Herkkä ihminen, riippuvuudet ja avun hankkimisen vaikeus

tekstiä poistettu

Ja hyvä tuo likainen raha , hihih. Uhkapelibisneskin on niin likaista, että kaikki raha, joka siitä tulee voittajalle, on jonkun toisen peliriippuvaisen selkänahasta revitty! Ei tee mieli enää pelata omia pois tai voittaa mitään niissä.

Ihan järkyttävä ilma ollut tänään. Rakeita tullut useaan otteeseen ja lämpötila heilunut 5-8 asteen välillä. Omppupuuraukat. Tänä vuonna ei edes ole paljoa pölyttäjiä kylmien ilmojen takia, Ei ole vielä työläiskimalaisia. Yhtenä kylmänä alkukesänä otin pitkän kepin, teippasin siihen pumpulia ja pölytin kukat. Minulle naureskeltiin, mutta hyvä sato tuli!

Tosi mielenkiintoisia unia nähnyt pienen ikäni. Monilla on hurja tarve matkusteluun. Köyhänä opiskelijana ei ollut siihen rahaa. Olin kyllä ollut stipendiaattina Suomen ulkopuolella 21-vuotiaana, mutta koti-ikävä oli valtava ja siellä sen vuoden kesä kylmä ja sateinen. Suomessa upeat ilmat. Sanoinkin, ettei minun tarvitse matkustella, koska matkustelen unissani jo riittävästi.

En pidä hotelleista. Pyydän aina hiljaista huonetta, mutta harvoja poikkeuksia lukuunottamatta, ne ovat olleet meluisia. Uusi paikka, kartta, lennot vain ja reissaaminen olivat suurta riemua sinkkuaikoinani ja ennen lapsia, mutta nykyään en kovin paljon nauti työmatkoista… tein niitäkin vielä pitkään raskaana ollessani esikoisesta ( kolme kuukautta ennen synnytystä). Mielenkiintoista on uusien ihmisten kohtaaminen ja keskustelut. Nähdä toista kulttuuria. Vaikka ihmiset ulkonäöltään poikkeavat, olemme sisimmissämme hyvin samankaltaisia. Matkaunet ovat edelleen niitä joka öisiä. Viime yönä myös kävin taas Italiassa :slight_smile:

On se törkeää veikkauksen toiminta Suomessa, piilomainonta artikkeleilla isoista voitoista.

Huokaus, todella pitkään kesti ennenkuin oivalsin, miksi en tosiaankaan edes halua yhtään enää pelata. Sitä ennen on vain ollut ihana olla ajatusvapaana täysin noista veikkauksen peleistä ja ymmärtää kuinka paljon ajatusvoimaa olen käyttänyt numeroidenpähkäilyyn aiemmin… hukkaan heittettyä aikaa ja rahoja.

Muuten vielä omenapuiden pölyttämisestä, kimalaisia voisi varmaan parhaiten auttaa kaivamalla sopivia onkaloita tai rakentamalla pesiä. Ne ovat hauskoja palleroita. Yhdyskunta uusia sinä kesänä syntyneitä kuningattaria lukuunottamatta kuolee loppukesästä. Keväällä mantukimalaiskuningattaret ilmestyvät yleensä jo huhtikuussa ja ne etsivät sopivia pesäonkaloita itselleen. Työläisiä on aina aiemmin näkynyt liikkeellä täällä jo omenapuiden kukinnan aikaan, mutta ei tänä vuonna. Nyt sattui kylmät ilmat tälle viikolle kuten silloin pölyttäessäni edellisen kerran pumpulilla itse ne kukat, mutta työläisiä oli jo silloin näkynyt aiemmin.

Pitää kääntää ajatukset positiiviseksi näin perjantain alkajaisiksi :slight_smile:

tekstiä poistettu

heheh, en tiedä, mutta onneksi en saanut sitä ohjaajaa tuuletinryhmään vastaamaan ennen terveyskeskuksella psykologilla käyntiäni. Jos olisin silloin heti alkajaisiksi saanut tuon vastauksen, että “Sinun pitää ymmärtää pelitapahtuma viihteen ostotapahtumana”, olisin varmaan samantien ollut myrkkykoisokoomassa selviytymässä sairaalassa tai vielä pahempaa.

