Hei!

Heippa,

aika tismalleen vuosi sitten olin kanssasi samassa tilanteessa. Ainoa ulospääsy tilanteesta oli kaventunut tuohon ajatukseen. Pelit hallitsivat elämää täysin 24/7, ainoastaan työt piti hoitaa. Kukaan ei tiennyt karmeasta pommista, jota olin rakentanut lähes 25v. Lapsena pyörittänyt ekat kiekot koneissa huoltoasemalla. Pikavipit, kaikki luotot, lainamestat, luottokortit vedetty tappiin saakka. Lisäksi kavalsin rahaa. Tämä koko pommi laukesi vuosi sitten. Kaikki paljastui ja hengittäminen oli kipeää.

Vaikka nyt tuo 6000 egen summa tuntuu isolta, niin siitä selviää kyllä. Ulosotto ei ole maailman loppu. Siinä lähtee 30 pinnaa palkasta, joten käteenkin jää. Vaikka menis uo:n kaikki, niin ei ne kerkee hullua korkoa kasvamaan. Tuloillasi tuo maksettaisiin aika nopeasti pois. Sulta menis arvion mukaan sellanen 1000 kuussa. Mieti. Helposti olis vuodessa maksettu. Siitä kaks vuotta eteenpäin niin luottotiedot olis jo puhtaat. Yrittäisin kyllä vielä muutakin keinoa, lähinnä ystävien tai vanhempien apua. Velan maksaminen velalla ei yleensäkään toimi. Ja pelurille, se lisävelan saanti on heiveröisen korttitalon rakennusta uudelleen.

Mun velat on tällä hetkellä (pelivelkaa kaikki) uo:ssa tuo sun summa kerrottuna about 15. Ja lisää on vielä tulossa käräjiltä. Mutta hengissä ollaan.

Googletapas sellainen kuin peli poikki. Itse sain sieltä mahtavan matalankynnyksen avun. Laita sinne hakemus ineen. Ja toisekseen, hyvä että olet täälläkin. Soita vaikka peluuriin ja pyydä apua. Itsemurha on vain lyhytnäköinen tempaus asioihin. Tarvit nyt psyykkistä jeesiä, ja ongelmien sanomista ääneen, siitä se lähtee. Se häpeän tunne on sietämätöntä vain niin kauan, kunnes alat kertoa lähimmille mistä on kyse. Ne ymmärtää kyllä.

Ja jokaikinen pelaamaton päivä tuo lisää hyvää oloa. Ite oon rämpinyt sellasesta suosta ylös, etten monelle halua vastaavaa. Mutta noustu on. Tänään 7 kuukautta pelaamattomuutta takana. Ja näin hyvin en ole voinut vuosiin, ihan vaan siksi, etten ollut älynnyt miten hiton paha olo ja moninaisia ongelmia vuosia jatkunut pelaaminen oli aiheuttanut. Niitä korjataan pitkään, mutta vaikka talous on kuralla, niin mun ei ole tarvinnut salailla vuoteen mitään, talous on kaikesta kurasta huolimatta paremmalla mallilla kuin aikoihin (uo vie säntillisesti liksasta osuutensa ja that’s it). Velat lyhenee. Suurin helpotus on ollut salailun loppu ja irti pääsy pelihelvetistä.

tsemppiä sulle, ota nyt ensin yhteys mihin tahansa ammattilaiseen joka sua voi auttaa, vaikka sitten anonyymisti. Sekä kerro lähimmillesi missä mennään. Yritä olla pelaamatta, älä kuvittele että lainarahoilla tms ratkaiset ongelmat. Sillä menee vaan ojasta allikkoon. Trust me.

Laina ratkasee kyllä ongelmia paljon mutta ei vie niiden syntyperää pois tiedän. Täytyy koitta se laina saada kuitenkin et pystyy rakentamaan uutta alkua tietyl lyhennys kaavalla. Enempi tuo vaimo harmittaa kun se taitaa olla hylännyt minut kokonaan koiran avulla jakselee eteenpäin se ei tuomitse ainaskaan. Muutenkin kyl melkein jokainen kaveri ja sen tapanen kääntänyt selän vaikka itse auttanu heitä yhteensä rahallisesti 10000 edestä kun heilläoli tiukkaa kostaa en jaksa.

Itsekseen raskasta viikko mennyt sateessa ihan sumussa ja nukkunut se 2h per yö ja 4x16 työpäivät olen huomannut että enää ei edes väsytä ei nukuta ei ruoka maistu juon vaan kahvia ja tupakkia menee. kuolee sitä tällä tahdilla muutenkin. Äitiä en ole jaksanut vaivata se pelkää puolestani niin paljon muutenkin vaikka ainoa apuni ja tukeni onkin mutta rajansa kaikella. Koiran takia kai elelen toistaseksi. ja työn takia on toinen paikka missä arvostus on korkea ja kohtelu reilua.

En tosin ole varma onko työni osa sairautta ja työpaikkaa pitäis vaihtaa? olen vaan kuullut että työnarkomania ois osa tätä sairautta ja mun työni sopis siihe kuvaa aika hyvin viime vuonna 500-700 ylityötuntia normaalituntien päälle. taidan ja olenkin aika sairas joka mieles mut ennen tätävuotta kaikki oli ok jännä mite 6kk saa elämänsä tähän pisteeseen