Kerroit että on ollut ajatuksia alkoholin suuntaan. Lainasin tässä tekstiäsi jossa kerroit hyviä syitä pysyä raittiina. Ehkä sinun kannattaa lukea tämä ketju läpi ja miettiä miksi lähdit tälle matkalle. Kesä ilman alkoholia on varmasti parempi. Kovasti tsemppiä
Niinpä, voithan suunnitella kesää ja kokeilla ihan uusia juttuja, uusia harrastuksia, joissa ei oteta alkoholia. Niin minä tein kun raitistuin. Opettelin ihan uusia harrastuksia ja ne on kantaneet ihan tähän päivään saakka. Ja toivottavasti eteenkin päin.
Se olikin minusta suurin ilo, että sai lähteä, tulla, mennä eikä tarvinnut pelätä, että juon liikaa, olenko liian humalassa, olenko humalassa, onko veressä vielä alkoholia, jos lähden ajamaan autoa… huhuh kaikki tuo pähkäily on poissa. Eikä viinaa tarvi enää mihinkään mitä teen. Mutta en liian itsevarma ole, se on vaarallinen edelleen, jos sitä alan mielessäni hehkuttelemaan, koska ajatuksista kaikki lähtee. ihminen ajattelee ensin…
Olen käynyt nyt yhteensä useamman kerran ryhmissä, netti ja/tai liveryhmissä. Selvästi mieli alkanut kääntymään kohti raittiutta. Olen todella paljon pohtinut sitä päihdepuolen petollisuutta, joka aivojen kognitiivisia osiakin osaa ovelasti käyttää. Taustalla äärimmäinen halu saada maksimaalisia tunnetiloja, paljon dopamiinia aivoihin. Pohjimmiltaan kai taustalla suurta itsekkyyttä, ja välinpitämättömyyttä muita ihmisiä kohtaan.
Raitista pääsiäistä kaikille!
Luin koko ketjun läpi, oli kyllä mieltä avaavaa. Mielenkiintoista…
Raittiuden eteen saa tehdä töitä.
Tuli retkahduksia huhtikuun lopulla, ja sen jälkeenkin. Hakemassa uutta raittiutta. Olen valmis ihan vilpittömästi myös vahvaan vertaistukeen, en enää ala väittämään vastaan. Uskottava se on. Yksin en pärjää.
Sitten sinä olet aivan oikeassa paikassa. Ala vain säännöllisesti kirjoittamaan vaikkapa täällä tuntemuksiasi, niin siitä se alkaa varmasti pikkuhiljaa pala palalta aukeamaan.
Ei raittius ole onneksi mikään aivan mahdottoman vaikea temppu, mutta töitä se vaatii paljon aivan kaikkien kohdalla.
Heinäkuun lopullakin tuli vielä retkahdus, mutta on tässä nyt vähän aikaa ollut raittiutta.
Mietin, pohdin. Onneksi on elämä aikaa miettiä, pohtia.
Tänään raittiina.
Tervetuloa takaisin @quuppi!
Mukava kuulla, että siellä ollaan taas saatu raittiuden syrjästä kiinni.
Olen ajatellut aivan samoin, että on tämä koko alkoholi kuvio sellainen suo, että ei sitä varmaan koskaan tule täysin käsittämään.
Mutta ei mitään hätää, niin kuin sanoit. Tässä on tosiaan loppuelämä aikaa tätäkin hämmästellä.
Hienoa @quuppi että olet nyt ollut juomatta retkahduksesta huolimatta. Tänne voi aina palata takaisin, oli tilanne mikä tahansa.
“Tänään raittiina”
Sillähän me mennään ja pitkään toivottavasti!
Fredi
Hei, kiitos viesteistä! Joo, onhan tässä tullut nyt 2 kuukautta raittiutta,
parempi kuin ei mitään… aiemmin oli retkahduksia kuin sarjana, nyt näytti
vähän rauhoittuneen tilanne…
2 kuukautta on jo tosi hyvä saavutus, hienoa. Jatka vain samaan malliin.
Pariin kuukauteen on kyllä vielä matkaa itsellä matkaa…En ole kyllä mies muistiin kyennyt tuohon samaan.
Yritän kuitenkin taivaltaa perässä toivon, että tällä kertaa tuo onnistuu. Onnea kahdesta kuukaudesta se on pitkä aika!
Ihme ja kumma, taisi tulla 3 kuukautta täyteen raittiutta!
Olen ainakin nettiryhmissä… paljon lukenut ja jutellut toipujien
kanssa… hyvää raitista tiistaita kaikille!!
onnittelut!
Onneksi olkoon. Sekä mieli, että keho kiittää. Jatka samaan malliin.
T. Puuhapete
Kiitos vaan… edelleen vaa raittius jatkuu. Toistaiseksi, tänään ainakin.