Hei,
olen uusi täällä. Kauhea kynnys kirjoittaa tänne, en millään kehtaisi enkä uskalla,enkä kehtaa myöntää että asiat on niin huonosti. Olen ollut vuosikausia juoppo ja nyt on pakko se myöntää, eikä tähän auta mikään.
Olen perheenäiti, pienet lapset ja ulkokuori kunnossa. Iso kaunis talo ja taloudellisesti ok. Olen suht nuori ja itsestään huolta pitävä, mitä nyt tämän kevään aikana on varmaan tapahtunut ulkonäössä iso muutos juopottelun myötä.
Aloitan kaiken aina, JOKA PÄIVÄ alusta. Noin sata kertaa päivässä. laihduttamisen, raitistumisen, paremman elämän, paremman äityden, vaimouden, lopettaa laiskottelun, kiukuttelun. Haluan olla normaali, terve, iloinen, pirteä ja normaalipainoinen ja nätti. Olen hirveässä kierteessä. En pääse tästä itseni rankaisemisesta ja huonosta itsetunnosta. Olen hyvän, nokkelan, huumorintajuisen ja iloisen ihmisen maineessa. Porukan pelle ja itsestään vitsejä vääntävä. Hyvä kokki, juhlien laittaja, hyvä vaimo ja äiti.
Ihan pelkkää ulkokuorta kaikki.
Kaikki helpottaa hieman kun juo. Mutta kuten tiedätte, juominen on laiha lohtu ja kaikki synkkyydet paisuu jokaisen juomisen jälkeen aina hieman lihavammaksi. Olen terveydenalan ammattilainen ja tieto siitä mitä joka juomiskerralla tapahtuu mun elimistössä ajaa mut hulluuden partaalle.
Aloitan aina juomisen sivistyneesti, niinkuin jokainen kunnon äiti ja rouvasihminen. Vähän valkkaria ruokaa laittaessa, sitten punkut ruoan kanssa, saunaolut. Ei välttämättä joka kerta hirveästi, mutta saan krapulan todella pienestä. Toisaalta on sitten monen päivän laivareissuja kun tissutellaan koko ajan eikä tunnu missään. Paitsi sitten kotona, päiväkausien masis, turvonnut olo, en koskaan enää-vannomiset, salilla ja jumpissa riehuminen, hyper terveellistä syömistä ja sittenhän sitä jo voikin vähän relata. Mitäs pienistä, saahan sitä ihminen rentoutua hyvän viinilasillisen seurassa… hah hah ja joopa joo!!!
Tällä hetkellä juon 3-5 päivänä viikossa. Yksi päivä voi olla vaikka vaan saunaolut, mutta VÄHINTÄÄN kerran viikossa kunnolla, eli viikonloppuna. Aina niin että tulee krapula. Tämä kaikki on lisääntynyt räjähdysmäisesti puolen vuoden aikana. Tiedän täyttäväni tyhjiötä joka johtuu isoista elämänmuutoksista, mutta voi helvetti miten on alkanut pelottamaan. Mitä jos en enää ikinä pysty hallitsemaan juomistani? Jos tämä jatkuu hamaan mummouteen saakka, tosin en varmaan tällä menolla mummoksi asti pääse.
Aloitin juomisen jo teininä, eli olen juonut n. 25 vuotta joka viikko. Paitsi tietenkin raskausajat ja imetykset. Mies mulla on kummallinen. Ottaa myös aika reippaasti seurassa, mutta pystyy olla ottamattakin pitkiä aikoja. Ei juo ikinä yksin eikä krapulaansa. Paitsi että ei hän kärsi edes moisesta. Minä juon KAIKISTA mieluiten yksin ja etenkin krapulaan. Jos meillä on vieraita, käyn salaa jossain juomassa kun en kehtaa juoda niin paljon seurassa.
Olen ollut selvästi masentunut koko kesän. Tai mulla vaihtelee mielialat tunneittain, toivosta ja hilpeydestä epätoivoon. Unentarve on lisääntynyt ja voisin nukkua joka päivä neljän tunnin päiväunia. Yöllä on alkanut olla refluksikohtauksia, hirveitä, pelottavia sappinesteen sekaisia heräämisiä. Olen käynyt terapeutillakin ja nekin käynnit meni siihen että en kehdannut enää myöntää että repsahtelen jatkuvasti ja olen masentunut kaikista hyvistä neuvoista huolimatta.
Ihan turha tässä on “vähän vähennellä” tai “kohtuullistaa”…lässyn lää. Alkoholisti mikä alkoholisti.
Miten tästä pääsee eteenpäin niin ettei taas ala tuntua vähän liian rennolta ja varmalta parin päivän juomattomuuden jälkeen, eli repsahtamisen esiasteelta? Kohta se taas tapahtuu, tulee tilanne, seurue tai tapahtuma kun on aina vähän “juhlistettu”, siitä se taas lähtee. Keväällä tein tavoitteen että olisin juomatta kolme kuukautta. Katin paskat, se lakko kesti tasan viikon.
Eniten pelkään sitä että lapset alkaa huomata että äidin juomisessa onkin jotain outoa. Ihan kuin se muka nyt olisi muutenkaan normaalia olla lasten edessä hiprakassa. Isompi alkaa olla siinä iässä että huomaa ja vertailee tämmöisiä asioita. Kyllä mun perhe, vanhemmat yms. varmasti näkevät että nyt on lähtenyt vähän mopo käsistä, miksei kukaan sano mitään!!? Sanoisivat edes että lopeta nyt jo herranjumala!
Haluan pois tämän aineen itsestäni ja elämästäni. Täyskäännös. HELP!