Ilkein kipu jonka olette kokeneet?

Tuli yht. äkkiä mielen että mikä on ilkein/voimakkin kipukokemuksenne?

Mun mielestä mikätahansa kipu jos se on voimakas ja kokonaisvaltainen on ilkeä mutta jos pitää yksi sanoa niin ehkä ilkeimmät/pahimmat kivut on ollu mahassa. Se vaikuttaa koko kehoon, ei pysty kunnolla hengittää tai hengittää nopeesti ja rivakasti ettäkipu laantuis, on kaksinkerroin ja missään asennossa ei ole hyvä olla. Yksinkertaisesti niin kamala kipu että ei voi mitään tehdä.

On paikkoja murtunu ja hermosärkyä jäsenissä sekä muutaman kerran ollu tajuton päänsärky mut mahakivun luokittelen itselläni kovimmaksi, kokonaisvaltaiseksi kiputuntemukseksi.

pahasydänlihastulehdus… siinä se kipu oli jotain aivan ei voi selittää kun se oli pistävää puristavaa viiltävää
kaikkea mahdollista…
ja joskus kun leikattiin nielurisat ja tuli paska olo leikkauksen jälkeen ja oksensin ja ne haavat vähän pääs aukeileen niin se sattu kans aika paljo vaikka olin oxynestiä saanut…

pureskelin sitkeetä karkkia voimalla hampaasta kuulu raks, silmissä sumeni ja meikä kieri maassa. en oo kokenut mitään vastaavaa kipua eläessäni, se oli sanoin kuvailematonta tuskaa.

Kuinka Ironista. Juuri kun eilen pauhasin mun pahimmista kivuista ja jota ei mielellään kokis uudelleen ni tsädäm, tässä sitä maataan sairaalassa tippa kädessä ja oxyt päällä. Oli niin kamala kipu et oxytkaa ei heti auttanu i.v vaan meni 1h saamisesta. Krpele. Tipassa litalginia ja somacia sekä keittoo. Harmittelin juuri kun en päässy nauttii oxynousuista kun tolkuton kipu. Sit vasta huomas ku heräs tunnin jälkee mukavaa oloon.

No ehkäpä paha (ilmeisesti) jonkin aikaa kestänyt tuntemattomasta syystä sapen tienoista johtunut kipu ollut itsellä pahin… Tuolloin yhden tohtorin kanssa juttelimme ja samaa sanaili kuin kovin moni muukin kokenut on todennut, että haimatulehdus taitaa noin yleistäen olla sellainen yksi pahimmista yksittäisistä kivuntuottajista, joka oireilee kovin samalla tavoin kuin tuo omakin joku mikä lie… Kuten tohtori asian totesi “Lisää tuohon omaan kipuusi sellainen 200% kipua niin puhutaan keskipahasta haimatulehduksesta, joten yritä olla sellaista saamatta koskaan”. Pyrkimys on kyllä ollutkin… Tosin onhan niitä lieviäkin ja voi oireilla monintavoin, mutta kyllä aika huutotulehduksia olen vierestä itsekin nähnyt jokusia…

Kolme kertaa vedetty vasemman ukkovarpaan kynsi pois kun se kasvaa sissäpäin ja lihaan tulee tulehdud/kuolio, ei oikein puudu ja tavislääkäri saa antaa kolme puudutuspiikkiä, nenän kautta tähystys kun kurkku ei puutunu, peräpukaman leikkaus, tulehtuneen poskihampaan poisto kun ei puudu, häntäluun murtuma kaatuessa, pudotessa 4 kylkiluun katkeaminen/murtuma, polven kierukan hajoaminen, nilkan nivelsiteen katkeaminen kuten ristiluun nivelsiteen katkeaminen. Ei näitä riittää mutta kipeitä oli tai teki. lista on loputon ja voiton vie nykyinen ohutsäije neuropatia joten kipua ei voi tulla enenpää.

Lääkkeellinen abortti oli kaikin puolin epämiellyttävä kokemus. Olin ihan lapsi sillon, en kertonut vanhemmille. Pelästyin sitä kipua ja vuotoa niin, että soitin itselleni ambulanssin. Sairaalassa laitettiin tippaan, ja jotain perus särkylääkettä siihen, ei auttanut tietenkään. Kohtu piti ultrata peräsuolen kautta. Hauskaa niiden kouristelujen päälle oli ottaa sellainen lankapuhelimen luurin kokoinen ja muotoinen palikka perseeseen. Sairaalassa saamani kohtelu tuntui nöyryyttävältä.

Hammaslääkäris, kun mää olin penska, siellä mitään puudutettu. Katossa olevat Aku Ankka- julisteet ei juuri auttaneet… Luunmurtumat, vain kaksi kertaa ja nilkanmurtuma sattu kyl, kun ei saanu lanssikuljetusta (kelin takia muutkin olivat kaatuilleet… :unamused: ) ja mut nostettiin taksiin ja murtunu jalka heilu siel edes… Tähän auttoi “laskekaamutperkelejosiihenpenkillehelvetinhelvetinhelvetti” :mrgreen: . Jokunen kerta naisenvuotoon liittyvät kivuliaat kouristukset. Eipä kovin pahoja, siis… Kop kop.

