^ On se nyt kurja ja kumma juttu, ettet sä saa sitä täyskorvattavuuspäätöstä lääkkeistä
. Mä kuvittelin, että se tulisi lähes automaattisesti bipodiagnoosin kylkiäisinä. Itse sain täyskorvattavuuspäätöksen muistaakseni samantien, kun mut oli bipoksi “julistettu”. Siitä on tosin jo vuosia aikaa(sain bipodiagnoosin joskus parikymppisenä ja nyt olen kohta 34), joten toki käytännöt ovat voineet muuttua ja tiukentua suurestikin
.
Terapian puolesta liputan minäkin, sillä se on auttanut mua suuresti
. Hyvää ja itselle sopivaa terapeuttia se tosin edellyttää, että terapia toimii ja sen hyvän terapeutin löytymisessä voi kestää pitkään. Olin itse todella skeptinen asian suhteen, sillä olin ehtinyt jo moneen kertaan vittuuntua niin rankasti kaikenlaisiin MT-ammattilaisiin vuosien saatossa, mutta ajattelin, että eipä tässä enää paljoa menetettävääkään ole ja kyllähän se sitten kannatti. Ei se munkaan terapeuttini mitään hokkuspokkus-temppuja ole mulle tehnyt, kolmisen vuotta tässä ollaan tahkottu ja väliin terapia tuntuu hyvinkin rankalta ja raskaalta, mutta on siitä ilmiselvästi ollut mulle apua. Olen saanut terapiassa käsiteltyä monia ongelmiani vihdoinkin jotenkin rakentavasti ja sen myötä pahimmat sekoiluni ovat rauhoittuneet, olen oppinut toimimaan monissa hankalissa tilanteissa rauhallisemmin ja järkevämmin, löytänyt voimavaroja itsestäni ja myös oppinut jotenkin hyväksymään itseäni sekä muuta maailmaa.
Tsemppiä teille, Wesole ja Silent
.
Täällä ei pahemmin ahdista vieläkään. Olen tuonne Saunan puolelle enemmän kirjoitellut tämän hetkisestä tilanteestani. Hyvä hypomania siis tuntuisi olevan päällä. En sitten tosiaankaan tiedä, kuinka hyvä juttu tämä lopulta on, vaikka tunnenkin tällä hetkellä voivani psyykkisesti lähes erinomaisesti
. Mielialani on korkealla ja tuntuu siltä, että kyllä mä selviän melkein mistä vain. Olen saanut myös ihan konkreettisesti monia asioita hoidettua mallilleen, joten ei tämä ihan pelkkää sähläämistäkään ole ollut, vaikka väliin vauhtia riittäisi vaikka pienelle kylälle ja mulla on monta rautaa tulessa yhtä aikaa. Myöskään päihteily ei ole kiinnostanut mua lainkaan niin paljon, kuin tavallisesti, mikä nyt ainakin on positiivista
. Ongelmana on lähinnä se, että mä en nuku, kuin 2-3 h yössä. En tunne tarvitsevani enempää unta, mutta kyllähän mä sen tiedän järjelläni, ettei noin vähä nukkuminen voi olla pidemmän päälle hyväksi. Unettomuus on ennenkin enteillyt mulla psykoosia, mutta silloin unettomuuteni on ollut ihan totaalista valvomista. Nyt nukun kuitenkin tuon vähän ja sen jälkeen tunnen itseni taas oikein levänneeksi ja virkeäksi. Lisäksi syön todella surkeasti ja paino vain tippuu, vaikka olen jo ennestäänkin vaikeasti alipainoinen. Usein pysähtyessäni tunnen kaikenlaisia heikotuksen, pyörrytyksen ja sydämen tykytyksen tuntemuksia, mutta ne häviävät tai ainakin unohtuvat jonnekin taka-alalle, kun taas alan touhuta. Saa nähdä, miten tytön tässä vielä käy
. Totuushan on se, että kukaan ei jaksa pomppia Duracell-pupuna loputtomiin aivan liian vähällä unella ja ravinnolla. Hieman huolissani olen siis, mutten silti tahdo ottaa vielä neuroleptejä käyttöön, sillä en pidä niiden aiheuttamasta olosta, enkä myöskään haluaisi toistaiseksi katkaista tätä tilaani, sillä tässä on niin runsaasti niitä puolia, jotka näen positiivisina. Lähipiirini sanoo mun olevan vauhdissa, mutta kuulemma en vaikuta mitenkään psykoottiselta ja olen ollut muutenkin hyväntuulinen. He(aviomieheni ja vanhempani) tuntevat mut kyllä hyvin ja ovat toisaalta huolissaan mm. pahasta laihtumisestani, mutta toisaalta taas ovat hyvillään, että mä voin tavallaan hyvin. Aika ymmällään ovat hekin, että mikä mulle nyt tässä tilanteessa olisi parhaaksi. Pelkään myös sitä, millainen oloni tulee olemaan, kun se romahdus lopulta, väistämättä, tulee
. Ryyppäämälläkään en saanut tätä katkaistua, vaikka yleensä sen jälkeen mulle tulee enemmän tai vähemmän masentunut olo
. Nyt olin vain pari päivää hiukan vaisumpi ja väsyneempi, mikä nyt on peruskrapulan vuoksi ihan ymmärrettävää.