Kannabiksenhan pitäs puristaa paineet ja sykkeen hyvinkin koholle. Hassu juttu, voihan olla että keho tottuu kannabikseen ja pidemmän käytön päälle aine pitää paineet vakaana. Itellä vuos sitte ku olin katkolla niin paineet oli 120/160, joka sitten vähän tasottu ku oli pari viikkoo selvinpäin.
Pireissä yläpaineet menee yli 200. Mahtaako olla jo hengenvaarallista.
Mulla on todella alhainen verenpaine, eikä sitä tunnu saavan nousuun millään, paitsi pirillä(tai muulla stimulantilla) vähän. Syke on sitten sitäkin nopeampi ja kannabiksesta olen saanut jopa lieviä rytmihäiriöitä, stimulanteista en .
Minulla oli ihanne-verenpaine. ADHD-lääkityksen aloittaessa tuli seurata ½v. Nyt on normin ylärajoissa, ennen adhd-lääkitystä (Concerta nosti enemmän); se oli aivan normin ala-rajoissa. Eli n. 20 nousi molemmat arvot. Onneksi on kuitenkin normaali… Välillä ala-paine hiukan koholla mikä ei ole ikinä aiemmin ollut ongelma… No viimeksi oli 75 tai 78 joten hemmetin hyvä!
Mutta muistakaa että tupakka nostaa verenpainetta niin, että tulisi olla tunti ilman tupakkaa. Sama se, että vartti paikallaoloa ja ei saa puhua samalla kun paine otetaan. Lisäksi koti-verenpaine mittari näyttää 10% vähemmän (muistaakseni). Sen löytää googlella…
Noi rytmiähiröt nousi nyt mieleen kun olen syksyllä menossa pitkästä aikaa damiin… Kerran sain siellä pahoja rytmihäiriöitä kun olin päivän mittaan nauttinut melko runsaasti kokaiinia. Sitten illalla hotellissa otin setin Copelandia sieniä ja rytmihäiriöt iski… Meni trippi pilalle niistä ja kun pahin vaihe meni rupesin nukkumaan. Aamulla vedin loppu kokkelit nenään ja respan tyttöä hymyilytti kun tsekkasin itseäni ulos hotellista… noh mun katse oli… jäässä :mrgreen:
Ehkei kokaiini ja sienet sovi yhteen? Kenelläkään kokemuksia? Näin päättelin… kun erikseen (ja yhdessäkin pienillä annoksilla) noita olen nauttinut vaikka kuinka paljon eikä pumppu ole ennen pätkinyt…
omista kokemuksistani voin kertoa sen verran että kyllä se ganjakin tupakan
lisäksi voi nostaa ainakin hetkellisesti verenpainetta, joka johtunee luultavasti
siitä, että savua pidetään keuhkoissa pidempään, ja sitten menee ohi riippuen
lajikkeestakin kun happivajarit/olo tasottuvat. tuttuahuttua.
Vanha-Narkki tietää, eli ymmärtääkseni juuri näin. Kovaa hittiä ottaessa syke nousee helposti. Yleensä sykkeen noustessa nousee myös verenpaine (kovempaa pumppausta) mutta kannabis vaikuttaisi nimenomaan laskevan verenpainetta, samalla kun sydän lyö tiheämmin. En tiedä onko asiasta mitään tieteellistä yhteisymmärrystä olemassa mutta ilmiselvä selitys olisi verisuoniston osien laajeneminen, jolloin verellä on enemmän tilaa virrata (paine laskee) ja sydän joutuu kovempaan duuniin täyttäessään laajentuneen tilan (syke kiihtyy). Varmaa on että useimmilla verenpaine laskee, helppo todeta kotimittauksin.
Ainakaan haittaa ei ole ollut. 15vuotta römpäytellyt ja verenpaineet ovat normaalilla tasolla ollut koko ajan vaikka ruokaa mennyt 3kertainen määrä. Paino on myös täysin hallinnassa. Joten aineenvaihduntakin
on korkea. Ainoa minkä huomannut niin veri on varmasti ohuempaa. (verta tulee haavoista paljon, mutta myös veren tulo pysähtyy kuin seinään sitten yhtäkkiä.) Tämä on itselleni hyvä, koska suvussani on paljon ihmisiä jotka kärsivät paksustaverestä. Toimii siis varmasti muös veren ohentajana.
Voiko tuota verenpainettaan / pulssiaan nostattaa jollakin tavalla kannabiksen vaikutuksenalaisena? Esim jollakin lääkkeellä, enkä tarkoita nyt mitään, vedä piriä päälle tjsp. Nostaako esim tupakointi sitä ganjan polton jälkeen? Melko pitkältihän mitä tuossa tuttavat polttelevat niin suurimmaksi osaksi se näyttää menevän tupakan sekaan, varsinkin jointista yms poltettuna, bongista asia eri. Tupakkahan nostaa arvoja noin 20minuutiksi? varsinkin pulssia, ainakin mitä itse olen mittaillut omia arvoja, niin suuret erot tupakoinnin jälkeen. Täytyy varmaan kokeilla kun tutuillakin on noita verenpainemittareita niin katsoa ennen ja jälkeen arvot jos ei ole tupakkaan sekottaneet. Itse kun en pajauttele, mutta pari kertaa nuorempana suuressa kännissä ainakin aiheuttanut suurta uneliaisuutta ja pulssin tuntuneen pienentyvän roimasti. Tosin jos itse lähtisin nyt kokeilemaan niin en tiedä vaikuttaako esim veressä oleva oksikodoni + klonatsepaami tuon ganjan kanssa? luulisin ainakin salpaavan hieman hengitystä tai tekevän hengityksestä pinnallisemman?
