpi aina kun puhutaan Kannabiksesta. Saatan olla väärässä.Toivon ainakin että aika parantaa haavat. Kannabis on hieno kasvi.

Voisitko kenties osoittaa kohtia missä olen mennyt kannabikseen liittyvien kirjoituksieni kanssa pahasti metsään? Harmi jos kritiikin esittäminen on sinulle aina vain omakohtaisen katkeruuden osoittamista kritisoitavaa aihetta kohtaan. Minä aina luulin, että tämä maailma kaipaa suoraa kaunistelematonta kritiikkiä. Luulin kritiikin parantavan ihmisten kykyä ajatella asioita.

Kyse kun on paljon muustakin kuin vain minusta ja minun oletetuista katkeruuksistani.

Miksi niin toivot jos saatat olla väärässä ja hyvin todennäköisesti olet väärässä. Mieti asiat loppuun.

Mä lihavoin noi kohdat, joihin voisin varmaan pistää paikalle bentsot :open_mouth:

Koska kannabis on päihde ja kannabisriippuvuus päihderiippuvuus, niin samankaltaisuuksia kannabisriippuvuuden suhteen löytyy muidenkin päihderiippuvuuksien kanssa. Joten ei ihme miksi nuo bentsot sopii tuohon mainitsemaasi tekstiin.

Niin… Aiheuttavatko kaikki eristäytymistä…? Riippuvuuksissa on eri vaiheitakin tietysti…Jos lääkkeitä on hakenut aluksi ihan laillisesti psyykkiisiin ongelmiin, esim. jännittämiseen, niin kuin minä aikoinani, eristäytyminen on voinut olla syykin, ei seuraus. Jossain vaiheessa varmaan missä tahansa aineessa “sosiaalisuus” voi olla harhaa, vaikka juodessa, mut monet kuiteskin kännissä haluaa hakeutua toisten ihmisten pariin… Ja ryhmän toiminnalla voi oikeuttaa omaa toimintaa. Tietty jotkut taas juovat yksin kotonaan. Bentsoissa mä halusin olla yksin, koska silloin se oli helppoa… Silloin on jees olo itsensä kanssa, ainakin aluksi, mut sit lisää ja lisää ja lisää…Eikstää ole yhteistä addiktoituneille ihmisille? Tämä lisää, lisää, lisää… Kaiketi sitä jossain riiippuvuuden vakavassa vaiheessa on yksin oman halunsa kanssa ja se menee kaiken edelle… :frowning:

(ja tää nyt ei liittynyt alkuperäiseen aiheeseen, sori. niin väsy jo, ettei ajatus kulje.)

Ziontrain, rehelliseti sanottuna, vaikka joskus tuleekin realiteetti tai pari mieleen, mä en henk koht. kadu vuosia 2003-2008 jotka pääsääntöisesti kulu hatsia polttamalla aamusta iltaan johon myös kuulu vkl kuosaus. Mut mä oon vielä nuori. Ihmiset alkaa kyllästyy tietyssä iässä hatsiin ja mulla se ikä on tulossa suht nuorena (20). Mulla vaan on nyt alkanu pikkuhiljaa mennä into siihen hatsin polttoon, ei se oo pitkään aikaan toiminu ees kunnolla. Tottakai aamuset aina jotain sanoo, mutta sitten se onki loppu turhanpäivästä imemistä.

Toi sun mainitsema stereotyyppi parikymppisestä yksinasuvasta työttömästä hatsinpolttajasta on varmasti jokaiselle tuttu, mutta ihmiset kehittyy. Jotkut vaa vaatii ne renttuvuodet siihen väliin, että voi hyvin mielin lähteä elämään ns. oikeaa elämää.
Mä oon ainaki tyytyväinen, et oon jo näin nuorena kokenu lähes kaiken huumeista, turha sitä alkaa mitään listaa laatimaan. Eiköhän siitä tulis itse kullekkin aikamoinen luettelo. No mut niin anyway mun pontti on se, et niiden pirikuukausien ja hitaiden kuherruskuukasien jälkeen tiiän et hatsi on se mun huume. Pirinistii musta ei tullu koska piri ei ollu se mun juttu, samoin kaikkien muiden kovien huumeiden kohdalla. Kyllähän sitä nyt voi joskus harvoin jotain ottaa, mutta omat rajat tietäen.

Joten eikö oo parempi olla se löhöävä hatsipää, joka ostaa vikoil rahoil aamuset ennen aamupalaa, ku se rapakuntonen piritorin vaeltaja?
Kyllä kaikki tajuu jossai vaihees ettei sitä pajarii kannata polttaa aaamust iltaan…

Muuten ok tekstiä, mutta sulla on se lopettaminen tai vissiin vähentäminen vielä täysin edessä ja kokemuksesta voi sanoa ettei se kannabishampaan kolotus tuosta vaan lopu.

Mä itse yritin vähentää kannabiksen käyttöä 20-vuotiaana viiden vuoden putken jälkeen, mutta onnistuin siinä vasta 24-vuotiaana. Toki sinä voit vähentää nopeamminkin. Mä ainakin huomasin, et sittenhän vasta alkaakin tehdä mieli myssyä kun ilman on vähän aikaa.

Myssy on paha koukku, monille.

No jos on pakko olla joku päihderiippuvainen, niin kannabisriippuvainen sitten mieluiten.

Joo mut koukku on koukku. Kokeile nyt vaan sitä paussia ja kato kuinka helppoa sellaista on pitää. Jos on pitkiä putkia takana, niin sitä helposti palaa takaisin samaan vanhaan aamusta iltaan -rytmiin.

Pitkä paussi pitkään käyttäneille. Vuosi pari henkistä kasvamista ja sitten taas paljon tasapainoisempana takaisin myssyn pariin (kohtuudella kuitenkin). Tässä ziontrainin malli.

Mulla alkaa tuleen pian toi pari vuotta täyteen ja oon nyt alkanut miettiin, että pistänkö säädöt kehiin vai jatkanko vielä polttamatta jonkun aikaa. Ei osaa sanoa vielä. Sen osaan kuitenkin sanoa ettei ole ollut ainakaan haittaa tästä tauon pitämisestä, päinvastoin.

Kiitos kaikille vastanneille tähän mennessä. Hyviäkin pointteja on tullut esille.

Ilmiselvää lienee se että päivittäinen jatkuva, aamusta iltaan kestävä blaadaaminen ei ole kohtuullista käyttöä.

Itselläni polttelu on sellaista 1-4 kertaa viikossa tapahtuvaa ja poltan joko yhden jointin tai illan aikana muutamia. Minun mielestäni tämä on kohtuullinen määrä minulle. Ikää mulla on hieman alle 30 vuotta ja olen siis vasta reilu vuosi sitten tutustunut tähän päihteeseen. Aiemmin olen juonut samoissa määrin alkoholia, mutta nyt tuo alkoholin juonti on vähentynyt. Harmillisen usein kuitenkin tulee sen jointinkin kanssa otettua olut tai pari, maksimissaan joku neljä illan aikana. Aiemmin meni alkoholia noin 3-9 annosta kerralla, joskus sitäkin enemmän. Tupakkaa en polta lainkaan ja yritän jättää väliin myös tupakkaan sekoitetut jointit. Joskus tulee otettua hatsi tai kaksi sellaisestakin. :blush: Onneksi nikotiinista tulee paha olo, se muistuttaa virheestä. :laughing:

Näemmä on alttiille henkilölle mahdollista siirtyä savuista myös kovempiin päihteisiin. Itse en tunne tähän mitään erityistä tarvetta. Erilaiset lajikkeet mitä milloinkin saa käsiinsä tarjoaa aivan riittävästi vaihtelua, kuten myös poltto / syötynä nauttimisen vaikutuksen eroavaisuudet.

Koskapa vaikuttaa siltä että ainakaan helposti ei voi määritellä sitä mikä on kohtuullista käyttöä, niin onko mahdollista tunnistaa merkkejä liiallisesta käytöstä? Itselle tulee nopeasti mieleen että ainakin jos työ, parisuhde tai harrastukset kärsii niin on syytä tarkastella käyttömääriään ja todennäköisesti korjata tilannetta pienentämällä käyttöä. Tässä ei tarvi olla sen kummoisemmasta kyse kuin että ei jaksa lähteä liikuntaharrastuksen pariin jos on edellisenä päivänä tullut poltettua. Vaikka se ganja jatkuvasti päässä pyöriikin niin sen ei kuitenkaan pitäisi saada liikaa valtaa siinä miten oikeasti elää.