Migreenipäänsärky. EA:ssa aina kysyvät, että asteikolla 1-10 paljonko sattuu, on tullu muutaman kerran huudettua että vittu ykstoista tms, päästäänkö tästä höpisemästä ja sinne pimeeseen huoneeseen piikille.

subgirl: voin yhtyä suhun :slight_smile: migreeni tai mun kohdalla pelkkä päänsärky teki kyllä häijyä. Kouduin liikkumaa kuin Ozzy, hyviiin hitaaasti ettei ois kolahtanu semmosella slowarilla päähän. Todella nasty särky. Onneksi kerran vaa.

Ja mitä tulee niihi EA/ER teho-osasto, höpinöihin nii samaa täälökin höpötetty. Juuri PE yö lekuri alko vittuilee ja sano et ‘sä näytät tietävän pkv-lääkkeistä kaiken’ siihe tuskissani tokasin et Enemmän kuin sinä, sen takia en pyytäny voltaren rapidia vaa sitä vitun oxya. Olin meinaa 3h ollu pedillä ennen ku lääkäri kuunteli mua ja pisti piikin.

Kovimman kivun koin silloin kun sain räjähtävän luodin jalkaani. Tšetšeniassa oli silloin paha tilanne päällä ja kesti monia tuntia kunnes sain lääkinnällistä apua. Tulos oli sääriamputaatio.

Vedin 80cc crossipyörällä aika lujaa puuta päin ja mulla pamahti reisiluu reidestä läpi,itse kolari ei sattunu mulla yhtään ku shokki piti kivut poissa mut se puolen vuoden toipuminen oli kyllä välillä aika rankkaa. Toinen jota en ehkä mielellään haluais enään kokee on hammas särky,se kipu on aika sietämätöntä eikä siihen auta mikään särkylääke paitsi alkoholi kyl jeesaa aika hyvin mut se kipu tulee seuraavana aamuna vastaan vielä pahempana.

Opiaattivieroitusoireet ihmisen max toleranssista + alkava delirium tremens oli aika paha, meni ajantaju kun aivot löi lukkoon sen kivun jotenkin, että sen kesti, ennekuin sairaalassa antoivat piikin pyllyyn.

Iso paise leukaluussakin on aika ikävä.

Laktoosi-intoleranssin mahakrampit myös on aika ilkeitä.

Mutta ne on kaikki niin erilaisia.

Kun pumppu stoppaa se ei ole kirpaissut juurikaan, kun pimeys on tullut ensin.

Luunmurtumat on aika kevyttä tavaraa. Pahin niistä lantionmurtuma opiaattivieroitusoireissa.

Ehkä pahin oli kun ekaa kertaa kusin kun katetri oli repäisty irti ja sormenpään kokonen pala virtsaputken päästä tuli mukaan. Silloin kiljuin niin että osasto raikui. No, se hyvä puoli tuossa, että jotain hermostovauriota tuli sen verran, että saa olla iso kusihätä, ennekuin huomaan, että kusettaa.

Mulla ilkein kipu on varmaa se järkyttävä päänsärky jossa ei pysty olemaan missään asennossa ennenkuin relaksantit ja 1200mg Buranaa on alkanut vaikuttaa… Samoin yllättävä vatsakipu jossa tuntuu et vedetään suolia on tosi inha, tää nyt tulee useesti ku maha alkaa menee sekaisin syystä tai toisesta. Suonenveto on vain inha jos joutuu kahen ihmisen voimin vetämään varpaita oikeaan suuntaan eikä se meinaa millään loppua; alkaa pelkäämään et kauan jaksaa että revitään kahteen suuntaan samaan aikaan.

Mulla se kahen luun katkeaminen ei tuntunu ees pahalta noiden rinnalla :open_mouth: . Ei ennen eikä jälkeen lääkkeiden tai leikkauksen. Kait mulla elimistö vain pistää niin helvetisti tuollaisissa tilanteissa kipua lievittäviä hormoneja kehää että ei satu. Ei tunnu=ei satu, lähes kokonaan turraksi vetää. Ennen kun oli tuo jalka poikki niin nyrjäytin nilkkani jatkuvasti mut siinäkään ei ollu inhaa ku se että oli vaikea kävellä normaalisti. Kertaakaan ei ole sen jälkeen nilkka mennyt tai kertaakaan en ole edes kaadunnut sen jälkeen luk. ottamatta paria lumihanki-kaatumista jossa mä arvioin hangen syvyyden väärin ja puroan hankeen kainaloita myöten… Mustelmista en edes tiedä mistä ovat tulleet kun on niin jokapäiväistä että törmäilen seiniin yms.

