Inhokkisanoja ja -sanontoja

Grooming

Onko tuolleKIN sanalle nyt täysin mahdotonta keksiä suomenkielistä vastinetta? Ilmiöhän ei suinkaan ole uusi, eikä mikään internetin mukanaan tuoma, vaan sitä on esiintynyt muodossa tai toisessa niin pitkään, kun on ollut lapsista/alaikäisistä väärällä tavalla tykkääviä paskiaisia, eli koko ihmiskunnan historian ajan.

Ymmärrän bisnes-, yliopisto- ym. jargonin ja slangin ja kielitaito on aina plussaa, mutta jos kansan keskuudessa puhutaan pääasiassa suomea, niin sen soisi myös olevan suomea, eikä mitään vitun puolikielistä finglish-sekasikiötä.

Terveisin: fennofiili.

Moi Winston
Sinä kun olet tämän plinkin varsinainen “Guru”, kysysin sinulta, kun minulle on tarjottu ahdistukseen kaksi lääkettä, Diapam 10 mg 2 2Xp. Tai Rivatril 2 mg 2x .Ei tolelanssia.Pitäisi päättää
kumpi?? Lääkäri ei paljon keskustellut. Toivon ,että kommentoisi :smiley: t kiitos.

^ Trollien ruokkiminen ei kuulu tapoihini, joten tämän enempää en offiasi kommentoi. No niin, sitten voinetkin jättää minut rauhaan.

Asiaan: Ei pidä olla liian ankara itselleen.

Ihan hyvä elämänohje tuo toki on, mikäli kyse on verenmaku suussa ylisuorittamisesta, sairaalloisen överiksi menevästä tunnollisuudesta ja/tai alituisesta itsensä ruoskimisesta jokaikisen pienimmänkin virheen tai ikivanhojen pikkumokien vuoksi. Tuota vain tuppaavat enimmäkseen käyttävän sellaiset tapaukset, joilla ei ole pienintäkään aikomusta pyrkiä tavoitteisiinsa, jotka ovat asetettu lähinnä itsensä kusettamiseksi ja teatteriksi muille ihmisille. Sitten kun elämässä ei ole mitään suuntaa ja järkevää päämäärää ja kaikki vedetään koko ajan aivan läskiksi(Jopa kirjaimellisesti, mikäli kyse on laihdutusprojektista), asiat voi aina kuitata ei pidä olla liian ankara itselleen -hokemalla :unamused: .

Nuin, nuita, nuista jne.(= noin, noita, noista).

Murrettahan tuo, enkä tiedä, mikä tuossa niin ärsyttää, kun muuten en suomenkielen murreilmaisuista, vieraammista ja leveämmistäkään, juuri ärsyynny, mutta tuo “nuikuttelu” vain kuulostaa jotenkin vajaalta ja nössöltä ihme kitinältä :confused: :unamused: .

Kaikella on tarkoituksensa.

Eipäs ole! Ainakin vakaasti uskon ja hartaasti toivon, ettei ole. Mielestäni se on paljon lohdullisempi ajatus, että olemme täällä vain sattuman kaupalla ja asiat vain tapahtuvat ilman mitään suurempaa merkitystä vs. se, että jollakin luojalla, korkeammalla voimalla tmv. on jokin suunnitelma jokaisen elämälle. Hyi nyt vittu saatana! Tuollainenhan kuulostaa ihan psykoottiselta ja aiheuttaa pelkkää ahdistusta ja pelkoa :open_mouth: . Sama juttu kuoleman jälkeisen elämän tai jälleensyntymisen kanssa. IMO aika outoa, että joku saa lohtua ja turvaa tuollaisista ajatuksista. Kukin toki tyylillään, mutta itse uskon ja toivon, että kuoleman jälkeen mua ei vain yksinkertaisesti enää ole. Tässä yhdessäkin elämässä on ihan tarpeeksi, vaikken ainakaan tällä hetkellä elostani mitenkään kärsi tai elämääni dissaa.

Älä itke.

Mikäs vitun rikos tai synti itkeminen on? Täh?! Tuo kun lausutaan usein vielä siinä tilanteessa, kun on tarkoitus lohduttaa sitä itkijää. Oma kokemukseni(Varmasti myös monen muun) on se, että itku helpottaa pahassa olossa, joten mitä sitä silloin patoamaan. Se vasta kaameaa onkin, kun on todella paha olla, eikä pysty itkemään. Siinä saattaa pahimmillaan tulla vaikka ruumiita :smiling_imp: :imp: .

Uteliaisuus ei kuulu sivistykseen.

Millä hemmetillä sitä sivistystä sitten hankitaan, jollei ole lainkaan utelias, eikä mikään kiinnosta?! Tuo sanonta tosin on ikivanha ja niiltä ajoilta, kun varsinkin naisten “sivistys” oli sitä, etteivät liikoja tienneet asioista ja ainakin tajusivat pitää turpansa kiinni, jos jotakin jostakin tajusivatkin :smiling_imp: :mrgreen: .

Kepu pettää aina.

