Hei!

Olen uusi tällä foorumilla ja opettelen tämän käyttöä. Toivottavasti saan tukea tätä kautta peliriippuvuuteeni. :slight_smile:

Moikka!
itse oon ollut nyt viikon pelaamatta.En nyt tiedä monennettako kertaa yritän,mutta Tää on Se lopullinen lopettaminen nyt on tilanne sen verran kriittinen.nyt ymmärrän ettei latin lanttia voi laittaa mihinkään peleihin tai muuten alkaa iso ratas pyörimään.

Hei toivottavasti lopetatkin ihan oikeasti!!

Itse olen pelannut 6000e velkaa itselleni ja pelini tulevat päättymään koska olen tehnyt päätöksen pelin loppetamisesta kanssa itsemurhan kautta. Pelikierre on tuhonnut elämäni velkaa on nyt se 6000e jota en enää pysty maksamaan ja ulosotto sun muu kierteeseen en lähde. viimeiset 10v tämä on hallinnut ja nyt on voimat mennyt. ikää ehti tulla 25v vaimo,koira,oma asunto,auto moni asia jo koettu en jää loppu paskaa kärsimään olen kärsinyt jo 10v ja mielestäni se on kohtuu aika tehdä lopullinen päätös.

Hei,

Älä luovuta! Tilanteesi on varmasti tukala, mutta itsemurha ei ole ratkaisu.

Itse olin reilu vuosi sitten hyvinkin samassa jamassa. Pelaaminen syö ihmisen itsetunnon todella pahasti. Tulee todella arvoton, tarpeeton ja syyllinen olo, mutta tämä johtuu juurikin siitä pelaamisesta. Pelaamisen synnyttämä mielentila ei ole todellisuutta - siitä voi päästä eroon ja voit taas löytää oman itsesi. Tiedän, että tilanteessasi tämä saattaa kuulostaa mahdottomalta ajatukselta - jos joku olisi minulle sanonut reilu vuosi sitten, että elämäsi voi jo alle vuoden päästä olla näin paljon paremmassa jamassa, olisin todennäköisesti haistattanut p****t tuolle henkilölle.

Fakta kuitenkin on, että kun pelit loppuvat (ja useimmilla niiden pitää siis loppua ihan kokonaan) se itsetunto alkaa pikkuhiljaa rakentumaan uudelleen. Raha-asiatkin järjestyvät ajan myötä, mutta tärkeintä on, että saat itsesi kuntoon ja toimintakykyiseksi.

Peleistä eroon pääsy vaatii voimia ja useimmiten myös ulkopuolista tukea. Tiedän, että on vaikeaa myöntää oma heikkous avoimesti muille, mutta se vapauttaa uskomattomasti. Sen sijaan, että päättäisit päiväsi, jos puhuisitkin avoimesti ongelmastasi muille ja pyytäisit apua - mitään menetettävää ei ole. Parasta olisi, jos voisit puhua vaimollesi tai perheellesi, koska heiltä voisit saada päivittäistä tukea. Jos tuntuu, ettet ole valmis tähän, on olemassa erilaisia tukipalveluita, kuten peluuri ja pelipoikki. Niistä voi tarvittaessa aloittaa ihan anonyyminä.

Peliriippuvuuteen ei ole olemassa ihmeparannusta, joka muuttaisi kaikki kerralla hyväksi, mutta voin luvata, että jo muutamassa kuukaudessa, kun pääset irti siitä pelien aiheuttamasta sumuverhosta, tulet huomaamaan, että elämässä on muitakin asioita.

Kokeile asioita askel kerrallaan ennen kuin teet mitään peruuttamatonta. Kerro asiasta jollekin ja hae apua. Ole minuutti, tunti, päivä, viikko, kuukausi, kerrallaan pelaamatta ja katso mitä tapahtuu. Tältä foorumilta löydät varmasti paljon neuvoja ja keinoja, kokeile niitä. Ota yksi askel kerrallaan - oikotietä ei ole, mutta jokainen askel vie lähemmäksi maalia.

Voit myös kirjoittaa minulle osoitteeseen viileakalkkuna(at)gmail.com jos haluat vaihtaa ajatuksia. Itselläni vuosien kuopan kaivuun jälkeen onnistuin muuttamaan elämäni suunnan ja viimeisen pelini olen pelannut 13.4.2013. Olen itsekin alle 30v ja takana n. 13-vuotiaasta asti jatkunut peliriippuvuus.

Tsemppiä! Kyllä sä pystyt selättämään tän!

Terv.
KylmäKalkkuna

Kyllä mä luulen silti että ens viikko on viimeiseni. kaikki oli hyvin viel ennen talvea jolloin asiat oli hallussa elämä hymyili. Sitten vaimo sai pääni sekasi sai mut masentumaan pelikierre paheni ja ainoa rakastamani ihminen ainoa tukeni pelikuvios katos ja sit mentii. elämänilo mennyt pelien myötä ei rahat riitä mihinkään hauskaan etenkää tän 6000 velantakia. pankista en saanu ilman takaajia vaikka tulot riittäis kuulemma hienosti et maksais vipit ja lyhentäs kohtuu summaa vaan ei onnistunut.

