voi kun rupes ihan naurrattamaan sun miehesi käytös! ei ehkä pitäisi mutta hän käyttäytyy ihan niin kuin minä silloin kun olin luvannut miehelle olla illan juomatta!! kaikki vitutti ja puhisin ja puhisin aikani kunnes keksin jonkin riidan aiheen jotta voin suuttua ja lähteä ulos tuulettumaan…siis vetämään perseet!!! mullakin on nyt ensimmäinen perjantai selvänä!!
voimia sinne ja ajatellaan sitä ihanaa tunnetta kun voidaan herätä lauantaina ilman krapulaa!!!
Eikö olekin huvittavaa kun tulee tollasia oivalluksia mun mies on juonut aina tasan yhtä usein kun minäkin ja määrätkin samoja. Että ei se hallinnassa ole hänelläkään. Hänellä on vaan tilanne erilainen siinä mielessä että minä tajuan tilanteen oikeasti ja olen päättänyt että siihen tulee muutos. Hänellä on taas selvästi edelleen se vaihe, että “en juo enää ikinä!” …kunnes seuraavalla kerralla. Siksi tulen olemaan todella ymmälläni jos tästä petaamisestakin huolimatta hän jättää ne juoma hakematta. Vielä ei ole hakenut, mutta uusia merkkejä on taas ilmassa. Katsotaan mitä hän tekee siinä vaiheessa kun ilmoitan että siinähän haet ja juot, mutta minä en ota pisaraakaan!!!
Colan kaverina juon myös teetä päälle ja arvatkaapa niin juo mieskin! Ei alkoholin alkoholia ole kotona eikä se ole hakemassakaan. Vitsit mä olen iloinen, olin varma että se sortuu! Ehkä se on kuitenkin mielessään myös käynyt asioita oikeasti läpi?
Nyt on jo ihan voittajaolo, levottomuudet katosivat tuossa hetki sitten itseltä eikä ole mitään outoja oloja. Ihan ei osaa tajuta että on perjantai, mutta tarvitseeko sitä niin tajutakaan? Hyvä olo tällä hetkellä ja se riittää
Huomasin juuri että papatan tänne kuin papupata toivottavasti täällä ei ole viestirajoituksia no tämä päliseminen lienee sallittua raittiuden tiellä ja jopa suotavaa.
Kiitos kaaleppinen! Oikein hyvää perjantai-iltaa myös sinulle. Tämä raitis polku on hyvä polku. Ei yhtään hassumpaa hommaa istuskella sohvalla koneen äärellä rauhallisella mielellä kynttilänvalossa
Ei haittaa yhtään Kirjoittamisessa on se hyvä puoli, että omat ajatukset kiteytyvät tiiviimmiksi, ‘kristallisoituvat’, ja joskus huomaa törmänneensä johonkin todella arvokkaaseen ihan huomaamattaankin.
Nakkasin sensuurin nurkkaan ja annoin palaa ‘päiväkirjoissa’ ja joskus jälkeenpäin niitä lukiessa löysin oivalluksia, joista en ollut tietoinen kirjoittaessani.
On lenkkeilty,siivottu, kuntopiiri tehty ja huh nyt on aika hetkeksi rauhoittua energiamäärä on aivan valtava. Uskon sen johtuvan vain ja ainoastaan siitä että olin heti herätessäni ja krapulattomuuden huomatessani niin valtavan onnellinen. Kyllä se tunne laittoi heti puhtia koneeseen.
Tänään on niin mielettömän ihana päivä että en koe tarvetta pilata tätä juomisella
Hyvä kysymys. Mäkin olen juonut ahdistukseen, josta taas on seurannut vielä lisää ahdistusta. Siitä myös nimimerkkini Kehä. Näinkin lyhyen juomattomuuden jälkeen on juomisesta seurannut ahdistus lieventynyt todella paljon, olisiko siksi etten ole juonut . Tosi paljon tsemppiä sulle Jilla. Yritetään olla ahdistumatta tai löytämään jotain muita ahdistuksenpoistokeinoja, koska tämä vanha on huonoksi havaittu.