Miten niin? Mielestäni ko. puolue on AINA toiminut juuri niin, kuin siltä sopii odottaakin :mrgreen: :laughing: .

Kuolleista ei saa puhua pahaa.

Paljon mieluummin kuolleista, kuin elävistä. Kuollutta tuskin häiritsee enää tippaakaan, vaikka siitä mitä hirveyksiä juoruttaisiin. Taitaa pohjata tuo sanonta johonkin taikauskoiseen/uskonnolliseen pelkoon, että haudan takaa tulee joku räyhähenki rähisemään ja kostamaan. Eipä ole täällä ainakaan kummituksia hiippaillut, vaikka olen useammastakin kuolleesta puhunut sangen rumasti. Sen sijaan joskus jokunen elävä ihminen on kyllä suuttunut mulle pahanpäiväisesti, jos olen puhunut selkänsä takana tai ihan päin naamaakin ilkeästi.

Been there, done that on jo pelkiltään ihan tarpeeksi ärsyttävä hokema, mutta kun siihen lisää perään vielä got the t-shirt, niin tekee jo mieli repiä sanojalta pää irti :smiling_imp: :imp: . Tuli tuossa törmättyä pitkästä aikaa erääseen tyyppiin, joka hokee tuota AIVAN JOKA VÄLIIN, mihin vain mahdollista tai vaikka mahdotontakin :angry: .

AA:n(Alcoholics Anonymous) ja NA:n(Narcotics Anonymous) suomentaminen Nimettömiksi alkoholisteiksi/narkomaaneiksi. Anonyymi ei tarkoita samaa, kuin nimetön. Kyllä sillä anonyymillä on anonymiteettinsä takana nimi, henkilöllisyys ja identiteetti, joista ei vain halua huudella kaikissa, kuten tässä mainituissa, yhteyksissä. Nimettömyys kuulostaa jo vähän loukkaavalta. Ikään kuin ihmisellä ei olisi ihmisarvoa tai minkäänlaista asemaa yhteiskunnassa/yhteisössä.

Tämä tyypillinen suomalainen anteeksipyyntö: Mä olin kännissä.

Ei ole mikään selitys millekään paskalle käytökselle, koska A) päihtymystila on itse ja tarkoituksella aiheutettu ja B) humalaisten suustahan se totuus tulee :mrgreen: . Meinaan nyt sitä, että ei alkoholi(tai muutkaan päihteet) kenestäkään mitenkään syyntakeetonta tee tai mitenkään olennaisesti kenenkään persoonaa muuta. Päihtymystila vain korostaa sellaisia piirteitä, jotka ihmisessä muutenkin jo ovat ja näin ollen ne päihtyneen jutut kannattaisi nimenomaan ottaa tosissaan. Mutta onhan näitä kuultu, että "no, hei, mä olin kännissä, joten älä nyt sitä niin vakavasti ota, että sanoin rumasti, valehtelin, löin, petin ja vittu raiskasin ja murhasin :mrgreen: .

Onneksi päihtymystila ei enää(Joskus muinoinhan oli toisin) ole mikään lieventävä asianhaara rikosoikeudellisesti.

Eksäni jostakin kaukaisilta ajoilta tykkäsi kovasti viljellä tuota mä olin kännissä -anteeksipyyntöä ja ainakin osittain sen vuoksi se saakin multa aina karvat pystyyn varsin tehokkaasti :smiling_imp: :imp: .

Masu

Etenkin, kun puhutaan vauvamasusta tai masuasukista, meikäläisen on vaikeaa pidätellä oksennusta :angry: . Jotenkin vielä saatan ymmärtää, että pikkulapsille puhuttaessa käytetään masu-sanaa(En tosin tykkää siitäkään, että lapsille lässytetään. Mielestäni se on jokseenkin halventavaa, kun ihmisiä ne lapsetkin ovat), mutta kun aikuiset ihmisetkin puhuvat masusta ihan keskenään :open_mouth: :unamused: .

Viinapiru, opiaattisaatana, sekä mm. pelipiru, mitä sanaa porukka tuntuu enemmänkin käyttävän tuolla Valtin puolella, kun olen siellä joskus lueskellut aikani kuluksi ja rahapeliriippuvuutta paremmin ymmärtääkseni.

Eivät mua ainakaan mitkään pirut ja demonit riivaa, vaan ihan itse olen aina viinat kurkustani alas kipannut, tunkenut roinat ränniini ja muutkin syntini tehnyt. Tajuan toki, että harvempi tuskin tarkoittaa noilla piruilla sun muilla saatanaperkeleillä konkreettisesti mitään/ketään ulkopuolista, oman persoonan omaavaa hahmoa, joka hyökkää kimppuun heikolla hetkellä, vaan käyttävät noita ilmauksia kuvainnollisesti addiktioistaan. Silti tuollaiset puheet kalskahtavat korvaani melko pahasti oman vastuun välttelyltä ja ongelmien ulkoistamiselta :confused: .

:laughing: :laughing: :laughing:

Päikkärit

Muksu

Ipana

Vaivaisenluu

Munkkipossu