Wylpperi oli mukana siinä ryhmässä. Minä olin kuten nykyäänkin hirvittävän itsekeskeinen siinä tuskassani ja olin kertonut muille kaiken. Muilta kuin ohjaajalta sai kyllä ihan hyvää tukea. Sitä esimerkiksi, että herneenenäänvetäminen tuollaisesta kommentista on normaalia taudinkuvaa ja että on tavallaan se force lopettaa pelaaminen ja se ero, siihen mikä on kun oivaltaa… mutta ei mitään sen enempää ( siis mikä oivallus?) En oivaltanut sitä ennen tänne noin kuukausi sitten tuloa, ja kiitos siitä on Wylpperin, koska hätäännyin hänestä. Tähän asti minulla oli vain se force ollut, ja seuraavaksi se, että ymmärsin kuinka vapaa olen kun en pelaa, mutta sinä Niinuska autoit minua ymmärtämään sen likaisuuden koko bisneksessä täysin. Se totaalinen inho, ja se, että se sotii kaikella tavalla moraaliani vastaan.

Olet niin oikeassa myös siinä, että pelit kyetään tänä päivänä tekemään sellaiseksi, että pelintarjoaja saa nimenomaan sen haluamansa osuuden. Sekin on erittäin hyvä syy, miksei kannata pelata. Tiedät, että saat ehkä hyvällä tuurilla 2/3 laittamastasi, mutta et sen enempää, veikkauksella ehkä vielä vähemmän. Dirty business.

Muuten, Ihanaa, Olin tänään lomapäivänä, mutta en ole tehnyt asioista, mitä olisi pitänyt tehdä, kaikkea… mutta tärkeimmät kyllä. Tämä on nyt prioriteetti 1. Työjuttu oli ja laitoin esimiehelle viestiä siitä. Hän vastasi lopussa. " Have a nice weekend, my lady". Tämä tuli varmaan siitä, että hän keskustelussamme nauroi kerrottuani, että meillä Suomessa on Sir nimitys käytössä yhdestä pomosta.

Tämä huolimaton lady täällä paljastaa kaiken itsestään ja huomenna pitäisi mennä juhliin.

?..

Hyvä havainto sinulla tuuletinryhmistä. Siellä omassani monet olivat jo paljon pidemällä ja vasta muutaman viikon kuluttua tuli toinen uusi ryhmään.

Peliriippuvaisen kannattaa välttää kaikkea stressaavaa, totta. Aika rasvainen hinta tuolin korjauksesta. Minulla vastaavasta tulee lähinnä mieleen noi lasten rikkomat kännyjen kosketusnäytöt. Viimeisestä on jo aikaa kaksi vuotta. Oli ihan uusi puhelin ja siinä oli takuu. Ehtona oli, että se pitää viedä operaattorin omaan takuuhuoltoon. Sen kosketusnäytön vaihtaminen maksoi 191 euroa !!! Läppärini korjaaja olisi veloittanut alta satasen kosketusnäytön vaihtamisesta. Eipä tuossa muuta, mutta se takuu kuitenkin otettiin siitä pois. Nämä ovat harmillisia. Kotivakuutus ei suostunut tietenkään yhdistämään näitä yhteen vahinkoilmoitukseen, vaikka tapahtuivat ajallisesti samoihin aikoihin ( känny ensin, sitten kone), joten molemmista meni omavastuu. Ottihan se kaaliin. SIlloin pelailin vielä aktiivisesti ja velkaannuin railakkaasti, eli varmasti pelasin kotona.

Mukavaa lauantaita, Niinuska. Onneksi tänään tulee hieman lämpimämpi kuin viime päivistä. Tyttäreni tuli juuri. Aletaan YO valmistautumiset. Pääsen vielä leikkelemään hänen poikaystävänsä hiuksia, toivoten en mokaa :slight_smile:

Nyt minä tarvitsen sen sylin, johon käpertyä. Tuli ensimmäinen, odotettu kritiikki, ja olin kaikki kynnet avoimena puolustusasemissa kuin pahanen kissaemo.

