Huumeita ei luultavasti tulla laillistamaan meidän aikana

Joten ei sitä laillistamista kannata odottaa, eikä niitä laittomuuden huonoja puolia liikaa stressata. Pitää keksiä hyviä keinoja miten käyttää huumeita mahdollisimman haitattomasti.

Eli miten selviämme huumeiden käyttäjinä meidän huumeiden vastaisessa yhteiskunnassamme? Salailua, matalaa profiilia…? Vai joudummeko joskus lopettamaan douppaamisen turvataksemme työmme, perheemme ja muun sosiaalisen elämän?

Ehkä me vaan joudutaan muuttamaan pois tästä isä pyyhki pyllymme maasta. En osta ikinä suomipaitaa. Hävettää. Kaverin antama suomimerkkikin on kaljatahmoissa repunpohjalla. :smiley:

Mä oon ajatellu aina, että lopetan jos saan joskus lapsen/lapsia. Luulen et en tulis kestään sitä, jos vaikka ees alitajuisella tasolla vaikuttaisin myötävaikuttaisin käytölläni siihen, että lapsi ajautuisi myöhemmässä elämässään vaikeuksiin douppijutuissa tai oma käyttöni vaikeuttaisi jotenkin kasvatusta. Nojoo, saattaa olla ehkä liian ideologinen asenne käytäntöön, mutta ehkä haen tällä sitä et haluaisin tuleva skidini kasvavan turvallises ympäristössä…

Penska pitää pienestä pitäen kasvattaa kohtuu käyttäjäks. Tai sitte tappa jos menee liian villiks. Ainahan niitä uusia kai saa. Ohho, menikö jo överiks. Se on toi kalja.

Tuo on se tärkein syy miksi ihmiset lopettaa, ja kyllä minäkin lopettaisin samasta syystä. Lapset, siihen se douppaaminen - hyvät ihmiset - loppuu, ainakin valtaosalla meistä.

Ei ehkä huvita pilveäkään enää aloittaa uudestaan, koska tuntuu douppaamisen lopun olevan lähellä. Vetäisin kyllä jos se musta olisi kiinni, mutta ei tuota laittomuutta jaksa sietää, ei jaksa stressata niitä asioita.

Olis niin mielellään halunnut polttaa vapaasti pilveä, mut ei se tässä elämässä onnistu, tai ei ainakaan tässä maassa. Se ei ole sama asia polttaa laittomasti, ei se ole vapaata ja se koko laittomuus vituttaa kun sen tiedostaa aina.

Salailua, piilossa ja syrjäytyneenä olemista, pelkäämistä, hylkiönä olemista… Ei vittu, ei pilven polttaminen saa tuollaista olla. Ei meidän maassa kukaan ole oikeasti kokenut todellista kannabiksen käyttämistä.

Niin on ja siksi koska silloin et ole paska likainen kannabista joskus käyttävä narkomaani-isä. Olet vain yhteiskunnan jokseenkin hyväksymä juoppo faija.

Ei lopu aina ei. Mutta ei helvetissä tuo ajatus ole vain sanahelinää, koska uskoakseni enemmän ihmisiä lopettaa kuin jatkaa huumeiden käyttöänsä lapsen syntymän myötä. Valtaosa käyttäjistä on kuitenkin satunnaisia käyttäjiä, joten heidän ei edes ole kovin vaikea luopua huumeista. Päivittäin käyttävistä toki moni jatkaa lapsen syntymänkin jälkeen.

Yksilötapauksia miljoonien sellaisten joukossa.

No mikä on sun veikkaus siihen, että lopettaako vai jatkaako ihmiset huumeiden käyttöänsä lapsen tulon jälkeen? Koska tilastoja on vaikea vetää omasta päästään, niin pitää veikata. Mä veikkaan ihmisistä ja carsinkin äideistä enemmistön lopettavan douppaamisen siihen paikkaan kun saadaan tietää lapsen tulosta. Ja siis näissä maissa missä huumeet on laissa kielletty.

Mun mielestä tavallaan ois parempi, että huumeet olisivat laillisia. Ei olis niin paljon epäpuhtauksia ja rahat menisivät Suomelle. Myös tällöin huumerikollisuus pienenisi, edellyttäen kuitenkin hintojen laskemista (=samat hinnat, puhtaampi tavara).

Toisaalta taas huumeiden hyväksyminen mielestäni laskee kokeilukynnystä. Ellei sitten koulussa pidettäisi huumevalistuksia edelleen, melkeinpä vielä rajumpia (ei kuitenkaan liiallisuuksiin) ja näytettäisiin esimerkkejä, miten “narkkareille” käy. Vaikkakin jos joku haluaa vetää, niin hänhän vetää. Eikö se niin ole?

Jaa-a, kumpikohan vaihtoehto sitten toimisi paremmin? Mene ja tiedä, tuo toinen kun ei varmasti minun elinaikanani tule toteutumaan.

Ahvenanmaa pitäs muuttaa huumevapaaks alueeks, Sinne vaan kaikki sit keskenään sekoilee ja vetelee kamojaan ja keittelemään amfetamiininsa.

Mulle riittää blossi ja bisse.

Toisen jaksan itse valmistaa, kaljaa en vielä osaa niin hyvin tehdä et siihen jaksas panostaa enempi.

Yhdyn täysin.

Onneksi olen jo nyt sisäistänyt, etten aio doussailla koko ikääni, en edes puolta elämääni. No, alkoholia ja pilveä nyt voi joskus ottaa, mutta niitäkin satunnaisesti. Katsotaan nyt, miten elämä etenee.

