Jep, minä kävin siinä kans aamupaltsussa muina juoppoina välillä ja tein töitä muutenkin. Ei tee mieli palata siihen rääkkiin, johan oli hirveä olo! Ja just toi, että aamupäivällä joku 1-3 tölkkiä lämmintä kaljaa ihan vain oksetuksen ja hengenahdistuksen hätistämiseksi, iltapäivällä saman verran ja iltaan mennessä huomaa juoneensa sen verran, että terve mies olisi sentään humalassa. Viimeisenä tirrausviikonloppunani kävin karaokessa :mrgreen: lipiteltyäni pitkin päivää ja olin silti ihan skarppi. Kun ei enää edes humalaan päässyt, kun koko kroppa oli vain yhtä tutisevaa krapulaa. Se ei ollut mitään bailaamista eikä sen koommin rentoutumistakaan, siinä killissä ollessani törpöttely oli pelkkää krapulanhallintaa. Pääni oli aivan tohjona, kun sitten lopetin ja sellaisella päällä tein tuon viikonlopun jälkeen tosiaan pari päivää ihan hommiakin 
Mutta nyt ollaan tässä ja tässä minä olen ollut kyllä juomisvaiheissanikin enimmäkseen. Itse asiassa se auttaa myös jäsentämään ja erottamaan ongelman sellaisena kuin se on: lopulta kaikki muu sujuu oikein hyvin, ongelma on ollut vain juominen. Kun sen jätän pois, pystyn tarkastelemaan muitakin mahdollisia ongelmia ja tekemään niille jotain. Nytpä mietinkin, oliko minun muille asioilleni vaikeata saada muutoksia aikaan vain siksi, että olin koko kevään niin hemmetin uupunut juomisestani. No, oli siinä toki muutakin uuvuttavaa, mutta siitä muusta en juomisella selvinnyt rauhallisemmaksi. Rauhoittuminen alkoi vasta nyt syksyn tullen ja välillä onkin ollut olo kuin varkaalla, kun voin jo nyt niin hyvin, etten aina oikein tiedä, saisiko jo nyt tuntea olonsa näin hyväksi 
En tiedä, olenko merkittävällä tavalla älykäs mutta utelias kyllä olen. Ja se yhdistyy minulla tiettyyn leikkimielisyyteen. Saatan täällä antaa itsestäni aika vakavankin kuvan, kun aihepiirit ovat melko synkkiä ja elämäntilanteeni ollut sekava, mutta ruudun tällä puolen nauran ja nauratan muitakin varsin mieluusti. Olen kiinnostunut monista asioista mutta aika harvaan juttuun uppoudun hurahtamiseksi asti. Tiedät nämä fanaattiset Star Wars, Taru sormusten herrasta ja Harry Potter -harrastajat? Niin, niin mä en oo yhtään sitä lajia 
Sellainen osasto täällä tuntuu nykyään korostuvan, jossa ihmiset osoittautuvat herkiksi, tunteellisiksi, syvämietteisiksi ja jotakin aidompaa intohimoisesti etsiviksi. Keskeinen yhdistävä piirre ihmisten elämäntarinoissa on myös kipeällä tavalla tutuksi tullut haavoittuvuus, jota käsitellään hämmästyttävän rohkeasti ja rehellisesti. En hetkeen muista lukeneeni niin avoimia ja tosia kuvauksia esim. häpeän kokemuksesta kuin ihan parin viime viikon aikana täällä.
En muista kuka sanoi joskus kauan sitten raitistuttuaan, että aiemmin hän luuli janoaan viinanhimoksi mutta sitten hän tajusikin sen olevan elämänjanoa.