Mitä asioita sanoisitte olevan syytä tarkkailla jos haluaa pitää huolta siitä ettei homma ns. lähde lapasesta?

Elämäni olisi kyllä paljon helpompaa jos tuo dekriminalisoitaisiin… Tuntuu siltä että minulle kaikki oikeat ongelmat mitä asiassa on, liittyy sen laittomuuteen. :frowning: Jatkuva salailu ja piilottelu on myös kuormittavaa. Muista aina varoa mitä puhut ja missä seurassa olet… Ja kun se on niin helvetin yleistä kuitenkin!

Too much! Heti kättelyyn sanon, että sitä on tullut poltettua ihan liikaa ja liian usein. Arkisin iltaisin ja viikonloppuisin koko päivä. Kallistakin alkaa olla ajan kuluun, kun semmonen gramma menee vähintään päivässä.! [Poistettu hintatietoja- Toimitus] Pahimpina enemmän. En oo laskenut, koska alkas ahdistaa liikaa ajatella moista.
Töissä kyllä käyn, milläs muulla tätä rahoittas. Kasvattamaan en enää itse ala. Liikaa häslinkiä.
En mä tiedä, onko se aiheuttanut ongelmia töissä? En mä ennen polttamistakaan ollut tästä työstä kiinnostunut. Rahan ja työkokemuksen takia mä töihin tulin. Erinäisten tilanteiden seurauksena, eipä tämä alakaan nyt enää hohdakasta ole. Miten sen voisi kuvailla? Nuorena on opiskellut ja on ollut tietynlaisia mielikuvia, sitten todellisuus on lopulta märkä rätti päin kasvoja. Myös arvot joita oppi arvostamaan nuoruudessa. Rehellisyys ja tasa-arvoisuus on nyky-yhteiskunnassa vitsejä.
Yksi miksi kannabiksen käytön kokonaan lopettaminen houkuttaisi, että ehkä sitten tietäisi mitä sitä haluaisi tehdä isona, nyt vasta 31v…
Asiaa olisi taas niin paljon, ettei oikein tiedä mistä päästä aloittaisi. Niin, no ensiksi sosiaalinen riippuvuus on mulla pahinta. Tietyt kasvot on vaan = savu. Niitä ei voi katsella ilman blossia. Ja eipä täällä tunne ketään muita kuin nuo ihmiset. Eli kaikki sosiaaliset kontaktit pitäisi katkaista asuinpaikkakunnalla. Sitä ei mun pää kestä. Mä oon aina ollut seurankipeä ihminen. Yksinäisyys on myrkkyä. Päihteillä yksinäisyyden fiiliksen saa pois.
Sitten tuo saatanallinen vieroitusoire eli unettomuus. En välittäisi vaikka valuisin ripulia, kouristelisin ja oksentaisin sappinesteitä, mutta on saatava yöuni tai menee liian sekaisin. Huonounisena tuo oli varmaan yksi syy, miksi ganja kolahti niin kovaa aluksi. Täydellinen unilääke. Yeah sure. Kääntyy itseään vastaan ajankuluessa. Jos ei blossia, niin eipä unikaan tule. Sitten kun on se loppu, niin pitääkin vetää tabuja, että saa unta. Kierre syvenee. Enkä toki väheksy 24/7 lussuttaneen piiriin tutustumisen olleen yksi tekijä, että se oma käyttö meni samanlaiseksi.

Jos aloitat polton, niin älä herrajumala polta joka päivä. Vain yhtenä iltana viikossa MAX. Äläkä mene jengeihin, jotka lussuttaa 24/7.

Ainoa asia minkä näkisin positiivisena on se joissa tietyissä asioissa tapahtuneen silmien aukeamisen. Ellei sekin sitten oo joku psykoosiharha.

Niin vielä täsmennys edelliseen, että eipä tuo neuvo olisi purrut omalle kohdalle. Jos ei ole muita harrastuksia kuin käydä töissä 8-16 arkisin ja viikonloput onkin “herran haltuun”, niin ehkä tuo ajautuminen tähän oli oikeastaan väistämätöntä.