Olen hakenut apuakin a-klinikka on tuttu en vain ehdi töistäni sinne koskaan teen kuitenkin 10-18h työpäiviä 4-5päivää viikos. vertaistuki myös en vain kokenut jutukseni sitä ja vanhemmat ja vaimo ja kaikki tietävät jo ja ovat koittaneet auttaa turhaan kaiketi. Suunnittelen vaan viimeiset viestit teen hyvän työviikon ja sit koittaa viimein vapaus hetken se kirpasee kaikkia mutta kaikki sen tietävät että tämä sielu on onnellisempi muualla missä rahapelit eivät vie.

Älä rakas ihminen luovuta!

Hei!

25wee ei ole ikä eikä mikään. Suosittelen että otat easysti ja katsot tilannetta 5 vuoden päästä uudelleen. Varmasti elämä on silloin helpompaa. Jos elät odotusten mukaisesti 80-vuotiaaksi, niin kaukainen muisto vain 70-vuotiaana jos ei parikymppisenä slottirulla pyörinyt kohdalle.

Oon miettinyt nyt koko päivän mitä teen tai miten selviän ja huonoltahan se näyttää. Johtuu osin varmaan masennuksestakin paljon mut eipä se parane näin sekää. oon antanu viikon aikaa ittelleni et joku ihme tapahtuu et asiat selviää katon ainaki mite mu kenon kanssa käy 112 kestokenon ku tein nii jos se vaikka osuis sit ainoo toivo taitaa olla. Pankista tuski saa lainaa jota en tajua ku ostin kämpän ne kysy haluanko enempi vuode päästä en saa mitää??
Luottotiedot on kunnos ja rahaa veroje jälkee noin 2500kk en silti saa lainaa en tajua tai tajuan pitäis olla takaaja mutta mua ei kukaa halua taata ja kämppä ei riittänyt ku hiljattain ostinkin tämän joten ei kukaa jaksa tätä paskaa tehdä 16h työpäiviä ilma syömisiä ja rahat silti riitä vittu

Eikä asiat ole siitä kiinni onko 25v vai 70v jos kaikki menee niin ei 5v päästä ole mikään sen paremmin päin vastoin. silloin on entistä vähemmän syitä elää jos tätä ei saa nyt kuntoon jollain tapaa

Itselläkin on joskus pyörinyt päässä kun mikään ei sujunut, mutta minua auttoi ainakin se että ajattelin läheisiä. Kaikkein kauheinta varmaan on omille esim. vanhemmille että oma lapsi tekee itsemurhan.

Toivotan tsemppiä ja kyllä tänne kirjoittavilla varmaan samat asiat ovat päässä pyörineet. En nyt osaa muuta sanoa kuin, että vaikka 6000 euroa tuntuu isolta rahalta niin se on kuitenkin loppupeleissä aika pieni summa kun vertaa moniin muihin tällä foorumilla.

Tiedän että rahana se ei ole isoin mutta se kasvaa ulosottoon jouduttaessa monin kerroin ja sitten ne vie palkan ja mulle ei jää mitään. Se on vaan se kylmä totuus että sit jos näin käy niin tuskin jaksan enään. Varmasti se vanhempia harmittaa he tietävät muutenkin sen riskin olevan ilmassa joten uskon että lopulta tajuavat että minun oli parempi näin. Asiasta on puhuttu ennenkin mutta ensi viikon elän ja koitan hakea ratkaisua viellä täysillä ainaskin ettei kukaan mussuta etten ole muka yrittänyt edes

Toivotan onnea, että saat asiat hoidettua. Asia joka ei ehkä ole käynyt mielessä on se, että esimerkiksi hautauskustannukset taitavat pamahtaa vanhemmille. Samoin velat elleivät tajua ilmoittaa vararikkoon tjsp. Näistä nyt en ole 100% varma.

Älä nyt vielä luovuta. Voin sanoa, että tiedän tunteen. Itsellä pikavipit pamahtivat ulosottoon. Näin jälkeenpäin en pidä edes perintäyhtiöitä pahimpana riesana vaan valtion naurettavia oikeudenkäyntikuluja johonkin riidattomaan 50 euron laskuun.

Lisätään nyt, että luottotietojen menettäminen ainakin vähentää pelaamista. Toki olen itse kärsinyt luottotietojen puutteesta todella paljon, mutta silloin oli tajuttava ettei sitä pelirahaa enää mistään yhdellä tekstiviestillä otetakkaan.

.