Erilaiset kivut kyllä… Ehkä musta sellainen jatkuva viiltävä kipu on inhottavin tähän mennessä… Tai sit “jyskyttävä”; sellanen et kuulee päässä sydämen rytmin hedarin takia… Aika vähällä olen päässyt kyl…

Et siis ole päässyt nauttimaan kunnon munuaiskivistä ja ktatetroinnista, taitais olla sinnepäin. Ulkomailta tuotiin kassikaupalla närästyslääkeettä halvalla ja kusikivethän niistä tuli ku niissä oli alumiiniä. Nyt ei niin lujaa närästä että edes Rennien ottaisi, on se arka paikka vaikka ikääkin jo on ja lääkitysta senverran että melkosen turha uloke.

Sappikivi osas kyl sattua aikalailla, mutta kun issiashermo tulehtui, 2 g konia päivässä (IV) + litra 50 vodkaa päälle + muutama pami ei auttaneet edes kävelemään, ennenkuin sain oikeita hermokipulääkkeitä siihen päälle lääkäriltä, Gabapentiiniä tuhti annos, samoin kuin NaValproaattia. Sitten pystyi kävelemään, mutta rytmihäiriöt “hieman” peloitti, joten tuo oli viimeinen niitti ja tulin Suomeen 2009 suoraan teholle, siellä ne sen katetrin repäs, kun sattu niin perkeleesti kun vaan hivutti sitä ulos, pyysin, että repäse kunnolla. Katetrin päässä iso lihakimpale ja kikkelistä valui about desi verta. Virtsaaminen sen jälkeen, vaikka olin tunkenut sairaanhoitajalta saamallani ruutalla sisään lidokaiinigeeliä tuhdin annoksen, oli kyllä järkyttävä kokemus. Samalla sairaalakäynnillä laittoivat ensin sairaalan putkaan, kun luulivat että olen vaan kännissä. Kun huusin suoraa huutoa paskat housuissa ja oksennuksen peitossa, kun kramppasi pohkeet, meinasivat heittää ulos, kun en kuulemma osannut käyttäytyä. Aamulla hieman pelästyivät ja oli hetkessä keskussairaalan johtava kardiologi ja anestesialääkäri kimpussa ja lauma muuta henkilökuntaa, kun tajusivat tilani. Teki silloin hyvää ne töötit pakaraan (en tiedä mitä oli, mutta jotain vahvaa opiaattia ja paljon) ja kun lakkasin jatkuvan oksentelun,100 mg mansikkapamia. Sitten sitä sai levätä 8 letkua käsivarsissa ja 3 ja 12 johtoiset sydänmonitorit liimattuna pitkin kehoa pari viikkoa. Tietysti tuhdin mansikkapamiannoksen 300 mg/vrk + 0.4 mg temgesic x 4/vrk ja pyydettäessä niin paljon lisää kuin halusi kera.

Sen jälkeen en ole laittomuuksiin koskenut. Eikä tee mieli. Ei enää, kun sieltä paskan syvyyksistä on pystynyt takaisin nousemaan.

Noin 15+ luunmurtumaa ovat olleet vain pikkujuttuja verrattuna siihen miten paljon olen typeryyttäni itselleni aiheuttanut. Onneksi olen oppinut virheistäni. Munuaiskivikään ei enää vaivaa.

varmaan kun oksensin sappinesteitääni pihalle 1 lääke yriti itsartii meni vituiks jess

ja emux harmi se uus juttu ja kaikille muilleki harmi kivuistanne

samaa mieltä jalan murtuminen ei tuntunu paljo paskaakaa kävelin sillä samalla jalalla viel vähän aikaa kunnes huomasin et turpos wsitte röntgen ja soli murtun

En vähättele teidän muidem kipuja mutta itse olen itsarin partaalla nyt, huomenna saan hakea apteekista teemuja ja pameje pussillisen 2kk/annoksen niin pärjään hetken taas. Lääkäri lupasi että saan ottaa enemmäm mutta uusi aika lääkärille on herran huomassa.

Tervehdys!

Minä olen vain kerran pyörtynyt kivusta. Minulla oli noin 8 cm syvä absessi. Kun absessiin sisään vaihdettiin keittosuolassa kasteltu side, niin vintti pimeni. Kipu ei kestänyt kovin pitkään, mutta oli tyrmäävä!

Arpa

Ihmisellä on ihmeellimem tuo shokki mi kä viee kivun, yksi puolituttu sai tummalta mahaa kome iskua kahvaamuöten niin otti tumman kiinni ja löi ensin niskaan niin että putosi jasitten käänsi oikeipäin ja ja anto palaa. Jäi kiinni ku meni hamslääkäriin ja yksi hammas oli kaverin rystysessä liinni. Siihen viereen oli simahtanut verenhukkaan mutta mitään ei menny rikki vann seuraavana päivänä pääsi parvekkeellre tupalille vaikka sitä särki.