Olen uusi keskustelija täällä, mutta olen kuitenkin jo seuraillut hetken taustalla keskustelujanne.
Nyt tämä päihdekeskustelu koskettaa jo minuakin sen verran, että haluaisin tiedustella kannabiksesta siitä tietäviltä. Olen siis ajatellut kokeilla kannabista elämäni ensimmäistä kertaa, 27-vuotiaana. Tarkemmin kerrottuna tarkoituksena olisi ilmeisesti kokeilla kukkaa.
Olen lukenut kannabiksesta keskusteluja ja olen tutustunut myös muiden kertomuksiin heidän ensimmäisistä kannabiskokeiluistaan. Kannabiksen polttelu ilmeisesti aiheuttaa silmien sarveiskalvon (?) punaisuutta, mutta kuinka kauan tuo punaisuus säilyy silmissä? Olisi erittäin ikävää mennä töihin silmät punaisina viikonlopun jälkeen .
Toinen kysymykseni koskee sydämen sykkeen nousua kannabista poltettaessa. Siis onko kannabiksen polttelusta kuinka suurella todennäköisyydellä odotettavissa sydämen sykkeen huomattavaa nousua? Joissakin lukemissani kertomuksissa ihmiset ovat kertoneet, että heistä on tuntunut kuin “sydän räjähtäisi” tai sinnepäin. Tätä en aivan välttämättä haluaisi kokea.
Minulle kerrottiin, että ensikertalaiselle sopiva määrä olisi suurinpiirtein 1/5 kukkaa yhdestä grammasta, onko suhde ok? Tarkoituksena olisi sekoittaa lisäksi kukka tupakkaan.
Että tällaista, kiitos jo etukäteen vastailuun vaivautuneille ja pitäkää itsestänne huolta .
nämä kaksi asiaa nostavat pulssiasi ja saatat alkaa hyperventiloida, joka saattaa johtaa paniikkikohtaukseen.
pikkusormen kynnenkokoinen pala on ok, aluksi mahdollisimman pienellä määrällä miltä se “maistuu”
silmät eivät punoita välttämättä, ellet polta tosi paljon. Se johtuu osittain kannabis-savun ärsyttävyydestä, osittain siitä että THC laajentaa pintaverisuonia.
Itselläni ei punoita silmät kovin helposti. Jos silmät alkavat punoittaa, niiden väri palaa normaaliksi vaikutuksen lakattua.
ensimmäiset polttelukerrat saattavat olla erittäinkin psykedeelisiä, ja sinua saattaa pelottaa. mutta tämä on myös nautitusta määrästä kiinni.
Kannattaa aloittaa mahdollisimman pienillä määrillä, jos/kun aikaisempaa polttelukokemusta ei ole. Jos toivottua vaikutusta ei esiinny, niin polta hieman lisää, jne… Jos poltat muutenkin tupakkaa, niin tupakkaan voi mielestäni miksata kukkaa (nikotiini piristeenä kohottaa tosin pulssia hetkellisesti ja liika tupakka pilaa kannabiksen maun). Pelkkä, “raaka” kannabis maistuu minun mielestäni pahemmalta kuin kannabis pieneen tupakkamäärään sekotettuna…
Luulin et tää oli joku vitsi ku luin noi kaks ekaa…
Ei mutt joo…polttele vaan rauhassa. Vähän, jos ei toimi niin sitten lisää :> Silmät ei kauaa punota eikä noita säikkytarinoita kantsi kuunnella.
Mun mielestä parhaimpia ekoja postauksia mitä on tällä palstalla tullut luettua. Ilahdutti oikein että otetaan asioista selvää ja niin edes päin. Itse asiaan ei lisättävää, muut on jo sanoneet. Eli +1
Se ei ala punottamaan kaikilla. Oma fiilis asiasta on, että harvemmilla. Mutta jos alkaa niin se häipyy kyllä kun vaikutus hiipuu.
Kannabis nostaa sykettä usein kyllä, mutta se ei ole vaarallista.
Se joka kertoo että “sydän räjähtää”, on todennäköisesti sellainen joka ei ylläolevaa harmitonta faktaa ole pitänyt mielessään vaan sauhuissaan, kun mielikuvitus lentää, alkanut paisuttelemaan asiaa.
0,2 grammaa on ihan ok. Vähempikin voi riittää - riippuen laadusta.
Jos polttaa tupakkaa muutenkin, kuten ketamooni totesi, on aika sama käyttää sitä mixerinä. Jos ei polta tupakkaa, niin sitten se on turha lisä, joka helposti varsinkin piipusta poltettaessa aiheuttaa “överit”, elikä happivajarit. Mixerinä voi myös käyttää kaikenlaista muuta yrrtiä mitä on mahdollista polttaa.
Tulipa mieleen muinainen Hymy-lehden artikkeli, jossa tutkiva journalisti päätti kokeilla pahamaineista hashis-huumetta ja raportoida kokemuksistaan. Hän oli kuullut, että kolme grammaa (!) on perusannos, joten sen hän miehekkäästi poltti. Siitä tulikin sitten kaikkea muuta kuin miellyttävä kokemus, yllättäen
Ja tuosta annoksesta vielä sen verran, että jos haluat olla oikein varovainen, niin voit polttaa sitä kukkaa piipusta aina yhdet henkoset kerrallaan ja sitten kuulostella jonkin aikaa tuntemuksia.
Ite ensimmäisen kerran kokeiltua hasaa ei tuntunut yhtään, että olisin ollut sekaisin…helvetisti nauratti ja mässyt maistu muittei tajunnut olevan mitenkään sekaisin. Toinen kerta jääkin sit historiaan… tuli tosiaan polteltua reilusti kunnon tööteistä ja niinhän siinä sit kävi että tuli tämä sydän tykytys “vainari” tuntui että sydän vetää loppuja. Olin soittamassa ambulanssi jne. onneks kaverit rauhotti sen verran ettei tehnyt mitään tyhmää. Ja loppuilta olikin jo ihan rentoa. Aistien herkistyessä tuntuu, että sydän lyö kovempaa, vaikka tosiasissa ei näin ole.
Silmien punottamisen lisäksi suu kuivuu, joten kannattaa varata juomista. Punotus loppuu illan mittaan. Éikä kannata ottaa mitää päämäärää minkä verran polttaa. Ottaa muutamia savuja ja tutkistelee miltä tuntuu…polttaa sit lisää jos siltä tuntuu.
Ellei sitten ihan tosissaan ja aikusten oikeesti polta röökiä. Jollon pystyy ihan huoletta huljuttaa keuhkojaan vaikka minkämoisilla rööki+karsta+ehkä väsärin jämät- älyllisillä.
Toki nikotinisteilla eri asia, olisi pitänyt mainita Mutta jos ei ole tupakkaa polttanut ja sitten blandaa kukat siihen niin huomioonotettavia seikkoja nämä.
Niin ja kai sekin pitää korjata, että usein nuo “överit” ovat kai ennemmin nikotiiniöveriä kuin happivajaria. Itseänikin huimaa aina hulluna vaikkapa ison bongihitin jälkeen, mutta jos se on pelkkää kukkaa niin sitten ei niinkään.
muutens, tuli mieleen. Kun monet sanonut että ekal kerral paukut ei tunnu. Mulla ihan sama juttu olin ekan kerran vaan et “millon tän pitäis vaikuttaa…” tjotain. Niin MISTÄ JOHTUU?? Ja mä. en usko siihen että sitä vaikutusta ei muka huomaa kun on kokematon ja blaa…
Miettinyt usein samaa: Ittelleni ekoista paukuista alkoi vaan päässä heittää ja huimaa. Vasta muutaman pollttelukerran jälkeen alkoi “oppia pitämään kannabiksen vaikutuksesta”, tai jotain… Vaikea sanoa, et mistä tuo johtuu, jne.
Mulla oli sama. Voi olla myös ettei uskalla imeä tarpeeks syvään/pidätellä tarpeellisesti sitä savua. Tokalla kerralla sit meinas paniikki iskeä kun toimikin, kääntyi siitä sitten naurun puolelle kun tajus ettei mitään hätää.
Ihan yleinen tapahan kuitenkin on pidätellä savua hetken aikaa keuhkoissa, koska tällöin vaikutus on voimakkaampi. Hyperventilaatiota ei sen todennäköisemmin tule kuin piipputupakkaa keuhkoissa pidellessä.