Minuakaan ei ahdista enää niin paljoa, koko viikko on mennyt jotenkin kevyemmässä olossa. Hyvä me!
Tein hetki sitten lähtöä kauppaan ostaan colaa ja mies kysyi minne menen? Ajattelematta enempää sanoin että kauppaan ostaan saunajuomaa. Hänellä silmät pyöristyi ja oikein tiuskasi että NO ET VARMASTI OSTA josta hetkeksi hämmästyin kunnes tajusin että ei kun siis colaa tarkoitin saunajuomalla! Mutta olipa hauska huomata että mieskin oikein kauhistui alkoholista, kun luuli jo hetken että sitä ostan.
Tällasissa ajatuksissa vietetään iltaa, raittiina, nyt painelen sinne saunaan ja otan sen jälkeen saunajuomacolaa, täytyy noin sanoa niin ei tule enempää väärinkäsityksiä
Aurinkoista raitista huomenta! näin yöllä unta että olin bileissä ja viina virtasi. Se uni oli niin todenmukainen että herätessäni menin hetki ennen kuin tajusin että en siellä ollut ja ei olekaan krapulaa. Oli ihan krapulainen olokin hetken! Huh onneksi se oli vain unta ja onneksi ei ole krapulaa! fiilis on hyvä, siitä on todella todella kauan aikaa kun olen viimeksi ollut koko viikonlopun juomatta. Tänään on sitäpaitsi YHDEKSÄS päivä, miten pitkä aika minulle, olen niin onnellinen! Tuntuu että aurinkokin paistaa tämän kunniaksi
Aurinkoista raitista huomenta, Jilla!
Minunkin yöni kului kännipainajaisten kanssa. Näin unta, että olin pettänyt miestäni kauheassa kännissä jonkun hirveän limanuljaskan kanssa, enkä voinut kertoa siitä kenellekään. Voi sitä helpotuksen määrää, kun heräsin!!! Ihanaa herätä raikkaana auringonpaisteeseen, nyt pyöräretkelle markkinoille.
Minulla on nyt 5. päivä meneillään Campral-lääkitystä. Tähän mennessä se on toiminut juomisenhimoa ehkäisevästi, uskokaa tai älkää. Olen kovasti surffannut lääkkeestä tietoa, ja päivitän tuntemuksiani tuonne omaan ketjuuni. En uskalla vielä liikaa hehkuttaa, mutta ensipäivien kokemus erittäin positiivinen. Olen rauhallisempi, mutta en ‘huumattu’. Mielenkiintoista, katsotaan katsotaan. Hyvää sunnuntaita!
Hyvää raitista ja krapulatonta maanantaiaamua! Juomattomuuskaan ei kaikkeen auta,kyllä maanantai ihan maanantailta silti tuntuu :mrgreen: tosin verraten viikko sitten olleeseen viikon aloitukseen, on tämä aika paljonkin mukavampaa vaikka vähän nyt takkuaakin.
Illalla nosti hieman huonot ajatukset päätään, tuntui että viikonloppu oli jotenkin tyhjä. Yritän suhtautua siihen siten että kestää hetken tottua alkoholittomiin viikonloppuihin. Hullua kuinka voin edes ajatella viikonloppua tyhjäksi, kun sain tuhannesti enemmän aikaan ja tein kaikkea hauskaa mitä yleensä en viikonloppuisin voi tehdä, kun olen aina juonut perjantaina sen verran tolkun vekke että koko loppuviikonloppu on mennyt enemmän ja vähemmän huonossa olossa. Sekö sitten on hyvä ja täyteläinen viikonloppu… Aivojeni mukaan näköjään kyllä! Aivot jänskästi muistaa näköjään vaan sen perjantain nousuhumalan mikä ei kauaa edes kestä ennen kauheata känniä ja siitä lähtevää alamäkeä.