Hei pelitöntulevaisuus No niin, olet saanut kritiikkiä…ja totesit jo itse, että on odotettu. Näinhän se menee, kaikki ei ole aina samaa mieltä kanssasi. Menit kertomaan mielipiteesi myös esimerkiksi eri mielenterveysdiagnooseista (persoonallisuushäiriö mm.) En mä nyt jaksa muistaa kaikkea mitä oletk kirjoitellut, mutta tekstiä tulee paljon :slight_smile: Muistanko oikein, että kirjoitit itsestäsi että olet työnarkomaani? Jos näin on, niin se on varmasti haivattavissa palstallakin, kun kirjoittelet tosi paljon ja tosi usein. Huom! Tämä ei ole kritiikkiä, mutta… tosi asia on, että joitakin se varmasti voi ärsyttää, että olet niin monessa ketjussa, pitkillä tekstillä ja voimakkailla mielipiteillä :slight_smile:
Mitä tulee pelinaiseen… Se voi olla hyvinkin arkka aihe nämä mielenterveysongelmat/-asiat. Ja jos olet rehellinen, luulen että itsekin tiedät, että eri ihmiset reagoivat eri tavalla sinuun. En minäkään jaksa kaikkia mitä kirjoitat enkä ole samaa mieltä, mutta ei se haitta. Poimin sitten ne asiat, josta mitkä mua koskee, ja jos olen eri mieltä jostain, niin kirjoitan sitä ja se siitä :smiley:
Tsemppiä pelittömään tulevaisuuteen :exclamation: :slight_smile:

Moro,

En sanoisi että pelinaisen vastaus oli mitenkään kritiikkiä sinua kohtaan. Ihan ymmärrettävä vastaus, jos on mielenterveys ongelmia ja paha olla ja lääkäri on luokitellut hänelle jonkun diagnoosin. Olen siina sinun kanssa samaa mieltä että kaikenlaisia diagnooseja on liikaa, eikä lääkäritkään ole läheskään aina oikeassa.

Kysymys kuuluu: Mistä noin voimakas reagointi? Minkä tunteen pelinaisen vastaus sai sinussa aikaan? Mistä tämä tunne johtaa juurensa? Vai liittyikö se johonkin toiseen asiaan.

Kun sanoit että olet vain tuollainen kuin olet niin sitä en usko. Kaikilla ihmisillä on mahdollisuus muuttaa käytöstään parempaan tai huonompaan suuntaan,

Toivottavasti pääsit kainaloon. :slight_smile:

Pyydän anteeksi kaikilta teiltä. Pitää olla tarkkana, mitä kirjoittaa ja tajuta se hienotunteisuus. Haamu, reagoin tosi voimakkaasti. Ihmettelin sitä itsekin. pelinainen ei ollut aiemmin sille ketjulle vastannut, mutta tottakai vastaa, jos tulee tollaista puskapuoskarointitekstiä, jota kirjoitin. Ne näkyvät aikajärjestyksessä.

No, ollutta ja mennyttä. Uusi päivä. Kiitos teille! Pidän vähemmän mölyä tästä lähtien :smiley:

En nyt tuota eilistä halua sen kummemmin avata, kuin että kyllä nimenomaan naisilta sitä haukkumista on tullut. Painolastia siis siinä mielessä. Nyt kun saan noita ahaa-elämyksiä vähän kaikesta, koska olen myös iltaisin lukenut paljon eri aiheista, niin tästä lähtien hyvin tarkasti mietin, mitä kirjoitan enkä suoraan lukematta tarkasti suolla tekstiä… Minun ei ollut tarkoitus loukata ketään sillä diagnoosiviestillä, vaan mielestäni pikemminkin kannustaa. Poistin ne tekstit aamupäivällä. Olisihan niitä voinut viilata vain :slight_smile:, mutta en jaksanut alkaa setviä niitä , mutta kyllä, olisin voinut olla reagoimatta noin vahvasti, tai ainakin siinä tilanteessa kirjautua ulos, ja nukkua yön yli ja ajatella ennen vihaisena vastaamistani.