Kannabis: miten paljon on kohtuullista

Korkeintaan muutamia päiviä kuukaudessa ja yrittää vähän suunnitella niille päiville jotain mukavaa sisältöä. Selvinpäin ollessa on tietenkin vähän epämukavampaa kuin pilvessä ollessa, mutta se ei saisi olla syy lisätä sitä kannabiksen käyttämistä. Pitäisi rajata tarkkaan ne päivät mitä polttaa ja ehdottomasti pysyä siinä mitä on suunnitellut.

Itse kun kokeili tuota viikonloppuisin polttamista, niin jäi helposti putki päälle koska pilvessä nyt vaan oli mukavampaa olla. Aina lisäsi sen yhden päivän mitä polttaa ja tuon jatkuessa viikkoja, oli sitten taas ihan sama miten pitkään polttaa.

Ihan toimivuudenkin kannalta minä olisin tosi motivoitunut käyttämään kohtuudella.

Mielestäni kannabiksen käyttö ohjaa voimakkaammin eristäytymiseen kuin alkoholin. Se ei ole erityisen sosiaalinen huume.

Kyllä mäkin kokeilin vaan vkl taktiikkaa, mutta ei siitä tullu mitään. Maanantaina anto luvan et sais pehmeen viikon alun, keskiviikkona sai polttaa, koska oli kummiski ollu tiistain ilman ja yrittäis olla torstainki. Eli eihän siitä tullu mitään. Ite en ota riippuvuutta vakavasti koska en oo tyhmä ja oon tiedustanu sen haitat ja myöskin sen että se on pakko lopettaa se päivittäin blaadaaminen ja vähentää se minimiin pari kertaa kuussa esim.
Tosin tällä hetkellä mulla ei oo tarpeeks vahvaa motivaatioo lopettamiseen vaikka tiedostan että se pitäisi tehdä. Eli suomeksi musta on kivempaa olla paukuissa koko ajan, kun selvimpäin. En siis ees alota nyt mitään itsensäkusetus lopetusleikkiä joka menee vituiks kummiski.
Sittenku mä laitan sen bongin kaappiin ja nousen tosta sohvalta ja koen henkisen harppausaskeleen kohti elämää, jossa THC ei oo top kolmosessa ja oon oikeesti motivoitunu, niin sitten lopetan.
Annan itelleni MAX 2 vuotta aikaa eli ku oon 22 ni mun pitäis olla freeshi. Pari vuotta siis aikaa laadailla :slight_smile:.

Tjaa-a, itelläni on ollut kyllä kiikarissa vähentää jossain määrin, nykyinen päivittäinen, vähintään yhtien paukkujen linja on kuitenkin ollut aika harmittoman oloista. Toki, jos mulla olisi vakituinen duuni, tai joku velvoite - joka vetoaisi vähentämiseen olisi tämä kaiketi hieman sulavampaa, nykyinen toimenkuva taas paremminkin vain hyötyy lussuttelustani.

Pidän tätä kuitenkin vain vaiheena elämässä, jonka ilmeisesti haluan elää, ikää ei ole vielä kuitenkaan nimeksikään.
Pidän tätä myös kohtalaisen harmittomana, muita huumeita ei mene, silloin tällöin - harvoin, syön psykedeelejä.

Psyykkisesti olen terve, voin hyvin ja olen sinut itseni kanssa. Tiedän että psyykkinen koukku pajariin on jonkinmoinen.
Tällä hetkellä sinnittelen toisaalta eroon omissa silmissäni pahemmasta pahasta, nimittäin röökaamisesta - ja kun siitä olen ollut erossa pitkähkön ajanjakson, voin alkaa mietiskelemään pajanderin vähentämistä ( täys lopettaminen ei ole suunnittella )

Jokainen meistä on yksilö, jokainen mieltää ja kokee kaiken niin omalla tavalla, että paha näissä asioissa on toisten puolesta mitenkään tarkasti puhua, mikä on kohtuullista ja mikä ei - okei, päivittäinen toki kuulostaa kohtuuttomalta. ^^

Toinen tekijä toki on se, että minulla on aika vahvasti “ajatelkoot muut mitä lystää, itse olen elämäni seppä” mentaliteetti, olen tähän astisen elämäni varrella käynyt läpi monen monta suurta ja kehittävää muutosta, tiedän että elämääni ajaa eteenpäin paljon suurempi asia kuin kannabis/päihteet, tiedän että koko tämä juttu palvelee osallaan omaa tulevaisuuttani, ja olen halukas myöskin katsomaan mihin nämä kortit minut vie. Monia on teitä, minun tie on tämä. ^^

Bentsojakin on helppo nappailla yksikseen… Tosin jos ei ole aivan sekaisin, saa kyllä tehtyäkin asioita. Silleen niinku n o r m a a l i s t i… :angry:

Mahtaisitko oikeasti pärjätä ilman kannabista? Päivittäin käyttävistä ei aina tiedä millaisia psyykkisiä haittoja on taustalla. Vaikka sitä ei aina itselleen myönnä, niin meillä monella on sellaista alitajuista huonon olon pakenemista päihteiden avulla.

Tiedän että omaan psyykkisen koukun pajariin, toki sitä tekee mieli - en sitä kiistä, miksi pitäisi? Toki, nautin polttamisesta… Psyykkisia haittoja taustalla? - epäilen aika suuresti.

Totuus on se, että kun mä poltan pajarit, ja alan tekemään musaa, homma skulaa. ei ole mitään sen suurempaa tai syvempää syytä… ai niin, paitsi että musiikin tekeminen ja siitä itselleni täysinrinnoin tulevaisuuden kulmakiven saaminen on yksi syvin syy mitä nykyiselle existanssilleni voin päätellä.