No, näillä ajatuksilla eteenpäin ja ei nyt ihan huonokaan fiilis, kymmenes päivä lähtenyt käyntiin takkuaa, takkuaa, mutta juoda ei tee mieli pätkän vertaa ja olen aika pirun helpottunut että viikon saa kerrankin aloittaa ilman pöhnäisyä ja viinan uuvuttavaa oloa!
Päivä on kääntynyt iltaan ja takkuaminenkin loppui onneksi aamun aikana
Oon jotenkin pohtinut asioita niin paljon menneen viikon aikana, että pää tuntuu ihan tyhjältä. Päiväkirjassakin on vähän hiljaista, kun en keksi mitä miettisin sinne no ehkä joka päivä ei alussakaan tarvitse pohtia, voi vaan ihan olla ja elellä.
Hyvä päivä ollut tänään ja juomiset ei ole käyneet vieläkään mielessä niin että oikeasti tekisi mieli. Jatketaan tarkkaavaisena kuitenkin matkaa. Tuntuu hyvältä tämä tie ja selvästi kokoajan helpottaa. Tuntuu että en silti oikein osaa vain olla ja elää, jokin tunne että pitäisi kokoajan pitää asiaa tapetilla ja ajatuksia tässä toipumisessa. Toisaalta jos haluaa olla päivänkin ilman asian jatkuvaa miettimistä niin miksi en tee niin? Enpä tiedä!
Sen sijaan olen jotakin pohtinut, tuota tupakoimista nimittäin. En haluaisi enää tupakoida. Jotenkin mielestäni senkin lopettaminen tukisi tätä raittiutta ja saisi kaiken tuntumaan paremmalta. Olen polttanut taas liikaa ja olo on aamuisin tukkoinen, siksi varmaan tämäkin aamu takkusi, oli tunkkainen olo. Raittius on tuonut mukanaan virkeyttä ja raikkaampaa oloa, harmittaa lyödä tupakan kanssa kapuloita rattaisiin, olo olisi varmaan todella fressi ja hyvä jos en polttaisi, siis vielä parempi!
Jotenkin edelleen silti mietin, että kannattaako lopettaa nyt samaan aikaan tuokin? Toisaalta tupakointiin ei välttämättä tällä tavalla tuskastu ja kypsy ihan joka päivä tai viikko joten voisiko ajatella että kannattaisi takia nyt kun rauta on kuuma? Mietin ja kuulostelen silti vielä oloani. Ostin sen tupakoinnin lopettamisen kirjan ja taidan aloittaa sen lukemisen tänään. Katsotaan mitä ajatuksia siitä herää pohdintojeni tueksi.
Sehän olisi hienoa jos pääset vielä polttamisestakin eroon! Tsemppiä. Samanlaista aatosta myös täällä, viime aikoina on tullut poltettua ihan liian paljon. Ja pakkohan tämä on lopettaa… Lopetussuunnitelma on vaan mapissa nimeltä Ei Tänään Eikä Huomenna. Noh, yksi asia kerrallaan. Mikä sen kirjan nimi muutes on?
Kiitos! tuo on stumppaa tähän, löysin vanhan painoksen siitä, taitaa olla uudella nimellä nykyään. Katso netistä, ei ole kalliskaan.
Mistähän ihmeestä johtuu että joillain, kuten minulla, ei ole mitään kohtuutta monessakaan asiassa? Miksi toisilla on ja miksi toiset eivät saa riippuvuuksia niin helposti? Jos juon, juon liikaa ja niin paljon että olo on karmea. Jos tupakoin, tupakoin liikaa ja sitäkin aina liki oksettavuuteen asti. Jos juon kahvia, en voi juoda kupillista vaan juon viisi ja saan huonon olon. Jos syön herkkuja, syön liikaa… Listaa voisi jatkaa aika pitkällekin. Oikein kun ajattelee, niin monessakin asiassa minulta puuttuu kohtuus. Oli kyseessä mikä tahansa, aine tai jokin asia, niin aina ahmin liikaa! Tässäpä pähkinä yöksi…
“Mistähän ihmeestä johtuu että joillain, kuten minulla, ei ole mitään kohtuutta monessakaan asiassa? Miksi toisilla on ja miksi toiset eivät saa riippuvuuksia niin helposti? Jos juon, juon liikaa ja niin paljon että olo on karmea. Jos tupakoin, tupakoin liikaa ja sitäkin aina liki oksettavuuteen asti. Jos juon kahvia, en voi juoda kupillista vaan juon viisi ja saan huonon olon. Jos syön herkkuja, syön liikaa…”
Stumppaa tähän on oikein hyvä kirja. Toivottavasti toimii teille.
