Irti tissuttelusta ja morkkiksista

Voin samaistua tähän niin hyvin. Mulla tuli reissussa toisena päivänä lipsahdus. Vaikka oli hauskaa ja mitään ei sattunut, niin sunnuntaina ja eilen se harmitti. Ja tuntui sunnuntaina tosiaan olossa. Mutta nyt pystyy jo katsomaan taas eteenpäin, eli selvää arkea (ja viikonloppuja) tiedossa nyt pidempi pätkä ja seuraavan kerran tarkempana viini/drinkkimäärien kanssa. Huomasin myös, että olut on se mulle turvallisin vaihtoehto, pysyy homma hanskassa sen kanssa.

Tuo mainitsemasi opetus, että ei montaa menoa samalle illalle, on varmasti tosi toimiva juttu! EI harmitella nyt tämän enempää, vaan suunnataan katse eteenpäin! Mukavaa viikkoa!

1 tykkäys

Viikonloppu meni juomisen osalta ok, muuten fiilis on apeahko. Tuntuu ettei elämässä ole mitään iloa, on vaikeaa saada itseään innostumaan mistään tai poistumaan kotoaan, jopa ruokakaupassa käynti tuntuu ylivoimaiselta. Edes keväämmälle tulossa oleva pidempi työmatka (joka ei ole konferenssi- tai kokousmatka, vaan ihan kohteessa pidempään työntekoon varattu) ei innosta kuin ihan vaadittavan minimin verran, eli sain varattua matkat ja majoituksen.
Viikonloppuun kuului myös yhdet tuttavien synttärit, joissa nautin vain muutaman lasillisen viiniä ja lähdin puolen yön maissa pois. Eikä kyllä yhtään tehnyt edes mieli ottaa yhtään enempää, tähän kyllä varmaan vaikutti se etten tuntenut isäntäpariskunnan lisäksi kuin muutaman ihmisen, ei syntynyt sellaista ”yhteisen ilon huumaa” mikä alkoholivetoisesti nostaa tunnelmaa. Tai ehkä muilla siellä tuollainen tunnelma oli, itse tunsin oloni vaisuksi ja ulkopuoliseksi. Tuntui myös etten keksinyt mitään puhuttavaa kellekään, en osannut edes kertoa kuulumisiani, ja kaiken kaikkiaan en päässyt yhtään juhlafiilikseen. Toki joskus aiemmin olisin tuossa kohtaa varmaan vaan ruvennut dokaamaan reippaammin, niin eiköhän se siitä olisi irronnut - vai olisiko? Onko ne kaikki kosteat juhlat aina niin hauskoja edes olleet?
Yöunia tuo pienikin viinimäärä taas haittasi, lisäksi jälkikasvun huolet valvottaa ja mietityttää myös. Kunpa jostain löytäisi jotain valonpilkahduksia!

3 tykkäystä

No hö. Eihän kyse kohdallasi ole menopaussista (sori jos olen tökerö)? Toivottavasti apatia menee pian ohi!

Täältä pieni onnistuminen: olin kyläilemässä tuttavilla, joiden kanssa meno monesti ollut kosteaa. Join kaksi pientä lasia 8% markettiviiniä ja pienen oluen. Käsittääkseni oli mukava ilta kaikilla. Toin viinijuoman tullessani, ja isäntäväkikin tykästyi siihen.

1 tykkäys

Kiitos Olga, ja ei mitään, kyllä tässä varmaan jotain menopaussiin liittyviä hormonaalisiakin juttuja on, niiden osalta saan jo lääkitystä jota tarkistetaan parin viikon päästä verikokeiden jälkeen. Ja apeus liittyy varmaan myös vuodenaikaan ja säähän, joka ei houkuttele ulkoilemaan yhtään.
Kiva kuulla @Olga että siellä illanvietto oli onnistunut!
Ei tässä muuta kuin uutta viikkoa kohti!

1 tykkäys