Heipä hei
Kuinkakohan monta kertaa elämässäni olen tehnyt sen päätöksen, että lopetan juomisen kokonaan? Useammin, kuin olen yrittänyt ja joka kerta, kun olen yrittänyt, olen ratkennut. Olisiko tämä kerta se viimeinen?
Monelle on varmaan tuttu juttu elämästä: aloitan laihduttamisen - > maanantaina. Lopetan juomisen → maanantaina. Se maanantai aina siirtyy. Minä olen päättänyt, että aloitan raittiin elämän 1.1.2017
Oikeasti olen tehnyt päätöksen vain tipattomasta tammikuusta. En sen pidemmästä aikaa. Olkoonkin, että välillä ajatus siitä, ettei koskaan heräisi krapulassa, ei enää koskaan pitäisi miettiä, mitä kaikkea typerää sitä teki ja sanoi kännissä, eikä tarvitsisi hävetä käytöstään on aika vapauttava. Mutta se piru kuiskii olkapäällä, kuinka hyvältä olut maistuu kesäkuumalla, kuinka ruoka on parempaa viinin kanssa jnejne.
Nyt siis on vielä muutama päivä “armonaikaa” annoin itselleni luvan juoda vielä 1.1.2017, ennen nukkumaanmenoa. Sitten on korkki kiinni.
Tätä kirjoitan krapulassa. Ah, kuinka ihanan kliseistä
Ensi kännit join joskus 14 vuotiaana. Teini-ikä menikin sitten enemmän tai vähemmän juovuksissa. Ainakin 2krt/viikossa oli oltava kännissä. Parikymppisenä olin ihan spontaanisti noin vuoden selvinpäin, mutta siitä asti se on ollut pikkuhiljaa alamäkeä. Määrät kasvoivat, kerrat lisääntyivät. Joten karulla tavalla tajusin, että nyt on pakko tehdä täyskäännös, sillä koko joulukuun aikana olen ollut selvinpäin vain KOLME päivää. 25/28 päivää olen ollut enemmän tai vähemmän humalassa
Juon paljon. Minimimäärä on 3 annosta illassa, mutta jos juon vain tuon verran, niin enhän mä oo käytännössä edes juonut Normaalisti menee 6-8 annosta.
Minä tiedän, että minulla on ongelma. Toivon, että tällä kertaa selkärankani on niin vahva, että ne tölkit pysyvät kaupassa vielä tammikuun jälkeenkin. Juomatonta viinaa tuskin kukaan katuu.
Mut hei, onhan tässä vielä 4 päivää aikaa kännätä…