Nämä tupakointiasiathan eivät varsinaisesti tänne kuulu, mutta… jos sanon että olen tätä kirjoittaessani selvinpäin ja toivottelen muille myös raitista päivää niin: Champix on mahtava lääke. Taitaa olla pari kuukautta nyt takana tupakoinnin lopettamisesta. Ja tämä tulee siis sellaisen ihmisen suusta, joka ei ole eläissään koskenut mihinkään “bentsoihin” tai mihinkään tällaiseen (tunsin tarvetta tarkentaa, koska tällä palstalla aika ajoin näistä lääkityksistä kiistellään). Champix ei siis laita ns. pönttöä sekaisin. Uni häiriintyy, itseäni väsyttää koko ajan enkä silti saa nukuttua ja näen painajaisia. Hiukan aikaa oksettaa kun lääkkeen ottaa. Siinäpä ne. Mies lopetti myös sen avulla ja on jo ollut yli puoli vuotta ilman. Kallista se on, mutta sama raha menee noin kolmen kuukauden aski päivässä- tupakoinnilla. Tämä tällaisena vinkkinä.
No, sen verran kuitenkin tietysti horjuttaa ihmisen mieltä, että enpä uskalla mennä sanomaan minkä pituisen raittiusajan jälkeen kannattaisi kokeilla. Itse lopetin molemmat, alkoholin ja tuopakan samaan syssyyn. No pitihän sitä alkoholia vielä kokeilla muutamaan kertaan, mutta ainakaan tupakkaan en silti sortunut enää, enkä koskaan enää aiokaan. Helpompaa kuin juomisen lopettaminen, vaikka ensin toista luulin.
Champix on mielialalääkkeeksi kehitetty ja aiheuttaa joillakin pöntön sekaisin menoa.
Kuten itselläni, tai vastaava aiempi tuote nimeltään zyban.
Champixin tiedän aiheuttaneen saman reaktion kahdella muulla käyttäjällä.
Tulee aivan sekava olo.
Kannattaa sitä kokeilla, mutta tuokin on mahdollista ja luulisin jopa yllättävän yleistä.
Lääkäri ei tuollaista vaikutusta tutulle myöntänyt mahdolliseksi.
Lääkärit tuppaavat tietämään olot joskus paremmin kuin itse.
Oma oloni oli lähinnä sellainen, jota kuvailen -seinille kiipeily- oloksi, todella
sekava ja hankala.
Tupakointi kyllä jäi vähäksi aikaa, mutta pilleri oli pakko lopettaa.
Muistaakseni zybanissa oli mainittukin käyttöohjeissa tuollainen mahdollisuus.
Eivät lääkärit ja lääkevalmistajat kuitenkaan tuollaisista pahemmin ääntä pidä.
Kannattaa kuitenkin tuohonkin seikkaan tutustua ja ottaa selville mitä tietoa saa.
Lääke on kuitenkin aika kallis, ainakin itselleni ja jos siitä on suuuremmalle
joukolle avuksi, ihmettelen suuresti, miksi se ei ole kelakorvauksen piirissä.
Vai onko tupakkayhtiöiden ja rahan valta todella noin suuri suomessakin?
Tuon nyt ainakin luulisi olevan kansantaloudellisestikkin hyvä jos mahdollisimman
moni lopettaisi tupakoinnin.
-jou ja hyvää…tai kohtalaista…mitä vaan