No minäpäs puran oloani sitten tänne päiväkirjamaisesti:) Onpa oikeasti ihana nähdä, että ihmiset haluaa auttaa ja tukea!!! Toivoisin että mäkin osaisin joskus sanoa jollekin jolla on paha olla jotain sellaista, mikä todella lohduttaisi.
Taas oli riitaa, aloin itsekseni miettiä mitä oikeasti haluan. Haluanko olla suhteessa, johon huumeet liittyvät väkisinkin aina jollakin tavalla. En tietenkään, mutta onko se sitten sen hinta, että haluan olla mieheni kanssa?.. Hän on onnistunut hienosti vähentämään niin, että polttaa kaksi sätkää päivässä. Sillointällöin haluaisi polttaa enemmän ja sitten kun kysyy, hermostun. En haluaisi olla määräilijä ja asettaa sääntöjä tähän perhe-elämään, mutta en vain hyväksy pilven polttamista. Eilen illalla hän alkoi puhua siitä, että jos hän haluaisi joskus lapsen. Olen aikaisemmin sanonut, etten halua koska minulla on jo yksi lapsi ja pelkään synnytystä enkä halua taas jäädä yksin pienen lapsen kanssa niinkuin minulle kävi aikaisemmin. Sitten keskustelu meni ihan päin p****ttä, kun aloin kysellä miten hän meinaisi siinä tilanteessa, että meillä on pieni vauva, menetellä pilven polttamisen suhteen. Jos vauvan haluaisin, se olisi minulle ainakin valtava projekti ja haluaisin jo etukäteen minimoida kaikki mahdolliset seikat, jotka voisivat vaikeuttaa sitä asiaa. En ole ollenkaan varma siitä haluanko vauvaa muutenkaan. Ja jos tilanne jatkuu tällaisena niin en todellakaan!
Oikeasti mietityttää, vaikka kaikki muuttuisi hyväksi riitelyn osalta vaikkapa, niin kuinka pystyisin pääsemään eroon kaikista tunteista mitä minulle on jäänyt niistä kamalista mitä on jo tapahtunut. Pelkään sitä, että minäkin alan tuntea inhoa ja katkeruutta yms. Tällä hetkellä kyllä monesti, siis tosi usein tuntuu ihan oikeasti, että omassa päässäni on vikaa. Ymmärrän tosi usein itse aiheuttavani riitatilanteet ja yritän sitten miettiä miksi niin teen. Tiedän, ettei mies saa minuun koskea, mutta ymmärrän miksi niin tapahtuu. Itse olen häntä muutaman kerran huitaissut joskus, kun hän on tullut naama minuun kiinni huutamaan, että “lyö lyö” ja tiedän kyllä hyvin että niin en olisi saanut tehdä. Potkinut ja raapinut olen joskus, kun hän on esim.istunut päälläni ja pitänyt kättä naamallani niin etten saa henkeä (se on tosi pelottavaa kun tietää ettei saa ilmaa mitenkään ennen kuin toinen päästää irti).
Mutta siis kun tämä on päihdelinkki niin minun varmaan pitäisi puhua enemmän päihteistä… keskustelimme siis illalla ja yöllä kaikenlaista ja sanoin miehelleni etten ole varma haluanko elää elämää niin, että aina siihen liittyy huumeet jotenkin. Välittämistä, ostamista, velkoja, asioitten järjestelemistä yms. Hän puhuu usein siitä, kuinka lähdemme valmistuttuani ulkomaille ja muutamme taloon jossa hän itse voisi kasvattaa kannabista ja käyttää sitä laillisesti. Minä en haaveile sellaisista asioista. Se on minulle ihan ok joskus, mutta useimmiten en tykkää oikein puhua sellaisia. Mies sanoi minulle, että pilven polttaminen on yksi hänen vioistaan ja koska hänkin on minun kanssani ja hänelle minä kelpaan sellaisena kuin olen niin minunkin pitäisi ajatella niin ja hyväksyä hänen polttelemisensa. Niin aluksi ajattelinkin, että se käy ja se on jännää ja kaikkea. Mutta nyt ajattelen toisin, en tykkää koko asiasta enää. Olen polttanut itse joskus silloin, kun lapsi on ollut viikonlopun isänsä luona. En mitenkään suuria määriä, muutamia henkosia. Olisin täysin valmis olemaan ilman koko loppuelämäni. Sitten kun tulee riitaa, jos uhkaan jättää mieheni, hän uhkaa kertoa sossuun, että käytän huumeita (vaikka siis en ole kuin polttanut joskus muutaman henkosen lapsen poissaollessa) ja piilottaa tänne kotiin kaikenlaista mikä aiheuttaisi sen, että lapsi otettaisiin minulta pois. Tiedän, että hän sanoo niin vain suutuksissaan, mutta sekin on sellainen asia, joka tuntuu minusta kuitenkin jälkeenpäinkin kauhealta. Olen yrittänyt ajatella vain, että jos niin kävisi, minun olisi luotettava siihen, että oikeus ja totuus voittaa.
Näitä juttuja kun kirjoitan tänne, ajattelen välillä että mitä helvettiä olen oikeasti tekemässä ja mihin tämä menee! Ihan hirveältähän tuo kuulostaa. En ole aikaisemmin mitenkään näitä kertonut enkä kirjoittanut. Ehkä se mustana valkoisella vaikuttaa jotenkin raaemmalta kuin olen ajatellut. En enää ollenkaan ihmettele miksi ajattelen että minulla varmaan jossain vaiheessa napsahtaa päässä jotenkin. Onneksi olen nyt löytänyt paikan mihin voi kirjoittaa. Toivon vain, että mieheni ei lukisi näitä. Mutta jos lukeekin, hän ehkä ajattelisi myös asioita… tai sitten hän raivostuisi aivan hirveästi. Täytyy mennä laittamaan ruokaa. Rahat on niin loppu että toivon vain, että ruokaa on jotenkin vielä ensi viikollakin. Olen pahalla päällä ja surullinen kun ajattelin näitä kirjoittamiani asioita