Voi Soilisko , miten tosi surullinen on tuo tyttäresi kohtalo, olen todella pahoillani. Ja myöskin A:n äidin tyttären tarina.
Välillä tuntuu itsestäni väärältä kirjoitella täällä, kun nuoremme ovat kuitenkin elossa ja korvaushoidossa, joka on sujunut hyvin tähän mennessä.
Itsekin kaipaisin kovasti keskusteluja tänne. Lähes vuoden kestänyt korvaushoito pojallamme, sai minut kirjoittelemaan, kun huomasin, ettei se kymmenkunta vuotta jatkunut huoli, pelko, ahdistus jne. itsestään minnekään poistunut.
Pojalla on kohta hoitokokous, suunnittelevat jatkoa, kun hän on vaihtanut asuinkuntaa. Voin hänen puolestaan osallistua siihen, kunhan en kerro hänen nettipelaamisestaan??? Taitaa olla korvike pakokeino todellisuudesta. Nuoret riitelevät siitä paljon, ymmärrän kyllä tyttöäkin, mielestäni pojan kannattaisi puhua siitä avoimesti ja hakea apua. Minusta on tosi lapsellista, että 28v. käyttää niin paljon aikaa typeriin peleihin.
Tapasin työni puolesta pojan joukkuepeliaikaisen kaverin äidin, kyselin äidiltä, että mitä hänen pojallensa kuuluu. Hyvää kuuluu, kansainvälisessä yrityksessä asianajajana!, toiset opiskelevat ja toiset vetävät huumeita! Olen kai itsekin hiukan toipunut, ku en joutunut vihan, raivon, itsesäälin yms. valtaan, vaan ajattelin, ettei sitä periaatteessa ole mitään vielä menetetty, jos poikamme toipuminen jatkuu, ehtii hän elämässään vaikka mitä. Eikä minua kauheasti haittaisi vaikka ura urkenisi enemmän käytännön hommissa.
Vietimme jouluaattoa läheisen perheen kanssa, niin kuin jo yli 20 vuotta. Heidän poikansa (kummilapsemme) on ollut vaihto-oppilaana Singaporessa. Hän näytti kuvia läppäriltään sieltä ja kertoi, että siellä tuomitaan huumeista kuolemaan! Paljon muitakin sääntöjä esim. purukumi on kielletty ja kaikenlainen roskaaminen yms. Onhan se tosi turvallinen maa esim. matkailua ajatellen Tuntuu kyllä aika hurjalta monetkin tuomiot siellä.
Luin ,Soilisko, hiukan ketjua, johon olit laittanut linkin “minäminä”-blogiin, en osaa laittaa sitä tähän, mutta suosittelisin kaikkia vanhempia lukemaan sen ja toki muitakin läheisiä,
Paljon voimia ja jaksamista sinulle ja perheellesi, myös A:n äidille ja hänen perheelleen
Särkynytsydän