Henkilökohtainen Lääkitys ?!

jooh, no joka perjantai on :wink: soitat vaan niin voin tulla käymään.

Pistäkää miten pitkään olette vetäneet.
Xanor Depot 0,5mg emt, kaikkeen vaivaan :laughing:
Sitalopramia 30mg/pv mielialaan

Noilla menty kohta puolvuotta ja huomannu että sitalot ehkä hieman parantaneet tilannetta, mut jos tarpeeks paska päivä tulee eteen niin xanoreita tietenki. oli vittumaista kun vedin alussa noita xanoreita aika tiuhaan tahtiin, sit luulin et se kohonnut mieliala johtui mielialalääkkeestä, vaik olikin vaan ryynikuosit päällä periaatteessa 24/7.
Nyt xanoreita sillontällöin ja katon toimiiki sitalot oikeasti, jos ei niin sit vaihtamaan sitä johonki tehokkaampaan (toivottavasti SNRI:hin). Eihän pelkillä xanoreilla nyt voi loppuelämänsä kulkee…

Xanoreita mennyt jo yli 10 vuotta :unamused:

54mg concerta. Lisäksi menee useimpina päivinä kolme milliä melatoniinia ja toisinaan stilkkareita muttei sentään päivittäin.

Tällä hetkellä lääkitys on tosi suppee.

• Xanor Depot 0,5 mg ahdistuneisuuteen 1-2 tablettia/pvä
  • Dormicum 7,5 mg 1 tabletti illalla unettomuuteen (jos herää yöllä eikä saa unta saa kuulema ottaa toisen, voi jee mikä vapaus)
  • Fluanxol 0,5 mg ahdistukseen max. 6 tablettia/pvä

Noiden lisäksi mun pitäisi olla Efexor-kuurilla, mutta enpä ole niitä enää pitkään aikaan syönyt. Ne on määrännyt sama lääkäri, jolta aikanaan hain Fluanxoleja. Jotka tosin kohta voi heittää mäkeen, jos on tosiaan niin, että mulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö.

Nii ja siis erilaisia psyykelääkkeitä olen syönyt varmaan kuusi vuotta nyt. Ilman mitään merkittävää tulosta. Tosin annostukset olleet liian pieniä tai sitten vaan väärä lääke. Yhtä kauan on tullut rouskittua jos jonkin moista rauhottavaa/unilääkettä, neuroleptejä mennyt vissiin nyt reilu vuosi.
Mä oon varmaan joku oikee ihme tuolla psykiatrian puolella, kun muhun ei tepsi mitkään lääkkeet. LOL.

Sairastan myös bipolaarihäiriöltä eli kaksisuuntaista mielialahäiriötä, tyyppi II.
Minulla on Lamotrigin ratiopharm 100mg tasoittamassa mielialaheilahduksia ja
Efexor depot 75mg otan silloin kun alkaa masennuskausi, hypomaanisen aikana en tietenkään ota efexoreja, lisäisi vain hypomaanisuutta. Tämän sairauden kanssa pitäisi oppia lukemaan itseään ja huomaamaan mikä mieliala alkaa puskemaan päälle, jotta oikea sen hetkinen lääkitys olisi kohdallaan ja ajallaan missäkin tilanteessa.
:unamused:

Itselläni on:

-Temesta 1mg 1-2 pv:ssä ahdistuneisuuteen (en käytä väärin)
-Efexor 150mg/pv
-Truxal 25mg sillointällöin
-Stilnoct 10mg/Imovane 7,5mg tai melatoniini 3-6mg illassa uneen

Niinpä. Sama juttu täällä, kipu on kova, joka paikassa…

Oikeesti on nyt 225mg Efexor
5mg Pameja tarvittaessa.

Muita ei kai nyt ookaan, jotain kevyitä nukahtamislääkkeitä, kunhan respan uusis. Ja pamit ei yksinä kappaleina toimi oikeestaan ollenkaan, joten niitä sitten par tarvittaessa kerrallaan. Ja sekin on säännöstelty, et apteekista saan vaan 1tabu/pv pariks viikoks kerrallaan, eli väh. toinen viikko yleensä itketään/mennään katuapteekin napeilla… Efexor toiminee ihan ok.

Se on naurettavaa musta, miten tuolla sairaaloissa tungetaan noita “tarvittaessa”-nappeja vaikka miten paljon, mut sit kun kykenis muutaman napin avulla avohoitoon, niin pitää kitkutella hullusti. Tai suunnillaan polvillaan anella lääkäriltä, karmivaa. Ihmekään kun mekin ollaan näiden huumeiden ja muiden laittomien lääkkeiden parin ajauduttu. Nih-

Zopinox nukahtamisee

Amy, missä, miten ja milloin sinulle on todettu tuo Bi-Po?? Ja miten osaat itse arvioida sen lääkityksen? Mikä on to tyyppi 2?
Saatoin ymmärtää ihan väärin sun viesteistä, mutta miten olet oppinut elämään sen ‘sairauden’ kanssa…jne? Ja ottamaan ne lääkkeet kun se mikäkin mieliala alka puskemaan päälle??

Tällä hetkelllä itse olen lopettamassa lääkitystä kokonaan
On Ciprelex 20mg
Cymbalta 80mg
Concerta 36mg
ja yöksi vielä mirtazapiinia, 15 jaettuna 2:een tai 4:ään.
tarvittaessa vielä ois Tolvonia yöksi.

Ei saatana mitä nuo syöttävät ihmisille. Mä lopetan nää lääkkeet ihan kokonaan.
mooi

Lopullinen diagnoosi tuli noin puoli vuotta sitten. Eli lapsen kengissä olen vielä tämän kanssa.
Yli kymmenen vuotta sitten todettiin masennus. Kuitenkin koko ajan on ollut jaksoja jolloin olen voinut mielestäni todella hyvin, liiankin hyvin. Tein psykiatrian poliklinikalla lääkärin pyynnöstä muutaman kirjallisen testin ja niiden valossa näytti että olisi kaksisuuntainen mielialahäiriö. Kuitenkaan ei pelkästään noiden testien tekemällä lopullista diagnoosia tehdä. Olin seurannassa, jossa kaksi psykiatrian lääkäriä olivat yhteistyössä ja seurasivat minun käyttäytymisen ja mielialojen vaihtelua.

Tyyppi II on ainoastaan hypomaanisia ja depressiivisiä jaksoja. Hypomania jaksot ovat pikkaisen lievempiä kuin tyyppi I mania jaksot.
fi.wikipedia.org/wiki/Kaksisuunt … 4iri%C3%B6

Lääkityksen arvio/itsearvio. Esim. säännöllisesti otan aina tuon Lamotrigin, mutta depressiolääkkeen aloitan/suurennan annosta vain ja ainoastaan silloin kun alkaa depressiojakso sekä lopetan/pienennän annosta kun alkaa taas hypomania vaihe. Koska sairauden vuoksi itse ei aina huomaa mielialan vaihtoa, niin apuna on päiväkirja. Tässä päiväkirjassa seurataan unirytmiä, mielialaa (myös merkataan, jos jokin tapahtuma on saanut muutosta aikaan, mitä tapahtui?), lääkitystä, päihteilyä ja näistä seurataan missä vaiheessa mennään ja mikä on sen tilanteen oikea lääkitys ja oppii huomamaan, että tunnistamaan muutokset, jotta saa lääkityksen ajettua sisään tilanteen vaatiessa tai toisinpäin.
Aikanaan monille tulee mielialojen kanssa oma rytmi, säännölliset jaksot. Oppii myös itsestään sen mikä tapahtuma saa aikaiseksi mitäkin. Jokin voi sytyttää hypomaniisen tai depressiivisen jakson.

suprium 2x50mg mielialaan ja ahdistukseen, alku oli mainio mutta nyt tuntuu että teho aivan heikentynyt. täytynee keskustella lekurin kans.

seroquel 100mg, mieliala

diapam 5mg ahdistus. pameja en kyllä kovasti käytä.

iskä on lääkinny mua 1 mg alproxeilla jotka voittaa pamit mennen tullen ja myös lyrica on jeesannut, vaikka olen todella satunnaisesti ottanut.

50 mg Citalopram Ratiopharm

Seronil 20mg - mielialaan
Opamox 15mg - ahdistukseen (sais olla kyl vahvempiaki prkl…)
Seroquel 25mg - et saa koisittuu

lisäks on kyl ollu Alproxin 1mg ja kaikkee Citalopramii sun muut…
nykyne lääkitys jopa toimii, mikä on aika hienoo :sunglasses:
meinaa yleensä ku alkaa nappei popsii vaivaa, ni sit loppujenlopuks
on viel pahemmas kuosis ku normisti…

4kertaaa 50mg opamox päiväs ja 6propraiii päiväs ja 1 15mg dc iltaa

Oon ihan tylsä, mutta ASA 100mg x 1 ja Omega-3 x 2. Siinähän ne.

Viihdelääkitys sitten muualta, jos on tarvista.

rivatril 3x2mg
normison 2x20mg

Karhu III-olut annosteltuna siten että yhden voi ottaa milloin vaan ja kerralla sitten n. 7-8. Joskus vähän lonkeroa, mieluiten alkon oikeata. Harvoin punaviiniä lihan ja/tai juuston kanssa. Yhtä harvoin konjakkia tms. Ahdistukseen tämmöinen lääkitys siis.
Nappeja ei onneks tarvii kiskoo minkäänlaisia. Särkyyn Ketorin, kuumeeseen ASAa, jaa no tietty mä monivitamiinia syön. Hetki sitten kokeilin EPAa. Ei toiminut oikeen mitenkään, en kai ole masentunut.
10 v sitten käytin vauhtia ja se kun on lääkkeenä hankala aine käyttää kun annostelupuoli menee yli, tuli onneksi lopetettua se.
.

Asiaa. :smiley:

Päivittäin menee: 1x Androcur 50mg + 2x Progynova 2mg (korvaushoitoon)

Pitänee käydä joskus koittaa hakee lekurilta Concertaa ja Xanttuja (selitys: ADD:n ja ahdistuksen hoitoon)