Onko myös mahdollista jollakin lääkkeellä esim bentsoilla lieventää ganjaövereitä? pari kertaa tämänkin tapauksen nähnyt, että muutama ei niin paljoa poltellut on tipahtanut aika nopeasti suurehkosta määrästä kukasta bongin kautta, lehdestä en kenenkään.
Yhdellä kerralla tuttu alkoi noin 10-15min kuluttua jopa oksentelemaan ja olemaan lähes tajuttomassa tilassa, olisiko tätä voinut lieventää jollakin? itse yritin tätä kyseistä ihmistä vain saada juomaan paljon vettä, ja kyllä hän virkosikin noin 2 tunnin kuluttua melkoisesti, tosin tässä tapauksessa oli alkoa alla melko runsaasti, joten tolettomalle ei varmaan paranisi mennä antamaan rauhoittavia varsinkaan kun promilleja veressä, joten en niitä sitten antanut (ettei mene enempää sekaisin, salpaa hengitystä yms), en tiedä olisinko edes antanut vaikka ei olisi ollut kännissä samalla.
Offtopiccia vielä vähän: Kuinkas kauan nuo poliisien tikkarit näyttävät kannabiksen? siihen varmaan vaikuttaa myös ganjan thc pitoisuus kuin kauan kestää poistua elimistöstä? virtsassa näkyy kuulemma noin 2-3viikkoa?
Meinaan moni on lähtenyt ihan seuraavana aamunakin autolla ajamaan kun on illalla poltellut, vaikka muuten selvinpäin ollut bileissä, jotkut jopa yöllä kun vaikutukset loppuneet, nämä varmasti näkyvät erittäin vahvana viivana pikatesteissä?
Olisi ihan mielenkiintoista kuulla noita mittaustuloksia kun olet niitä saanut tehtyä. Nikotiini on stimulantti ja nostaa siten sykettä ja verenpainetta. Käsittääkseni vaikutuksien ei kuitenkaan pitäisi olla mitään hirveän radikaaleja noin miedolla stimulantilla…
Tähän kai on vaikea sanoa yhtään mitään faktaa. Varmaan noiden tikkujen valmistajat osaa parhaiten vastata.
Omakohtainen kokemus on vain 1 kerta ja olin silloin edellisenä iltana polttanut sen verran, että olin ihan hyvissä paukuissa ja seuraavana iltana tikku ei näyttänyt mitään. En silloin polttanut kuin hyvin satunnaisesti joten voi olla eri asia jos polttaa säännöllisesti kun käsittääkseni THC:tä kertyy elimistöön jatkuvassa käytössä…
olin viimeviikonloppuna polttelemassa kukkaa ja ei siis ollut eka kerta ennen tuota kertaa about 10 kertaa polttanut. rupesin polttamaan ja ekan hatsin jälkee rupes yskittää iha perkeleesti. no poltin lisää vielä pari hatsia ja olin jo aivan sekaisin hetken nauratti ja oli hyvä olo mutta sitten, muutuin valkoiseksi, rupesi pyörrytämään, istuin paikallani ja yht äkkiä alkoi hengästyttämään ja sydän pumppasi todella lujaa, hikoilin ja hengitin kuin olisin juossut jonkun maratonin, sen jälkeen tipuin hetkeksi ja olo alkoi parantua. mistäköhän mahto johtua kun ei ikinä ennen ole ollut tollasta ja olin samalta henkilöltä ostanut aijemminkin…
onko kellään muulla samallaisia kokemuksia ?
tai tíetoa mistä olisi voinut johtua
Todennäköisesti jotain sativapainotteista lajiketta, jota poltit vähän liikaa. Jos polttaa kaverin piipusta/bongista/spliffistä, kannattanee ottaa jatkossa iisisti ja vähän kerrallaan, noiden eri lajikkeiden vaikutukset kun vaihtelee melkoisesti riippuen henkilöstä, toleranssista ja kaikesta muustakin. Tolettomalle 0,1 savut voi jo toimia varsin hyvin kun nykyään noi budit tuppaa kaikki olemaan aika tehokkaita… Itsehän en siis enää edes blaadaa mutta tajusin ton “vähemmän on enemmän” läpän vasta vikoina vuosina kun hiisailin ja kummasti ei tullut enää niitä nihkeitä fiiliksiä, ainakaan samassa mittakaavassa.
Vaikuttaa mun mielestä juuri siltä, että hitusen liian vahvaa ja hieman liian paljon juuri sinulle sillä hetkellä huomioiden toleranssisi. Olitko syönyt kunnolla ennen hitsaamista? Kuulostaa siltä, että verensokerit alhaalla ja sit ku pajautus laskee verenpainetta niin tapahtuu tollasta.
Suosittelen pajauttamaan niin, että verensokerit eivät ole alhaalla jo valmiiksi. Pienempiä määriä ja kysy mikä lajike niin tiedät jatkossa.
Eli siis tuskin kukassasi oli mystisesti jotain “myrkkyä” joka tuon aiheutti vaan kyseessä on aloittelevan hampuusin kokemattomuus.
Myös tuo toleranssi asia kannattaa ottaa huomioon. Olen sen itsekkin vasta lähiaikoina alkanut noteeraamaan kunnolla (lähinnä sen takia kun mikään ei toimi enään).
Jos siis kaverisi esim. polttavat 0.7-1g kermasavuja bongista yksikseen useemman kerran illassa, niin aloitteleva hamppari ei tosiaan usein kykene polttamaan kun sen 0.1-0.3g mikäli kukka on perus laadukasta kukkaa, eikä mitään pl:ää tai kukka+aurinkolehti+trimmi+lehtivarsi silppua…