Niin ja mikä oli vain sanahelinää? :wink:

Ja lisää käyttäjien määrää, ja lisää riippuvaisten määrää, ja lisää mielenterveysongelmaisten määrää, ja lisää huumekuolemia… Mutta missä määrin, kuinka massiivisesti? Kuka tietää…

Ymmärsin, mutta pakko oli tietenkin asiasta huomauttaa.

Ei päde niin, koska kyse on yhteiskunnan henkisestä aggressiivisuudesta huumeiden käyttäjiä kohtaan. Viinaa voit juoda kohtuudella ja pysyä samalla kunnollisena vanhempana, mutta se leimaus on tosi överiksi vedettyä minkä saa jos kerrankin käyttää huumeita vanhempana ollessaan. Ei ole kiva tuntea itseään huonoksi vanhemmaksi ja narkomaani sellaiseksi. Pilveä satunnaisesti polttava äiti ei ole huono äiti sen takia, mutta sellaisen tunteen äiti itsestään voi saada ja siksi monesti lopettaa jopa satunnaisen, hallitun ja lähes ongelmattoman käyttämisensä.

Koska näistä näppäimistä lähtee vain 100% asiaa, eikä vain sanahelinää, niin siksi huomautin asiasta. Amiksen olen kuitenkin käynyt, joten enköhän tiedä mistä puhun (tai kirjoitan), kun puhun (tai kirjoitan).

Mua ei kyllä ole koskaan vituttanut, koska tiedän olevani oikeassa ja valtio väärässä. Ja pystyn jopa perustelemaan väitteeni.

Silläpä mulle onkin yks paskan hailee, että mitä tämä viinanhuuruinen ja tupakansavuinen yhteiskunta yrittää lässyttää… Sellaisten alkoholia käyttävien ja tupakkaa polttavien sana ei mua paljon vakuuta. Siitä tulikin mieleen,
kuinkahan monta absolutistia ja savutonta eduskunnassa ylipäänsä on, suhteessa alkoholia käyttäviin/tupakoiviin?

Tai kuinkahan monta HYVÄÄ vastaväitettä perusteluineen tästä kieltolain kannattavuudesta näillä “isänmaan toivoilla” edes olisi mulle esittää?

Tämä koko huumevouhotus on vaan kertakaikkiaan vastoin Suomen peruslakia. Perustuslain vastaista tämä mieletön laki on myös muuallakin, esimerkiksi USA:ssa. Tässä pari otetta Suomen peruslaista:

Sitten tämä kuuluisa huumausainelain pykälä 7 § :

Tässä sitten vielä tarkemmin:
sky.org/data/laki/7_perustelut.html

Ja sitten viimeisimpänä muttei vähäisimpänä otan taas esiin tämän uuden tutkimuksen:
“EU-raportti: Kannabis tupakkaa ja alkoholia turvallisempaa”:
mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.sht … /07/669288

Näin ollen olen löytänyt jo 3 hyvää syytä siihen, ettei tarvitse ainakaan kärsiä mitään omantunnon tuskia huumausaineita käyttäessään, vaikkapa pilveä poltellessaan:

1. Suomen peruslaki, jota vastaan tämä koko huumausaineiden käytön kriminalisointi selkeästi on.
    Ennen kaikkea siis se, kun virkavalta ei kunnioita näiden huumausaineiden käyttäjien henkilökohtaista vapautta, koskemattomuutta, turvallisuutta, yksityisyyttä, kunniaa tai kotirauhaa ollenkaan… Vai kunnioittaako, ihan oikeasti hei? :unamused:

2. Huumausainelain pykälä 7 § jota tuskin koskaan virkavallan puolelta sovelletaan, vaikka näin kuuluisikin tehdä. Kannabiksen käytöstä virkavallalle kärähtäneet voikin pohtia, montako kertaa on jäänyt rangaistus(sakko/vankeus) tulematta?

3. Mietojen huumausaineiden(Kannabis, Khat…) vähäisemmät terveydelliset ja haittavaikutukset ympäristöön kohdistuvista haitosta nyt puhumattakaan. Siis vertauskuvana koviin laillisiin huumeisiin, alkoholiin ja tupakkaan. Kuinka monta kannabiksen käyttäjää on ottanut esimerkiksi tappavan yliannoksen tai tappanut puukolla sekavuustilassa päihteilytoverinsa?

Lopuksi siis voin vaan todeta, että MIKSI vitussa mun tai kenenkään muunkaan laittomia päihteitä käyttävän tarvitsisi noudattaa yhteisiä pelisääntöjä, kun ei niitä valtion virkamiehetkään tunnu yhtään noudattavan?
Tai miksi mun tai kenenkään muunkaan pitäisi päihtyä huomattavasti vaarallisemmilla myrkyillä kuin esimerkiksi kannabis. Vain ja ainoastaan siksi, että se kaikki muu on LAITONTA?

Tästä päätellen tuo koko huumausainelaki on vaan niin LAITONTA kuin olla voi, rikos ihmiskunnan vapautta vastaan…!!! :imp:

Ensinnäkin kannabiksen laillistaminenhan ja miksei a-vitankin ois kauheen paha isku monille tyypeille joille se on ainut tulonlähde, sen lisäksi se vähentäisi myös uusien käyttäjien määrää kun ei ois enää tarvetta hankkia uusia asiakkaita et vois elättää itsensä, miksi siis laillistaa? (dekriminalisaatio ois kyl ihan ok). Hankkikaa elämä winettäjät tai mä luukutan kohta teidän kakaroillekin huumetta :sunglasses:

ois kiva tietää miten portugalissa kävi sen jälkeen kun ne dekriminalisoi huumeet. Onko paljon kuolemia? Onko suonensisäisesti käytettävien huumeiden ja niihin liittyvien sairauksien kasvu rauhoittunut vai kasvanut?