MORO, pakkoko oli tulla kommentoimaan omalle palstaleelle: Tuolla jossain toises ketjus oli mainintaa raitistuneista julkisuudessa tutuista naamavärkeistä. Oli Ahti Karjalais-pönöttäjää, jonka laskisin zombiex ennen-jälkeen-aikana.
Se niistä ja Sit näitä ei-mainittuja elossa porskuttavia: Keskiraskaan sarjan näyttelijä S.Edelmanni, suomalaisen sanoituksen Maestro Vexi Salmi (tosin kallellaan tuonne kepeelle iskelmäsaralle, ah) ja Suomikevythevin edustaja, köyhän miehen Johnny Deppi: viksu/vilmaattinen Ville Valo. Kun ennen vanhaan valo sammui, ei mitään enää ollut tehtävissä. Ok, he jättivät läträämisen varmaan ja mitäkö tekivät. Jatkoivat valitsemallaan: Näyttelemistä, tekstin loihtimista ja taulunkarmien keräystä, rockkaamista mehun voimalla ilman tupakkiakin…
Todellisen vaikutuksen meitsiin teki Hanoi Rocksin (varsinaisen ykkös-)kitaristin “Nasty suiciden”, Jan Stenforssin elämän kääntökohdat kaikessa rajuuuudessaan. Okei, lyhyesti: Hanoista veke -85, jonka jälkeen bändejä/rojekteja jenkkiläs, Londonissa ja Japanissa vuoteen -95, jolloin Suomeen 33 veenä kansakoulun jatkeeksi luki kansainvälisessä lukiossa viiden ällän + suomen kielestä ämmä ruotsi äidinkielenä ylioppineeksi ja jatkoi alemman yliopistotutkinnon suorittamalla ja valmistui farmaseutuksi. Jonniin aikaa apoteekis farmiksena ja ylempi tutkinto ja proviisori. Ruotsalaiseen lääkefirmaan pomotehtäviin, muutto Suomeen samassa firmassa, perhettä kasaan, vaimona tohtorisnainen, lapsensa äiti ja oma väitöskirja päivittyy hiljalleen artikkelin muodossa alan julkaisuissa, jos ei jo ole valmis. Aika suurehko hypähdys holisti-narkkarista, vaan selkee linja kohta 50 v äijän elämässä: tutkinut koko elämänsä päihdykkeitä ensin tosi elämässä, sitten labraolosuhteissa (in vivo, in vitro). Duuni käsittää lääkkeen seuraamista valmistuksesta sen myyntiluvan alasajoon asti, noin karkeesti. Laillistettu diileri, voisi sanoa. Putsina siinä 2 vuosikymmentä. Tossa on todella megaluokan elämän käännös, katsokaa kaikki Andya… saman ikäsii, samat taustat.
Rispektii Nasselle, kyllähän kaiken näkösii turhii julkkiksii “tekee elämän remontin” jne. schaibaa. Tämä proviisori rocks ! Mitä se sitten vaati ? Zenbuddhaa, meditaatiota, kokeilua & erehdystä ja lopulta, oletan, sisäisen rauhan saavuttamista ja totaalista raitistusta ja hurjaa päättäväisyyttä, kovaa lukupäätä jäbältä… ![]()
En näköjään saa juutuuppilinkkii open – Cheap and Nasty: My mind across the Ocean. shit, nevermind bollocks. ![]()
Mä kuljen eteenpäin: Tuli tänään hieno fiilis, kun hyvä kaveri soitti ja kertoili elämän kulkevan edelleen ok. Hau nais is that, man. SO nais. Unirytmi ihanasti palautui, nyt vaan en niitä muista, vaan tukahdutan alitajuisesti tunteeni,
ei tartte siitä kiristää vannettansa ja juu Basilica, aikaa ottaa melkoisesti, ennenkuin tuolla kuntouttavan puolella tapahtuu valtavan isoja. ![]()
Nythän kun on maistanut tätä tavisraittiutta, niin siinähän kyllä käy kohta niin, että täytyyhän mun myös kokeilla tätä jatkossakin, vaan kerta määriä ei voi ylittää, vedän sen mitä saan per päivä ja yö. ![]()
Viikonloppuja kaikille, tsemppiä ja raitis elämä rockaa aina. Mä vetäydyn taas tarkkaamaan ja tarkastelemaan elämän polkuja ja polun vierustoja.
Kyllä, mä olen oikeassa ajassa (klockan vaan näyttää väärin, täälä ajat on ihan miten sattuu, ainakin mun lamppuun, ei haittaa, kun vaan on oikeaan ja oikeassa ja oikealla…) ja paikassa ja mielentilassa.
Vegetatiivisesti statukseni stabiili.
![]()