Miksi mietit itsemurhaa ? Itselle se voi olla helppo ratkaisu ainakin ajatuksena, mutta entä ne kaikki muut ? Miksi sinulla olisi oikeus tuottaa läheisillesi semmoinen kokemus ?
Ja jos velkoja on noinkin kohtuusumma, niin kyllä se jollakin lailla järjestyy. Oletko varma, että jos kerrot kaiken avoimesti esim. vanhemmillesi, etteivät he auta ? Jos sinulla on osakeasunto, siitä voi myydä osan heille ja jos pankkiin ei vakuudet sitten riitä, niin ko. taho voi olla takaaja, siis saa jälkipanttauksen vakuudeksi.
Ei kannata yksin miettiä ratkaisuja. Kun niistä voi keskustella semmoisen kanssa, jolla on kokemusta, velkaneuvoja tai vaikka sitten pankissa, niin silmät avautuvat ja ratkaisuja löytyy.
Mutta kaikkein tärkeintä on lopettaa pelaaminen.
Olen itse pelaajan äiti ja uskon, että äidinrakkaus kyllä on niin vahva, että virheesi sitten tulevaisuudessa anteeksi antaa.
Minun oman pelaajani tilanne on huono, velkaa on eikä kykene maksamaan. Eikä suostu apua ottamaan (rahaa nyt ei voisikaan antaa, siis pelaamisen mahdollistamiseen). En tiedä, mitä hänelle tapahtuu.

Kuulehhan “epäonnistunut”, meitä on täällä niin monta. Elämässä epäonnistuneeks tuntevia, ihan muistakin syistä kuin pelaamisen, olet vielä niin nuorikin että et ehkä nyt osaa hahmottaa tilannettasi kunnolla, anna itsellesi vielä aikaa, elämä on kuiteski lopulta lyhyt aika, kyllä me täältä pois päästään vaikkei sitä lähtöä itse joudutettaiskaan, ei tänne oo kenenkään tarvinnu kitumaan jäädä. Käymässä ollaan kaikki, kenellä minkäkinlainen tarina, mutta vain elämää, ei sen enenpää.

En vain löydä keinoja. Vanhemmille olen vihjannut lainasta ja uudesta alusta sitä kautta mutta se juttu ei edennyt eivät tajunneet kai. Masennus on paha en edes tajua miten jaksan nämä 16h työpäivät. Täytyy koittaa hakea lainaa aktiivisesti. Vaimokin harmittaa kun ei jaksa tukea. Ulosotto ei ole tuttu mutta nälän se tuo ja ihmisarvo menee. Itse uskon että jos laina irtoaisi saisin uuden alun vanhempani ovat auttaneet mutta rahaa sain hyvä jos lapsena karkkiin niin tuskin takausta en syytä aina petän luottamuksen. Vaikea tilanne tiedän että he välittävät vaimonikin myös mutta ei se auta rahallisesti. Sittenkun maine menee töis ainoas turvapaikassani ulosoton takia on viimeinen niitti. Vaikea on apua hakea ja puhua kun on reissutyös kaukana kotoa viikot vkl kotio. Eikä kukaan voi vaatia elää muitten takia jos itsellä on jatkuva pahaolo, ahdistus tulevasta velkanälkä kierteestä ja elämänilo mennyt vaikka sattuu se kuolema harvaa lähipiiristäni eli 5 ihmistä muita tuskin liikuttaa

No jos nyt käy niin, että nuo ulosottoon menevät ja se pelottaa miten työpaikalla siihen suhtaudutaan niin;

Oletko isossa firmassa? Nuo ovat luottamuksellisia asioita ja pysyvät palkkatoimistolla ja maksimissaan yrityksen johdolla.

JA ulosoton voit sopia myös ulosottomiehen kanssa itse maksettavaksi. Eli maksat itse suoraan palkastasi sen tietyn osuuden. Antaa linkin jollekin sivulle, josta pystyt laskemaan paljonko voidille pitää maksaa, sekä lähettää palkkanauha, että ulosottomies näkee oletko maksanut oikein. Nämä maksusopimukset ovat sitten erittäin tarkkoja eli jos tarkoituksellisesti laitat vähemmän niin peruu maksusopimuksen ja alkaa periä suoraan palkasta.

Keskisuuri firma ja puhutaan paljon pahaa seläntakana esim eräs luottotiefoton työkaveri. Eikä kuolemani kohtuuttoman kallis ole polttaminen halvempaa ja vanhemmilla aina rahaa ollut kaikille paitsi minulle lapsesta asti. Ihmettelen vain miksi lainanhaku vaikeaa 2200-2700kk nettotuloilla

Mutta koitan hakea sitä lainaa aktiivisesti tän viikon jos ei irtoa niin sit on paha.

Ihmisen arvo ei lopulta ole yhtään kiinni siitä mitä muut aattelee, eikä siitä milaiset elämän puitteet kelläkin on. Lopeta sellaisten pohtiminen.