Joskos se kirjottelukin jeesais

Tosi samaistuttavaa tekstiä. Tosi hienoa, että annos määrät on vähentynyt sinulla noin huimasti! Itsellä menee viikossa yli 30 annosta vielä :unamused:

Mulla menee vähän aaltoilevasti. Välillä saan pidettyä juomiset “vähissä”, välillä taas ihan liikaa. Ylipäätänsä juon vielä ihan liikaa. Välillä terveys motivoi. Luin että nyt vietetään maksaviikkoa. Siinä artikkelissa luki että maksalla on 500 eri tehtävää. :open_mouth: No, kaikkihan tietää että alkoholi ei oo hyväksi maksalle mutta mun mielestä näistä sais puhua enemmän. Ei niitä enää kouluajoilta muista että mikä sen maksan tehtävä taas olikaan. Joskus kun lukee noita terveysartikkeleita niin joku juttu niissä kolahtaa niin että sitä tosiaan haluaa vähentää tätä juomista ja äkkiä. :open_mouth:

Tulipas sit kerrattua tuota maksan toimintaa… 1.5 litraa verta läpi minuutissa… ehkä se on parempi, että siinä veressä ei paljoo voltteja ois… käy kyllä sääliksi kaveria. Kuinkakohan paljon sielläkin on kaikkee myrkkyäkin tallessa, mitä se ei pysty hajottaan. Hyrrgh.

Ostin tänään jonkun puolilitrasen ykkösoluen, kun tarvi hakee miehelle pari saunakaljaa. En nyt korkannutkaan sitä, vaan siivosin. Mut se oli hyvö et se oli tuolla kaapissa, sit kun tekee hirveesti mieli, niin voi sen narauttaa ja pohtia uudestaan.

Tässä on aikamoisia epävarmuuden tunteita ollut työmaalla, jotka aikaisemmin oon sysännyt krapulan syyksi. Voi v**** se onkin ihan oikeeta epävarmuutta. Aargh. Pystyin käsitteleen sen paremmin, kun aattelin et johtu henkisestä darrasta. Ei nyt jaksais vatvoo mitään sen syvällisempää. Jotenki junnannu tunnetilat aika ääripäätä. Yhtenä hetkenä kuuntelen autossa musiikkia ja katson kauniita maisemia ja sit huomaan miettiväni hautajaisiani. Ei oo heleppoo.

Tosiaan ens viikon viikonloppuna ois sit ne kinkerit. Mun miehen neuvo oli, että juo parina edellisenä päivänä sen verran että on jonkinlainen toleranssi sit sitä the päivää varten. :smiley: vois kyl koittaa lasketella siellä vaikka pelkällä ykkösellä.

No onpa “hyvät” neuvot sun miehellä :laughing: tosin sitä huomaa itekkin tekeväni tota että kun on oikeen ryyppäjäiset tulossa niin sitä vähä harjoittelee toleranssia etukäteen. :laughing: Mut tuo ykkösolut idea on hyvä!

Mä tiiän ton tunteen, kun on laittanu moraalisen krapulan piikkiin joitain juttuja ja sit tavallaan pettyy kun se onkin vaan omaa juttuu. Et tavallaan ei es tiiä minkälainen olen oikeesti. Ilman krapulaa ja olutta. Pitäis olla vissiin hirveen pitkä aika selvinpäin ennen kuin tajuais miten oikeesti suhtautuu asioihin. :unamused:

Eikä oikein kyllä huvita aukasta sitä mörkökaapin ovea… siis että tutustuis itseensä paremmin.

Mä oon ollut nuoruuteni ja sit varhaisaikuisuuden terapiassa uudelleen ymmärtämässä itseäni. Kyllä siitä silloin oli ihan hyötyä, kun ei pärjännyt päänsä kanssa. Nyt ei kyllä jaksais avautua mistään tai itsetutkiskella mitään…

Toki noi voi olla taas jotai hormonaalisia, -olen paska kaikessa- juttuja, vähän toi pms runtelee joskus… mulla taitaa vaan olla pre-, during- ja postmenstrual syndrooma :smiley:

Jos koittais sen tapahtuman luovia sillain, että vois vaikka juoda aina kolmosen jälkeen vettä, sit ykkösolut sit vettä sit kolmonen jne. Vois pysyä käyttäytyminen hallinnassa. Nähtäväksi jää… ja onhan tossa taas vkl edessä. En oo ees miettiny joisko vai ei. Pitänee tehdä päätös nyt.

Mä en oo koskaan ollu terapiassa, vaikka ehkä sille ois tarvetta. :laughing: En vaan jotenkin osaa avautua ja kertoa itsestäni. Vähän sama, en halua avata sitä mörkökaappia. Harvoin vaan ja itsekseni silloinkin mietin. Sekin oli ennen yks tekosyy mulla juomiselle, että sitten kun on vähä olutta niin pystyy miettiä kunnolla että mikä mua vaivaa. Ehkä se joskus nuorena toimi mut nykyään sitä haluaa selvin päin miettiä tollaset, juodessa ajatukset vaan sekoittuu entisestään. :smiley:

Kivasti on remmi saanu vähenneltyä plinkissä. Hieno juttu kyllä! :slight_smile: Mä oon kyllä teistä poikkeus ja tyhjän lasin pohjaa oon tuijotellut taas vähän turhan usein. Nyt tähän vois kirjoittaa jatkoksi, että nyt saa riittää ja elämänmuutos ja kaikkee hienoo. Jotenkin koen, että eihän se nyt niin mene. Vaikkakin toi juopottelu ei ees mitenkään hauskaa oo. Ja on semmonen kemiallinen olo kun sitä tirpoo. Motivaatio on vähentämiseen ja kaikkee muuhunkin kyllä hukassa. "Vähän " nyt vaan masentaa kaikki.
Ei täs nyt onneks oo tullu vedettyä aamusta iltaan joka päivä, mutta on kyllä lähtenyt lavasta aika hienosti.
Oon Juonu 3 päivää vkossa putkeen;
1… päivä perjantaina sammumiseen asti känni
2. Päivä korjailua joka lipsahtaa kännin puolelle
3. Korjailua pitkin päivää
Ja itseasiassa oon juonu 4 päivää, kun oon ottanu vielä maanantaina yhden yömyssyn että ei tuu pahoja liskoja. Voi ny morjes!
Ennen tätä kärvistelin, että en juo kun kerran viikossa ja se alkoi jopa sujumaan.
Tänään vasta viime viikonlopun darra helpotti, eikä ainakaan vielä oo aikomusta korkata huomenna. Sunnuntaina on töitä niin ei sitä voi sit lauantaina törpötellä. Kyl mä tiedostan että toi viinasten kanssa reippaammin seurustelu on vaikuttanu tähän depression määrään, mutta blaah… on tää vaan oma savottansa taas s…tana.

Hei Huilinki, kovin on tutun oloinen tuo kuvaus viikostasi. Juuri samaan tyyliin itse join niihin aikoihin kun tänne kirjauduin. Tai no harvemmin perjantaina sammumiseen asti, mutta kuitenkin niin paljon, että lauantaina maistui kummasti korjailut. Ja pahinta oli, että alkoi välillä lipsahtaa jo siihen, että torstainakin oli kiva ottaa muutama siinä viikonloppua odotellessa. Eikä se vähentely minulla ole sujunut mitenkään kauhean mallikkaasti koko ajan. Munauksia sattuu edelleen. Mutta pikku hiljaa jotkin uudet tavat ovat muodostuneet oletusarvoiksi. Niitä vaan on pitänyt harjoitella ihan penteleen kauan.

Älä siis sinäkään luovuta. Laita ensimmäinen tavoite sopivan kokoiseksi ja harjoittele sitä riittävän kauan ennen kuin siirryt seuraavaan. Mieti mikä tuossa listassasi olisi se kohta mistä olisi helpointa luopua. Itsellä on yllättäen ollut helpointa luopua perjantai kännistä. Olen opetellut mieltämään perjantain arkipäiväksi ja arkena ei juoda. Ja kun en juo perjantaina jää lauantain juopottelu vähäisemmäksi. Sen aloittamista on helpompi siirtää myöhäisemmäksi, kun ei ole mitä korjata. Mutta tämä siis on ollut minun taktiikka, ehkä sinulle sopisi aluksi vaikka sunnuntai juopottelun lopettaminen?

Pysy joka tapauksessa mukana täällä. Siten se pääkoppa työstää asiaa ja oikea reitti varmasti alkaa löytymään jossain kohtaa. Mukavaa kesän jatkoa!

hei Huilinki,
komppaan Vilmaa eli tee itsellesi taas uusi tavoite. jos välillä tyrii se on välttämätöntä, koska periksi ei voi antaa. ei vaan voi.
oikeassa olet kun sanot että vähentäminen on savotta. ei se onnistu napista painamalla. sen mahdollisuudet onnistua vie aikaa ja/eli kertausharjoituksia pitää tehdä uudelleen ja uudelleen jos/kun lipsuu tavoitteistaan.
motivaatiota saa ainakin siitä, että kokee sen onnistumisenkokemuksen tyyliin tätä mä haluan lisää. tavoite on oltava tarpeeksi realistinen muttei (minäkin puhun vain itsestäni) liiankaan vaativa.
voi että, tuttuja juttuja veistelen vaikka tasan tiedät nämä asiat itsekin.
ota nyt tulevasta viikonlopusta kaikki irti saavuttaaksesi juuri sen mitä tarvitset. älä lintsaa piiruakaan tällä kertaa!
lämmin halaus sulle.

No kirjauduin tänne pitkästä aikaa, vaikka oon lueskellut viestejänne. En oo vaan jaksanu kirjoitella. Viimeisin viesti ketjussani on Sylvialta… Oikeasti kun tajusin siinä ettei hän kirjoittele ja muut huhuilee, niin tuli kyllä suru puseroon. Sielukas ja sitkeä tyyppi on nyt jossain toisaalla.

No itseeni, oon ollut juomatta n. 3kk lukuunottamatta kahta kinkeriä.

Tajusin tossa tissuttelussani semmoisen asian, että oon mun kroppa on tottunut nopeaan energiaan töiden jälkeen ja join kaljan sijasta bvitskujuoman ja proteiinidrinkin ja tadaa! kaljahimokin lähti. Teen fyysistä työtä ja syön liian vähän. Ei se ollutkaan viinahimoa vaan energiantarvetta. Wtf. No siitä viisastuneena oon syönyt enemmän ja juonut hyvällä omalla tunnolla sokeripitoisia juomia. Viikonloput meni alkuun sillä, että heräsin väkisin aikaisin, niin uni tuli kasin ysin aikaan. Aamulla kun ei oikein voi, eikä huvita juoda.

Niin ja se unohtui tuosta sanoa, että selvistely lähti siitä että en saanut yhtenä iltana nukuttua kun haiman alueella tuntui semmonen suurehko aaltoileva kipu. Kriippas kunnolla ja mietin et heräänköhän seuraavaan aamuun. Tää tapahtui siis dokailusession jälkeisenä päivänä… Tosiaan, isäukko on kuollut haimatulehdukseen, niin jos itse sen kuolintavan välttäisi.

Moi Huilinki, kiva kun taas kirjottelet. Tosi hieno suoritus tuo 3kk, oo ylpeä itestäsi! :slight_smile: