itsetuhoinen itsensä viiltely?

Väärässä olin taas, ensin viiltelin itteeni ja sit vielä satutin sitä ainoota ihmista kenestä välitän täl hetkellä. Nyt on mun ryynit syoty, shotit juotu ja vedot vedetty niin pitkäks aikaa et oikeesti pystyn pysyyn kohtuudessa :frowning:

itsellänikin on yks iso ja leveä haava kädes… ja sit tollasia pienenpiä…
olen aina valehdellut ihmisille et tämä tuli jossain onnettomuudessa…
hajoitin ikkunan yms :open_mouth: … tosi asiassa aina olen viillellyt… en häpeä itseä siitä…
mut en kehtaa kertoa kavereille ja tai perheen jäsenille että viiltelin joskus :blush:
viiltely kyl helpottaa oloa paremminkuin yksikään lääke… enkä ole yrittänyt itse murhaa viiltelemällä…
jotenki se vaan rauhoittaa kun terä menee ihon läpi :laughing: … mut olen lopettanut sen homman…
uskon että noi arvet pysyy loppuelämän… ei ole yhtään haalistunu noin kolmes neljäs vuodes… :unamused:

Mä viiltelin nuorena vähemmän vakavammin ku myöhemmin. En siis halunnu lopettaa elämääni. Mamin sanat on jääny mieleen, ku näki haavat: “Tuommosen sitten lopetat, ettei siskon tarvi hävetä sinua koulussa”. Ihmettelen sitä, että asiasta tietävät aikuiset eivät läheskään aina puutu asiaan. Vaikeneminen on kai niin paljon helpompaa. Ei viiltely ole mikään normaali teini-iän ilmiö. Terveydenhoitajakin vaan sitoi haavoja. Äh, menneitä asioita, ei nuista katkeruutta jaksa tuntea, mut puuttua siihen pitäisi, ainakin nuoren kohdalla!

Tatuoiminen arpien päälle on vaikeaa ja se yleensä jätetään tatuoimatta, MUTTA käytä mielikuvitusta, esim yhdellä tutulla kenellä paukahti koko solisluu ja jäi armottomat arvet ja iso lovi luuhun niin tatuoi siihen luun päälle luuta ja rikkäinäisen kohdan siihen oikeasti rikkoutuneen kohdan ympärille, samoin on myös esim tehty ampumahaavojen kohdille yms. mielikuvitusta vaan käyttöön! :slight_smile: Ja tietty kun jotain isoa tatuoiti proggista tekee niin kyllä se ihmisten katseet osuu vain tatuointeihin kuin arpiin.

On tullut viilleltyä, joskus niinkin pahasti että on pitänyt mennä tk:hon paikattavaksi. Eipä tota oo selvinpäin tullut tehtyä koskaan. Arvet on ja lujassa, onneksi ei kovin näkyvillä paikoilla.

Kiitos. :slight_smile: Kesällä olisi tarkoitus hakea kauan harkitsemani kuva iholle, se ei peitä leveää arpea, tulee tavallaan sen yläpuolelle, ehkä ne katseet osuu siihen kuvaan sen arven sijasta :slight_smile:
Mulle yksi ihminen on sanonut, kaikilla on arpia, joidenkin arvet näkyy päällepäin, toisten on sisällä.

Särähti korvaan tuo lause: “Tuommosen sitten lopetat, ettei siskon tarvi hävetä sinua koulussa”

Ikäänkuin se olisi ainut syy. Häpeän välttäminen. Minulla sisko kerran näki arvet ja en ikinä usko sitä inhon ja halveksunnan ilmettä kun se kysyi “ootko sinä viillelly ittees?”

Jos joskus näkisin lapseni viillelleen itseään, itse kyllä kysyisin miksi se tekee niin, mistä se paha olo tulee ja koittaisin jutella sen kanssa asiat halki. Koittaisin ymmärtää ja auttaa.

Kun olin Järvenpään huumevierotus osastolla, niin KAIKILLA potilailla oli viiltojälkiä
ja joillain niitä oli kropassaan noin 100 kpl. Kyllä on ollut paha olo ihmisillä…

ex. VH

Mulla on tatuoitu kuva viiltoarven päälle. Hyvin onnistui ja pitää ihan silmät kiinni kuvassa katsoa, jos haluaa kohoeron arven kohdalta huomata.

Mä en enää vuosiin ole viiltäny mut pari päivää sit iski joku kohtaus ja hypin tasajalkaa viis minsaa ja löin nyrkeillä törröluihini. Mustelmia tuli en menny rikki. Mun mielenterveydelle e i sovi lääkkeetön linja. Eikä tää helevetin ostaostaosta-maailma. Milläs v*ttu ostat kun olet köyhä ja sairas. Orjat ja omistajat? Räjäytä pankki, luottolaitos, räjäytä stnan oravannahat joita ei edes ole kaikki on ett och noll ett och noll. Rule number one: You don’t talk. Rule number two: You d o n ’ t talk. Money talks telling you a story. You’d be surprised friends you can buy with small change. M i s s ä se on se raha?