Toki voi välillä olla vähän jumissa, tai silmät puoltangossa, mutta sehän ei ole sama asia kuin se, että olisi henkisesti epävakaa. Jos paukut eivät tekisi musta produktiivista, niin epäilen, että en siitä niin paljon tykkäisi, olisihan se silloin este unelmalleni.

Kannabiksen käyttäjillä ei yleensä kyllä ole tuollaisia haittoja taustalla tai niin ne ainakin sanoo. Mutta mistä ne sen oikeasti tietää jos ne polttaa joka helvetin päivä?

Kyl ne psyykkiset vaivat tuleeki jos liikaa polttaa, mut yleensä siihen auttaa et on kuukauden pari ilman eikä hiisaa joka päivä sen jälkeenkin. rupeaa oikee vituttaa ku tulee nii saamattomaks ni pakko pitää taukoo aina vähän välii. vaik oonki nyt paukuis :laughing:

Kyl haitat pysyy paremmin jemmassa jos joka päivä polttaa. Siksi joidenkin onkin niin helppo puhua haitattomuudesta.

kyl kannabista voi polttaa vaikka kuin tupakkaa… se on riski

Voi tietysti, mutta olisin toivonut että tässä ketjussa olisi keskusteltu siitä mikä määrä on kohtuullista…

Aika jyrkästi jakautuu mielipiteet ainakin niiden henkilöiden osalta jotka tähän ketjuun ovat itse aiheesta jotain kommentoineet. Toisten mielestä kerta viikossa tai pari kertaa kuukaudessa on maksimimäärä ja jotkut muut ovat sitä mieltä että päivittäinenkään polttelu ei ole ongelmallista.

Jos tätä lukee henkilöitä jotka käyttävät ainoastaan alkoholia ja kannabista niin olisin kiinnostunut kuulemaan kuinka paljon Te poltatte? Jos käytät muitakin päihteitä, niin kerro toki jos viitsit että paljonko sinä poltat, mutta mainitse myös että käytät muutakin. Katsotaan saisiko asiasta jonkinlaisen käsityksen… :question:

no se ikä on kohtuullista riippuu ihan että kellekkin ei voi määritellä semmoista että esim 2-4k viikossa kun jollakin voi jo kerrasta laueta psykoosi ja joku voi ongelmitta polttaa vaikka kuin paljon…

Bump

Äänestäkääpäs nyt. :mrgreen:

Myös mielipiteitä voi kirjoittaa lisää. Onko joku saanut kannabiksen käytön pysymään kohtuullisissa rajoissa (omasta mielestään ainakin) pitkään? Siis esimerkiksi vuosien ajan.

No mul pysyy hanskas, tietyst jos ganjaa on, sitä myös menee, esim joulukuun poltin melkee joka pv, mut lopetin sit seinää. Yleensä sen kerran 1-4kk:den välein poltan, eli jonkuu gemmin tai kaks muutamas illas. Tost lähes kk:den putkest tuli taas vaa lievää hermostuneisuutta ja käsien hikoamista sekä töissä oli aina vähän pöhnäs ja väsyny… Et suosittelen tosiaa vaa muutaman päivän putkee ja iltasin, mut se on mun oma kokemus ku melkee 2 vuotta aikoinaa poltin aamust iltaa…

Hassua miten palattuani puolen vuoden jälkeen lukemaan tuota “Kysy asiantuntijalta” vastausta niin siinä tuntuu olevan helvetisti enemmän järkeä nyt kuin puoli vuotta sitten.

Jep, kannabis ihan oikeasti sekoittaa päätä aika hyvin ja silleen mukavan huomaamatta. Toisin kun täällä foorumilla kovasti hoetaan niin säännöllisellä käytöllä on kyllä omat vaikutuksensa pidemmän päälle vaikka niitä ei ihan helposti huomaakaan.

Itselle sopiva tiheys on se pari kertaa kuukaudessa. Toisaalta joskus sopivassa ympäristössä ja tilanteessa vaikka kesällä mökillä voi olla ihan kiva olla ihan kujalla vaikka viikko putkeen.

Oon blaadannu nyt muutaman kuukauden putkeen kujuu tai läbyy joka päivä ja kyl pitää heti saada ne aamupajat ku sängystä ylös pääsee. wake`n bake.

Itse tässä viimeisten 2 viikon aikana parit - kahdet oikeastaan vaan tullut poltettua.

En tiedä, en ite ole kyllä kärsinyt minkään moisista “viekkareista” - ei oo vituttanut, ei oo valvotuttanut liikaa, ei oo ollut erityisen kärttysä olo, ei mitenkään outo tai huono.

Luulisin et tääkin on vaan omasta suhtautumisesta kiinni, joskus kun pidin taukoa “pakosta” - vitutti kyllä, nykyjään en jaksa pahemmin maindata jos sitä lussua ei ole. Eihän tää oo verrattavissa mihinkään monen kuukauden tai jopa vuoden paussiin mitenkään, mutta ottaen huomioon - että tässä kuitenkin takana on jo monen monen vuoden melkein päivittäistä polttamista ollut takana, niin ei taukoilu tunnu niin pahalta kuin oisin aikanaan voinut olettaa.

Sun is shining, and i dont feel like whining. ^^

^^just oikee asenne lunar!
sama täällä joskus ennen kitkutti pajaria, mut nykyään ei kyl. se on on vaan semmonen elämän mauste, vähänku hyvä ruoka tai seksi mut emmänyt mitenkään paskaks mee jos sitä ei oo, eikä jaksa pahemmin metskaakkaan.